Тема. Казка маленька, а розуму у ній багато.

Опис документу:
Мета: - поглиблювати знання учнів про казку як вид усної народної творчості; вчити визначати головну думку казки; - розвивати вміння читати вголос, мовлення, пам’ять, увагу; - виховувати інтерес до народної творчості, збагачувати словниковий запас.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Тема. Казка маленька, а розуму у ній багато.

Мета: - поглиблювати знання учнів про казку як вид усної народної творчості; вчити визначати головну думку казки;

- розвивати вміння читати вголос, мовлення, пам’ять, увагу;

- виховувати інтерес до народної творчості, збагачувати

словниковий запас.

Хід уроку

1.Організація класу

2.Повідомлення теми і мети уроку.

  1. Слово вчителя.

Сьогодні у нас надзвичайний урок

У казку сьогодні ми зробимо крок.

Із казкою ми вже стрічались не раз,

І знову вона завітає у клас.

В казках є завжди перешкоди, та знаю:

Для творчих дітей їх ніколи не має.

Сьогодні у нас урок позакласного читання на тему: Казка маленька, а розуму у ній багато. . На вас чекає чарівний світ казки.

  • Як казка прийшла до нас ?

  • Забута казка – це золоте намисто, яке впало на морське дно ”,- так кажуть старі люди. І щоб не втратили наступні покоління такої намистинки, мандрують рідним краєм фольклористи ( у народі про них кажуть “казкарі”) і розшукують народних мудреців, які зберігають у пам’яті безліч народних оповідок, пісень, прислів’їв, казок.

  • А які казки в запамятали найбільш ?

  • А чи замислювались ви над тим, чому живуть і не вмирають казки ?

3. Робота над темою уроку.

1) Огляд виставки книжок.

- Погляньте на дошку. Ви бачите на ній розмаїття різних книжок. Тут ви бачите …

- Які книжки вам сподобалися ?

- Які з них ви вже читали ?

- Ці книжки принесли діти нашого класу є вони і в нашій шкільній бібліотеці, якщо ви побажаєте їх прочитати, то можете звернутись до своїх однокласників, або шкільного бібліотекаря.

- Як одним словом можна назвати твори, які містять ці книжки ? ( Казки)

- А тому: В казку вирушаєм разом,

Перешкоди всі пройдем,

А хто буде сумувати

Із собою не візьмем.

2) Розповідь вчителя

- Не за горами високими, не за морями глибокими, не за пісками сипучими, а у шкільній бібліотеці стояли у шафі на полицях книжки. Вечорами, коли читачі розходилися по домівках, герої творів оживали й починали веселитися, ділитися враженнями, розповідати про свої пригоди.

Якось увечері мешканці однієї з полиць розпочали суперечку, зясовуючи, кого з них більше люблять діти. Сперечались, сперечались, аж до бійки дійшли. Не витримала цього неподобства шафа, нахилилася, й усі книжки попадали на підлогу. Їхні герої розлетілися, хто куди. Що тут сталося! Дід Андрушка тягне з городу не ріпку, а щуку за хвоста. Омеля впіймав лисичку в ополонці та повісив сушити на сонці! Три поросятка сховалися під ріпкою, а вовк золоту рибку тягне неводом.

  • Що ж робити ? як допомогти героям повернутися до своїх казок?

  • Треба негайно провести їх до країни Читанії – запропонував Знайко.(вивішуємо портрет Знайки)

  • Там королева Казка неодмінно розставить кожного по своїх місцях!

  • Тож вирушаймо у мандрівку і ми з вами, діти.

3)Казковий лабіринт.

- Шлях до країни Читанії лежать казковим лабіринтом. Для того, щоб не заблукати, треба триматися за провідну ниточку. А щоб вона не обірвалася вибирайте тільки правильні відповіді з трьох, які я вам запропоную.

1)Хатинка Баби Яги трималася на:

а) курячих ніжках;

б) слонячих вушках;

в) їжакових колючках.

2) У казці Ріпка останньою на допомогу прийшла:

а) кішка;

б) мишка;

в) собачка.

3) До приходу Червоної Шапочки у будинок до бабусі забрався вовк він:

а) ховався в ліжку;

б) грав на комп’ютері;

в) дивився телевізор.

4) Карета Попелюшки перетворилась на:

а) помідор;

б) гарбуз;

в) двокімнатну квартиру.

5) Чим був намащений солом’яний бичок?

а) сметаною;

б) медом;

в)смолою.

6) Яким був ключ у Буратіно?

а) золотим;

б) бронзовим;

в) даревяним.

7) У відомій казці Коза принесла козенятам:

а) молоко;

б) пепсі-колу;

в) жувальну гумку.

4) Читання листа незнайомця

  • Нарешті вийшли з лабіринту! Перед нами розкинулося безмежне синє море.

  • Дивіться, дивіться! –загукав Знайка.- Хвилі винесли на берег пляшку, а в ній лист. Давайте прочитаємо:

Доброго дня дорогі діточки! Зі мною трапилося нещастя : котився я доріжкою, а сильний вітер підхопив і відніс мене хтозна куди. Спочатку я опинився в незвичайному будинку, в якому жили мешканці: мишка-шкряботушка, жабка-скрекотушка, зайчик-побігайчик, лисичка-сестричка, вовчик-братик, кабан-іклан, ведмідь- набрідь . Добре, що вони мені дали притулок, але грізний собака нас налякав і всі розбіглися хто куди.

Зустріла мене добра рогата сіра мама й запросила в гості до своїх діточок, та я відмовився, бо в господині й без мене клопоту вистачає.

Покотився собі далі. Дорогою бачив дивних приятелів, які пригощали одне одного з тарілочки кашею та з глечика окрошкою. Не став я їм заважати, обминув і покотився далі.

Так непомітно докотився я до річки. Маленький хлопчик узявся перевезти мене у своєму човнику, та схопила нас зла баба. Хотіла мене в піч засунути, проте я спромігся вибратися і втекти.

На шляху я помітив під кущем поранену пташку й допоміг їй дістатися до хатинки, в якій жили дід та баба. Сам же знову залишився без притулку… Поверніть мене, будь ласка, до дому!

- Хто міг написати цього листа? Кого рятувати?

- В яких казках він заблукав?(рука, вовк і козенята, лисичка та журавель, кривенька качечка)

5)ВікторинаХто? Хто! Хто…

- Все ми з’ясували, але нам слід перебратися через море. І ось зявляється чарівний місточок. Ступать по ньому слід обережно і дуже уважно. Кожен крок – вірна відповідь, бо одразу ж всі ми опинимося у воді!

Прогнав ледачих мишенят із-за столу?

Подорожував із гусями?

Допоміг витягнути ріпку?

ХТО Врятував Івасика-Телесика?

Загубив рукавичку?

Спав на горошині?

Прилип до солом’яного бичка?

6)Бюро знахідок

- Нарешті ми дісталися до країни Читанії. Але ж до кого звертатись по допомогу? І ось раптово зявляється будинок із вивіскоюБюро знахідок. Можливо тут герої знайдуть свої казки? Завітаймо в середину.

- Будь ласка, заходьте, - зустріла привітна бабуся. Все, що загубили шукайте та знаходьте на полицях.

- Знайка швидко розібрався, що кому належить.

- А давайте і ми подивимося що кому належить:

Човник Івасик-Телесик

Пір’ячко Попелюшка

Булава коза дереза

Клиновий листочок півник

Черевичок кіт у чоботях

Золотий ключик Котигорошко

Чоботи кривенька качечка

Колосок

7) Фізична освіта

Буратіно потягнувся,

Руки в сторони розвів –

Мабуть ключ він загубив.

А щоб ключик відшукати,

Треба нам навшпиньки стати.

8)Робота в групах.

  • В країні Читанії діти також люблять казки. І вони пропонують вам за уривками відгадати які ж казки вони вже прочитали.

  • Над цим завданням ви попрацюєте в групах. І один від групи дасть нам відповідь.

  1. Взялася баба за діда, а внучка – за бабу, а Жучка – внучку за спідничку, так і мучилися увесь день.(Ріпка)

  2. - Приплинь, приплинь до бережка, твоя матінка прийшла, тобі їсти принесла. (Івасик-Телесик)

  3. - Нічого діду я не їла, нічого не пила, тільки бігла через місточок, ухопила кленовий листочок. (коза-дереза)

  4. - Бабусю, а чому у тебе великі очі?

- це щоб тебе, внучко, краще бачити.(червона шапочка)

5) – пасись, пасись, бичку, на травиці, поки я мички попряду. (солом’яний бичок)

9)Читання та обговорення казкиЇжак та заєць.

  • Бачу, що вам цікаво в цій країні. І королева казки хоче звернутись до вас.

  • Любі мої герої! Я рада, що ви завітали до нашої країни. Не варто сваритися, сперечатися! Всіх вас діти люблять, знають казки! В цьому я переконалася, стежачи за мандрівкою.

А вам, діти, на згадку, я залишаю казочку, яку ви зараз прочитаєте на уроці.

- Ось і закінчилася ця дивна історія. Всі герої повернулися до своїх казок, але ми з ними не прощаємося і зараз прочитаємо казку, яку, залишила нам королева казки.

а) Читання казки учнями.

б) Обговорення казки.

- куди раненько направився їжак?(в поле подивитися на моркву і буряк)

- з ким зустрівся в полі?(зайцем)

- як повівся заєць з їжаком?(обізвав його і весь рід криво лапкою)

- що зайцеві запропонував їжак?

- чим закінчилися змагання між зайцем і їжаком?

- чого вчить нас ця казка?

4.Підсумок уроку.

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Курс:«Основи комунікативної компетентності молодшого школяра. Практичні матеріали»
Мельничук Вікторія Олексіївна
30 годин
590 грн

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.