• Всеосвіта
  • Бібліотека
  • Математика
  • Тема. Переставна властивість множення. Розв’язування нерівностей. Складені задачі, що включають знаходження невідомого компонента.

Тема. Переставна властивість множення. Розв’язування нерівностей. Складені задачі, що включають знаходження невідомого компонента.

Опис документу:
Мета. З’ясувати значення переставної властивості дії множення для виконання обчислень. Опрацювати складену задачу, що містить знаходження невідомого компонента. Вправляти учнів у застосуванні таблиць множення та ділення. Вдосконалювати обчислювальні навички. Познайомити з планетами Сонячної системи.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Тема. Переставна властивість множення. Розв’язування нерівностей. Складені задачі, що включають знаходження невідомого компонента.

Мета. З’ясувати значення переставної властивості дії множення для виконання обчислень. Опрацювати складену задачу, що містить знаходження невідомого компонента. Вправляти учнів у застосуванні таблиць множення та ділення. Вдосконалювати обчислювальні навички. Познайомити з планетами Сонячної системи.

Обладнання: мультимедійна презентація до уроку, мапа Сонячної системи, мапа «Планети та ракети» до теми «Переставна властивість множення», шаблони планет, індивідуальні картки «Ланцюжок прикладів», картки до гри «Шифрувальник», картки до завдання «Розв’язування нерівностей», ракети, призи наклейки квіти та метелики.

Хід уроку

1.Організаційний момент.

1.1. Представлення вчителя.

Слайд 1. (Звучить музика. На мультимедійній дошці – відео космічної тематики.)

Доброго дня, діти! Сьогодні я маю честь провести разом з вами урок. Урок дитячих фантазій.

Моє ім’я – Леся Володимирівна. У своїй школі, яка заходиться у місті Ірпінь, я працюю вчителем. Але сьогодні разом з вами я буду дослідником.

1.2. Психологічне налаштування.

Всі готові до уроку?

Починаємо роботу!

Давайте посміхнемось один одному, адже ваші посмішки дуже знадобляться там, куди ми сьогодні з вами помандруємо.

1.3. Загадка.

Послухайте загадку. Вона підкаже нам шлях.

Океан бездонний, океан безкрайній,

Безповітряний, темний та надзвичайний.

В нім живуть галактики, зірки та комети,

Можливо, що заселені прибульцями планети.

(Космос)

  • Куди ми сьогодні помандруємо?

  • Що цікавого зможемо побачити на своєму шляху?

(Відповіді дітей.)

2. Повідомлення теми, мети та завдань уроку.

Ми сьогодні познайомимось з Сонячною системою, наблизимось до деяких планет – сусідів Землі. І наше головне завдання – знайти життя на інших планетах та дослідити, які з них придатні для життя людей. А допоможуть вам у цьому математичні знання, а саме: знання таблиці множення та її властивостей, уміння зв’язувати складені задачі та нерівності.

А для того, щоб не заблукати у зоряному небі, ми створимо свою власну мапу Сонячної системи.

3. Опрацювання нового матеріалу.

3.1. Усний рахунок. Вихід у відкритий космос.

  • Команди, готові працювати?

  • Досліджувати?

  • Рахувати?

  • Запам’ятовувати?

  • Приготуватися до виходу у відкритий космос. Для того, щоб не загубитися та не відлетіти від нашого космічного корабля ми повинні триматися за ланцюжок.

Розв’язування ланцюжка прикладів (на індивідуальних картках).

12 + 12 – 4 + 20 – 30 + 10 – 20 + 9 =____

15 + 5 – 10 + 20 + 30 – 40 - 20 + 9 = ____

15 + 15 – 20 + 10 + 20 – 30 – 10 + 9 =____

20 + 10 + 10 – 30 + 5 + 15 – 30 + 9 =_____

  • Яка відповідь вийшла під час розв’язування ланцюжка? (9)

  • Отже, нас чекає 9 планет, які ми будемо розміщувати на нашій мапі.

3.2. Сонце.

У ці зимові дні холодні

Нам так хочеться тепла…

Вирушаймо всі до Сонця.

Попрацюймо, дітвора.

Увага на монітори. Ми наближаємось до центру нашої Сонячної системи.

Перегляд відеофрагменту про Сонце.

  • Чи потрібно нам наближатися ближче? (Ні.)

  • Чому? (Сонце – розпечена куля. Можна згоріти.)

Розміщення шаблону Сонце на мапі Сонячної системи.

3.3. Меркурій, Венера.

Наша експедиція продовжується. Я пропоную познайомитись з планетами, які знаходяться найближче до Сонця та пошукати життя на них.

Розміщення шаблонів Венери та Меркурія на мапі Сонячної системи.

Меркурій Венера

Для того, щоб наблизитись до цих планет, нам необхідно заправити наш корабель спеціальним паливом – математичними знаннями.

Готові грати у математичну гру?

Гра «Ракети у космосі».

Необхідно спрямувати ракети до планети, а допоможе вам у цьому знання таблиці множення.

Правила гри. Необхідно 3 учні, які працюють біля дошки. На ватмані намальовано три планети, на яких знаходяться цифри: 12, 18, 20. Навколо цих планет літають ракети, на яких знаходяться приклади на множення: 2·6, 3·6, 4·5, 6·2, 6·3, 5·4. Завдання: розв’язавши усно приклади, необхідно намалювати маркером шлях двох ракет до однієї планети.

  • Зробіть висновок, чому саме ці ракети прилетіли до цих планет? (Тому що добуток на ракетах дорівнює числу на планеті.)

  • Що спільного у двох ракет, які прилетіли до однієї планети? (Однакові множники, але поміняні місцями.)

  • Яку властивість множення ми застосували?(Переставна властивість множення: від перестановки множників добуток не змінюється.)

Нагородження дітей, які працювали біля дошки (вручення наклейок квітів, метеликів, бабок).

Наші ракети заповнились математичними знаннями. Отже, нас чекають незвідані планети і ми можемо наблизитись до однієї з них.

Перегляд відео фрагменту про Венеру.

Висновок: - чи потрібно наближатись до планети? (Ні.)

  • Чи може існувати життя на цій планеті? (Ні.)

3.4. Марс, Юпітер, Сатурн.

Отже, нам нічого не залишається, як продовжувати пошуки життя на інших планетах. Нас чекають Марс, Юпітер та Сатурн.

Розміщення шаблонів планет на мапі Сонячної системи.

Марс Юпітер

Сатурн

Якщо виконаємо математичні завдання, то зможемо підлетіти ближче до однієї з цих планет.

Увага! Завдання! На ваших столах знаходяться картки з прикладами на множення. Ви повинні показати мені лише ті, які задовольняють нерівність.

12 < 2·4 16 >

6·8

4·4

2·5

Правила гри. Вчитель показує учням планету чи зірку, на якій написано нерівність (типу 12 <). Діти вибирають той приклад на множення, який буде правильним при розв’язанні нерівності. Наприклад, 12 < 2·5.

Отже, наші зорельоти заповнились математичними знаннями. Ми можемо сміливо спробувати наблизитись до однієї з планет.

Перегляд відео про Юпітер.

Висновок: чи потрібно наближатись занадто близько до планети? (Ні, на планеті – нестихаючий ураган.)

Чи можливо заселити людям дану планету? (Ні.)

3.5. Нептун, Уран, Плутон.

Не будемо втрачати надію. Я пропоную продовжити пошуки на планетах, які знаходяться ближче до межі Сонячної системи. Це Нептун, Уран та Плутон.

Розміщення шаблонів планет на мапі.

Нептун Уран

Плутон

Після минулих подорожей пального майже не залишилось пропоную підзарядку – змагання на швидкість.

Розв’язування задач на картках.

Було

Полетіло

Залишилось

28 зелених чоловічків

4 ракети

по

5 чоловічків

у кожній

?

  1. ___ · ____ = ____ ( ч.) – полетіло;

  2. ___ - ___ = ____ (ч.).

Відповідь: залишилось ___ зелених чоловічків

Правила. Зараховано результат буде лише тоді, коли всі члени команди справляться з задачею. На розв’язання вам відводиться 1 хвилина. Сигналом буде піднята вгору ракета команди.

1, 2, 3 – почали!

Виконання завдання.

Команди справились із завданням. Отже, ми можемо зробити спробу наблизитись ще до однієї з планет. Увага на монітори!

Перегляд відео фрагменту про Плутон.

Висновок: чи знайшли життя ми на цій планеті? (Ні.)

Чи можливо людям заселитись на цю планету? (Ні.)

3.6. Земля.

Поки ми блукали орбітами планет у пошуку життя, на мій бортовий комп’ютер прийшло невідоме повідомлення. Я вважаю, що в ньому міститься інформація про планету, яку ми шукаємо. Допоможіть мені розшифрувати повідомлення.

Гра «Шифрувальник»

2 · 3 = ___ е

5 · 3 = ___ я

5 · 5 = ___ м

3 · 4 = ___ л

4 · 2 = ___ з

8

6

25

12

15

Правила гри. Розв’язати приклади. Букву, яка знаходиться біля знайденої відповіді внести в таблицю розшифрування.

Висновок. Утворилось слово Земля.

Читання повідомлення: Планета … унікальна. Бережіть її!

Аналіз ситуації.

  • Яка планета унікальна?

  • В чому її унікальність?

  • Чому її потрібно берегти?

  • Як ми можемо її берегти?

Під час відповідей дітей починає звучати пісня з відеорядом «Кольорова планета Земля».

Розміщення шаблону Землі на мапі Сонячної системи.

4. Підсумок уроку.

4.1. «Щаслива планета» . Я пропоную зробити нашу планету щасливою. Для цього необхідно шаблон планети (або глобус) прикрасити тими квітами та метеликами, які отримували впродовж уроку. Ці щасливі планети залишаються з вами після уроку, щоб ви запам’ятали про унікальність нашої планети та про необхідність її оберігати.

4.2. Подяка учням групи за роботу. Вручення подарунків, які дадуть можливість і в подальшому вивчати космічні явища, відкривати незвідані місця Всесвіту та планети Земля.

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.

Приклад завдання з олімпіади Українська мова. Спробуйте!
До ЗНО з МАТЕМАТИКИ залишилося:
0
4
міс.
0
1
дн.
0
3
год.
Готуйся до ЗНО разом із «Всеосвітою»!