Тема: «Майстер клас» Витинанка – вид народного мистецтва. Виконання композиції «Півник символ – 2017 року».

Опис документу:
Мета: дати поняття про мистецтво витинанки; показати виникнення, становлення та розвиток цього мистецтва в Україні; формувати навички виготовлення витинанок; виховувати розуміння взаємозв’язку внутрішньої та зовнішньої краси навколишнього світу через створення художнього образу засобами витинанки та естетичне ставлення до народного мистецтва.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код

Тема: «Майстер клас»

Витинанка – вид народного мистецтва. Виконання

композиції «Півник символ – 2017 року».

Мета: дати поняття про мистецтво витинанки; показати

виникнення, становлення та розвиток цього мистецтва

в Україні; формувати навички виготовлення витинанок;

виховувати розуміння взаємозв’язку внутрішньої та

зовнішньої краси навколишнього світу через створення

художнього образу засобами витинанки та естетичне

ставлення до народного мистецтва.

Техніка виконання: витинання.

Обладнання: кольоровий папір, картон, клей ПВА,

ножиці, простий олівець, дощечка під пластиліну.

Хід майстер класу

Слово вчителя.

Сьогодні на нас чекає подорож у чарівний світ народного деко –

ративного мистецтва – Світ Витинанки. Мабуть, не всі знають,

що в кожному аркуші паперу ховаються витинанки – невидимки.

Як же їх виманити звідти? Раніше це робили так: фарбували папір соком з ягід бузини або червоного буряка, а вже потім почали ви –

тинати, виманювати з паперу візерунки, квіти, сонечка. Ними прикрашали в домівках печі, стіни, вікна, мисники. Витинанки пов’язували з основними подіями в житті селянина, і кожній

відповідала певна традиційна композиція. До жнив клеїли врожайну, на заручини – заквітчану, яку потім змінювали на весільну. От і ви, мабуть, уперше познайомилися із цім старо –

давнім видом декоративно – прикладного мистецтва, коли вирізали сніжинки до Нового року.

Сьогодні ми познайомимося з історією виникнення витинанок й

навчимося техніки витинання.

Витинанки – орнаментальні й фігурні прикраси житла, ажурно

витяті ножицями з білого або кольорового паперу. Від назви техніки виготовлення походить і термін.

Цікава історія виникнення витинанок. Надамо слово групі крає-

знавців – пошуковців, які підготували нам цікавий матеріал про

витинанку.

Перші витинанки зі шкіри прикрашали одяг людини,

взуття та інші речі ще задовго до того, як люди винайшли папір.

Архітектурні знахідки датують появу ажурних візерунків зі шкіри та хутра V ст. до н е.

Перші паперові прикраси пов’язані з Китаєм, а саме із винаходом паперу.

Письмові згадки про них зустрічаються в VIIXII cт.

У ХІІІ ст. ажурні вироби з паперу з’явилися в Персії, а у ХV ст.

через Туреччину потрапили в Європу.

В Україні витинанки з’явилися в середині ХІХ ст. Папір був значно дешевший за тканину, і селяни охоче прикрашали витинан –

ками свої оселі.

За технологічними та художніми особливостями витинанки поділяють на ажурні ( зображення міститься в прорізах)

і силуетні ( зображення виступає силуетом), одинарні (виготовленні

з одного аркуша паперу), складні (аплікаційні – з кількох аркушів паперу).

( Демонстрація витинанок різноманітних груп)

Вирізувати слід спочатку маленькі деталі, а потім – більші.

Перед тим як наклеїти витинанку на картон, необхідно взяти до уваги на характер колірних поєднань паперу та картону ( жовто – зелений, біло – синій, біло чорний).

Практична робота.

Роботу слід виконувати в такій послідовності.

(Етапи виконання роботи на таблиці перед учнями) 


  1. Раздруковуємо шаблон на кольоровому папері, або на білому папері.


  1. Беремо декілька листків кольорового папіру, Скріплюємо за допомогою сцеплера.

 


  1. Вирізуємо канцелярським ножем.

  1. Ножицями по контуру рисунка вирізати композицію. 


  1. Півники готові.

  1. Потім приклеїти витинанку на картон, або на вікно.  

Учитель проводить інструктаж з техніки безпеки при роботі

ножицями.

Вчителі працюють під контролем учителя, при необхідності він надає їм індивідуальну допомогу.

Підсумок мастер класу.

Учитель оцінює роботи, звертаючи увагу на їхню

оригінальність, правильність вирішення композиції, та демонструє

найкращі.

слухача курсів вчителів

трудового навчання

(10.01. – 01.03),

вчителя трудового навчання

ЯЗОШ №2 смт. Ямпіль

Симоненко

Наталії Володимирівни

Науковий керівник:

Крот Галина Вікторівна

Суми 2017рік

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.