Тема: Рід іменників: чоловічий, жіночий, середній. Віднесення слова до одного з родів. Вправи на визначення роду іменників.

Опис документу:
Мета: Формувати в учнів уміння визначати рід іменників. Вчити розпізнавати рід іменників за родовим закінченнями. Розвивати пізнавальну активність дітей. Виховувати почуття колективізму, любов до рідного краю.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Нетрадиційний урок

з української мови

у 3 класі

(Урок - КВК)

Тема: Рід іменників: чоловічий, жіночий, середній. Віднесення слова до одного з родів. Вправи на визначення роду іменників.

Мета: Формувати в учнів уміння визначати рід іменників. Вчити розпізнавати рід іменників за родовим закінченнями. Розвивати пізнавальну активність дітей. Виховувати почуття колективізму, любов до рідного краю.

Тип уроку: Урок КВК

Обладнаная: емблеми-малюнки квітів, індивідуальні картки, сигнальні картки, малюнки для нагородження команд - Ківін в золотому, Ківін в білому, Ківін в чорному.

Хід уроку

І. Організація класу до уроку

Всі почули ви дзвінок Він покликав на урок.

Цей урок для вибагливих,

Винахідливих, кмітливих.

Тим , хто любить гумор, гру Урок буде до смаку.

Тож дарма часу не гаймо Урок КВК розпочинаймо.

Девіз уроку. А щоб перемогу в змаганні здобути, Девіз уроку необхідно почути:

Всі гарно, дружно будем працювати І мову рідну добре знати. II. Підготовчий етап.

  • Діти, сьогодні урок буде незвичайний, бо ми будемо грати в КВК. На протязі уроку ми будемо розвивати і закріплювати ваші знання і вміння, які ви отримали на попередніх уроках.

А щоб ви гарний настрій мали

На протязі всієї гри.

Хай оберегом для вас буде Емблема - квітка рідної землі. (Учитель проносить квіти, діти обирають на свій смак)

  • Всі отримали квіти-обереги і зараз з їх допомогою ми поділимося на команди. Я загадаю загадку, а ви підніміть квітку-відгадку і знайдіть своїх товаришів по команді.

1 команда: Маю квіточки я гарненькі,

Жовте личко, краї біленькі,

Знає мене і найменша комашка.

Здогадались , я … ( Ромашка )

2 команда: Весь день у житечку зеленім,

Червоні факели горять,

А з сонечком лягають спать.

Вітерець співає їм ніжно так.

А називають квітку... ( Мак )

З команда: Мій дім озеро й ріка,

І, мабуть, єдина я така,

У мене велике зелене листя,

Ще й білосніжне плаття.

А зовуть мене біле... ( латаття )

  • Ми маємо 3 прекрасні команди, визначаємо капітанів.

( Учитель представляє капітанів )

  • До гри ми готові! Починаємо КВК.

( Звучить мелодія пісні «Мы начинаем КВН» )

III. Конкурс «Привітання»

-Діти у вас у руках квіти - емблеми кожної команди. Переверніть їх і на зворотному боці ви побачите зашифрований текст – у словах переставлено склади. Розшифруйте слова і зачитайте утворені привітання. Умови конкурсу: команда, яка першою виконає завдання отримає 5 балів, інші команди відповідно 4 і 3 бали. За кожну помилку знімається 1 бал. Привітання:

2 команда

Представники команди «Мак»

Присутніх всіх вітають.

І на змагання в КВК Ряди свої збирають.

IV. Конкурс «Ромашка»

  1. Інтерактивна технологія. Метод «Прес»

Завдання: визначити рід назви квітки, яку носить ваша команда і довести правильність своєї думки за подальшим кліше:

Я вважаю

Тому що

Таким чином

Наприклад

  1. Вибірковий диктант

Завдання: записати лише ті слова, рід яких співпадає з родом назви квітки вашої команди. Тобто 1 команда записує лише іменники жіночого роду, 2 команда чоловічого роду, а 3 команда середнього роду.

Земля, народ, село, ліс, річка, мова, море, слово, степ.

З. Робота в парах.

Завдання: серед записаних слів знайти слова з ненаголошеними голосними [е], [и] та пояснити їх написання. За кожне правильно виконане завдання команди отримують 1 бал.

  1. Конкурс «Помудруй»

Команди отримують вірші для кожного учасника .

Завдання: Визначити рід підкреслених іменників, позначити їх закінчення і спробувати дати відповідь на запитання : «Чи можна визначити рід іменника за його закінченням?».

1 команда

Як веселка мій рушник різнокольоровий.

Все я вишила на нім: луки і діброви,

Річку, жито, синій льон,

Татуся і поле.

З білим бантиком дзвінок,

Що у нашій школі.

3 команда

У моїй столярні

Інструменти гарні:

І обценьки, і пила,

Ще й сокира немала,

Молоток, рубанок,

Долото, фуганок.

  1. Фізкультхвилинка.

Притомилися малята?

Будемо фізкультхвилинку починати.

Всіх присутніх привітаєм,

Пальчики порозминаєм,

Головою похитаєм,

Всі очима поведем І далі грати знову почнем.

  1. Конкурс «Капітанів».

Завдання: хто більше за 1 хвилину напише іменників певного роду, тобто капітан першої команди записує лише іменники середнього роду, капітан 2 команди - іменники жіночого роду, капітан 3 команди - іменники чоловічого роду.

  1. Конкурс «Краще висловлювання»

Робота з підручником. Вправа 271.

Завдання: Прочитати текст. Скласти невелике висловлювання про вдачу головного героя вірша. Довести, що він любить маму. ІХ. Конкурс « Каліграфічне письмо »

Завдання: Списати текст, уставляючи слова з довідки. Підкреслити з них іменники певного роду: 1 команда лише іменники жіночого роду, 2 команда чоловічого роду, а 3 команда середнього роду.

Роса випадає ввечері. Усю ... вона лежить на ... . Настає .... Удень ... нагріває .... А потім нагрівається ... . Увечері земля холоне. Вона перша віддає своє .... Холоне все, що росте на землі.

Довідка: ранок, ніч, траві, тепло, землю, сонце, повітря.

Х. Конкурс « Хто швидше »

Завдання: 1) Прочитати текст, розкриваючи дужки. Визначити рід виділених іменників та вибрати слова певного роду: 1 команда лише іменники чоловічого роду, 2 команда середнього роду, а 3 команда жіночого роду. 2) Виписати із тексту слова з відповідними префіксами та позначити їх: 1 команда з префісом по-, 2 команда з префіксом ви-, 3 команда з префіксом від-.

Удосвіта вийшов хлопчик Петрусь із (тато) надвір. Тато їхав у поле на (робота) й пообіцяв узяти його із собою. Небо вже посвітлішало. На сході зайнялася рожева смуга. — Тату, хай наш кінь Буланко ступає тихо-тихо. Я хочу побачити мить, коли зірка погасне. Петрусь боявся кліпнути очима, опустити повіки, але не втримався. То була мить, менша від макового зернятка. Однак коли відкрив повіки, (зірка) уже не було (За Василем Сухомлинським).

ХІ. Конкурс «Домашнє завдання» Команди по черзі називають прислів’я про рідну землю. Виграє команда, що назве останньою. ХІІ. Конкурс «Передай естафету» Завдання : визначити рід іменників за допомогою закінчення і виправити помилки. Робота в групах. Учасники команд по черзі визначають рід іменників за допомогою стрілки

1 команда

брат ж.р

2 команда

3 команда

КОЛОСОК

конверт

с. р.

ж.р

село ч. р.

поле

ж.р.

море

ч. р.

пшениця с.р

хата

ч. р.

нива

с. р.

труд ж. р.

людина

ч. р.

земля

с. р.

армія ч. р.

сміх

ж.р.

сонце

ж. р.


ХІІІ. Підведення підсумків.

Гра «Так чи ні».

(Учитель говорить, а учні сигналізують карткою з написом «Так» або «Ні»

- Іменник вікно відноситься до середнього роду,

  • іменник лялька чоловічого роду,

  • іменник хмара жіночого роду;

  • Якщо іменник має закінчення -а (я) він чоловічого роду,

  • Якщо іменник має закінчення -о(-е) він найчастіше відноситься до

середнього роду.

  • Якщо іменник має нульове закінчення він жіночого роду.

  • Якщо іменник має нульове закінчення він чоловічого роду.

  • Можна визначити рід іменника за його закінченням?

XIV. Нагородження команд

  • Команда, яка набрала найменшу кількість балів нагороджується за активність і отримує Ківіна в чорному, команда, що працювала трішки краще, нагороджується за кмітливість і отримує Ківіна в білому, команда - переможниця отримує в нагороду Ківіна в золотому.

XV. Підсумок уроку

А загалом:

Усі учні - молодці,

Працювали старанно.

І урок у вашім класі

Пройшов дуже гарно.

XVІ. Домашнє завдання

  • До нових зустрічей готуйтесь,

Свої навички тренуйте.

Вдома завдання вправи 274

Виконайте вміло

І у нову пригоду поспішімо.

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Курс:«Інтегрований курс «Мистецтво»: теоретико-прикладний аспект»
Просіна Ольга Володимирівна
36 годин
590 грн

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.