Сьогодні о 16:00
Вебінар:
«
Розвиток читання у дошкільному віці. Посібники серії «Розглядай та пізнавай»
»
Взяти участь Всі події

ТЕМА: Головні слова в реченні.

Українська мова

Для кого: 2 Клас

23.10.2021

53

0

0

Опис документу:

Мета:

  • формувати комунікативні компетентності;

  • створити умови для цілісного сприйняття учнями поняття «головні слова в реченні», учити знаходити їх у реченні;

  • закріплювати знання про речення;

  • розвивати навички правильного інтонування речень;

  • розвивати мовлення учнів, збагачувати їх словниковий запас;

  • розвивати інтерес до мовних явищ; пізнавальну активність, цілісне мислення учнів, усі види пам’яті;

  • зміцнювати здоров’я учнів;

  • виховувати бажання творчо працювати на уроці,

  • виховувати любов до рідної мови, до України.

Перегляд
матеріалу
Отримати код

УКРАЇНСЬКА МОВА 2 КЛАС

ТЕМА: Головні слова в реченні.


Мета:

  • формувати комунікативні компетентності;

  • створити умови для цілісного сприйняття учнями поняття «головні слова в реченні», учити знаходити їх у реченні;

  • закріплювати знання про речення;

  • розвивати навички правильного інтонування речень;

  • розвивати мовлення учнів, збагачувати їх словниковий запас;

  • розвивати інтерес до мовних явищ; пізнавальну активність, цілісне мислення учнів, усі види пам’яті;

  • зміцнювати здоров’я учнів;

  • виховувати бажання творчо працювати на уроці,

  • виховувати любов до рідної мови, до України.

Обладнання: проектор, презентація, магнітна дошка, індивідуальні фітомішечки, альбом для малювання, фломастери, геометричний матеріал, мед в одноразовому посуді для кожної дитини, вологі серветки.


Хід уроку

І етап – організаційний. Синхронізація роботи правої та лівої півкуль головного мозку, мотивація сприйняття навчального матеріалу, активізація різних каналів сприйняття інформації (сенсорне, чуттєве налаштування).

  • Прочитайте слова з почуттям радості, упевненості:

«Кожен із нас – частинка світу. Ми любимо себе, ми любимо один одного та все, що нас оточує. Ми щасливі й бажаємо щастя всім, хто поруч. Візьмімо один одного за руки».

  • Ось і утворився ланцюжок дружби. Подаруйте радість тому, хто поруч. Посміхніться.

Оголошення теми, мети уроку.

Тема нашого уроку «Головні слова в реченні». Ми дізнаємося, як називаються головні слова в реченні, навчимося знаходити їх у реченні, дізнаємося, на які запитання вони відповідають та як їх підкреслювати.

  • Запрошую всіх до уявної подорожі.

(Звучить тиха спокійна музика).

II етап – символьний: здобуття нових знань, формування мислеобразу.

Підготовча частина (проектування віртуальної моделі комфортної зони мислення під звучання приємної музики).

Займіть зручне положення.

Вдихніть аромати фітомішечків.

Розслабте обличчя, шию, плечі, руки, тіло.

Заплющіть очі. Робіть Пальмінг. Так буде зручніше уявляти.

Основна частина (проектування віртуальної моделі інформації, що вивчається).

Уявіть себе в чарівному осінньому лісі. Подивіться навколо! Як тут гарно! Помилуйтеся фарбами осіннього лісу. Відчуйте прекрасні звуки, запахи. Як у лісі затишно та красиво. Ідемо далі лісовою стежкою. Погляньте, перед вами – казковий будиночок! У ньому живе дружна сім’я ведмедів. На будиночку – вивіска «Речення». Приймайте запрошення ведмедів і заходьте на гостину. Як смачно тут пахне!

Першим вас зустрічає голова сім'ї ‒ великий ведмідь-тато. Його звати

П ідмет. Підмет називає того, про кого або про що говориться в реченні та відповідає на запитання «Хто?» або «Що?».

Великий ведмідь-тато – Підмет. Усе підлягає його контролю. Хто головний? Хто хоче меду? Що приготувати на обід? Ведмідь-Підмет – суворий тато. Він про все говорить тільки один раз. Тому ми підкреслюємо підмет однією лінією.

Поруч з татом – мама-ведмедиця. Вона теж головна в сім’ї, звати її – Присудок. Присудок ‒ це головний член речення, який називає дію предмета. Ведмедиця-мама розповідає татові, що роблять ведмежата: одні граються, інші – стрибають. Що роблять діти? ‒ їдять. Що зробить? ‒ посадить квітку. Що зроблять разом? ̶ побудують курінь. Присудок відповідає на питання: «Що робить? Що роблять? Що робив? Що робили? Що зробить? Що зроблять?

Мама не така сувора, може повторити прохання два рази, тому ми підкреслюємо присудок двома прямими лініями.

Ведмежата в сім'ї не головні. І ми з ними познайомимося на наступному уроці.

Тепер подивіться ще раз на головних членів сім'ї.

Великий ведмідь – найголовніший член речення -‒ Підмет, він називає того, про кого або про що говориться в реченні, відповідає на питання «Хто?» або «Що?» і підкреслюється однією лінією.

Мама-ведмедиця теж головна, на ім’я «Присудок», і позначає дію предмета, тому відповідає на запитання: Що робить? Що роблять? Що робив? Що робили? Що зробить? Що зроблять? і підкреслюється двома лініями. Тато та мама – головні члени речення, або основа речення.

Заключна частина.

Подумки, у своїй уяві подякуйте сім'ї ведмедів за нові знання. Подякуйте цьому чудовому лісові за відпочинок і тихенько повертайтеся до класу. Розплющіть очі. Відчуйте радість, насолоду. Потягніться. Поворухніть пальцями, нахиліть голову вправо, вліво. Зробіть глибокий вдих, посміхніться.

  • Візьміть фітомішечки, вдихніть їх аромат. Відчуйте запах лісу.

ІІІ етап – логічний і лінгвістичний: «виведення» образу інформації на рівень словесного осмислення.

Обмін думками: «Мікрофон», метод «Інтерв’ю»

Бесіда.

- Вам сподобалася подорож?

- Де ви щойно були?

- Що ви побачили в лісі?

- Який він був?

- Хто живе в будиночку?

- Як вони виглядали?

- Хто ще хоче поділитися своїми враженнями?..

- А хто бажає намалювати те, що підказала вам уява?

IV етап – моторно-кінестетичний: малювання та ліплення образу-символу, смакове та рухове закріплення інформації.

Фізкультхвилин:

Малюємо двома руками( кінезіологічна вправа)

Намалюймо в повітрі уявне деревце правою рукою.

Прикрасьмо дерево вісімками,

малюймо правою, лівою, обома руками.

Намалюймо ще деревце обома руками.

- А хто це серед наших дерев ходить?

- Щоб дізнатися потрібно скласти із букв назву тварини.

(На дошці діти складають із пазлів слово «ведмідь».)

2. Самостійне малювання та ліплення образу-символу.

І група

Малює ліс, сім’ю ведмедів (відтворення мислеобразу).

- Намалюйте, картину, яку відтворила ваша уява. Підпишіть на малюнку, що ви запам'ятали.

ІІ група

Ліпить із пластиліну два ведмеді (працює тактильна пам’ять).

Обговорюємо навчальну інформацію (на основі виконаного малюнку).

- Яку назву мав лісовий будинок?

- Яке ім’я мав ведмідь-тато?

- На які питання відповідав?

- Як звали ведмедицю-маму?

- На які питання вона відповідала?

- Як підкреслюється підмет, а присудок?

- Як разом назвати тата і маму?

Демонстрація робіт.

- Покажіть свої малюнки.

Куштуємо мед (задіяні канали смакової, нюхової, ситуативної пам’яті).

Фізкультхвилинка

Розігріємо ручки, пальчики. Розбудимо оченята, вушка, голову.

(Кінезіологічні вправи синхронізують роботу півкуль, покращують розумову діяльність, сприяють поліпшенню пам’яті та уваги, полегшують процес читання, письма.)

Вправа «Вухо, ніс»

Щоб емоції владнати,

Маму будемо навчати.

Треба взяти вушко й ніс,

Плесніть усі в долоні – please.


VІ етап – співвіднесення мислеобразу з інформацією, що вивчається. Активне опрацювання матеріалу уроку. Архівування інформації.

Показ образона вчителя, доповнення, уточнення.

- Порівняйте свої малюнки з моїм.

- Чи всі слова ви написали?

- Допишіть ті слова, яких не вистачає.

Читання правила за підручником, порівняння його з отриманими знаннями.

Робота біля дошки.

- Визначте головні слова в реченні.

На лісову галявину вивела ведмедиха своїх маленьких ведмежат.

Туляться до матері ведмежата.

Малеча нещодавно вибралася з теплого барлога.

  • Дякую за вашу плідну роботу. Ви чудово попрацювали із пропонованими завданнями.

V етап – заключний: підбиття підсумків уроку, оцінювання роботи учнів, рефлексія.

  1. Гра «Стомахіон» скласти ведмедика з геометричних фігур.

1 група складає ведмедика-тата з геометричних фігур.

  • Кого ви склали?

  • Як його ім’я?

  • Як підкреслюємо підмет у реченні?

Домалюйте пасок татові.

2 група складає ведмедика-маму з геометричних фігур.

  • Ви кого складали?

  • Як звати маму?

  • Як у реченні підкреслюємо присудок?

Домалюйте пасок мамі.

- Подякуйте нашим образам за отримані знання.

- Зобразьте свій настрій на фігурках наших казкових героїв.

- Покажіть свої роботи та прокоментуйте, який у вас настрій, чому?

2. Вправа «Усе гаразд»

( Кінезіологічна вправа ).

Праву руку вперед, показуємо «все гаразд», а ліва рука зігнута у лікті, долонею до ліктя правої руки.

  • Дякую всім за активну роботу на уроці!



Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу.