Тема :«Людяність ознака людини».

Опис документу:
Виявити рівень отриманних знань, які діти одержали протягом навчального року; удосконалити вміння переказувати текст близько до тексту; висловлювати свое ставлення до вчинків героїв; визначити вміння правильно інтонувати різні типи речень і інтерес дітей до малознайомих слів; перевірити засвоєння розрізняти різні види художніх творів; вміння розуміти характерні особливості персонажів, виховний і повчальний зміст художніх творів, висловлювати своє враження і ставлення до них.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Підсумкове комплексне заняття з розвитку мовлення та грамоти з морально-етичним змістом

Тема: «Людяність-ознака людини».

Відомості про автора:

Кайда Тетяна Анатоліївна

Вихователь

Наталинський навчально – виховний комплекс (загальноосвітня школа

І-ІІІ ступенів Дошкільний навчальний заклад)

Красноградського р-н, Харьківської обл.

Мета: виявити рівень отриманних знань, які діти одержали протягом навчального року; удосконалити вміння переказувати текст близько до тексту; висловлювати свое ставлення до вчинків героїв; визначити вміння правильно інтонувати різні типи речень і інтерес дітей до малознайомих слів; перевірити засвоєння розрізняти різні види художніх творів; вміння розуміти характерні особливості персонажів, виховний і повчальний зміст художніх творів, висловлювати своє враження і ставлення до них; вдосконалювати чітке проголошення звуків, дрібну моторику; удосконалювати фонетичний слух,навички звукового аналізу; вдосконалювати рівень знань володіння розрізняти голосні, приголосні твердв і пом*якшувальні звуки ; культуру мовлення, мовленнєвих здібностей; перевірити розвиток уваги, уяви, допитливості, взаємодопомоги, самостійності, витривалості, звичку до самоконтролю; узагальнити знання про «речення», слова-предмети, ознаки, дії, антоніми, синоніми, багатозначні слова; склад, звуки, букви, наголос; перевірити навичку виконувати звуковий аналіз слів; продовжувати виховувати зацікавленість до заняття, посидючість, уміння слухати запропанований матеріал, зосередженість, повагу до вихователя.

Матеріал: лист з країни «Доброти»; готові завдання для дітей; картки для здійснення звукового аналізу слів; літери позначаючі голосні звуки; наочний матеріал для складання речень; фішки для гри, сонце І хмарина для гри; мнемо таблиця до оповідання В. Сухомлинського «Покинуте кошеня», музична фізкультхвилина.

Хід заняття

Вихователь. Любі діти, привітаймо гостей щирих,

Побажаємо їм злагоди і миру.

Собі-натхнення і старання,

Хай здійсняться всі наші бажання.

Вступна частина.

Вихователь. Діти, сьогодні в нашу группу прийшов лист з країни «Доброти». Мешканці цієї країни хочуть з нами подружитися. Ви не проти? Але спочатку вони хочуть більше нас пізнати і приготували для нас спеціальні завдання. Ну, що ж, почнемо виконувати? Тож, вперед!

Вихователь - Діти,як ви вважаєте,мешканці цієї країни мають гарві якості чи вади? Давайте пригадаємо,які якості вони мають.

Д.гра «Якості і вади»

(Вихователь називає якості і вади . діти хлопають і топають.)

Співчутливий,добрий,жадібний,жорстокий,щедрий,милосердний,злий,нечемний,вихований,відвертий,безсердечний,чуйний,добропорядний,грубий,доброзичливий,мстивий,надійний.

(Вихователь викладає фішки на сердечках).

Основна частина.

Вихователь. Один на одного подивіться,

Один одному посміхніться,

Уважно слухайте,відповідайте,

Та один одному не заважайте.

  1. Дид.гра «З якого звука починається твоє ім'я»?

(Вихователь пропонує дітям, назвати, з якого звука починається їхнє ім*я)

2.Дид.гра «Один багато»

(Вихователь називає дітям слова в формі однини, а діти передають їх у формі множини).

Зима-зими,весна-весни,дощ-дощі,кущ-кущі,кінь-коні,день-дні,кіт-коти,дитина-діти.

Пасеться коза-пасуться кози,пливе риба-пливуть риби,зеленіє трава-зеленіють трави,весела дитина-веселі діти.

3. Дид.гра «Назови одним словом»

(Вихователь називає пари слів, а діти називають їх одним словом)

Листи,падати-листопад; земля,трусити-землетрус; книги,любити-книголюб; пар,возити-поровоз; листи,носити-листоноша; світлий,зелений-світлозелен; синій,око-синьоокий; добрий,сердечний-добросердечний.

4. Мовна гра «Слова додавай,речення складай»

(Вихователь пропонує дітям тематичні слова, а діти складають з ними речення; далі пропонує скласти речення за схемою).

Грибок,квітка,дерево,хмарина,листок,коза,котик.(за бажанням)

Зима,весна,діти.(за схемою)

( з наочністю)

5.Музична фізкультхвилина «Опа-опа»

6.Читання і переказування оповідання « Покинуте кошеня»

(Вихователь читає дітям оповідання один раз і ставить запитання, робота з мнемотаблицею)

*Назовіть головнтх героїв оповідання?

*Яким кольором було хутро кошеняти?

*Де його залишили?

*Як кошеня себе поводило? Чому?

*Якими були враження людей при зустрічі з кошеням?

*Яка пора доби настала і кошеняті стало страшно?

*Хто допоміг кошеняті в біді?

*Що саме дівчина вдіяла?

*Як біля дівчинки почувало себе кошеня?

*Чому воно стало таке щасливе?

(Повторне читання оповідання).

Переказування оповідання дітьми за допомогою мнемо таблиці

7.Фізкультхвилина « Вийшла кішечка на грядку»

Вийшла кішечка на грядку,

Кличе діток на зарядку.

-Раз ,два,три на доріжку,

Починаємо пробіжку.

Друг до друга посміялись,

Кілька раз понахилялись,

Головою покрутили

На місця тихенько сіли.

(Продовжує.Міні-гімнастика для очей).

8. Звуковий аналіз слів.

Вихователь. Мешканці країни «Доброта» запитують:Як сказати лагідно на слово кіт(котик),а чим можна нагодувати котика(рибою).

(Котик,кіт,риба-скільки звуків,складів,куди падає наголос).

9. Дид.гра «Добре чи погано»?

(На дошці розташовані і заздалегіть підготовлені паперові хмарина і сонечко, після відповідей дітей вихователь закріплює відповідні фішки – на сонечко- жовті фішки, на хмарину-чорні.

Вихователь називає людські вчинки та поведінку, а діти показують відповідні фішки і промовляють повним реченням , це «добре»чи «погано».)

Допомагати батькам –добре; ображати молодших-погано; знущатися над тваринами-погано; піклуватися про стареньких-добре; турбуватися про хворих-добре; бути старанними у навчанні-добре; невідповідально ставитись до прохань дорослих-погано; знищувати рослини-погано; бажати усім людям добра і миру-дуже добре.

Підсумок.

10.Запитання для закріплення заняття.

* Скільки ви знаєте голосних звуків?

* Заспівайте мені пісеньку голосних звуків.

* Яких звуків більше голосних чи приголосних?

* На які види поділяються приголосні звуки?

* Ви сьогодні закріпили свої знання?

- А зараз, від доброї країни на вас чекає сюрприз, адже вони дуже щедрі. А щедрість , це внутрішня краса чи зовнішня?

(Вихователь роздає гостинці дітям.)

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Курс:«Організація інклюзивного середовища в закладі освіти»
Мельничук Вікторія Олексіївна
30 годин
590 грн

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.