Тема: Найвеселіший місяць – травень. Ольга Копиленко «Найвеселіший місяць».

Опис документу:
Мета: формувати вміння сприймати зміст твору, вчити орієнтуватися в тексті, аналізу¬вати і виділяти головне, продовжити ознайомлення учнів із ознаками весни; роз¬вивати у дітей уміння обмінюватись думками, слухати товариша; виховувати любов до природи

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Літературне читання

Урок 100.

Тема: Найвеселіший місяць – травень. Ольга Копиленко «Найвеселіший місяць».

Мета: формувати вміння сприймати зміст твору, вчити орієнтуватися в тексті, аналізувати і виділяти головне, продовжити ознайомлення учнів із ознаками весни; розвивати у дітей уміння обмінюватись думками, слухати товариша; виховувати любов до природи.

Хід уроку

І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

ІІ. МОВЛЕННЄВА РОЗМИНКА

1. Вправи для розвитку артикуляції дихання

«Цокання» язиком в ротовій порожнині.

Набравши повітря, якнайдовше вимовити слово «ні» з поступовим видихом (тричі).

«Маятник» — ротик відкритий в усмішці, язик рухається від лівої щоки до правої (десятьразів).

Вітерець у лісі — ш-ш-ш.

Повзе вуж у траві — с-с-с.

Прилетів жук — ж-ж-ж.

Заспівав комарик — з-з-з.

Пролетів птах — шух-шух-шух.

Запихкав їжачок — пих-пих-пих.

Дзюркоче вода у струмочку — дз-дз-дз.

Забриніла бджілка — дж-дж-дж.

2. Робота над скоромовкою. Гра «Дощик»

Павло і Пилипко Поливали липки. Виросли липки У Павла і Пилипка.

III. ПЕРЕВІРКА ДОМАШНЬОГО ЗАВДАННЯ

Конкурс на краще читання улюблених віршів Ганни Чубач.

IV. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ.
ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ

Назвіть весняні місяці.

Як ви вважаєте, який з них найвеселіший?

А думку з цього приводу Олександра Копиленка ми дізнаємося з його оповідання.

V. СПРИЙМАННЯ Й УСВІДОМЛЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ.
ОПРАЦЮВАННЯ ОПОВІДАННЯ О. КОПИЛЕНКА «НАЙВЕСЕЛІШИЙ МІСЯЦЬ» (с. 138)

1. Гра «Рибки». Самостійне мовчазне читання оповідання учнями

Який весняний місяць найвеселіший?

2. Словникова робота

Читання слів «луною» за вчителем.
Вівчарики парашутики

птаство відцвісти

насій нявко вівчарики

найгучніший найвеселіший

невтомний піднімаються

3. Читання тексту учнями «ланцюжком»

Голоси яких птахів почув оповідач?

Подивіться на них. {Демонстрування малюнків або слайдів.)

Релаксаційна пауза

Зараз ми послухаємо голоси птахів. Уявімо себе серед весняної природи Сядьте зручно, заплющте очі і приготуйтеся послухати голоси птахів.

Голоси яких птахів ви почули?

4. Гра «Котик і мишка»

Першою починає читати «мишка». Коли вона прочитає декілька слів або речення, починає читати «котик». Він намагається наздогнати «мишку». Гра припиняється, коли обидва учні читають одне і те саме.

Фізкультхвилинка

5. Аналіз змісту оповідання з елементами вибіркового читання
~ У кого найгучніший, чистий голос? Прочитайте.

Знайдіть абзац, у якому описано кульбабу.

Які порівняння використав письменник?

Чому, на думку автора, травень — найвеселіший місяць? Обгрунтуйте свою відповідь, звертаючись до тексту.

6. Гра «Розвідники» •

Скільки абзаців у тексті? (в)

Який абзац найкоротший? Скільки в ньому речень?

Який абзац найдовший? Скільки в ньому речень?

Знайдіть абзац, у якому два речення.
- Прочитайте окличні речення.

7. Гра «Хвости»

Учитель читає початок речення, учні відшукують це речення і дочитують до кінця.

8. Гра «Упізнай предмет за ознакою»
Най веселіший (місяць);
найгучніший (голос);
невтомний (співак);

біла, прозора (шапочка); малесенькі, пухнасті (парашутики); темна (хмара); весняний, травневий (грім).

VI. ПІДСУМОК УРОКУ

Гра «Закінчи речення»

На уроці я дізнався ...

Найбільше мені сподобалось ...

Я запам'ятав ...

VII. ДОМАШНЄ ЗАВДАНИЙ

Які твори О. Копиленка ви вже. читали? Про що вони? Підготуйтеся про
це розповісти.

2

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.

Приклад завдання з олімпіади Українська мова. Спробуйте!
До ЗНО з МАТЕМАТИКИ залишилося:
0
4
міс.
0
3
дн.
0
7
год.
Готуйся до ЗНО разом із «Всеосвітою»!