Всеосвіта

Головне меню порталу

Головне меню порталу

Тема: ,,Птахи” (інтегроване заняття з природи для старшої логопедичної групи)

docx

Природознавство

Для кого: Дошкільнята (5-6 років)

06.12.2022

68

0

0

Вміст матеріалу:

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення зі змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документа.

Опис методичного матеріалу:

Мета: продовжувати формувати уявлення дітей про сезонні зміни в природі. Розширювати уявлення дітей про птахів, які залишаються на зиму (синиці, горобці, ворони, сороки…) осілих птахів, які відлітають у теплі краї ( лелеки, ластівки, солов’ї, шпаки, зозулі…) – перелітних.

Формувати вміння робити висновки чому птахів називають осілими, а чому перелітними; уявлення про взаємозалежності у природі із користю яку приносять птахи (знищують гусінь, дрібних шкідливих комах).

Розвивати пізнавальний інтерес, спостережливість мислитель ну діяльність.

Вчити ліпити пташку конструктивним способом використовуючи прийоми: скочування, витягування, примазування, дотримаючись пропорцій частин тіла, з’єднувати частини притискаючи їх одну до одної та ретельно згладжувати поверхню виробу; розвивати дрібну моторику рук, увагу, уяву, творчість, естетичне сприймання.

Виховувати дбайливе ставлення до птахів, вміння піклуватися про них

Попередня робота: бесіди про птахів, читання творів художньої літератури про птахів, розгляд ілюстрацій на тему “Птахи”, дидактичні ігри “Впізнай пташку” , “Відгадай за описом” , рухливі ігри.

Обладнання та матеріали: чарівна пір’їнка, загадки, вірші, фізкультхвилинка, пальчикова гра, Червона книга України, д/г Зимуючі та перелітні птахи, картинки (зграя, клин, низка птахів), два дерева (літнє, зимове); для досліду (миски з водою, пір’я, клейонка), відео “Спів птахів”, годівничка, корм для птахів; для ліплення (пластилін, дощечки для ліплення, стеки, трубочки, мушлі, пір’я, серветки, тарілочки). Д/г “Хто, де живе?”

Хід заняття

Загадка: Прохолодно, жовкне листя

Горобина у намисті

Птах у вирій відлітає,

В яку пору це буває? (восени)

Сюрпризний момент: з’являється чарівна пір’їнка.

Вихователь: Діти погляньте, яка чудова чарівна пір’їнка, вона вміє творити справжні дива, запрошує нас сісти (діти сідають на килимок).

Вихователь: Яка зараз пора року?

Як змінилася погода восени?

Що відбувається в житті птахів?

Яку користь приносять птахи?

Чому менше видно птахів і не чути їхнього співу?

(відповіді дітей)

Вихователь: Діти давайте послухаємо як гарно співали птахи в літку (включається відео ”Спів птахів”).

Вірш: Журавлі летять курличуть

Шлють останнє прощавай

Літечко з собою кличуть

Забирають в теплий край…

Фізкультхвилинка

Станем струнко руки в боки

Пострибали як сороки

Стрибу стрибу скоки скоки

Як сороки білобокі

Ходять чаплі по болоту

Пильно дивляться у воду

А за ними журавлі

Полетіли у горі

Горобчики пострибали

Цінь-цвірінь, Цінь-цвірінь

І зернятка поклювали

Цінь-цвірінь

Вихователь: Діти, поки ми з вами розмовляли, пір’їнка підготувала для вас сюрприз. Погляньте, всі птахи перемішалися, де тут зимуючі, де перелітні нам потрібно з’ясувати. Давайте поселемо зимуючих птахів на дерево без листя, а перелітних на зелене дерево.

Проводиться д/г ”Зимуючі чи перелітні”.

Вихователь: Чому птахів називають зимуючими, чому перелітними?

(відповіді дітей).

Вихователь: показує картини: журавлиний клин, зграя птахів, низка гусей.

Вихователь: Багато птахів на жаль гине під час перельотів, їх стає менше у природі, вони підлягають охороні. Тому такі птахи занесені до Червоної книги України (вихователь знайомить дітей з Червоною книгою).

Як ви думаєте, що захищає птахів від холоду та дощу?

Діти: пух та пір’я.

Вихователь: Діти чарівна пір’їнка запрошує нас у нашу дослідницьку лабораторію для проведення експерименту.

Проводиться дослід з пір’ям “Тоне не тоне”

Вихователь: як ви думаєте, пір’їнка потоне чи ні?

Давайте опустимо її у воду.

Чому не тоне пір’я? (відповіді дітей).

Висновок: пір’я не тоне тому що воно легеньке, між його ворсинками знаходиться повітря.

Вихователь: діти наші цікавинки ще не закінчилися (діти підходять до столу, де знаходиться пташка).

Вихователь: давайте розглянемо будову пташки (голова, тулуб, хвіст, крила, лапи, очі, дзьоб). Наша пташечка одна і друзів немає, давайте діти виготовимо їй друзів.

Вихователь: показує дітям як ліпити пташку (скочування, витягування, примазування).

Проводиться пальчикова гра ”Ми ладнаєм годівничку”.

Ми ладнаєм годівничку

Для горобчика й синички

Для сороки, глухаря

І малого снігура

Крихт насиплем і пшонця

Прилітайте друзі милі

Нелякайтесь заметілі

Сюрпризний момент: чарівна пір’їнка дарує дітям годівничку.

Діти сідають за столи ліпити пташку

Виліплених пташок ставлять на годівничку

Вихователь: пропоную насипати корму нашим птахам в годівничку (діти беруть насіння, крихти хліба, пшоно, зерно і насипають в годівничку.

Увага! Автор матеріалу забороняє відтворення, передрук або розповсюдження іншим способом цього матеріалу з сайту «ВСЕОСВІТА» (тексти, фото, відео тощо). Дозволяється лише гіперпосилання на сам матеріал.