і отримати безкоштовне
свідоцтво про публікацію
До визначення переможців залишилось:
3
Дня
3
Години
16
Хвилин
30
Секунд
Поспішайте взяти участь в акції «Методичний тиждень».
Щотижня отримуйте приємні подарунки.
Взяти участь

Тема: І. Я. Франко «Лисичка і Журавель»

Передплата на журнал
Бібліотека
матеріалів

Гаврилова Оксана Михайлівна

вчитель початкових класів

Нижньосірогозька ЗОШ І-ІІІ ст.

І категорія

Тема: І. Я. Франко «Лисичка і Журавель»

Мета: ознайомити учнів із жанром літературної казки, вчити виділяти в тексті, вчити виділяти в тексті дійових осіб, давати їм характеристику, вчити спостерігати за структурою та сюжетом казки, формувати навички правильного і свідомого читання мовчки та вголос; розвивати пам’ять, мислення, увагу; виховувати почуття товарискості, бажання допомагати, гостинність, порядність.

Обладнання уроку: мультимедійна дошка, проектор, індивідуальні картки, малюнки учнів до казки.

Хід уроку

І. Організація класу

Стали, діти, всі рівненько. 
Посміхнулися гарненько.
Настрій на урок взяли
Й працювати почали.

Працюватимем старанно

Щоб почути у кінці,

Що у нашім 2 класі

Діти просто молодці!

ІІ. Мотивація навчальної діяльності

1.Відгадування ребусу

А що ми будемо робити?

Що ж ми будемо читати?

Ви й самі зможете сказати,

Як спробуєте ребус відгадати.

,,, аз ,,,

(К А З К А)

2.Побудова асоціативного куща

- Які асоціації у вас виникають при згадуванні цього слова?

- Що таке казка? (це вигадана історія із (як правило) щасливим кінцем і обов'язковою перемогою добра над злом.)

- Які казки ви вже знаєте? (народні казки)

- Які казки бувають? (про тварин, чарівні, побутові)

- Чи подобаються вам казки?

ІІІ. Повідомлення теми і мети уроку

- Сьогодні ми помандруємо у незвичайну країну Казколяндію. Щоб нам не заблукати, будемо користуватися картою. Кожна зупинка позначена зірочкою. ІV. Сприймання й усвідомлення нового матеріалу

Казок країна чарівна

У гості нас чека вона,

Отож, часу не гайте,

У подорож рушайте!

1.Мовна розминка

І зупинка –"Мовна розминка.

Гра “Слово навпаки ”.

Я читаю слово зліва направо, а ви мені - справа наліво:

Куж, куж куж - ... (жук, жук, жук).

Жув, жув, жув - … (вуж, вуж, вуж).

Риж, риж, риж - ... (жир, жир, жир).

Абаж, абаж, абаж - ... (жаба, жаба, жаба).

- Який звук є у кожному слові?

2. Уточнення, розширення читацького досвіду учнів

Наступна наша зупинка - " Місто Загадок".

- Відгадайте загадку у якій сховалась казка.

1. Що втекло від баби з дідом —

Не сиділо на вікні,

А зустрілось з зайченятком

Й ну співать йому пісні?("Колобок")

2. Я бичок-третячок,

Смоляний в мене бочок,

- Із соломи дід зробив,

Бік смолою засмолив. ("Солом'яний бичок ")

3. Сидить півник на печі,

Їсть смачненькі калачі.

Тут лисичка прибігає,

Півника мерщій хапає.

Біжить котик рятувати,

В лиски півника забрати. (Котик і півник).

4. Що за хатка на узліссі?

Так вже тісно їм усім —

Вся ворушиться, дрижить.

Ось-ось-ось порветься дім.

Де не взявсь, кабан біжить.

Що за дім такий лежить —

Тут і вовк іде, й ведмідь.

І ворушиться, й дрижить?

Й кожен в хатці хоче жить. ("Рукавичка')

  • Яка тваринка проживає у кожній казці-відгадці? (Лисиця)

  • Хто автор цих казок? (народ)

- Казка народилась у сиву давнину. Вона виникла значно раніше, ніж люди навчилися писати. Тому їх не могли записувати, а переказували один одному. Згодом ім'я автора забувалось. Казка ставала народною. На відміну від народних, є казки, автори яких відомі. Тому ці казки називати авторськими, або літературними.

Тому сьогодні на уроці ми почнемо знайомство з літературною казкою. Читатимемо казку І. Я.Франка «Лисичка та Журавель».

3. Робота над казкою “ Лисичка і Журавель ”

1) Підготовка до сприймання тексту.

Наступна зупинка - "Пізнавальна"

На цій зупинці ми познайомимось з життям і творчістю відомого українського письменника Івана Франка. А допоможуть нам у цьому наші учні - біографи.

Біограф 1. - Іван Якович Франко народився в с. Нагуєвичі у Львівській області 27 серпня 1856р. в родині коваля Якова Франка і Марії Кульчицької.

Великою мрією неписьменних батьків було дати освіту своїй дитині. У 6 років Івася віддають до школи у сусіднє село. Вчився хлопчик легко, оскільки від природи був здібним, мав надзвичайну пам'ять. Навчився читати українською мовою за 10 днів. Закінчив школу при монастирі, а згодом і гімназію. Після навчання в університеті здобув ступінь доктора філософії.

Біограф 2. - В університеті почав писати і друкувати свої твори.

У літературній спадщині Франка помітне місце посідають казки для дітей. Це казки “Коли ще звірі говорили”, “Осел і лев”, “Фарбований лис”, “Заєць і ведмідь”, “Заєць і їжак”, “Ворона і гадюка”.

-А ми познайомимось із казкою “Лисичка і журавель” 2) Первинне ознайомлення з казкою.

Читання казки вчителем.

3)Перевірка первинного сприймання - Куди запрошували Лисичка і Журавель один одного?

3Словникова робота.

3.1.Колективна робота

- Давайте разом розберемо значення окремих слів, які зустрічаються у казці.

Призволяйся – пригощайся

Пісним голосом – незадоволено

Облизня спіймавши – ні з чим.

3.2.Робота в парах

У кожного на парті лежить картка, вам треба прочитати слово і зєднати кожне слово з його поясненням

  1. Заприятелювали - подружилися

  2. Прошений - запросили

  3. Призволяйся - пригощайся

  4. Випорожнивши - все зївши

  5. Зареклася - дала собі слово

4.Читання казки учнями «ланцюжком». - Які страви готували приятелі один одному? Чому саме ці страви?

5.Вибіркове читання.

- Зачитайте, як Лисичка запрошувала Журавля до себе в гості?

-Прочитайте, яку страву Лисичка приготувала?

- Уявіть себе на місці журавлика, як він почувався в гостях у лисички? (Ображено, негостинно)

- Прочитайте, як відреагував Журавлик на Лисиччине частування?

- Прочитайте, яку страву Журавель приготував?

- Прочитайте, як відреагувала Лисичка на Журавлине частування?

- Чи приятелюють від того часу Лисичка з Журавлем?

- Від чого застерігає народ у цій казці?

Фізкультхвилинка

Хто ж там, хто вже так стомився

І додолу нахилився?

Треба дружно всім нам встати,

Фізкультпаузу почати.

Ми по вулиці ідем,

Гарно всі себе ведем

Ось і зебра – зупинись

Вліво, вправо подивись.

Вільно скрізь, машин нема

Йдем по «зебрі» прямо ми.

До театру ми прийшли,

Тихо в зал усі зайшли,

Зайняли свої місця

Почалась вистава ця.

6.Читання казки в особах

- Наступна зупинка - "Театральна".

- Яку виставу ми будемо дивитись? - А в який театр ми прийшли? - А що таке театр? (це приміщення, в якому показують вистави) - Перед тим, як виступати, артисти обовязково проводять репетиції, щоб знати коли, і хто і як говорить. 1)Гра «Знайдемо слова» Лисички, а тепер слова Журавля. А крім Журавля і Лисички є ще дійові особи?

8. Робота в групах

- Діти, наступна наша зупинка - "Творча". Ви попрацюєте в групах.

1 група: Створити характеристику дійових осіб (Лисички та Журавля)

2 група: Розгляньте малюнки. Виберіть ті речення з тексту, що відповідають малюнку.

3 група: Придумайте продовження казки «Лисичка і Журавель – друзі»

4 група: Відшукайте помилку і прочитайте правильно.

V. Підсумок уроку.

1. Зустріч з репортером. Вправа «Мікрофон»

- Наступна наша зупинка - "Підсумкова".

- І от, уявіть собі, ви вийшли з театру і вас зустрічає репортер. Він хоче дізнатися вашу думку про прочитане і побачене. Дайте відповіді на запитання:

- Як пригощала Лисичка Журавля?

- Чи подумала вона про нього?

-А чим віддячив їй Журавель?

- Чому розсердилася Лисичка на Журавля? (бо думала, що гарно поїсть).

-Чого навчає нас ця казка?

-Чи були Лисичка і Журавель справжніми друзями?

-Хто автор цієї казки?

2. Робота з прислів’ями.

З’єднати частини прислів’я так, щоб можна було його прочитати.

Яке частування -                                                    так і їстимеш.

Як посолиш  чого сам не любиш.

Не роби іншому того,  таке й дякування.

VІ. Домашнє завдання.

Переказувати казку від імені Лисички або Журавля.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу

Опис документу:
Мета цього уроку: ознайомити учнів із жанром літературної казки, вчити виділяти в тексті, вчити виділяти в тексті дійових осіб, давати їм характеристику, вчити спостерігати за структурою та сюжетом казки, формувати навички правильного і свідомого читання мовчки та вголос; розвивати пам’ять, мислення, увагу; виховувати почуття товарискості, бажання допомагати, гостинність, порядність.
  • Додано
    25.02.2018
  • Розділ
    Українська література
  • Клас
    2 Клас
  • Тип
    Конспект
  • Переглядів
    3428
  • Коментарів
    0
  • Завантажень
    0
  • Номер материала
    UK178141
Збірник методичних матеріалів проекту «Всеосвіта» I видання

Бажаєте дізнаватись більше цікавого?


Долучайтесь до спільноти

Збірник методичних матеріалів проекту «Всеосвіта» I видання