Сьогодні о 18:00
Вебінар:
«
PRO-акаунт на «Всеосвіті» як інструмент саморозвитку та професійної самореалізації
»
Взяти участь Всі події

Тема. Особливості сюжету і композиції оповідання «Різдвяна пісня у прозі» Ч. Діккенса. Образ Скруджа, його динаміка і переродження.

Зарубіжна література

Для кого: 6 Клас

12.05.2020

417

8

0

Опис документу:
Конспект уроку "Особливості сюжету і композиції оповідання «Різдвяна пісня у прозі» Ч. Діккенса. Образ Скруджа, його динаміка і переродження" містить матеріал для групової форми роботи, пошукової роботи а потім і узагальнення у вигляді таблиці. Учитель працює із дітьми за допомогою презентації, що теж додається до уроку.
Перегляд
матеріалу
Отримати код

Тема. Особливості сюжету і композиції оповідання «Різдвяна пісня у прозі» Ч. Діккенса. Образ Скруджа, його динаміка і переродження.

Мета. Вивчити із учнями особливості композиції «Пісні…», як різдвяного оповідання, оповідання із щасливим закінченням; познайомити дітей із теоретичним поняттям «композиція», «сюжет»; порівняти образ Скруджа до і після подорожей у часі і просторі; повторити відомості із теорії літератури «різдвяне оповідання», навички складання сенкану; навчити учнів робити власні висновки щодо негативного явища «сліпого накопичення» грошей, «холодного» серця; аналізувати поведінку героя; вміти вдумливо читати.

Обладнання. Виставка книжок Ч. Діккенса із оповіданням «Різдвяна пісня у прозі», ілюстрації до образу Скруджа, малюнки дітей до оповідання, картки із методичним матеріалом, презентація до уроку.

Хід уроку

Я вірю і маю намір вселяти людям

віру в те, що на світі існує прекрасне.

Ч. Діккенс

І. Організаційний момент.

ІІ. Перевірка домашнього завдання.

1. Робота в групах Методичний коментар. Учні розділяються на групи і отримують картки із завданням, обговорюють і записують відповіді у таблицю на дошці.

Динаміка переродження Скруджа

1. Куди подорожує Cкрудж вперше?

Що зрозумів?

Чому можна сказати, що в першому оповіданні починається процес переродження героя?

У минуле-дитинство і юність.

Що в дитинстві життя було іншим, він був іншим, йому приємно згадувати.

Він плаче, коли бачить рідні місця. Плаче, отже

2. Куди подорожує вдруге? До кого повів його дух Різдва?

Що зрозумів?

Очищається і перероджується.

Чому можна сказати, що герой вирішує змінитися будь-що?

У теперішнє.

Герой розуміє, що і без грошей можна бути щасливим, маючи друзів і родину.

Побачивши, як родини святкують в радості Різдво, яке дає їм надію на краще майбутнє, а сім’я Кретчитів підіймає тост за нього,

це переконує героя в необхідності змінити своє ставлення до життя і Різдва.

3. Куди подорожує Скрудж втретє? Де він побував?

Що зрозумів?

Якщо не зміниться, то його чекає побачене! Це жахливо!!!

Побачивши власні похорони, коли ніхто не прийшов із ним попрощатись, коли деякі люди навіть раділи зі смерті героя, Скрудж зрозумів, що він не хоче більше бути колишнім.

ІІІ. Оголошення теми і мети уроку.

Робота із епіграфом уроку. Бесіда із учнями про те, як вони розуміють слова Ч. Діккенса. Діти висловлюють свої думки.

ІV. Коментоване читання учителем або читання учнями заключної частини оповідання.

V. Опрацювання учнями теоретичного матеріалу.

1. Робота із картками. Методичний коментар. На початку уроку учні отримують картки із теоретичним матеріалом: «композиція», «різдвяне оповідання», «сюжет», учні ознайомлюються із картками і відповідають на запитання.

На картці:

Сюжет – це послідовність подій у творі.

Композиція – це побудова літературного твору.

Різдвяне оповідання – це твір, дія якого відбувається під час Різдва, він має щасливу кінцівку, бо тісно пов'язаний із суттю і духом Різдва.

2. Бесіда із учнями.

1. Чому можна сказати, що «Різдвяна пісня у прозі» - це різдвяне оповідання?

2. У чому особливості сюжету і композиції цього твору?

3. У чому позитивна зміна або динаміка образу Скруджа?

2. Порівняння ілюстрацій або малюнків про Скруджа до і після його переродження. Висновки учнів.

VІ. Рефлексія. За допомогою вправи «Сонечко» дівчатка записують риси характеру або вдачі Скруджа до «переродження», а хлопчики – після «переродження».

VІІ. Оцінювання учнів.

VІІІ. Домашнє завдання. Усім учням. Записати в зошиті інформацію із карток.

Індивідуальні. Дати відповідь на запитання «Коли можна назвати Скруджа щасливим і чому – до зустрічі із привидами чи після подорожей у часі». Записати в зошити.

3

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу.