і отримати безкоштовне
свідоцтво про публікацію
! В а ж л и в о
Предмети »

Тема: ДИКІ ТВАРИНИ.

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Тема: ДИКІ ТВАРИНИ.

Мета: збагачувати словник дітей на основі знань, уявлень про довкілля. Продовжувати формування і вживання узагальнювального слова "дикі тварини", добирати визначення слів, розвивати бажання помічати нові слова у чужому мовленні.

Ключові слова: тварини, звірі, дупло, нора, гризти, згортатися, стрибати, чмихати, пухнастий. колючий. Іменники: тварини, звірі, білка, білченя, їжачок, Їжачиха, їжаки, їжаченята, хитрячок, шерсть, голки, дупло, нора. Дієслова: гризти, стрибати, згортатися. чмихати, полювати, заготовляти, спати. Прикметники: гнучкий, маленький, пружний, руденька. колючий, лякливий.

Учити утворювати іменники-назви малят тварин: білченя, їжаченя, ведмежа, вовченя. лисеня. Вправляти у вживанні присвійних прикметників: їжачий, їжаченя, ведмежа, вовченя, лисячий /хвіст/.

Ввести у активний словник дітей порівняння "Колючий як їжак", при складанні речень про тварин доречно використовувати звуконаслідувальні слова: "хить-хить" (тварина йде), "овва" (стрибок білки), "чмих-чмих" (чмихання їжачка).

Розвивати діалогічне мовлення, розказувати вірш Г.Демченко "Де ти білочко живеш? емоційно, образно, чітко промовляючи закінчення слів.

У рухливій народній українській грі "Тру горішки" співвідносити рухи та слова. Сприяти розвиткові оцінно-контрольної діяльності.

Хід заняття

1 частина. Комунікативна діяльність

– Доброго ранку, діти, привітайтесь з Розумничкою також.
(П.В. – Доброго ранку, Розумничка).

– Вона сьогодні до нас прийшла з фотоапаратом, давайте запитаємо, навіщо він їй?
(П.В. – Розумничко навіщо тобі фотоапарат?
– Розумничко, що ти будеш з ним робити?

– Розумничка каже, що у неї в лісі є друзі білочка і їжачок, влітку вона їх сфотографувала і хоче подарувати фото та зробити нові взимку.
– Діти, скажіть, а у Розумнички вийде це зробити?
(П.В. – Так, ні, еге, ні, не вийде).
– А чому?
(П.В. – Тому що їжак спить. Тому що білочка стрибає з дерева на дерево.

– Правильно, а білочка та їжак це хто?
(П.В. – Білочка та їжак це тварини, звірі).

– Які це тварини?
(П.В. – Це дикі тварини, звірі).
– Де вони живуть?
(П.В. – Вони живуть у лісі).
– Правильно, це дикі тварини, ви молодці, що нагадали Розумниці, що їжачки взимку сплять, а білочки стрибають з дерева на дерево, щоб зігрітися.

– Розумничка розгубилась, що робити з фото їжачка. Що ми їй порадимо?
(П.В. – Нехай залишить вдома. Нехай віддасть білочці, а та їжачку. Нехай почекає до весни, коли їжачок прокинеться).
(Якщо дітям важко, вихователь допомагає робити висновки).

– Правильно, молодці, які гарні поради ви дали Розумниці!

2 частина. Етап пізнавальної діяльності. Надбання необхідної інформації

– А ми з вами продовжимо розмову про тварин. Ви їх назвали дикими тваринами, а ще їх називають дикі звірі, повторіть будь ласка, Сергійко, Оксанко, Петрику.
(П.В. – Це дикі звірі).

– Зараз я буду виставляти малюнки, а ви називати тварин, які на них намальовані:
(П.В. – Це білка. Це білки).
– Правильно, а дитинчат білки називають білченята, і як що це одне то білченя.
(Діти повторюють хором, індивідуально)
– А ласкаво можна назвати тваринку білочка (діти повторюють).
– Подивиться на ці малюнки.
(П.В. – Це їжак).
– Біля їжака намальована їжачиха, їхні їжачата, разом цю сім'ю можна назвати їжаки.
Діти повторюють хором, індивідуально і запам'ятовують слова.

– Подумайте, як ласкаво можна назвати їжака?
(П.В. – Це їжачок).
– Правильно, ще можна додати їжачок-хитрячок.
(П.В. – Це їжачок-хитрячок).

– Діти, порівняйте їх зовнішній вигляд.
(П.В. – Їжак маленький, колючий).
– Правильно, він колючий тому що має голки.
– А ще їжачок лякливий, постійно згортається у клубок.
– Хто запам'ятав ці слова?
(П.В. – Їжак має гострі голки.
Їжак лякливий, згортається у клубок).

– А що має білка?
(П.В. – Білка рыжая).
– Діти російське слово "рыжая" українською мовою буде - руда білка, або руденька
(Діти повторюють хором, індивідуально).
– А що вона має руденьке?
(П.В. – Шубку).
– Правильно сказати білка має руденьку шерстку. запам'ятайте ці слова вкінці заняття ми їх пригадаємо.
– А ще білка пружна, гнучка, - тому їй легко стрибати.
(Діти повторюють).

– звісно і хатинки тварин називаються по різному. Де живе білка?
(П.В. – білка живе на дереві).
– Правильно, білка живе у дуплі на дереві).
(П.В. – Білка живе у дуплі на дереві).
– А їжак живе у норі під деревом, ви згодні?
(П.В. – еге, еге ж, так).

За малюнками діти ще раз розказують де живе білка та їжак, Розумничка оцінює відповіді дітей.

– Зараз зима, білки заготовила собі горіхи та шишки і тепер їх гризуть.
– А ось як чмихає їжачок-хитрячок і полює мине бачимо, тому що взимку їжачки...
(П.В. – Сплять).

– Молодці, Розумничка каже, що ви добре працюєте, багато запам'ятали нових слів. вже час відпочити. Проводиться фізкультхвилинка.

- П'ять більчаток

діти підстрибують

Вийшли з дому

рухаючись уперед.

Спершу стали по одному

шикуються у ряд.

Потім в пари-топчуть сніг.

стають у пари і притоптують ногами.

Хто без пари-геть побіг.

дитина без пари тікає.

3 частина. Перетворювальна діяльність

– Діти, Розумничка запитує які ще тварини або звірі живуть у лісі?
(П.В. – Ведмеді, вовки, лиси).

– Правильно, давайте будемо правильно називати їх малят.

Виставляються малюнки і діти добирають пари слів.
(П.В. – Це їжачий хвіст
– Це білячий хвіст
– Це вовчий хвіст.
– Це лисячий хвіст).

– Молодці, добре сьогодні працюють Петрик, Максимко, Наталочка, і я раджу брати з них приклад.

– Діти, я знаю хлопчика, якому все не так: не з ким не грає, забирає іграшки, ображає дітей словами, не погоджується. Про таких дітей кажуть "Колючий як їжак".
Діти повторюють і наводять приклади про таких дітей.

– Давайте пригадаємо, по яким звукам можна вгадати тварин.
(П.В. - "Хить-хить" - їжачок перебирає лапками.
– "Овва-овва" – стрибок білки.
– "Чмих-чмих" – їжачок робить носиком).

– Молодці, добре запам'ятали це із інших занять, а тепер вам стало у пригоді.

4 частина. Оцінно-контрольна діяльність

– Подивиться, Розумничка вже виставляє фото білки і хоче, щоб ви пригадали вірш про неї, але давайте вірш будемо розказувати парами, щоб було цікавіше.

Діти розказують вірш Г.Демченко "Де ти білочко живеш".

– Де ти білочко живеш?
– Що ти білочко гризеш?
– У зеленому лісочку,
– У дуплі, у соснячку.
– Я гризу горішки, і гриби, і шишки.

Вихователь разом з Розумничкою оцінюють розповіді дітей, звертаючи увагу на емоційну, образну розповідь.

Підходить до кінця наше заняття і Розумничка запрошує пограти в українську народну рухливу гру "І рву горішки".

Діти підкрадаються до "дитини-вовка" і кажуть слова:
І рву, і рву горішечки,
Не боюся вовка нітрішечки.
Вовк за горою,
Я за другою.
Вовк у жупані,
А я в сарафані
("дитина-вовк" наздоганяє дітей).

Запитання до дітей на формування оцінно-контрольних дій:

– Діти, що запам'яталось вам найбільше?
– Щоб ти хотів повторити Петрику?
– Яке завдання виявилося найцікавішим?

Наприкінці заняття діти за традицією складають нові слова у скриньку-скарбничку та прощаються з вихователем та Розумничкою.

Тривалість заняття 23 – 25хв.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Курс:«Розвиток особистості на всіх вікових етапах життя»
Черниш Олена Степанівна
36 години
590 грн
295 грн

Бажаєте дізнаватись більше цікавого?


Долучайтесь до спільноти