Сьогодні о 16:00
Вебінар:
«
Шляхи формування української ідентичності в новій українській школі
»
Взяти участь Всі події

Тема. Людські чесноти: доброта. Той, хто творить добро

Опис документу:
Тема. Людські чесноти: доброта. Той, хто творить добро Мета: продовжити ознайомлення дітей з людськими чеснотами; розширити знання про добро; стимулювати до добрих вчинків; виховувати доброту, безкорисливість. Тип уроку. Урок – тренінг
Перегляд
матеріалу
Отримати код

Дата громадянська освіта 3 клас

Урок

Тема. Людські чесноти: доброта. Той, хто творить добро

Мета: продовжити ознайомлення дітей з людськими чеснотами; розширити знання про добро; стимулювати до добрих вчинків; виховувати доброту, безкорисливість.

Тип уроку. Урок – тренінг

Обладнання: ілюстрації до теми, компютерна презентація, картки для групової роботи,

деревця доброти, записи пісень про доброту,

Хід уроку

І. Організація класу

1. Привітання

Доброго дня!

Бажаєте ви

І бажаю вам я !

Хай сонечко гріє,

Хай усмішка ллється,

Ніхто не хворіє

І дружба ведеться.

Доброго дня!

Бажаєте ви

І бажаю вам я.

2. Рефлексія

- Який настрій у вас ? (Клас!)

ІІ. Мотивація навчальної діяльності

  • Ми побажали всім і один одному доброго дня. Ми побажали доброти. Ось про цю людську чесноту піде мова на уроці.

  • Що таке «людські чесноти» у вашому розумінні? (Це гарні риси характеру людини. Це правильна людська поведінка)

ІІІ.Очікування

  • Що чекаємо від нашого уроку? ( Навчитись робити добро, бути добрішими)

ІV. Робота над темою «Людські чесноти: доброта»

1. Інструктаж до уроку

- Ми будемо працювати в групах. Повторимо правила роботи в групі:

працюємо дружно, швидко, тихо, говоримо по черзі.

2. Вступне слово вчителя

(На дошці – сонечко без промінців)

- Кажуть, що добро робить наше життя красивішим, радіснішим, світлішим. Я хочу, щоб і у нашому класі стало світліше і радісніше. Засвітило сонечко доброти.

3. Слухання пісні Наталії Май «Промінчик доброти» (приспів)

4. Робота в групах

- Пригадайте добрі слова, з якими звертаємося ми один до одного щодня і запишіть їх на промінцях. Прикрипіть їх до нашого сонечка.

- Ось і засвітило сонечко доброти

5. Складання асоціативного куща ( протягом усього уроку)

- Ми говоримо про доброту. Доброта живе в добрій людині.

- То ж добра людина – яка вона ?

Складаємо асоціативний кущ

  • Ви зичили на промінцях добро. Ось ми і знайшли першу рису доброї людини:

ДОБРОЗИЧЛИВІСТЬ.

6. Робота в підручнику

а) Чи знаєш ти , що таке добро, доброта ? (с. 43)

б)Читання тексту «Добро і зло» (с.43-44)

в) Бесіда після читання

- Що відбулося в оповіданні?

- Чим віддячило добро за зло? (добром)

Висновок: тим і відрізняється добро від зла, що відповідає завжди тільки добром.

Добро добре душею. Знайшли ще одну рису доброї людини: ДОБРОДУШНІСТЬ.

7. Презентація проекту «Деревце доброти»

- Ми почали гарний проект «Деревце доброти».

Його девіз:

Добре серце – це сад,

Добре слово – це корінь,

Добра думка – це квітка,

Добре діло – це плід.

- Кожен учень має на стенді своє деревце і прикріплює на нього листочок з доброю справою, яку він зробив. Це допомагає нам вчитися один в одного добрим ділам.

- Розкажіть про свої добрі справи. ( Декілька учнів)

Підсумок:

- Я хвалю вас за добрі діла, але в майбутньому не чекате за них винагороди, робіть добро безкорисливо!

- Діти, добре діло – це добрий вчинок – добре чинимо - ДОБРОЧИННІСТЬ

Фізкульт хвилинка

Якщо добрий ти, посміхнись – раз, два.

Руку дружби ти протягни – раз, два.

В танці разом покружляйте – раз, два, раз, два.

І на місці пострибайте – раз, два, раз, два.

Побажайте всім добра – добра, добра.

До роботи нам пора – пора, пора.

8. Слово учнів

- Ще про одну рису доброї людини розкажуть наші учні. Уважно слухайте і відшукайте цю рису у віршах.

1. Для хлопців завжди дуже радий

Я дати ось такі поради:

Увагу щоб звернуть на себе

Учитися як слід нам треба,

Не смикати дівчат за коси,

Робити все, що вони просять.

Не будь хвалько і задавака,

Не змушуй меншого заплакать.

Коли врахуєш ці поради,

ДРУЖИТИ всі з тобою раді.

2. У дівчат свої секрети.

Слід їм знати ці куплети:

Чисті руки, одяг, чічки,

В косах завжди білі стрічки.

Все важливе для дівчаток

З голови до самих пяток.

Та віддавна й дот епер

Цінять правильні манери.

А грубити, з кимось битись –

Для дівчаток не годиться.

Будеш все це памятати –

Можеш гарним ДРУГОМ стати.

- Про яку рису доброї людини йшлося? (любити друзів – ДРУЖЕЛЮБНІСТЬ)

9. Робота в групах

- Розшифруйте слова і назвіть риси доброї людини, про які ми ще не говорили

1 група ( ністьчуй – чуйність)

2 група (лістьжа – жалість)

3 група (сердямило)

4 група (чуттяспів – співчуття)

V. Робота над темою «Той, хто творить добро»

1. Інтерактивна вправа «Снігова куля»

- Ти хочеш, щоб навкало тебе було добро? (звертаюсь до однієї дитини)

Хто ж повинен створювати це добро навколо тебе допоможе зрозуміти така вправа:

  • Я зичу табі добра! Ходім зі мною. Ось нас уже двоє.

  • Кого запросимо з собою?

  • Ми зичимо тобі добра! Ходім з нами. Ось нас троє, ... четверо.

Далі група запрошує іншу групу. Гра триває поки усі діти не обєднаються

Висновок: -Хто створює добро навколо нас?

- Ми самі.

2. Перегляд презентації «Доброта. Той, хто творить добро»

3. Робота в групах «Доріжка доброти»

- Напишіть на стрічках паперу добру справу, яку б ви хотіли зробити в житті.

Звучить пісня «Промінчик доброти» (повністю)

Об’єднуємо стрічечки і утворюємо «Доріжку доброти»

4. Очікування

- Чи навчилися ми робити добро, бути добрішими?

- Справдились наші очікування від уроку?

VІ. Підсумок уроку

1. Рефлексія

- Який настрій у вас? (Клас!)

2. Заключне слово вчителя

- Ми протоптали стежечку доброти. Бажаю вам, щоб ця стежечка стала широким шляхом добра у вашому житті.

Роби добро, добро звершай,

Та нагород за це ти не чекай!

- Похвалю учнів .... але оцінок за добро сьогодні не буде. Подарую кожному долоньку доброти, щоб знали, що у нашому класі віднині живе добро.

Звучить пісня «А я бажаю вам добра»

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу.