Тема. Іспанія в 16 ст.

Опис документу:
Урок дає можливістьформувати в учнів розуміння особливостей утворення і розвитку держави; розвивати в учнів вміння аналізувати історичні факти, документи, працювати з картою, та електронною презентацією, співставляти події, визначати місце особистості в історичному процесі.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код

Тема. Іспанія в 16 ст.

Очікувані результати.

Після цього уроку учні зможуть:

  • показувати на карті територію Іспанії;

  • пояснювати процес утворення держави, особливості політичного життя;

  • давати оцінку діяльності королів ;

  • розкривати зміст нових понять;

  • працювати з інформацією, яка є в презентації, ставити до неї запитання.

Обладнання: підручник, історичний атлас, презентація, проектор, роздавальний матеріал.

І. Оргмомент. (Звертаємо увагу на обладнання робочого місця учня)

Слайд 1.

ІІ. Актуалізація.

Слайд 2.

Увага на екран. Ви бачите список подій, пов’язаних з державами Європи 16 ст.

1. Визначте, в яких саме державах відбулися зазначені події.

2.Чи можемо ми говорити про подібність подій? Чому? ( всі вони сталися в один і той же час)

Учитель. 16 ст. – епоха змін. Змінюється форма правління і саме суспільство.

3. Яка, на вашу думку, подія спричинила такі зміни? З чого все почалося? (Великі географічні відкриття)

Учитель. Сьогодні ми познайомимося ще з однією європейською державою.

Слайд 3.

Подивіться на фото.

Ця країна є найбільшою з усіх суверенних держав, розташованих на Піренейському півострові;

- фінансову підтримку для цієї подорожей в епоху географічних відкриттів надала саме ця країна;

- корида і є одним із символів країни;

-в цій країні найвідоміший футбольний клуб.. і фламенко

Назвіть, яка це держава. Дійсно – це ІСПАНІЯ.

ХІД УРОКУ

Слайд 4. Оголошення теми і завдань уроку.

Учитель. Щоб зрозуміти суть історичних процесів Іспанії 16 ст. давайте дещо пригадаємо.

Слайд 5. Реконкіста.

На поч. 8 ст. араби захопили майже всю територію Іспанії. Іспанці намагалися боротися. Цей процес отримав назву реконкіста. Боротьба тривала до 15 ст. в ході Реконкісти було об’єднано країну і утворено Іспанське королівство. На чолі держави стало католицьке подружжя Ізабелла І та Фернандо ІІ.

Завершення Реконкісти співпадає з початком епохи Великих географічних відкриттів. Іспанія, одна з перших держав, яка брала активну участь у пошуках золота та нових земель.

Чи вплинуло це на Іспанію. Безумовно.

16 ст. часто називають «століттям Іспанії». Відкриття Америки подарувало Іспанії шанс стати наддержавою завдяки не баченим до того часу ресурсам, але це не вберегло державу від проблем.

Слайд 6. Подія - Наслідок.

  • Робота з таблицею.

Увага на екран. Спрогнозуйте наслідки географічних відкриттів для Іспанії.

  • Трактуємо поняття.

  • Робота з підручником. Ст. 115.

Визначити наслідки боротьби з Реформацією

Подія

Наслідок

Відкриття Америки

нові території, ресурси, золото та срібло, «революція цін», колонії

Реформація в Європі

боротьба з євреями та мусульманами, занепад господарства

Отже, крім процесів економічних Іспанія починає опікуватися процесами релігійними та політичними. Це процес формування абсолютизму, популярної форми правління тогочасних європейських держав.

Слайд 7. Правління Карла V

Відеосюжет.

На основі відео сюжету поясніть

1.« в його імперії ніколи не заходить сонце?» Поясніть вислів

2. Які проблеми довелося вирішувати Карлу V

в зовнішній політиці?

У внутрішній політиці Карла V теж чекали проблеми.

Слайд 8. Повстання комунерос.

Робота з підручником. Ст. 117 – 118, п.3. опрацювати інформацію. Проаналізувати повстання за планом.

Отже, Карл V - володар найбільшої за розмірами й водночас політично найслабшої імперії.

Слайд 9. Правління Філіппа ІІ

За часів правління Філіппа ІІ Іспанія досягла найвищого рівня своєї могутності.

За неквапливість під час прийняття рішень сучасники називали Філіппа «обережний король».

Перегляд відеосюжета. Або робота з підручником. П.4.

Які справи Філіппа ІІ були успішними, а які – невдалими?

Підсумки. Тести. Або робота з датами.

Висновки.

Чи можемо ми стверджувати, що 16 ст. – це століття Іспанії? Аргументуйте.

  1. За Карла V та Філіппа ІІ Іспанія досягла найбільшої могутності.

  2. Країна постійно воювала на багато фронтів, прагнучи створити світову імперію та захистити католицьку віру.

  3. Війни призведуть до економічного занепаду і викличуть загальне ослаблення країни.

Оцінювання.

Слайд 10. д/з.

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.

Всеосвіта дарує

Три iPhone 12

+20 крутих призів з нашого фірмового магазину

до закінчення залишилось
00
00
00
00