Сьогодні відбувся
Вебінар:
«
Гостра травма та посттравматичні стресові розлади: особливості роботи з дітьми
»
Взяти участь Всі події

ТЕМА. ДОДАВАННЯ ТЕКСТУ. ОСНОВНІ ЕЛЕМЕНТИ ФОРМАТУ СИМВОЛІВ ШРИФТ, НАКРЕСЛЕННЯ, КОЛІР, РОЗМІР

Інформатика

Для кого: 5 Клас

17.01.2022

118

6

0

Опис документу:

Урок+ презентація

Даний урок для 5 класу

ТЕМА. ДОДАВАННЯ ТЕКСТУ. ОСНОВНІ ЕЛЕМЕНТИ ФОРМАТУ СИМВОЛІВ: ШРИФТ, НАКРЕСЛЕННЯ, КОЛІР, РОЗМІР

ТЕМА. ДОДАВАННЯ ТЕКСТУ. ОСНОВНІ ЕЛЕМЕНТИ ФОРМАТУ СИМВОЛІВ: ШРИФТ, НАКРЕСЛЕННЯ, КОЛІР, РОЗМІР

Цілі:

навчальна: сформувати вміння створювати текстовий напис та формату вати його;

розвивальна: розвивати логічне мислення, враховуючи вікові особливості та рівень засвоєння навчального матеріалу учнів; виховна: виховувати зосередженість, увагу та спостережливість.

Тип уроку: засвоєння нових знань.

Обладнання: комп'ютери, графічний редактор MS Paint, інструктивні карт­ки, картки із завданнями.

Оберіть документ з архіву для перегляду:
Перегляд
матеріалу
Отримати код



ТЕМА. ДОДАВАННЯ ТЕКСТУ. ОСНОВНІ ЕЛЕМЕНТИ ФОРМАТУ СИМВОЛІВ: ШРИФТ, НАКРЕСЛЕННЯ, КОЛІР, РОЗМІР

Цілі:

навчальна: сформувати вміння створювати текстовий напис та формату вати його;

розвивальна: розвивати логічне мислення, враховуючи вікові особливості та рівень засвоєння навчального матеріалу учнів; виховна: виховувати зосередженість, увагу та спостережливість.

Тип уроку: засвоєння нових знань.

Обладнання: комп'ютери, графічний редактор MS Paint, інструктивні карт­ки, картки із завданнями.

ХІД УРОКУ

I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ ЕТАП

ІІ. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ Фронтальне опитування

1). У чому відмінність між інструментами Виділення та Виділення довільної області

2). Які дії можна виконувати над виділеним фрагментом зображення?

3). Як змінити розміри виділеного фрагмента зображення?

4). Як надрукувати велику літеру?

5). Чим відрізняються команди Копіювати і Вирізати?

6). Яким чином перемикається мовний режим клавіатури?

7). Комбінація яких клавіш дозволяє скасувати останні дії?

ІІІ. ПЕРЕВІРКА ДОМАШНЬОГО ЗАВДАННЯ

Заслуховування коротких повідомлень учнів про те, чи потрібно використовувати текст у рисунках і в яких ситуаціях.

IV. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ

Учитель підбиває підсумки. Часто трапляються такі рисунки, у яких текстовий напис вставити просто необхідно. Наприклад, вивіска, напис на будинках, текст «Зі святом!» на вітальній лис­тівці тощо. Сьогодні на уроці кожен має навчитись додавати текст до зображення.

Ми дізнаємося про створення текстових об’єктів у графічному редакторі; ознайомимося з основними атрибутами шрифту та навчи­мося їх змінювати; навчимося переміщувати та змінювати розміри текстових об’єктів.

V. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

Пояснення вчителя з елементами демонстрування або самостійна робота учнів з джерелом інформації

Вставка  тексту до зображення:

Зображення, як правило, супроводжуються текстом: це може бути пояснення до рисунка, відомості про автора, художньо оформ­лений заголовок, текст рекламного повідомлення тощо.

Щоб до рисунка додати текстовий напис, слід на панелі інстру­ментів натиснути кнопку Текст . Далі прямокутною рамкою потрібно вказати ту частину рисунка, де буде розташовано текст (го­ризонтально чи вертикально). Якщо натиснути ліву кнопку миші, всередині прямокутної рамки з’явиться курсор і можна набирати текст.

Колір тексту вибирається на палітрі кольорів лівою кнопкою миші.

Зауважимо, що фон напису може бути прозорим, якщо вибрано нижній параметр напису     або непрозорим, тобто кольоровим, якщо вибрано верхній  параметр.

Розмір поля введення тексту змінюють шляхом перетягування маркерів області введення — невеликих прямокутних вузлів, роз­ташованих по сторонах і кутах області введення.

Закінчивши введення, викликають панель атрибутів тексту (.Вигляд —> Панель атрибутів тексту). Елементами керування цієї панелі можна вибрати форму шрифту, його накреслення і розмір.

Наприклад, нарисуємо вивіску «Магазин».

Спочатку потрібно нарисувати прямокутник, зафарбований синім кольором. Далі додати текстовий напис «Магазин» білим кольором з вибраним параметром прозорого фону.

Дії над текстовим об'єктом

Увівши текст, можна змінювати його шрифт, колір, розміри та розташування. Редагування текстового об’єкта завершується після натискання лівої кнопки миші за межами об’єкта. Після цього тек­стовий об’єкт перетворюється на графічний, і змінювати його можна як звичайне зображення.

Для переміщення текстового фрагмента потрібно (до завершення його редагування) підвести вказівник миші до межі тексту і перетягнути на нове місце.

Для змінення розмірів текстового об’єкта вказівник миші треба підвести до кутових або серединних маркерів і збільшувати або зменшувати розміри, утри­муючи ліву кнопку миші.

Зверніть увагу, що, по-перше, текстовий рядок може бути введе­ний, тільки якщо зображення знаходиться у звичайному масштабі, по-друге, всі дії з текстом (введення, редагування та форматування) необхідно виконувати відразу, оскільки після виходу з текстового напису повернення в нього неможливе (текст вбудовується у зобра­ження).

Поняття комп'ютерного шрифту

Оформлюючи рисунок, що містить текстовий супровід, доцільно змінювати окремі атрибути введеного тексту: шрифт, розмір і на­креслення символів тощо.

►► Шрифт — це набір символів певного дизайну (тобто певного «почерку»).

Комп’ютерні шрифти належать до складу операційної системи й використовуються в усіх програмах, встановлених на комп’ютері.

Вибираючи шрифт для оформлення тексту, необхідно пере­вірити, чи підтримує він українські літери. Так, деякі шрифти призначені для набору виключно допоміжних символів (наприклад, шрифт Symbol), інші не містять літер кирилиці.

Встановлення атрибутів шрифту

Встановити окремі атрибути шрифту в графічному редакторі Paint можна за допомогою панелі інструментів Шрифти. Панель атрибутів шрифту може з’явитися автоматично за вибору інстру­мента Текст або її можна відкрити за допомогою пункту Вигляд —> —» Панель атрибутів тексту.

VІ. УСВІДОМЛЕННЯ НАБУТИХ ЗНАНЬ

ДОДАВАННЯ ТЕКСТУ ДО ЗОБРАЖЕНЬ

Вправа 1 Запиши послідовність дій для введення тексту в графічному редакторі:

Вправа 2 Заповни схему

Вправа 3 Розгадай ребуси

___________________ __________________

VII. ФОРМУВАННЯ ПРАКТИЧНИХ УМІНЬ І НАВИЧОК

Практичне завдання

Інструкція з техніки безпеки. Виконання комплексу вправ для зняття зорової втоми (Варіант 1)

Учитель, враховуючи індивідуальні особливості учнів класу, самостійно визначає час і термін проведення комплексу вправ під час роботи (як правило, через 8-10 хвилин після початку роботи).

Практичні завдання

Вправа 1. Словник

Завдання. Додай назви фруктів, зображених на малюнках, українською та англійською мовами

Вправа 2. Повторимо математику

Створіть зображення відомих вам геометричних фігур (на вибір ) та підпишіть їх назви.

Вправа 3.

У графічному редакторі Paint створити новий файл.

Намалювати сонечко, в центрі якого написати своє ім'я. Поруч надрукувати кольорами веселки сім рис свого характеру, щоразу змінюючи параметри шрифту.





VIII. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ УРОКУ

Гра «Закінчи речення»

На цьому уроці ми вивчили, що в графічному редакторі Paint до рисунка можна додати... (текстовий напис). Для цього слід скористатися інструментом... (Текст). Оформлюючи напис, можна вибрати... (його колір, шрифт та місце розташування на рисунку). Графічний редактор Paint дозволяє змінювати такі атрибути тек­ тек­сту:... (шрифт, розмір і стиль накреслення). Редагування тексту завершується... (після натискання лівої кнопки миші за межами текстового напису). Після цього текстовий об’єкт перетворюється на... (звичайне графічне зображення).

IX. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

1. Опрацювати відповідний параграф підручника, конспект уроку.

Завдання за підручником

  • Читати § 22

  • Виконати вправу 1, 3

  • Оцінити свої знання та вміння за допомогою тверджень на ст. 181, 183

  • Творче завдання «Характер». Скласти розповідь про характер інструментів графічного редактора. Який інструмент найпрацьовитіший, найкумедніший, який – найкращий фантазер, а який завжди приходить на допомогу?



Перегляд
матеріалу
Отримати код
Опис презентації окремими слайдами:
«Передай тепло по колу» Відчуйте в собі тепло та доброту. Потріть долоні одна об одну, щоб відчути ще більше тепло. «Зліпіть» уявну кульку з вашого...
Слайд № 1

«Передай тепло по колу» Відчуйте в собі тепло та доброту. Потріть долоні одна об одну, щоб відчути ще більше тепло. «Зліпіть» уявну кульку з вашого тепла і добра та «передайте» її однокласнику. Подаруйте щиру посмішку один одному. Вона поведе вас дорогою тепла, дорогою добра.

Гра «Веселий дощ» 1 2 3 4 5 6 7 1). У чому відмінність між інструментами Виділення та Виділення довільної області 2). Які дії можна виконувати над ...
Слайд № 2

Гра «Веселий дощ» 1 2 3 4 5 6 7 1). У чому відмінність між інструментами Виділення та Виділення довільної області 2). Які дії можна виконувати над виділеним фрагментом зображення? 3). Як змінити розміри виділеного фрагмента зображення? 4). Як надрукувати велику літеру? 5). Чим відрізняються команди Копіювати і Вирізати? 6). Яким чином перемикається мовний режим клавіатури? 7). Комбінація яких клавіш дозволяє скасувати останні дії?

На сьогоднішньому уроці ми з вами будемо: Не просто слухати, А чути. Не просто дивитись, А бачити. Не просто думати, А міркувати. Енергійно і актив...
Слайд № 3

На сьогоднішньому уроці ми з вами будемо: Не просто слухати, А чути. Не просто дивитись, А бачити. Не просто думати, А міркувати. Енергійно і активно працювати.

МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ Часто трапляються такі рисунки, у яких текстовий напис вставити просто необхідно. Наприклад, вивіска, напис на буди...
Слайд № 4

МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ Часто трапляються такі рисунки, у яких текстовий напис вставити просто необхідно. Наприклад, вивіска, напис на будинках, текст «Зі святом!» на вітальній листівці тощо. Сьогодні на уроці кожен має навчитись додавати текст до зображення.

Додавання тексту до зображення
Слайд № 5

Додавання тексту до зображення

ТИ ДІЗНАЄШСЯ:
Слайд № 6

ТИ ДІЗНАЄШСЯ:

Що ви очікуєте від уроку
Слайд № 7

Що ви очікуєте від уроку

Текст складається з різних символів:
Слайд № 8

Текст складається з різних символів:

Форма символів визначається обраним шрифтом. Шрифт – це повний набір друкарських символів певної форми. Шрифт Шрифт Шрифт Шрифт Шрифт Шрифт Шрифт Ш...
Слайд № 9

Форма символів визначається обраним шрифтом. Шрифт – це повний набір друкарських символів певної форми. Шрифт Шрифт Шрифт Шрифт Шрифт Шрифт Шрифт Шрифт

Властивість символів Значення властивостей Вигляд Накреслення Пряме Весна Напівжирне Весна Курсив Весна Напівжирний курсив Весна Колір Червоний Вес...
Слайд № 10

Властивість символів Значення властивостей Вигляд Накреслення Пряме Весна Напівжирне Весна Курсив Весна Напівжирний курсив Весна Колір Червоний Весна Синій Весна Ефекти Підкреслений Весна Закреслений Весна

Найуживанішими при роботі з текстом на комп'ютері в різних середовищах є шрифти з назвами Arial, Times New Roman
Слайд № 11

Найуживанішими при роботі з текстом на комп'ютері в різних середовищах є шрифти з назвами Arial, Times New Roman

Процес додавання тексту в будь-якому середовищі складається з кількох кроків, зокрема може бути таким:
Слайд № 12

Процес додавання тексту в будь-якому середовищі складається з кількох кроків, зокрема може бути таким:

Слайд № 13

Слайд № 14

Встановлення атрибутів шрифту Встановити окремі атрибути шрифту в графічному редакторі Paint можна за допомогою панелі інструментів Шрифти. Панель ...
Слайд № 15

Встановлення атрибутів шрифту Встановити окремі атрибути шрифту в графічному редакторі Paint можна за допомогою панелі інструментів Шрифти. Панель атрибутів шрифту може з’явитися автоматично за вибору інструмента Текст або її можна відкрити за допомогою пункту Вигляд — Панель атрибутів тексту.

Слайд № 16

Paint Текст Для тих хто працює з Windows 7 Для додавання до зображення тексту в графічному редакторі Paint існує інструмент Текст А
Слайд № 17

Paint Текст Для тих хто працює з Windows 7 Для додавання до зображення тексту в графічному редакторі Paint існує інструмент Текст А

Алгоритм вставляння тексту до зображення
Слайд № 18

Алгоритм вставляння тексту до зображення

До уваги! Властивості символів у графічному редакторі можна задати як до початку введення тексту, так і після, але тільки якщо навколо тексту ще ві...
Слайд № 19

До уваги! Властивості символів у графічному редакторі можна задати як до початку введення тексту, так і після, але тільки якщо навколо тексту ще відображений пунктирний прямокутник.

Релаксація
Слайд № 20

Релаксація

Практичні завдання Вправа 1. Словник Завдання. Додай назви фруктів, зображених на малюнках, українською та англійською мовами Інструктаж на ст. 180...
Слайд № 21

Практичні завдання Вправа 1. Словник Завдання. Додай назви фруктів, зображених на малюнках, українською та англійською мовами Інструктаж на ст. 180 підручника Текст вписувати сюди

Вправа 2. Повторимо математику Створіть зображення відомих вам геометричних фігур (на вибір ) та підпишіть їх назви.
Слайд № 22

Вправа 2. Повторимо математику Створіть зображення відомих вам геометричних фігур (на вибір ) та підпишіть їх назви.

Фізкультхвилинка Встаньте, діти, посміхніться, Землі нашій поклоніться За щасливий день вчорашній І до сонця потягніться. В різні боки нахиліться, ...
Слайд № 23

Фізкультхвилинка Встаньте, діти, посміхніться, Землі нашій поклоніться За щасливий день вчорашній І до сонця потягніться. В різні боки нахиліться, Веретеном покрутіться, Раз – присядьте, два – присядьте І за парти тихо сядьте

Творче завдання Вправа 3. Веселка У графічному редакторі Paint створити новий файл. Намалювати сонечко, в центрі якого написати своє ім'я. Поруч на...
Слайд № 24

Творче завдання Вправа 3. Веселка У графічному редакторі Paint створити новий файл. Намалювати сонечко, в центрі якого написати своє ім'я. Поруч надрукувати кольорами веселки сім рис свого характеру, щоразу змінюючи параметри шрифту. Гарна Розумна Добра Вихована Щедра Доброзичлива Працьовита Іра

Гра «Закінчи речення»
Слайд № 25

Гра «Закінчи речення»

1.Що нового ви дізналися на сьогодні на уроці? 2. Чого навчилися? 3. Чи виникали труднощі? 4.Чи сподобався урок?
Слайд № 26

1.Що нового ви дізналися на сьогодні на уроці? 2. Чого навчилися? 3. Чи виникали труднощі? 4.Чи сподобався урок?

Домашнє завдання Читати § 22 Виконати вправу 1, 3 Творче завдання «Характер». Скласти розповідь про характер інструментів графічного редактора. Яки...
Слайд № 27

Домашнє завдання Читати § 22 Виконати вправу 1, 3 Творче завдання «Характер». Скласти розповідь про характер інструментів графічного редактора. Який інструмент найпрацьовитіший, найкумедніший, який – найкращий фантазер, а який завжди приходить на допомогу?

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу.