Тема програми: Показникова і логарифмічна функція.

Опис документу:
Тема програми: Показникова і логарифмічна функція. Тема уроку: розв’язування вправ з теми «Логарифмічні рівняння і нерівності.» Мета уроку: узагальнити та систематизувати знання й навички учнів з теми «Логарифмічна функція», «Логарифмічні рівняння і нерівності»; розвивати логічне мислення, навички колективної та самостійної роботи, уміння розраховувати свої сили і оцінювати свої можливості, спонукати до самоконтролю, взаємоконтролю;

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код

Тема програми: Показникова і логарифмічна функція.

Тема уроку: розв’язування вправ з теми «Логарифмічні рівняння і нерівності.»

Мета уроку: узагальнити та систематизувати знання й навички учнів з теми «Логарифмічна функція», «Логарифмічні рівняння і нерівності»;

розвивати логічне мислення, навички колективної та самостійної роботи, уміння розраховувати свої сили і оцінювати свої можливості, спонукати до самоконтролю, взаємоконтролю;

виховувати культуру математичної мови, наполегливість, самостійність, контролювати увагу на всіх етапах уроку.

Тип уроку: урок узагальнення і систематизації знань.

Методи навчання, прийоми: «Мозковий штурм», тестування, робота біля дошки.

Основні терміни і поняття: логарифм числа, функція, степінь, , основа логарифма, рівняння, нерівність.

Між предметні зв’язки:

Навчально – дидактичне забезпечення: кодопозитиви, завдання для самостійної роботи(Формат ЗНО);бланки для відповідей

Технічні засоби навчання: кодоскоп.

Хід уроку

І. Організаційний момент

ІІ. Мотивація навчання.

Сьогодні на уроці ми повинні узагальнити та систематизувати знання з теми «Логарифмічна функція», закріпити й відкоригувати уміння й навички розв’язувати логарифмічні рівняння та нерівності. І.Хіксон говорив: «Якщо відразу не має успіху, то спробуйте ще і ще». Це повинно вас застерегти від можливого розчарування та невдач. І тому, обчислюйте, міркуйте, міркуйте раціонально, пам’ятаючи, що «швидкість потрібна, а поквапливість – шкідлива». «Ті люди, що засвоїли принципи математики, мають на один орган чуття більше, ніж інші смертні». Кожен з вас має бланк відповідей, який треба заповнити протягом уроку. За відповіді на додаткові запитання ви отримуєте додаткові бали для підсумкової оцінки за урок

ІІІ. Актуалізація навчальної діяльності учнів.

  1. Чи є запитання по домашньому завданню? (Якщо є, то викладач відповідає на них разом з учнями)

  2. Повторення теоретичного матеріалу.

«Мозковий штурм»

  • Що таке логарифм числа?

  • Яких значень набуває під логарифмічний вираз?

  • Хто винайшов логарифми?

  • Обчисліть .

  • Назвіть основні властивості логарифмів.

  • Яка функція називається логарифмічною?

  • Як називається графік логарифмічної функції?

  • Якою є функція ?

  • Чи збігаються графіки функцій f(x)= 1-x і ? Чому?

  • Знайдіть помилку (запис на дошці)

ІV. Узагальнення й систематизація знань.

«Тестування»

Тестові завдання формат ЗНО

  1. Виконання тестових завдань з занесенням у бланк відповідей.

ВАРІАНТ 1

  1. Укажіть спадну функцію.

    А

    Б

    В

    Г

  2. Укажіть правильну рівність.

    А

    Б

    В

    Г

  3. Обчисліть значення виразу

    А

    Б

    В

    Г

    100

    lg 29

    2

    10

  4. Розвяжіть рівняння .

А

Б

В

Г

25

-10

ВАРІАНТ 2

  1. Укажіть зростаючу функцію.

    А

    Б

    В

    Г

  2. Укажіть правильну рівність.

    А

    Б

    В

    Г

  3. Обчисліть значення виразу

    А

    Б

    В

    Г

    20

    10

    5

  4. Розвяжіть рівняння .

А

Б

В

Г

8

-8

-6

  1. Логарифмічні рівняння.

  • Які рівняння називаються логарифмічними?

  • Що треба враховувати при розвязанні таких рівнянь?

  • Назвіть основні способи розвязування логарифмічних рівнянь.

«Робота біля дошки»

  1. Розвяжіть рівняння

  2. Презентація учнем завдання (ЗНО).

Розв’яжіть рівняння. У відповідь запишіть кількість коренів цього рівняння, які належать відрізку

  1. Фізкультхвилинка.

На наступному етапі уроку нам належить бути уважними. Ми розглянули логарифмічну функцію , якщо а>1, то функція зростає. Покажемо це. (вчитель плавно показує як функція зростає). Якщо 0<a<1, то функція спадає. Покажемо це. Тепер ускладнимо роботу. Я називаю функцію, а ви показуєте її монотонність рухами.

  1. Логарифмічні нерівності.

  • Які нерівності називаються логарифмічними?

  • Що треба враховувати при їх розвязанні?

«Робота біля дошки»

  1. Розвяжіть нерівність

  2. Презентація учнем завдання (ЗНО).

Розв’яжіть нерівність . У відповідь запишіть суму всіх цілих розв’язків цієї нерівності.

  1. Виконання завдань ІІ і ІІІ рівнів складності з занесенням у бланк відповідей.

ВАРІАНТ 1

2.(з відкритою відповіддю). Розв’яжіть нерівність . У відповідь запишіть кількість цілих розв’язків цієї нерівності.

  1. (з розгорнутим розв’язанням). Розв’яжіть рівняння .

ВАРІАНТ 2

  1. (з відкритою відповіддю). Розв’яжіть нерівність . У відповідь запишіть кількість цілих розв’язків цієї нерівності.

  2. (з розгорнутим розв’язанням). Розв’яжіть рівняння .

V. Підсумок уроку.

  1. Рефлексія.

  • Яке завдання було найскладнішим? Найлегшим? Найцікавішим?

  • Чого не вистачило для успішного розв’язання завдань?

  1. Взаємоперевірка завдань самостійної роботи за готовим кодопозитивом.

  2. Підведення підсумків уроку, виставлення оцінок. (самостійна робота, робота біля дошки + відповіді на питання)

«Зближення теорії з практикою дає найблаготворніше результати», в чому ми й переконалися сьогодні на уроці.

VI. Домашнє завдання.

Розв’яжіть нерівність

Додаток

Кодопозитив

ВІДПОВІДІ ЗАВДАНЬ САМОСТІЙНОЇ РОБОТИ

ВАРІАНТ 1

  1. А

    Б

    В

    Г

    1

    Х

    2

    Х

    3

    Х

    4

    Х

    Тестові завдання

  1. Завдання з відкритою відповіддю

    0

    ,

ВАРІАНТ 2

  1. А

    Б

    В

    Г

    1

    Х

    2

    Х

    3

    Х

    4

    Х

    Тестові завдання

  1. Завдання з відкритою відповіддю

    8

    ,

Самостійна робота ст 10

(Формат ЗНО)

ВАРІАНТ 1

  1. У завданнях 1-4 укажіть правильну відповідь.

  1. Укажіть спадну функцію.

    А

    Б

    В

    Г

  2. Укажіть правильну рівність.

    А

    Б

    В

    Г

  3. Обчисліть значення виразу

    А

    Б

    В

    Г

    100

    lg 29

    2

    10

  4. Розвяжіть рівняння .

А

Б

В

Г

25

-10

  1. (з відкритою відповіддю). Розв’яжіть нерівність . У відповідь запишіть кількість цілих розв’язків цієї нерівності.

  2. (з розгорнутим розв’язанням). Розв’яжіть рівняння .

ВАРІАНТ 2

  1. У завданнях 1-4 укажіть правильну відповідь.

  1. Укажіть зростаючу функцію.

    А

    Б

    В

    Г

  2. Укажіть правильну рівність.

    А

    Б

    В

    Г

  3. Обчисліть значення виразу

    А

    Б

    В

    Г

    20

    10

    5

  4. Розвяжіть рівняння .

А

Б

В

Г

8

-8

-6

  1. (з відкритою відповіддю). Розв’яжіть нерівність . У відповідь запишіть кількість цілих розв’язків цієї нерівності.

  2. (з розгорнутим розв’язанням). Розв’яжіть рівняння .

БЛАНК ВІДПОВІДЕЙ

Прізвище, ім’я _______________________________________________

Варіант _________

А

Б

В

Г

1

2

3

4

1.

,

2.

БЛАНК ВІДПОВІДЕЙ

Прізвище, ім’я _______________________________________________

Варіант _________

А

Б

В

Г

1

2

3

4

1.

2.

,

БЛАНК ВІДПОВІДЕЙ

Прізвище, ім’я _______________________________________________

Варіант _________

А

Б

В

Г

1

2

3

4

1.

,

2.

БЛАНК ВІДПОВІДЕЙ

Прізвище, ім’я _______________________________________________

Варіант _________

А

Б

В

Г

1

2

3

4

1.

,

2.

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»