Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця
Тема: Людина починається з добра
Мета: Продовжувати знайомство учнів з творами В.О. Сухомлинського. Формувати у дітей уявлення про те, що добра, чуйна людина завжди допомагає іншим, поважає, піклується про стареньких, добре ставиться до рідних і друзів, береже природу. Навчати учнів оцінювати вчинки головних героїв оповідань, наслідувати їх позитивні риси, прагнути до самовдосконалення. Розвивати мовлення учнів. Виховувати віру в силу любові, дружби, добра і справедливості.
Обладнання: портрет В.О. Сухомлинського, твори із збірника "Казки школи під голубим небом", ілюстрації.
Хід уроку
І. Організація класу.
ІI. Підготовка до сприймання нового матеріалу
1 Пролунав дзвінок
Починається урок
Працюватимем старанно
Щоб почути у кінці
Що у нашім 2 класі
Учні - просто Молодці.
2. Пропоную розглянути малюнки
3.-Діти, давайте прочитаємо прислів'я з дошки
За добро добром платять
Добро перемагає зло
Хто людям добра бажає,той і сам його має.
- Яке слово частіше повторюється в прислів'ях.
- Яку людину можна назвати доброю?
- А милосердною?
Сказав мудрець:
Живи, добро звершай!
Та нагород за це не вимагай.
Лише в добро і вищу правду віра.
Людину відрізня від мавпи і від звіра.
Хай оживає істина стара:
Людина починається з добра.
IIІ. Оголошення теми уроку
Тож тема нашого уроку " Людина починається з добра"
На уроці ми продовжимо знайомство з творами В.О. Сухомлинського - великого педагога і письменника, який дуже любив дітей, написав для них багато цікавих розповідей і дуже хотів, щоб всі діти виростали чуйними, добрими, працьовитими, любили і поважали своїх рідних, людей похилого віку, друзів, рідну землю.
- Які твори В.О. Сухомлинського ми вже читали на уроках читання?
IV. Сприймання та усвідомлення навчального матеріалу.
- Послухайте оповідання "Добре слово".
- Що сталося з дівчинкою?
- Що приносили Олі родичі?
- Що принесла бабуся?
- Чи допомогло це дівчинці стати здоровою?
- Так чого Олі не вистачало?
Дуже часто і у нашому класі теж не вистачає доброго слова у стосунках між вами.
Кажімо більше добрих слів
Знайомим, друзям і коханим.
Нехай комусь тепліше стане
Від добрих наших почуттів.
Нехай тих слів солодкий мед
Чиюсь загоїть рану.
- Діти, а зараз ми будемо працьовати по групах і у кожної групи своя тема.
1. Бережи природу.
2. Цінуй своїх товаришів.
3. Допомагай старим і самотнім.
Прочитайте оповідання і розкажіть про вчинки героїв оповідань.
У цих розповідях ви зустрілися з різними людськими почуттями: добром і злом, с умом і байдужістю.
Візьміть фломастери і намалюйте обличчя доброї злої, сумної і байдужної людини.
Фізкультхвилинка
- Діти, подивіться на цю картинку, кого ви тут бачите? (кіт і курча)
Послухайте, яке оповідання написав про них Сухомлинський "Як здивувався Мурко"
Вважаю, що ця розповідь не закінчена і пропоную вам розповісти, як повів себе Мурко далі. Кожен придумує своє закінчення.
- Далі у нас буде гра. Якщо дитина робить добрі вчинки, ви плескаєте в долоні, а погані - не плескаєте.
1. Допомагає мамі
2. Ображає друзів
3. Кричить, коли хтось відпочиває
4. Береже природу
5. Обманює
6. Добре вчиться
7. Насміхається з чужого горя.
8. Захищає слабшого.
9. Завжди вітається
10. Не слухає вчительку і батьків
11. Допомагає друзям.
- Ви мабуть часто бачили по телевізору як ведуча задає питання гостям у студії.
Я буду ведучою і буду задавати вам питання.
Метод " Мікрофон".
V. Підсумок уроку.
Діти беруться за руки.
1. Добрим бути просто чи не просто. Не залежить доброта від зросту
2. Як людей полюбиш - пошануєш. Силу для добра в душі відчуєш.
3.І закрутиться земля скоріше. Якщо разом станемо добріші.
4. Доброта з роками не старіє. Доброта від холоду зігріє.
І якщо вона як сонце світить. То радіють і дорослі й діти.
Матеріал до уроку
Добре слово
В однієї жінки була маленька донька Оля. Коли дівчинці виповнилося п'ять років, вона тяжко захворіла: простудилась, почала кашляти й танула на очах. До нещасної матері почали приходити родичі: Олині тітки, дядьки, бабусі, дідусі. Кожен приносив щось смачне й поживне: липовий мед і солодке коров'яче масло, свіжі лісові ягоди й горіхи, перепелині яєчка й бульйон з курячого крильця. Кожен говорив: "Треба добре харчуватися, треба дихати свіжим повітрям і хвороба втече в ліси й на болота".
Оля їла мед у стільниках і солодке коров'яче масло, лісові ягоди й горіхи, перепелині яєчка й бульйон з курячого крильця. Але нічого не допомагало - дівчинка вже ледве вставала з ліжка.
Одного дня біля хворої зібрались усі родичі. Дідусь Опанас сказав:
- Чогось їй не вистачає. А чого - і сам не можу зрозуміти. Раптом відчинились двері і в хату ввійшла прабабуся Олі - столітня Надія. Про неї родичі забули, бо багато років сиділа прабабуся Надія в хаті, нікуди не виходила. Але почувши про хворобу правнучки, вирішила навідати її.
Підійшла до ліжка, сіла на ослінчик, взяла Олину руку в свою, зморшкувату і маленьку, й сказала:
- Немає в мене ні медових стільників, ні солодкого коров'ячого масла, немає ні свіжих лісових ягід, ні горіхів, немає ні перепелиних яєчок, ні курячого крильця. Стара я стала, нічого не бачу. Принесла я тобі, мила моя правнучко, один-єдиний подарунок: сердечне бажання. Єдине бажання залишилось у мене в серці - щоб ти, моя квіточко, видужала й знову раділа ясному сонечкові.
Така величезна сила любові була в цьому доброму слові, що маленьке Олине серце забилось частіше, щічки порозовішали, а в очах засяяла радість.
- Ось чого не вистачало Олі,- сказав дід Опанас.- Доброго слова.
Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»