Тема: Письмове віднімання трицифрових чисел, коли в запису зменшуваного є нуль.

Опис документу:
Мета: Ознайомити учнів із прийомом віднімання трицифрових чисел, коли зменшуване містить один нуль; формувати обчислювальні навички та вміння розв’язувати задачі на дві і три дії; закріплювати вміння виконувати дії з іменованими числами; розвивати пізнавальну активність, логічне мислення, кмітливість; виховувати інтерес до математики, почуття дружби.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Нетрадиційний урок математики

у 3 класі

(Урок - подорож)

Тема: Письмове віднімання трицифрових чисел, коли в запису зменшуваного є нуль.

Мета: Ознайомити учнів із прийомом віднімання трицифрових чисел, коли зменшуване містить один нуль; формувати обчислювальні навички та вміння розв’язувати задачі на дві і три дії; закріплювати вміння виконувати дії з іменованими числами; розвивати пізнавальну активність, логічне мислення, кмітливість; виховувати інтерес до математики, почуття дружби.

Тип уроку: Урок-подорож.

Обладнання. Макети космічних кораблів (3), лист від короля країни Математики, індивідуальні картки, таблиці з завданнями та коротким записом задачі, посвідчення «Почесного громадянина країни Математики»

Хід уроку:

І. Організаційний момент.

Встаньте , діти всі рівненько, Посміхніться всі гарненько Привітайтесь: «Добрий день!»

Щоб пройшов цікаво день.

Дзвоник всім нам дав наказ.

До роботи швидше в клас. Попрацюємо старанно

Щоб урок пройшов немарно.

II. Підготовчий етап.

  • Діти, коли я йшла до школи, біля воріт зустріла листоношу. Він попросив мене передати за призначенням цього листа. І уявляєте, цей лист адресовано особисто Вам, цікаво від кого він. Прочитаємо? (Учитель зачитує лист).

  • Ну що, діти, спробуємо допомогти королю країни Математики? Тоді до роботи! Не забудьте взяти з собою швидкість, винахідливість і кмітливість.

III. Усний рахунок.

1. Поділ класу на групи.

  • У конверті листа є також квитки з завданнями - це ланцюжки

прикладів, які необхідно розв’язати, щоб дізнатися в якому зорельоті знаходиться ваше місце.

Ану-мо, який екіпаж швидше сяде в свій зореліт!

7 • 6

8 • 6

9 • 6

: 6

: 8

: 9

□ • 2

□ • 3

□ • 8

□ – 12

□ – 12

□ – 21

: 2

: 3

: 9

1 зореліт

2 зореліт

3 зореліт


Якщо екіпажі зорельотів у повному складі, обирайте капітанів, які поведуть вас у незвіданий світ країни Математики.

2. Гра «Знайди стартову доріжку!»

Екіпажі у нас сформовані, капітани визначені. Залишилося знайти стартову доріжку. Капітани команд отримайте завдання, яке необхідно розв’язати, щоб вказати своїм екіпажам вхід на стартову доріжку.

Вхід - це число, яке є відповіддю даного прикладу. 8 м – 4 дм 8 м – 4 см 2 м – 4 см

З. Гра «Старт»

  • Виводимо свої зорельоти на стартові доріжки і починаємо відлік. Для цього необхідно дружно, всіма членами екіпажу, продовжити ряди чисел.

  • Відлік починає екіпаж 1 зорельоту. Продовжіть ряд чисел до 600.

100, 150, 200, …, …, …, ..., 600 Старт!

  • Екіпаж 2 зорельоту, щоб стартувати повинен продовжити ряд чисел до1000. Відлік починаємо:

700, 730, 760, …, …, …, …, 1000 Старт!

А екіпаж 3 зорельоту, щоб стартувати продовжить цей ряд чисел до 400.

800, 760, 720, …, …, …, 400 Старт!

IV. Вивчення нового матеріалу.

1. Інтерактивна технологія «Мозковий штурм»

Ми з вами у відкритому космосі . Але зла відьма Цифрюка хоче перешкодити нам і посилає на зустріч комету. Щоб уникнути зіткнення нам необхідно швидко виконати наступне завдання. Якщо ви зумієте його правильно вирахувати, то ми зможемо змінити курс польоту ваших зорельотів і обминути комету. Спробуйте розв’язати приклади нового виду. Який екіпаж буде вправнішим і зібранішим.

580

  • 327

(Усі групи виконують завдання, обґрунтовують свої відповіді, учитель доповнює, уточнює).

2. Первинне закріплення

Коментоване розв’язування прикладів.

  • Загроза зіткнення минула і ми можемо розпочати ведення бортових журналів, за які нам слугуватимуть ваші зошити з математики. Правильно розв’язані і гарно записані завдання будуть знищувати чари злої відьми. Тож давайте каліграфічно запишемо дату нашої подорожі і почнемо вести записи у журнал.

  • Ми з вами змушені були змінити курс нашого польоту і тепер, щоб дістатися до країни Математики необхідно порахувати відстань до неї.

Для цього розв’яжемо наступні приклади:

  • Капітани екіпажів визначіть помічників, які допоможуть нам їх розв’язати. Вони коментуватимуть розв’язання біля дошки, а всі члени екіпажу запишуть у свої бортові журнали.

V. Фізкультхвилинка.

  • Ось ми дісталися країни Математика. Можете зробити посадку і перепочити.

Руки вгору, руки вниз,

На сусіда подивись.

Руки в гору, руки в боки,

Поскачи на місці трохи.

Руки за голову покладем І головою поведем.

Дружно всі присядемо

Й в зорельоти сядемо.

VI. Розвиток математичних знань.

1.Творча робота над задачею.

  • Продовжуємо нашу мандрівку. Ми дісталися до зачарованого лісу, де поселилася зла відьма Цифрюка. Цей ліс переповнений брудом і трухлявими пеньками біля яких ростуть лише мухомори і поганки. Щоб визволити Ліс від бруду необхідно виконати таке завдання - відновити запитання до задачі, які знищила відьма.

Задача. У чорному лісі було 405 пеньків, поганок - на 165 менше, ніж пеньків. А мухоморів — на 120 менше, ніж поганок.

  • Поставте запитання до задачі, щоб вона розв’язувалася 2 діями?

3 діями?

  • Розв’яжемо задачу і запишемо розв’язання у бортовий журнал.

  • Як тільки ми записали відповідь, Ліс очистився від бруду і засяяв усіма барвами і кольорами.

2.Самостійна робота.

  • Летимо далі. Під нами шумить річка Периметрична, а біля неї на пагорбах розкинувся квітучий і пахучий садок. Господарює в ньому тітонька Дорівнює. Але, що це? У неї трапилось велике горе. Погані одиниці зіпсували весь її квітник. Тітонька вирощує кущі-приклади на яких буйно цвітуть квіти-відповіді. Але, як бачите. Замість гарних квітів на них стирчать колючі одиниці. Давайте допоможемо тітоньці Дорівнює позбавитись цього лиха. Порахуйте приклади, відновіть відповіді і квітник знову забуяє буйним цвітом.

1 екіпаж

2 екіпаж

3 екіпаж

541

_ 340

764

680

_807

890

+ 363

1

-122

1

+ 116

1

-147

1

- 782

1

-145

1

809

407

170

  • 237

1

-137

+145

1

1


3. Робота з підручником. Задача 654.

Тітонька Дорівнює нам дякує, а ми продовжуємо подорож. Ось село Олівцеве, а нас гукає до себе дідусь Козачок-дробовичок. Він просить йому допомогти. Справа в тому, що йому швидко необхідно потрапити в обласний центр місто Геометрик, а він не знайде прямої дороги. Бо відьма Цифрюка перепутала дороги до міста з дорогою до районного центру селища Дужкове. Давайте допоможемо йому розв’язати задачу №654 у підручнику.

(Ознайомлення зі змістом задачі, складання плану розв’язування.

Самостійний запис учнями)

VII. Підсумок уроку

  • Молодці гарно справилися з завданнями і перемогли Цифрюку. Відьма покидає країну Математики і, скочивши на свого крилатого чорнильного слона, тікає туди, звідки прилетіла. А король країни Математики Мудрило Перший і Останній оголошує вам подяку за допомогу і всіх нагороджує званням «Почесний громадянин країни Математики». Він також просить вибачення за те, що не може бути присутній на церемонії нагородження і особисто вручити всім ці посвідчення, бо в нього несподівано виникли невідкладні державні справи. Тому він і доручив мені цю приємну місію. (Нагородження учнів)

Сьогодні був урок в нас незвичайний,

Навчив багато нас чому.

Хай буде він для нас повчальний.

За це ми дякуєм йому.

VIIІ. Домашнє завдання

  • А нам час повертатися додому. Запишіть координати польоту до рідної домівки .

656, 657

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Курс:«Організація ефективної діяльності практичного психолога в закладі освіти»
Мельничук Вікторія Олексіївна
36 годин
590 грн