• Всеосвіта
  • Бібліотека
  • Основи здоров'я
  • Тема "Повага до себе та до інших людей. Практична робота «Перегляд та обговорення поведінки персонажів мультфільма, їхнє ставлення до свого здоров’я та до здоров’я інших»

Тема "Повага до себе та до інших людей. Практична робота «Перегляд та обговорення поведінки персонажів мультфільма, їхнє ставлення до свого здоров’я та до здоров’я інших»

Опис документу:
Мета: - розвивати почуття поваги до себе та до інших людей; - формувати навички культурної поведінки; - виховувати дружні стосунки між учнями; - вправляти учнів у ввічливому спілкуванні з дорослими й однолітками; - виховувати шанобливе ставлення до батьків.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код

Охтирська гімназія
Охтирської міської ради
Сумської області

О С Н О В И З Д О Р О ВЯ

1 клас

Повага до себе та до інших людей.

Практична робота
«Перегляд та обговорення поведінки персонажів мультфільма,
їхнє ставлення до свого здоров
я та до здоровя інших»

Підготувала вчитель початкових класів,
спеціаліст І категорії Гуцова Л.О.

2013

Тема Повага до себе та до інших людей. Практична робота «Перегляд та обговорення поведінки персонажів мультфільма, їхнє ставлення до свого здоровя та до здоровя інших»

Мета:
- розвивати почуття поваги до себе та до інших людей;
- формувати навички культурної поведінки;
- виховувати дружні стосунки між учнями;
- вправляти учнів у ввічливому спілкуванні з дорослими й однолітками;
- виховувати шанобливе ставлення до батьків.

Тип уроку: комбінований.

Обладнання: комп'ютер, проектор, фотографії класу, малюнки про дружні стосунки між дітьми, магнітофон, кольорові олівці.

Звучить пісня «Людина починається з добра» - пісня звучить перед початком уроку, коли до класу заходять учителі,
учні готуються до уроку.

Хід  уроку

І. Організаційний момент

Треба дружно привітатись: «Добрий день!»
Дружно й голосно сказати: «Добрий день»
Тож усміхніться у відповідь діти,
і вашим успіхам я буду радіти.

ІІ. Повідомлення теми уроку

- Сьогодні на уроці з основ здоров’я вивчатимемо тему «Поважай себе та інших». (Слайд 1). Ми будемо вчитися як правильно спілкуватися один із одним, як слід поводитися з оточуючими, як діти мають ставитися до своїх батьків, повторимо правила культурної поведінки. А разом із нами будуть добрі, милі, розумні морські тварини – це дельфіни. Отже, я запрошую вас помандрувати до Країни добра і радості, де головними героями будете ви - учні 1-В класу.

ІІІ. Робота над темою уроку

1. Актуалізація опорних знань учнів

- 1 вересня 2013 н.р. у літопис Охтирської гімназії  увійшов ще один невеличкий колектив учнів, який складається з 12 хлопчиків і 14 дівчаток. (Слайд 2-6)

І ось протягом декількох місяців ви придивлялися один до одного, ріднилися і сперечалися, слухалися і не слухалися. Ми навчалися бути особистістю і створювали справжню шкільну родину. (Мультимедійний супровід)

І так це тільки скорочена версія нашого класного життя.

- Скажіть, будь ласка, який на перший погляд наш клас? (Відповіді учнів)

- Але головне видно, що ви вже не окремі діти, а учні 1-В класу, одного колективу, однієї родини. І давайте повторимо наш девіз класу: (Слайд 7) У нас немає “ти”,

У нас немає “я”.

Ми єдиний клас,

Ми одна сім’ я! (хором)

2. Розповідь учителя про повагу до себе і людей. Правила  взаємовідно-син у колективі

- Часто ми чуємо такий вислів: (Слайд 8) «Хочеш, щоб поважали тебе, - поважай інших!». Давайте розберемося, що це значить?
(Слайд 9) Словникова робота: повага – почуття шани до кого-небудь. Ще з самого дитинства в кожному з нас виховували повагу: повагу до старших, до батьків, до вчителів і, врешті-решт, до самих себе. Нам постійно нагадували, що коли ти сам себе не поважаєш, то інші теж не будуть тебе поважати! Але, якщо усіх цьому вчать, чому ж ми так часто спостерігаємо неповагу у відносинах між батьками і дітьми, вчителями і учнями, а також нерідко між звичайними перехожими - зовсім незнайомими людьми? Чому цих всім відомих правил дотримуються не всі? Отже, які правила взаємовідносин між людьми треба підтримувати, щоб всі мали можливість потрапити до Країни добра і радості?

Робота за підручником – с. 93 (підручники та зошити вже розкриті перед уроком). У цьому нам допоможе наш товариш – підручник і повторимо правила від Розповідайка.

- Діти, є ще одне золоте правило. Давайте ми його разом прочитаємо: (Слайд 10) «До інших треба ставитися так, як ти хочеш, щоб ставилися до тебе».

3. Вивчення рис характеру вихованої людини

- Як відомо, дім, школу або якусь споруду будують із цеглин. Я пропоную вам вибрати із цих чарівних цеглин тільки ті, які повинні бути притаманні кожному із нас і відкинути зайві.

Доброта ввічливість грубість чесність злість

лицемірство щедрість заздрість дружба жадібність

(Діти обирають цеглинки: доброта, ввічливість, чесність, щедрість, дружба).

- Я вважаю, що саме з таких цеглин і будуються будинки в Країні добра і радості.

4. Повторення  ввічливих слів

- Кожен день ми з вами зустрічаємося і прощаємося, звертаємося один до одного з проханням, дякуємо за працю і люб'язність, просимо вибачення, якщо були не праві. І в усіх цих ситуаціях нашими супутниками виступають слова. Послухайте казку «Сини Феї Ввічливості» (Слайд 11)

Казка «Сини Феї Ввічливості»

У однієї Феї було троє синів. Перший син прокидався разом зі сходом сонця, будив пташок  і ті своїм співом звіщали, що настав добрий ранок. Люди вставали, снідали і готувалися до трудового дня. А як сонце висушувало росу, на зміну братові приходив середущий брат. Він був ввічливим людям весь добрий день, аж доки сонце не ховалося за об­рій. Тоді естафету підхоплював старший брат. Він зустрічав перехожих на добрих вечірніх вулицях, дарував приязні слова й усмішки. Матуся гордилася своїми синами, бо вони несли радість людям, без них не обходилася жодна чемна людина.

- Хто здогадався, як звали синів?

- Зберемо «Скриньку ввічливих слів». Назвіть якнайбільше чарівних слів і пам'ятайте, діти, що чарівні слова завжди промовляються з посмішкою.

- Яка важка скринька. Розкриємо її, нехай  ваші слова розлетяться по всій нашій школі. (Музична скринька – звучить музика зі скриньки і вчитель говорить слова):

Сію дитині в серденько ласку,
Сійся-родися ніжне «Будь ласка»,
Вдячне «Спасибі», «Вибач» тремтливе,
Слово у серці, як зернятко у ниві.
«Доброго ранку», «Світлої днини»
Щедро даруй ти людям, дитино.

5. Гра «Додай чарівне слово» (Слайд 12)

Розтопить серце всякого сердечне слово ….(Дякую)
Зазеленіє древній пень, коли почує ….(Добрий день)
Коли мене сварять, я намагаюсь завжди казати чемно …(Вибачаюсь)
Щоб знов зустрітись у годину призначену, кажу щиро завжди …

(До побачення)

Фізкультхвилинка (Звучить мінусовка пісні «Если весело живеться...»)

6. Бесіда про дружбу

- Ввічливість - цінна риса людини. У такої людини завжди багато друзів. Мені відомо, що у нашому класі вже склалися дружні пари. Дружба справді допомагає в житті, але іноді буває так, що друзі сваряться. Дуже боляче, коли через певні непорозуміння чи неправильний вчинок ти сваришся з другом. Та боляче не лише тобі, а й твоєму другові. Уникай агресивних дій та думок, інакше може спалахнути бійка. В народі кажуть, сильнійший не той, хто вдарив, а той, хто стримався. Що ж робити? Найкращим способом при виникненні сварки є фізична дистанція: вийти з кімнати, відійти в протилежний бік, рухатися по кімнаті, залишаючись спокійним і доброзичливим. Коли друг заспокоїться, спробуй ввічливо висловити свої думки, вислухати друга. Поміркуйте разом, що можна зробити, щоб більше не сваритися. Твоє шанобливе ставлення до друзів викличе відповідне ставлення й до тебе. Друзі цінуватимуть тебе за доброту, чуйність, чесність, справедливість. Іноді в житті бувають ситуації, коли потрібно змінити поведінку друга (друг помиляється, робить щось погане, шкодить своєму здоровю). Не звертати уваги не можливо, адже він твій друг. А кидати друга в біді неправильно. Тому обовязково потрібно вплинути на його поведінку, але так, щоб не принизити і не образити його. Дотримуйся правил дружби і тебе називатимуть спавжнім другом, у тебе буде багато друзів, життя твоє стане радісним.

7. Вправа «Мої друзі»

- Давайте на долоньках, які лежать на партах, кожен із вас напише своє імя, а на пальчиках – імена своїх друзів. (Вчитель показує свій зразок. Діти виконують завдання, а під час роботи йде бесіда).

- Ви пишете імена друзів і подумками разом із ними. Розкажіть, про свого друга чи подругу? Як ви дружите? За що поважаєте? (Відповіді дітей).

- На групі продовженого дня ми розмістимо наші долоньки рамочкою у «Віночку дружби учнів 1-В класу».

8. Робота в групах над прислівями

- Я пропоную вам слова-розсипаночки, а ви з них складіть прислівя про дружбу.

  • Дружба дорожча за золото.

  • Друзі пізнаються в біді.

  • Дружба все переможе.

  • Дружбу дружбою шукають.

9. Бесіда про повагу до батьків. Слухання легенди «Сини»

Дві жінки брали воду з криниці. До них підійшла третя. Сивий дідусь присів на камінчик перепочити. Ось одна жінка й каже іншим:
- Мій синок спритний і сильний. Ніхто його не подужає.

- А мій співає, як соловейко. Ні в кого такого чудового голосу немає, - каже друга.

А третя мовчить.

- Чого ж ти про свого сина нічого не скажеш? – питають її жінки.

- Що ж сказати? Нічого особливого в ньому немає.

Ось набрали жінки повні відра і пішли. І старенький за ними. Йдуть жінки, зупиняються. Болять руки. Хлюпає вода. Ломить спину.

Раптом назустріч три хлопчики. Один через голову перекидається, колесом ходить. Милуються ним жінки. Другий соловейком заливається, пісню співає. Заслухалися жінки. А третій до матері підбіг, узяв у неї важкі відра й поніс додому.

Питаються жінки старенького:

- Що скажете, дідусю? Як вам наші сини?

- А де ж вони? – відповідає дідусь. - Я лише одного сина бачу.

Запитання:

- Чому дідусь сказав, що бачить лише одного сина?

- А ви допомагаєте своїм мамам, бабусям? Як саме?

Релаксація. Дельфінотерапія.

IV. Закріплення матеріалу

1. Робота в зошиті – с. 40-41. (Слайди 13-14)

- Як ви зустрічаєте гостей? Що їм говорите? Як розважаєте? Чи буває так, що ви приводите друзів, не попередивши про це батьків?

2. Перегляд фрагмента мультфільма «Петро Пяточкін» та обговорення його поведінки.

- Які правила поведінки порушив Петро Пяточкін? Як він він міг зашкодити своєму здоров’ю та здоров’ю інших?

V Підсумок уроку

  • Підсумують наше завдання в ролі Розповідайка, Чомучки та Здоров’ятка нащі учні. Вони звертаються до вас із наступними словами:

Учень 1. Ти добре правила вивчай, бо між людьми живеш.
І про культуру пам
ятай, коли кудись ідеш.
І привітатись не забудь, будь чемний кожен раз.
Та й кожен день культурним будь, і кожну мить та час.

Учень 2 За правило собі візьми поводитися так,
Бо ти живеш поміж людьми, а без людей – ніяк!
Хороші звички виробляй у себе з юних літ.
Усіх навколо поважай і посилай привіт!

Учень 3 Себе постав на висоту, щоб честь поберегти.
Знай добре істину просту – людина в світі ти!
Тому і правила вивчай, щоб гордо в світ іти.
Себе та інших поважай – людина ж в світі ти!

- На згадку про себе дельфінчик дарує вам памятки, у яких прописані правила дружби та культури спілкування. Сьогодні разом із усіма членами сімї повторіть ці правила. А дельфінчик усіх запрошує влітку на Чорне море відпочити і набратися сил та здоровя. (Слайд 15)

Хочеш, щоб тебе поважали, - поважай інших!

Правила культури спілкування

  • Щодня користуйся формулами чемності: "Доброго ранку", "Здрастуйте", "До побачення", "Будь ласка", "Будьте такі ласкаві", "Вибачте", "Дякую", "Дозвольте ввійти" та ін. Будь привітний і ввічливий з усіма дорослими. Не перебивай дорослих, не втручайся в їхню розмову.

  • На вулиці, вдома, у транспорті та громадських місцях говори спокійно, не голосно; поводься стримано; не вимагай до себе особливої уваги.

  • Не їж у театрі під час вистави, під час демонстрації кінофільму.

  • Слухай старших уважно, стій при цьому спокійно, дивися в обличчя співрозмовникові.
    Умій вислухати товариша, не перебиваючи. 
    З повагою стався до праці та відпочинку старших, не заважай дорослим, не галасуй, не вередуй.

  • У транспорті поступайся місцем дорослим та малюкам.

  • Подай стілець або поступися місцем дорослому.

  • Підніми і ввічливо подай упущений ким-небудь предмет (олівець, рукавичку тощо).

  • Хлопчикам: у транспорт, у помешкання пропускай спершу дівчаток.

  • Допоможи малюкові чи дівчинці одягти пальто, застебнутися, пов'язати шарф.

  • Ділися з товаришами іграшками, книжками, грайся дружно. Умій визнати, що не мав слушності.

  • Намагайся поступитися товаришеві в суперечці, у грі, допомогти йому домовитися з іншими.

Правила дружби

  • Дружба — це правда і чесність кожного.

  • Що вимагаєш від друга, насамперед вимагай від себе.

  • Ніколи нікого не обманюй, не ображай.

  • Ні до кого не чіпляйся, грай чесно, не дражнись.

  • Поважай тих, із ким дружиш.

  • Будь терплячим, не засмучуйся через невдачу.

  • Ти не кращий за всіх, але й не гірший!

  • Якщо вмієш добре грати, то навчи іншого.

  • Успіху можна досягти тільки разом, у колективі. Частіше кажи: один за всіх — всі за одного.

  • Ходи до школи з радістю. Щиро дякуй долі, що вчишся в школі!

Якщо хочеш, друже,
щоб тебе любили,
чемним і привітним,
добрим, чесним будь.

Не роби другому,
що тобі не миле!
Правило це мудре,
друже, не забудь! (Фото на память)

- А закінчити урок я хочу такими словами, звертаючись до вас:

Анотація слайдів

Слайд №1 – тема уроку

Слайд №2-6 – короткий літопис класу

Слайд №7 – девіз класної родини

Слайд №8 - вислів

Слайд №9 - словникова робота

Слайд №10 – золоте правило

Слайд №11 – слайд до казки «Сини Феї Ввічливості»

Слайд №13, 14 – робота в зошиті

Слайд №12 – гра «Додай чарівне слово»

Слайд №15 – заключний слайд

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.

Всеосвіта дарує

Три iPhone 12

+20 крутих призів з нашого фірмового магазину

до закінчення залишилось
00
00
00
00