Сьогодні відбувся
Вебінар:
«
Побудова дисципліни у ЗДО: профілактика проблемної поведінки
»
Взяти участь Всі події

Тема: Повторення множення чисел 1 і 0,множення на 1 і 0. Розв’язування задач на дві і три дії.

Математика

Для кого: 3 Клас

03.12.2019

545

17

0

Опис документу:
Ознайомити учнів з випадками множення 0 або 1; з’ясувати відмінність у поясненні правил множення чисел 1і 0 та множення на 1 і 0; вправляти учнів в обчисленні виразів, які включають множення з числами 0 і 1.
Перегляд
матеріалу
Отримати код

Тема: Повторення множення чисел 1 і 0ноження на 1 і 0. Розв’язування задач на дві і три дії.

Мета: Ознайомити учнів з випадками множення 0 або 1; з’ясувати відмінність у поясненні правил множення чисел 1і 0 та множення на 1 і 0; вправляти учнів в обчисленні виразів, які включають множення з числами 0 і 1; розвивати стійкий інтерес до вивчення математики,бажання пізнавати світ природи , культуру математичного мовлення, вміння аналізувати, узагальнювати інформацію, вміння розв’язувати задачі, тренувати пам’ять, логічне мислення, увагу; виховувати відповідальне ставлення до навчання, любов до природи, вдосконалювати вміння працювати в групах.

Обладнання: Мультимедійний супровід, картки у формі вуликів для індивідуальної та групової роботи, емблеми «Бджілка» (за кількістю учнів у класі), підручник «Математика 3 клас» М.В. Богданович,

Тип уроку: Урок формування вмінь і навичок.

Форма проведення: Урок – перевтілення

Хід уроку

І. Організаційний момент.

1.Привітання.

Доброго ранку, доброго дня,- вітаєте ви і вітаю вас я.

Хай плещуть долоньки, хай тупають ніжки,

працюють голівки і сяють усмішки.

На уроці ми будемо з вами спілкуватися, вчитися розуміти один одного. Для цього ми повинні працювати як одна команда - злагоджено і чітко. І тому сьогодні допоможуть нам 5 правил.

1.Правило піднятої руки;

2.співпраця у групах;

3. вміння слухати інших;

4. працювати творчо;

5. працювати активно .

- А також будете протягом уроку себе оцінювати. Якщо ви все зрозуміли і правильно виконали завдання – на кожному етапі уроку малюєте червону квіточку, якщо були незначні помилки - жовту квіточку, якщо тяжко було працювати – синю квіточку.

Було легко працювати

Були незначні помилки

Було важко працювати, припускався помилок

У кожної дитини картка для визначення самооцінки.

1

Каліграфічна хвилинка

2

Усний рахунок

3

Робота з картками

4

Робота в парі

5

Робота в групі

ІІ. Оголошення теми і мети уроку

2.1. Початок мандрівки у країну бджіл

Сьогодні на уроці ми закріпимо вміння множити числа 1 і 0 , множення на 1 і на 0. Розв’язування задач на дві та три дії. А ще ознайомимося із життям працьовитих і дуже корисних комашок. Яких саме ,дізнаєтесь, прочитавши зашифроване слово. Для того вам потрібно знайти значення виразів зашифрованих на дошці. Отримані результати замінити літерами у відповідному порядку.

18:9=2_

Б

35:7=5_

Д

56:7=8_

Ж

3·6=18_

О

5·3=15_

Л

27:9-2=1_

А

Сьогодні ми ближче познайомимося із бджолиним світом.

А з бджілкою-трудівницею будемо мандрувати етапами нашого уроку.

А зараз вибігайте до сонечка ( на дошці прикріплене сонечко). Сонячний промінець допоможе вам у мандрівці.

Кого цей промінець торкнеться ,-

Той на бджілку обернеться,

В чарівний вулик попаде ,

Всіх за собою поведе

( Кожна дитина отримує емблему «бджілка»)

А тепер «бджілки» летіть на свої місця.

Свій роботчий тиждень бджілка

почала із понеділка.

Над отавами літала ,

мед гречаний назбирала,

Вас ,дорогі, бджілка, очікує багато роботи.

І першою квіточкою на якій повнні потрудитися бджілки, є медунка. Щоб отримати нектар цієї медоносної рослини, нашим смугастим трудівницям слід виконати інтелектуальну розминку від медунки.

ІІ.Актуалізація опорних знань.

2.1 Інтелектуальна розминка від медунки.

Продовжіть:

2.2Каліграфічна хвилинка.

- Згадаємо правила написання цифр 0 і 1.

- Складіть з цифр 0 і 1 всі можливі числа та запишіть їх у порядку зростання.

10, 11, 100, 101, 110, 111, 1000.

- Оцініть себе на цьому етапі уроку.

- Досвідчені бджоли добре знають з якої квіточки меду можна взяти б і лише, а з якої менше. А чи знаєте це ви, юні бджоли? Порівняйте числа.

2.3 Усний рахунок.

а) Що більше — сума чи добуток чисел 2, 4, 0, 5, 1?

2 • 4 • 0 • 5 • 1 < 2 + 4 + 0 + 5 + 1

б) Знайти помилки.

5 • 4 = 21 4 • 7 = 49 2 • 2 = 4

3 • 7 = 21 6 • 9 = 72 4 • 6 = 24

2.4. Гра «Мікрофон».

- Назвіть компоненти дії множення.

- Що означає 1 множник?

- Що означає 2 множник?

2.5.Робота з картками (диференційовано)

Картка №1

За кодом розшифруйте слово.

86 29 8 28 9 29 29 11

м н о ж е н н я

95 – 72 : 8 = 86 – М 32 : 8 + 25 = 29 – н

(75 – 11) : 8 = 8 – о 40 : 5 + 20 = 28 – ж

(70 – 7) : 7 = 9 – е 64 - 7 • 5 = 29 - н

20 + 36 : 4 = 29 - н 67 – 7 • 8 = 11 - я

Картка №2

Обчислити приклади.

(70 – 7) : 7 = 9

20 + 36 : 4 = 29

67 – 7 • 8 = 11

64 - 7 • 5 = 29

40 : 5 + 20 = 28

2.6. Бджолині задачі на розвиток уваги і логічного мислення.

1.Усне завдання.

У поле летіло 8 бджілок, а на зустріч їм — 4 бджоли. Скільки бджілок летіло в поле? (8)

За 1с бджола робить 400 рухів крильми. Скільки рухів крильми зробить бджілка за 2с? (400 + 400=800)

Яка бджола важча, та, що летить на гречане поле, чи та, що летить з поля? (Що летить з поля).

Довідка. Гречка — це одна з медоносних культур. З 1 га гречки бджоли збирають 120-190 кг меду.

IІІ. Бджолина фізкультхвилинка

Бедрик крильцями махає (відео фрагмент)

Відпочили бджілоньки? А тепер — до роботи над задачами.

IV. Вивчення нового матеріалу.

4.1.Робота за підручником.

Завдання 730, с. 116.

Заміни, де можна, додавання множенням.

5 + 5 + 5 = 1 + 1 + 1+ 1 = 0 + 1 + 0 = 0 + 0 + 0 + 0 + 0 = 61 + 16 = 7 + 7 + 7 – 7 =

14 + 41 = 8 + 8 + 8 =

Розв’яжіть. 1 • 4 = … 1 ∙ 5 =… 1 ∙ 3 =…

- Як розв’язали? Що цікавого помітили? Зробіть висновок.

Висновок: при множенні 1 на будь-яке число у добутку отримаємо число.

Виконайте дії. 0 • 5 = … 0 ∙ 3 =… 0 ∙ 6 =…

- Як розв’язали? Що цікавого помітили? Зробіть висновок.

Висновок: при множенні нуля на будь-яке число отримаємо нуль.

Правила множення: 1 • a = а, 0 • a = 0.

• Робота за підручником.

Завдання 731, с. 116.

- Тепер виконайте обернену операцію: замініть множення додаванням і знайдіть значення виразів:

0 • 4= 1 • 6= 9 • 1= 7 • 0 =

- Чи всі вирази можна замінити сумою?

( При розв’язанні виникає проблемна ситуація).

- Що робити? (Пропозиції дітей. Скористатися переставною властивістю дії множення.) Обчисліть вирази.

- Який висновок можна зробити?

При множенні будь-якого числа на 1, одержимо те саме число. При множенні будь-якого-числа на 0, одержимо 0.

Правила множення: а ∙ 1 = а, а • 0 = 0.

Правила множення: 1 • a = а ∙ 1 = а, 0 • a = а • 0 = 0.

V. Закріплення вивченого матеріалу.

5.1.Робота за підручником.

Завдання 732, с. 116 з коментуванням.

4 • 1 • 0 (6 + 5) • 0 0 • 5 • 3 1 • 8

4 • 1 + 0 (6 + 5) • 1 0 + 5 • 3 8 • 1

Виконайте ! У вас все вийде! Переконайтеся! Ви навчилися!

VІ.Розвиток математичних знань

6.1. Робота з підручником

а) Завдання 733, с. 116.

Обчисли усно способом округлення, а потім перевір письмово. Учні біля дошки розв’язують вирази письмово.

378 + 294 =672 724 – 585=139 895 – 470=425

549 + 393 = 942 675 – 394=281 615 – 198 = 417

б) Задача 734, с. 116. Колективний аналіз задачі.

Самостійно записати розв’язання по діях.

В 1 ящ. Кг

Кількість ящ.

Всього кг

Виноград

Гранати

?, на 1 кг >

7 ящ.

?

?

5 ящ.

40 кг

Розвязання:

1)40:5=8 (кг)- 1 ящ. гранат

2)8+1=9 (кг)- 1 ящ. винограду

3)9 *7=63(кг)

Відповідь: всього 63 кг винограду.

6.2Робота бджолиними сім’ями.(Робота в групах)

Чи знаєте ви, юні бджоли, що усю роботу у вулику виконують гуртом, працюючи сім’ями. Зараз ми попрацюємо бджолиними сім’ями.

1. Розповідь про бджолину родину.

Невтомні бджілки-трудівниці живуть великими роями Це бджолині сім’ї. У такій родині існує чіткий розподіл обов’язків. Наймолодші бджоли, яким минуло 3-4 дні від народження, прибирають у вулику. А коли підростуть, зміцніють, починають годувати маленьких діток, навчають їх.

Коли їм виповниться 2 тижні, вони залучаються до будівництва. А на 20 день свого життя вилітають збирати нектар. Старі бджоли теж працюють. Вони носять воду. Вода потрібна для приготування спеціальної кашки, якою годують молодих бджіл, для охолодження комах у спеку.

Є у бджолиній сім’ї вартові. Головна бджола— матка. Вона відкладає яйця. Усі члени сім’ї ставляться до неї шанобливо: годують, оберігають її.

Вік бджоли недовгий — усього 40—60 днів. Лише матка живе 3-5 років. Бджілки — великі трудівниці. Вони весь час працюють.

Є у бджілок і розвідниці. Вони відшукують медоносні рослини і негайно повідомляють про них бджолину сім’ю.

Є в них і ледарі. Це — трутні. Вони з’являються навесні й живуть до кінця літа. Потім бджоли виганяють їх.

За літо бджолина сім’я назбирує 150 і більше кілограмів меду.

Живуть бджолині сім’ї у вуликах. Але так було не завжди. У сиву давнину бджолині сім’ї жили у бортях, або у дуплянках (це дерев’яні видовбані колоди, покриті соломою). А перший у світі розбірний рамковий вулик змайстрував український пасічник Петро Іванович Прокопович у 1814 році. Саме такими вуликами користуються і сучасні пасічники.

Любі «бджілки», скажіть, будь ласка, чим цінний бджолиний продукт — мед? Де його використовують? (У харчуванні, медицині, косметиці. Лікує хвороби дихальних шляхів, серця, нирок, очей, шкіри, застуду, зажив- лює рани і т. д.).

Зараз ми поділимося на бджолині сім’ї. Кожен ряд— це окрема бджолина сім’я. Бджоли в своїх сім’ях працюють дружно, злагоджено, так працюватимемо і ми. Ось завдання, записані на бджолиних будиночках — вуликах.

Завдання від пахучої акації.

З яких геометричних фігур складається вулик?

Як обчислити периметр трикутника?

Як обчислити периметр чотирикутника?

6.3.Робота в групах. (Пошукова діяльність).

Задача 735, с. 116. Ознайомлення зі змістом задачі.

Сосна може рости до 600 років, береза - на 350 років менше, а верба – у 6 разів менше від сосни. Що може рости довше – береза чи верба – і на скільки років?

Серед трьох варіантів знайди вірну відповідь на запитання задачі. Доведіть свою думку.

А) Верба росте довше на100 років.

Б) Береза росте довше на 250 років.

В) Береза росте довше на 150 років.

Пояснення

600-350=250(р)-береза

600:6=100(р)- верба

250-100=150(р)

Відповідь: на 150 років береза росте довше ніж верба

6.4.Гра «Бджолині шифрувальники».

Подивіться на зворотній бік карток-вуликів. Спробуйте розшифрувати слова та символи, які вам допоможуть прочитати прислів’я.

Прочитайте прислів’я, яке утворилося? (Буде бджола на квітцібуде і яблуко на столі.)

А які ви ще знаєте прислів’я про бджолу? (Бджола працює не для себе, а для людей. Мала бджілка, але й та працює. Бджоли раді цвіту, люди раді меду. Добру людину бджола не кусає. До доброї душі і чужа бджола роєм чіпляється).

6.5 Цікава математика.

Задача 736, с.117.

У понеділок гусениця почала повзти вгору по дереву заввишки 9 м. За день вона піднімалась на 5 м, а за ніч опускалась на 2 м. Якого дня гусениця доповзе до вершини дерева? ( Кожну добу гусениця проповзає 3 м (5 – 2 = 3). Повзе 3 доби (9 м : 3 м = 3 доби). Понеділок, вівторок, середа. У четвер гусениця доповзе до вершини дерева).

VІІ. Підсумок уроку і повідомлення домашнього завдання.

7.1. Повернення у вулик.Завдання для завтрашнього польоту.

Ось наша мандрівка і добігає кінця. Любі бджілки, у стінах рідного вулика ми підсумуємо результати сьогоднішнього вильоту, а тоді ви отримаєте завдання для завтрашнього польоту.

7.2.Самооцінюваня.

Діти підводять підсумки своїх досягнень на уроці на картках.

-Розкажіть про результати власних навчальних досягнень, починаючи речення словами:

«Я знаю...»,

«Я розумію...»,

«Я вмію...»,

«Мені вдається...»,

«Мені ще слід попрацювати...»,

«Я намагаюсь...»,

«Я прагну...».

На дошці діти вивішують квіточку, яка найбільше переважає серед всіх, таким чином бачимо, результат самооцінки всього класу.

7.3Завдання для завтрашнього польоту

▼▼▼ №737,738

Я дякую вам за працю на уроці. Ви потрудилися, як справжні бджілки. А чи сподобався вам урок? Намалюйте, будь ласка, на емблемі посмішку бджілці червоним кольором, якщо вам було весело і цікаво, якщо ж ні — то синім.

На згадку про сьогоднішній урок з вами залишиться усміхнена бджілка — символ працелюбності.


Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу.