Тема: "Одноклітинні організми." (квест)

Цю сторінку створено користувачем «Всеосвіти», якщо її вміст порушує ваші авторські права, надішліть скаргу у службу підтримки, ми оперативно відреагуємо.

This page was created by the website user. If its content violates your copyright, you can submit a takedown request to our support team, and we will respond promptly.

Поскаржитися / Report
Опис документу:
Урок проводиться в ігровій формі. Групова форма роботи дає можливість швидше і ефективніше запам'ятати матеріал. З'ясувати особливості будови одноклітинних; знайти відмінні та подібні риси у будові та процесах життєдіяльності організмів; продовжити формування навичок роботи у групі, працювати з додатковою літературою, уміння працювати з мікроскопом, робити узагальнення.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код

6 клас

Тема 2: «Одноклітинні організми. Перехід до багатоклітинності»

Тема уроку: Одноклітинні організми. (Квест)

Мета уроку: охарактеризувати одноклітинні рослинні організми; з’ясу- вати особливості їхньої будови; знайти відмінні та подібні риси у будові та процесах життєдіяльності організмів; продовжити формування навичок роботи у групі, працювати з додатковою літературою, уміння працювати з мікроскопом, робити узагальнення.

Хід уроку

І Актуалізація опорних знань та мотивація учнів.

Серед одноклітинних організмів нашої планети особливе місце належить одноклітинним водоростям. У будь-якій водоймі - від калюжі після дощу чи повені і до простору океану, на вологій землі, на корі дерев, на різних зволожених місцях, навіть на снігу і в льоді можна побачити ці організми. Велика група цих організмів має мікроскопічні розміри. Хто вони, любителі водних середовищ? Які особливості їх будови і життя? Чи мають вони щось спільне з одноклітинними твариноподібними організмами? Яке значення в природі і в житті людини мають ці «пігмеї» рослинного світу? Ознайомимося з ними.

Діти, наше знайомство з одноклітинними організмами, які здатні до фотосинтезу буде проходити у формі квесту.

Давайте об’єднаємося у групи, кожна група отримає завдання для проходження квесту. Відповіді будете записувати у зошит.

ІІ Вивчення нового матеріалу.

Завдання групам.

  1. Зупинка «Теоретична»

  • Пригадайте, хто такі Еукаріоти, Прокаріоти (запишіть до дослідницького журналу)

  • З’ясуйте та запишіть у журнал до якого царства живої природи належать організми:

А) інфузорія, амеба, малярійний плазмодій;

Б) папороть, конюшина, хламідомонада;

В) мукор, бліда поганка, лисички;

Чи є серед них одноклітинні? Запишіть їх до журналу.

  1. Зупинка «Практична»

Використавши різноманітні джерела інформації, з’ясуйте будову та процеси життєдіяльності одноклітинної водорості хламідомонади за планом складіть змістовну розповідь:

  • Походження назви водорості

  • Де зустрічається?

  • Яку будову має? Використайте матеріал картки та підручника

  • Замалюйте водорість у журналі та підпишіть основні органели

  • Вкажіть спосіб живлення водорості

  • Чому хлорела, хламідомонада мають зелене забарвлення?

  1. Зупинка «Дослідницька»

  • Пригадайте роботу з мікроскопом

  • Розгляньте два фіксованих мікропрепарати (вольвокс, спірогіра)

  • Запишіть до журналу спостережень назви об’єктів, що досліджували

  • З’ясуйте, яка водорість є багатоклітинною, а яка колоніальною?

  • У скільки разів збільшує ваш мікроскоп?

  1. Зупинка «Пізнавальна»

  • Як називається наука про водорості?

  • Організми, що живуть у воді називаються гідробіонтами і належать до різних екологічних груп. З’ясуйте, до якої екологічної групи належать вивчені одноклітинні організми: бентосу чи планктону? Дайте пояснення. (скористайтеся інтернет-ресурсом:

https://uk.wikipedia.org/wiki; http://www.seapeace.ru/population/animals/233.html;

  • Яка водорість побувала в космосі?

ІІІ Закріплення вивченого. Запис домашнього завдання.

Кожна група звітується про проходження квесту, даючи відповіді на запитання:

  • Хто такі еукаріоти та Прокаріоти?

  • Які царства живої природи вам відомі?

  • Будова хламідомонади.

  • Як визначити у скільки разів збільшує мікроскоп?

  • Як називається наука про водорості?

  • До якої екологічної групи гідробіонтів належать вивчені водорості?

Запис домашнього завдання.

3

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Сертифікат від «Всеосвіти» відповідає п. 13 постанови КМУ від 21 серпня 2019 року № 800 (із змінами і доповненнями, внесеними постановою КМУ від 27 грудня 2019 року № 1133)

Обрати Курс або Вебінар.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.


Приклад завдання з олімпіади Українська мова. Спробуйте!