Тема: Коли ліс дякує, а коли ображається.

Опис документу:
Тема: Коли ліс дякує, а коли ображається. Мета: навчати учнів оцінювати власний вклад у збереження природи; розвивати пізнавальну активність; виховувати любов до рідного краю і бережливе ставлення до лісів. Тип уроку : урок- подорож

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Тема: Коли ліс дякує, а коли ображається.

Мета: навчати учнів оцінювати власний вклад у збереження природи; розвивати пізнавальну активність; виховувати любов до рідного краю і бережливе ставлення до лісів.

Тип уроку : урок- подорож

Обладнання: презентація, створена за допомогою ЕКУ від ВГ Основа, малюнок всюдихода.

Хід уроку

  1. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

Всі почули вже дзвінок.

Він покликав на урок.

Кожен з вас вже постарався,

До уроку приготувався.

А урок сьогодні не простий.

Він цікавий і чарівний.

Тож швиденько девіз

Із розсипаних слів складаймо

Та урок розпочинаймо.

Девіз: навчати, Добре, знати, хто, хоче, все, того!

( Добре того навчати, хто хоче все знати!)

  1. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ

  • Один, два, три, чотири, пять –

Час в дорогу нам рушать.

У всюдихід мерщій сідаймо Та в подорож скоріш рушаймо. А де ми будемо прямувати? Спробуйте відгадати: Темний, густий, Хто в ньому проживає, На всіх страху наганяє. На «Л» починається, А на «С» кінчається. ( Ліс)

  1. Перевірка домашнього завдання – Щоб всюдихід завівся в нас, Що зробили вдома пригадайте І свої складені правила нам розповідайте.

(Учні презентують пам’ятки «Правила поведінки в лісі».) 2. Повторення вивченого – Дарма в дорозі часу не гаймо А які справи з охорони природи зробили ви, ваші друзі чи рідні? Пригадаймо.

  1. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ 1. Повідомлення теми і мети уроку - Ми мандруєм, ми мандруєм, Україною подорожуєм, Ось побачили Карпати, їх руками не дістати. Заглядаємо в ставочки, не торкнутися нам дна. Тихо всюдиходом йшли і до лісу підійшли. Щоб нам далі вирушати, потрібно тему і мету уроку знати. ( Демонстрація 1 слайда презентації ) - Тему уважно прочитайте, поміркуйте І у мікрофон свою думку нам продемонструйте.

( Демонстрація 2 слайда презентації )

IV. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

1. Робота за підручником (с. 146) - Щоб потрапити у ліс, треба двері відчинити, А ці двері не прості, а ці двері чарівні. Пропускають лиш кмітливих, до роботи не лінивих. Труднощів хто не боїться, що задумав все здійсниться. Тож підручник відкриваймо і на с. 146 працювати починаймо.

Пригадайте про свої добрі і погані вчинки під час екскурсії чи прогулянок у лісі. За які на вашу думку з них ліс буде вдячний, а за які — ображається?

  1. Гра «Прочитай і доповни речення»

  • Дружно гратись починаймо, Швидко речення читай І кінцівку додавай: За яку поведінку образиться ліс, А за яку буде вдячний тобі повік. ( Учитель демонструє 3, 4, 5, 6, 7, 8 слайди презентації, учні

відповідають. )

Фізкультхвилинка. ( Демонстрація слайда презентації )

  • Треба трішки відпочити й всюдихід наш зупинити. У ліс на галявину Мікі Маус прийшов. На зарядку з ним малі звірята вишикувались разом. Похитали головою. Раз – притупнули ногою. Руки вгору підняли, нахилились вліво, вправо. Раз – присіли, піднялись. Та цього іще замало! Руки вгору, руки вниз, головою похитали. Сіли, спинки порівняли й працювати знов почали.

V. УЗАГАЛЬНЕННЯ Й СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ЗНАНЬ

1. Читання й обговорення оповідання В. О. Сухомлинського «Соромно перед соловейком» - Вирушаймо далі весело у путь. А хто це нас не пропускає, Як цю пташку звуть? Та це ж соловейко. Він просить, малята, Повчальне оповідання Для його пташенят прочитати. ( Учитель демонструє 9 слайд презентації та читає оповідання )

СОРОМНО ПЕРЕД СОЛОВЕЙКОМ

Оля й Ліда, маленькі першокласниці, пішли до лісу. Після втомливого шляху вони сіли на траві відпочити й пообідати. Витягли з сумки хліб, масло, яєчка. Коли дівчатка вже пообідали, недалеко від них сів на дерево соловейко й заспівав. Зачаровані прекрасною піснею, Оля й Ліда боялись поворухнутись.

Соловейко перестав співати.

Оля зібрала недоїдки й шматки газети, кинула під кущ.

Ліда забрала недоїдки, загорнула в газету й поклала в сумку.

Навіщо ти забрала сміття? — запитала Оля.— Це ж у лісі... Ніхто не бачить...

Соромно перед соловейком...— тихо відповіла Ліда.

Про кого оповідання?

Що робили дівчатка? Яка з дівчаток вам більше подобається? Чому?

Чому Ліді стало соромно перед соловейком?

  1. Робота над прислів’ями і приказками – Соловейко задоволено защебетав І піснею таку заповідь нам передав: Твої товариші і ти , і друзі всі по класу. Щоб не жили без доброти, а на бездушність не гаяли часу. Не згубіть ви спів пташиний, не убийте журавля! Все робіть, щоби щоднини була квітучою земля. Не скривди тваринку! Не скривди рослинку! Дивись не забудь, Людиною будь! - Дякуємо, соловейку, ми будем добре працювати, Щоб знання міцніші мати. В ліс підемо залюбки й позбираємо грибки. Але вони всі полякались і у листі поховались, Щоби їх нам відшукати потрібно прислів’я прочитати І їх зміст лісовим мешканцям розшифрувати.

  • ( Учитель демонструє слайди презентації, учні читають і пояснюють зміст прислівїв та приказок ) Зрубав одне дерево — посади троє.

Ліс навесні веселить, літом холодить, восени годує, взимку зігріває.

  1. Поетична хвилинка – Завелась машина враз, Назустріч метелик летить до нас. ( Учитель демонструє 13 слайд презентації і читає вірш ) - Любі діти, бережіть природу Й інших закликати треба! Бо як чистою збережемо воду, То й блакитним залишиться простір неба. Як байдужим буде нам довкілля, То це значить – згине все живе, Як природу берегти не будем, То життя загубимо своє, Бо для кожної живої істоти і людини Чисте довкілля має бути щоднини. – Любий метелику, не хвилюйся, Послухай віршика і заспокойся.

НЕ ХОЧУ

Метелика ловити я не хочу:

Він — квітка неба, хай живе собі!

Хай крильцями барвистими тріпоче,

Щоб радісно було мені й тобі!

І квітку лісову не стану рвати,

Її додому я не понесу,

Бо вдома їй джмеля не погойдати

І не попити ранками росу!

І ні стеблинку, гілку, чи травинку

Я не ображу: це — страшенний гріх!

Бо в кожній з них живе тремка живинка,

Що світиться довірою до всіх.

А. Костецький

Що ви зрозуміли, слухаючи вірш?

VI. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ. РЕФЛЕКСІЯ

  • Подорож наша підходить до кінця, Щоб повернутися назад, Потрібно сказати всім на прощання слова. Чарівну квітку тримайте і на кожній пелюстці Запитання прочитайте та свою відповідь дайте. ( Діти читають запитання і відповідають )

Про що йшлося на уроці?

Що вас зацікавило?

Про що хотіли б дізнатися більше?

Коли ж ліс нам дякує, а коли — ображається? - Дуже ви були старанні, отже всі ви учні гарні. І за труд ваш на уроці вам подякувати хочу.

VII. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ. Демонстрація слайду презентації - Діти, додому вам буде завдання: С. 146 опрацювати Та гарно вивчити прислівя, Щоб їх запамятати.

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Курс:«Українська мова у професійній діяльності державних службовців. Публічна комунікація»
Вікторія Вікторівна Сидоренко
36 годин
590 грн