+ Додати матерiал
і отримати
безкоштовне
свідоцтво
! В а ж л и в о
Предмети »
Приклад завдання з олімпіади Українська мова. Спробуйте!

Тема: Особливості перенесення малюнка на різні види тканини

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Клас: 5-Б

Розділ програми: Основи проектування, матеріалознавство та технологія обробки .

Тема: Особливості перенесення малюнка на різні види тканини

Мета: ознайомити учнів зі способами перенесення малюнка на різні види тканин, із використанням кольорової гами під час створення композиції; навчити переносити малюнки на бавовняні та лляні тканини; розвивати практичні навички роботи; виховувати самостійність, охайність.

Тип уроку: Комбінований

Обладнання: ілюстрації, матеріали, наочність: зразки вишиванок

Хід уроку

І. Організаційна частина

Доброго дня, шановні учні.

ІІ. Актуалізація опорних знань

Перед тим як розпочати вивчення нової теми, ми повинні пригадати що ми вчили на попередніх уроках. 

Завдання. Заповніть пропуски у реченнях.

1.Голки та шпильки слід зберігати в спеціальній шкатулці чи ящичку __.

2.Через кожну годину вишивання чи шиття необхідно робити відпочинок для очей на 5.. 10 хв.

3.Забороняється зберігати голку, вколовши її в одяг.

4. Найкраще працювати при денному світлі.

5.Ножиці зберігати бажано в чохлі, так само як ніж.

6.Робити перерви для відпочинку очей через кожну годину.

7.Нитку відрізувати ножицями, а не зубами.

8.Щоб не поколоти палець при проколюванні голкою тканини, користуватись наперстком.

9. Голку тримай тільки з протягнутою ниткою в гольнику або футлярі.

10. На робочому місці слід дотримуватися чистоти і порядку.

Таким чином, під час гри ми з вами повторюємо правила безпечної праці і санітарної гігієни під час виконання ручних швейних робіт.

ІІІ. Мотивація навчально-трудової діяльності учнів.
Дівчатка, ви майбутні господині, і тому, дуже важливо, щоб ви вміли гарно оформляти власне помешкання. Якщо, ви будете добре вишивати, то ваша оселя завжди буде гарною та затишною , в яку завжди захочеться повертатись.

Для оздоблення виробів вишивкою потрібен візерунок для вишивання. Звідки їх можна вибирати? (Дуже часто для вишивання використовують готові візерунки з спеціальних книг, журналів або ж скопійовані з інших виробів).

2. Для чого використовують вишивку? (Для оздоблення виробів).

3. Які вироби в наш час оздоблюють вишивкою? (Сучасний одяг, постільну і столову білизну, предмети побуту (рушники, листівки, скатертини, серветки тощо).



IV. Повідомлення теми, мети та завдань уроку.
Тема, сьогоднішнього уроку: «Розміщення малюнку на тканині. Перенесення малюнку. На цьому уроці ми маємо навчитися правильно розміщувати малюнок на тканині, ознайомитися із способами його перенесення із паперу на тканину.

 Українська народна вишивка – один із найпоширеніших і найдоступніших видів народної художньої творчості. Вишиванка удосконалювалась протягом багатьох

років і прийшла до нас у вигляді чудових, різноманітних орнаментів. Вони виконані різними швами з цікавим поєднанням кольорових ниток.

Створюючи орнамент для вишиванки, художники в усі часи зверталися до природи. Але вони не просто копіювали її, а відбирали головне, дещо спрощували.

У народній вишиванці найпоширенішими є геометричні та рослинні орнаменти. Здавна кружечки, квадратики, хрестики символізували явища природи і живих істот

V. Вивчення нового матеріалу.

Якість оздоблення виробу вишивкою значною мірою залежить від якості перенесення малюнка на тканину. Щоб вишитий виріб виглядав гарно, треба правильно дібрати розмір малюнка вишивки. Малюнок має бути і не надто великим, і не зовсім маленьким на площині виробу.
Перш ніж виконувати вишивку на виробі, визначають її місцезнаходження, для того, щоб виріб виглядав гармонічно.

Переносити малюнок на тканину можна декількома способами. Хто мені підкаже як це можна зробити?(бесіда)
1. За допомогою копіювального паперу

Це один з найпростіших способів .Між малюнком і тканиною розміщують копіювальний папір, а потім обводять контур малюнка. Залежно від кольору тканини добирають копіювальний папір:для світлих тканин – темний, для темних – світлий.. Переводячи малюнок за допомогою копіювального паперу, треба пам’ятати, що лінії візерунка не повинні бути жирними, інакше тканина і нитки в процесі виконання вишивки можуть забруднитися.

2. Якщо тканина світла і прозора,її можна розмістити поверх малюнка і обвести олівцем.(пояснення)

3. Колірна гама та кольорові сполучення

Народна вишивка захоплює нас не тільки досконалою композицію, але й різнобарвним колористичним вирішенням — від одноколірних до багатобарвної гами супідрядних один одному відтінків. Майже скрізь по Україні вишивають двома кольорами ниток:

• червоними і чорними, червоними і синіми;

• блакитними і коричневими;

• білими по білому або сірому.

Поєднання кольорів може бути контрастним або тональним. Тональне поєднання передбачає підбір відтінків одного кольору від світлого до темного. У вишиванні різними кольорами необхідно добирати нитки в одній колірній гамі з урахуванням кольору тканини. Треба

пам’ятати, що фон не повинен бути яскравішим за вишивку. У вишивці кожен колір узору повинен не пропадати, а підкреслювати головні деталі, створювати гармонію. Під час вишивання одягу треба враховувати призначення виробу, сезон носіння, вік, національні особливості. Колір у такому разі підбирають більш спокійний, ніж для декоративних речей

VI. Закріплення вивченого матеріалу.
Фронтальне опитування:
1. Як зазвичай розміщують малюнок на тканині?
2. Які ви знаєте способи перенесення малюнку на тканину?

VII. Практична робота.

ВСТУПНИЙ ІНСТРУКТАЖ ДО ПРАКТИЧНОЇ РОБОТИ

Повторення правил безпечної роботи.

Кожен учень зобов'язаний знати й виконувати правила безпечної роботи на уроках трудового навчання, а саме:
• 
  підготувати своє робоче місце;
• 
  коли вчитель звертається до всіх учнів, вони мають припинити роботу й уважно слухати інструктаж;
• 
  перевірити справність інструментів, наявність матеріалів;
• 
  роботу розпочинати лише з дозволу вчителя;

•   не можна працювати тупим та несправним інструментом;
•   використовувати інструменти лише за призначенням;
•   користуватися прийомами роботи з інструментами, які показав учитель.

Перенесення малюнка за допомогою копіювального паперу на окремий аркуш і на тканину.

Підбір кольорів до свого малюнка (розфарбувати малюнки на папері).

VIII Підведення підсумків уроку

1. Зробити виставку розфарбованих малюнків.

• Розгляньте роботи учнів.

• У якій кольоровій гамі виконані ці роботи?

2. Розглянути перенесення малюнків на тканину, визначити найкращі.

3. Про які ще способи перенесення малюнків на тканину ви дізналися на уроці?

4 Для яких тканин використовують світлий копіювальний папір?

5. Які інструменти та матеріали необхідні для перенесення малюнка на тканину?

IХ. Домашнє завдання

Підготувати швацьке приладдя, клаптики тканини полотняного переплетення для виконання зразків.

Х. Оцінювання роботи на уроці

ХІ. Прибирання робочого місця та приміщення

Опис документу:
Тема: Особливості перенесення малюнка на різні види тканини Мета: ознайомити учнів зі способами перенесення малюнка на різні види тканин, із використанням кольорової гами під час створення композиції; навчити переносити малюнки на бавовняні та лляні тканини; розвивати практичні навички роботи; виховувати самостійність, охайність.

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Курс:«ZOO-психологія: як навчитися розуміти тварин»
Левченко Вікторія Володимирівна
36 годин
590 грн
590 грн
Підвищення кваліфікації: як створити дієвий механізм
Підвищення кваліфікації: як створити дієвий механізм
Підвищення кваліфікації: вчителі самі вирішуватимуть, де навчатись
Підвищення кваліфікації: вчителі самі вирішуватимуть, де навчатись