Тема: Людина починається з добра

Опис документу:
Мета: Продовжувати знайомство учнів з творами В.О. Сухомлинського. Формувати у дітей уявлення про те, що добра, чуйна людина завжди допомагає іншим, поважає, піклується про стареньких, добре ставиться до рідних і друзів, береже природу. Навчати учнів оцінювати вчинки головних героїв оповідань, наслідувати їх позитивні риси, прагнути до самовдосконалення. Розвивати мовлення учнів. Виховувати віру в силу любові, дружби, добра і справедливості.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Тема: Людина починається з добра

Мета: Продовжувати знайомство учнів з творами В.О. Сухомлинського. Формувати у дітей уявлення про те, що добра, чуйна людина завжди допомагає іншим, поважає, піклується про стареньких, добре ставиться до рідних і друзів, береже природу. Навчати учнів оцінювати вчинки головних героїв оповідань, наслідувати їх позитивні риси, прагнути до самовдосконалення. Розвивати мовлення учнів. Виховувати віру в силу любові, дружби, добра і справедливості.

Обладнання: портрет В.О. Сухомлинського, твори із збірника "Казки школи під голубим небом", ілюстрації.

Хід уроку

І. Організація класу.

ІI. Підготовка до сприймання нового матеріалу

1 Пролунав дзвінок

Починається урок

Працюватимем старанно

Щоб почути у кінці

Що у нашім 2 класі

Учні - просто Молодці.

2. Пропоную розглянути малюнки

3.-Діти, давайте прочитаємо прислів'я з дошки

  1. За добро добром платять

  2. Добро перемагає зло

  3. Хто людям добра бажає,той і сам його має.

- Яке слово частіше повторюється в прислів'ях.

- Яку людину можна назвати доброю?

- А милосердною?

Сказав мудрець:

Живи, добро звершай!

Та нагород за це не вимагай.

Лише в добро і вищу правду віра.

Людину відрізня від мавпи і від звіра.

Хай оживає істина стара:

Людина починається з добра.

IIІ. Оголошення теми уроку

Тож тема нашого уроку " Людина починається з добра"

На уроці ми продовжимо знайомство з творами В.О. Сухомлинського - великого педагога і письменника, який дуже любив дітей, написав для них багато цікавих розповідей і дуже хотів, щоб всі діти виростали чуйними, добрими, працьовитими, любили і поважали своїх рідних, людей похилого віку, друзів, рідну землю.

- Які твори В.О. Сухомлинського ми вже читали на уроках читання?

IV. Сприймання та усвідомлення навчального матеріалу.

- Послухайте оповідання "Добре слово".

- Що сталося з дівчинкою?

- Що приносили Олі родичі?

- Що принесла бабуся?

- Чи допомогло це дівчинці стати здоровою?

- Так чого Олі не вистачало?

Дуже часто і у нашому класі теж не вистачає доброго слова у стосунках між вами.

Кажімо більше добрих слів

Знайомим, друзям і коханим.

Нехай комусь тепліше стане

Від добрих наших почуттів.

Нехай тих слів солодкий мед

Чиюсь загоїть рану.

- Діти, а зараз ми будемо працьовати по групах і у кожної групи своя тема.

1. Бережи природу.

2. Цінуй своїх товаришів.

3. Допомагай старим і самотнім.

Прочитайте оповідання і розкажіть про вчинки героїв оповідань.

У цих розповідях ви зустрілися з різними людськими почуттями: добром і злом, с умом і байдужістю.

  • Візьміть фломастери і намалюйте обличчя доброї злої, сумної і байдужної людини.

Фізкультхвилинка

- Діти, подивіться на цю картинку, кого ви тут бачите? (кіт і курча)

Послухайте, яке оповідання написав про них Сухомлинський "Як здивувався Мурко"

Вважаю, що ця розповідь не закінчена і пропоную вам розповісти, як повів себе Мурко далі. Кожен придумує своє закінчення.

- Далі у нас буде гра. Якщо дитина робить добрі вчинки, ви плескаєте в долоні, а погані - не плескаєте.

1. Допомагає мамі

2. Ображає друзів

3. Кричить, коли хтось відпочиває

4. Береже природу

5. Обманює

6. Добре вчиться

7. Насміхається з чужого горя.

8. Захищає слабшого.

9. Завжди вітається

10. Не слухає вчительку і батьків

11. Допомагає друзям.

- Ви мабуть часто бачили по телевізору як ведуча задає питання гостям у студії.

Я буду ведучою і буду задавати вам питання.

Метод " Мікрофон".

V. Підсумок уроку.

Діти беруться за руки.

1. Добрим бути просто чи не просто. Не залежить доброта від зросту

2. Як людей полюбиш - пошануєш. Силу для добра в душі відчуєш.

3.І закрутиться земля скоріше. Якщо разом станемо добріші.

4. Доброта з роками не старіє. Доброта від холоду зігріє.

І якщо вона як сонце світить. То радіють і дорослі й діти.

Матеріал до уроку

Добре слово 

В однієї жінки була маленька донька Оля. Коли дівчинці виповнилося п'ять років, вона тяжко захворіла: простудилась, почала кашляти й танула на очах. До нещасної матері почали приходити родичі: Олині тітки, дядьки, бабусі, дідусі. Кожен приносив щось смачне й поживне: липовий мед і солодке коров'яче масло, свіжі лісові ягоди й горіхи, перепелині яєчка й бульйон з курячого крильця. Кожен говорив: "Треба добре харчуватися, треба дихати свіжим повітрям і хвороба втече в ліси й на болота".
Оля їла мед у стільниках і солодке коров'яче масло, лісові ягоди й горіхи, перепелині яєчка й бульйон з курячого крильця. Але нічого не допомагало - дівчинка вже ледве вставала з ліжка.
Одного дня біля хворої зібрались усі родичі. Дідусь Опанас сказав:
- Чогось їй не вистачає. А чого - і сам не можу зрозуміти. Раптом відчинились двері і в хату ввійшла прабабуся Олі - столітня Надія. Про неї родичі забули, бо багато років сиділа прабабуся Надія в хаті, нікуди не виходила. Але почувши про хворобу правнучки, вирішила навідати її.
Підійшла до ліжка, сіла на ослінчик, взяла Олину руку в свою, зморшкувату і маленьку, й сказала:
- Немає в мене ні медових стільників, ні солодкого коров'ячого масла, немає ні свіжих лісових ягід, ні горіхів, немає ні перепелиних яєчок, ні курячого крильця. Стара я стала, нічого не бачу. Принесла я тобі, мила моя правнучко, один-єдиний подарунок: сердечне бажання. Єдине бажання залишилось у мене в серці - щоб ти, моя квіточко, видужала й знову раділа ясному сонечкові.
Така величезна сила любові була в цьому доброму слові, що маленьке Олине серце забилось частіше, щічки порозовішали, а в очах засяяла радість.
- Ось чого не вистачало Олі,- сказав дід Опанас.- Доброго слова.

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.

Приклад завдання з олімпіади Українська мова. Спробуйте!
До ЗНО з АНГЛІЙСЬКОЇ МОВИ залишилося:
0
4
міс.
0
8
дн.
1
0
год.
Готуйся до ЗНО разом із «Всеосвітою»!