і отримати безкоштовне
свідоцтво про публікацію
Предмети »

Тема: ДИКІ ТВАРИНИ.

Перегляд
матеріалу
Отримати код

Тема: ДИКІ ТВАРИНИ.

Мета: збагачувати словник дітей на основі знань, уявлень про довкілля. Продовжувати формування і вживання узагальнювального слова "дикі тварини", добирати визначення слів, розвивати бажання помічати нові слова у чужому мовленні.

Ключові слова: тварини, звірі, дупло, нора, гризти, згортатися, стрибати, чмихати, пухнастий. колючий. Іменники: тварини, звірі, білка, білченя, їжачок, Їжачиха, їжаки, їжаченята, хитрячок, шерсть, голки, дупло, нора. Дієслова: гризти, стрибати, згортатися. чмихати, полювати, заготовляти, спати. Прикметники: гнучкий, маленький, пружний, руденька. колючий, лякливий.

Учити утворювати іменники-назви малят тварин: білченя, їжаченя, ведмежа, вовченя. лисеня. Вправляти у вживанні присвійних прикметників: їжачий, їжаченя, ведмежа, вовченя, лисячий /хвіст/.

Ввести у активний словник дітей порівняння "Колючий як їжак", при складанні речень про тварин доречно використовувати звуконаслідувальні слова: "хить-хить" (тварина йде), "овва" (стрибок білки), "чмих-чмих" (чмихання їжачка).

Розвивати діалогічне мовлення, розказувати вірш Г.Демченко "Де ти білочко живеш? емоційно, образно, чітко промовляючи закінчення слів.

У рухливій народній українській грі "Тру горішки" співвідносити рухи та слова. Сприяти розвиткові оцінно-контрольної діяльності.

Хід заняття

1 частина. Комунікативна діяльність

– Доброго ранку, діти, привітайтесь з Розумничкою також.
(П.В. – Доброго ранку, Розумничка).

– Вона сьогодні до нас прийшла з фотоапаратом, давайте запитаємо, навіщо він їй?
(П.В. – Розумничко навіщо тобі фотоапарат?
– Розумничко, що ти будеш з ним робити?

– Розумничка каже, що у неї в лісі є друзі білочка і їжачок, влітку вона їх сфотографувала і хоче подарувати фото та зробити нові взимку.
– Діти, скажіть, а у Розумнички вийде це зробити?
(П.В. – Так, ні, еге, ні, не вийде).
– А чому?
(П.В. – Тому що їжак спить. Тому що білочка стрибає з дерева на дерево.

– Правильно, а білочка та їжак це хто?
(П.В. – Білочка та їжак це тварини, звірі).

– Які це тварини?
(П.В. – Це дикі тварини, звірі).
– Де вони живуть?
(П.В. – Вони живуть у лісі).
– Правильно, це дикі тварини, ви молодці, що нагадали Розумниці, що їжачки взимку сплять, а білочки стрибають з дерева на дерево, щоб зігрітися.

– Розумничка розгубилась, що робити з фото їжачка. Що ми їй порадимо?
(П.В. – Нехай залишить вдома. Нехай віддасть білочці, а та їжачку. Нехай почекає до весни, коли їжачок прокинеться).
(Якщо дітям важко, вихователь допомагає робити висновки).

– Правильно, молодці, які гарні поради ви дали Розумниці!

2 частина. Етап пізнавальної діяльності. Надбання необхідної інформації

– А ми з вами продовжимо розмову про тварин. Ви їх назвали дикими тваринами, а ще їх називають дикі звірі, повторіть будь ласка, Сергійко, Оксанко, Петрику.
(П.В. – Це дикі звірі).

– Зараз я буду виставляти малюнки, а ви називати тварин, які на них намальовані:
(П.В. – Це білка. Це білки).
– Правильно, а дитинчат білки називають білченята, і як що це одне то білченя.
(Діти повторюють хором, індивідуально)
– А ласкаво можна назвати тваринку білочка (діти повторюють).
– Подивиться на ці малюнки.
(П.В. – Це їжак).
– Біля їжака намальована їжачиха, їхні їжачата, разом цю сім'ю можна назвати їжаки.
Діти повторюють хором, індивідуально і запам'ятовують слова.

– Подумайте, як ласкаво можна назвати їжака?
(П.В. – Це їжачок).
– Правильно, ще можна додати їжачок-хитрячок.
(П.В. – Це їжачок-хитрячок).

– Діти, порівняйте їх зовнішній вигляд.
(П.В. – Їжак маленький, колючий).
– Правильно, він колючий тому що має голки.
– А ще їжачок лякливий, постійно згортається у клубок.
– Хто запам'ятав ці слова?
(П.В. – Їжак має гострі голки.
Їжак лякливий, згортається у клубок).

– А що має білка?
(П.В. – Білка рыжая).
– Діти російське слово "рыжая" українською мовою буде - руда білка, або руденька
(Діти повторюють хором, індивідуально).
– А що вона має руденьке?
(П.В. – Шубку).
– Правильно сказати білка має руденьку шерстку. запам'ятайте ці слова вкінці заняття ми їх пригадаємо.
– А ще білка пружна, гнучка, - тому їй легко стрибати.
(Діти повторюють).

– звісно і хатинки тварин називаються по різному. Де живе білка?
(П.В. – білка живе на дереві).
– Правильно, білка живе у дуплі на дереві).
(П.В. – Білка живе у дуплі на дереві).
– А їжак живе у норі під деревом, ви згодні?
(П.В. – еге, еге ж, так).

За малюнками діти ще раз розказують де живе білка та їжак, Розумничка оцінює відповіді дітей.

– Зараз зима, білки заготовила собі горіхи та шишки і тепер їх гризуть.
– А ось як чмихає їжачок-хитрячок і полює мине бачимо, тому що взимку їжачки...
(П.В. – Сплять).

– Молодці, Розумничка каже, що ви добре працюєте, багато запам'ятали нових слів. вже час відпочити. Проводиться фізкультхвилинка.

- П'ять більчаток

діти підстрибують

Вийшли з дому

рухаючись уперед.

Спершу стали по одному

шикуються у ряд.

Потім в пари-топчуть сніг.

стають у пари і притоптують ногами.

Хто без пари-геть побіг.

дитина без пари тікає.

3 частина. Перетворювальна діяльність

– Діти, Розумничка запитує які ще тварини або звірі живуть у лісі?
(П.В. – Ведмеді, вовки, лиси).

– Правильно, давайте будемо правильно називати їх малят.

Виставляються малюнки і діти добирають пари слів.
(П.В. – Це їжачий хвіст
– Це білячий хвіст
– Це вовчий хвіст.
– Це лисячий хвіст).

– Молодці, добре сьогодні працюють Петрик, Максимко, Наталочка, і я раджу брати з них приклад.

– Діти, я знаю хлопчика, якому все не так: не з ким не грає, забирає іграшки, ображає дітей словами, не погоджується. Про таких дітей кажуть "Колючий як їжак".
Діти повторюють і наводять приклади про таких дітей.

– Давайте пригадаємо, по яким звукам можна вгадати тварин.
(П.В. - "Хить-хить" - їжачок перебирає лапками.
– "Овва-овва" – стрибок білки.
– "Чмих-чмих" – їжачок робить носиком).

– Молодці, добре запам'ятали це із інших занять, а тепер вам стало у пригоді.

4 частина. Оцінно-контрольна діяльність

– Подивиться, Розумничка вже виставляє фото білки і хоче, щоб ви пригадали вірш про неї, але давайте вірш будемо розказувати парами, щоб було цікавіше.

Діти розказують вірш Г.Демченко "Де ти білочко живеш".

– Де ти білочко живеш?
– Що ти білочко гризеш?
– У зеленому лісочку,
– У дуплі, у соснячку.
– Я гризу горішки, і гриби, і шишки.

Вихователь разом з Розумничкою оцінюють розповіді дітей, звертаючи увагу на емоційну, образну розповідь.

Підходить до кінця наше заняття і Розумничка запрошує пограти в українську народну рухливу гру "І рву горішки".

Діти підкрадаються до "дитини-вовка" і кажуть слова:
І рву, і рву горішечки,
Не боюся вовка нітрішечки.
Вовк за горою,
Я за другою.
Вовк у жупані,
А я в сарафані
("дитина-вовк" наздоганяє дітей).

Запитання до дітей на формування оцінно-контрольних дій:

– Діти, що запам'яталось вам найбільше?
– Щоб ти хотів повторити Петрику?
– Яке завдання виявилося найцікавішим?

Наприкінці заняття діти за традицією складають нові слова у скриньку-скарбничку та прощаються з вихователем та Розумничкою.

Тривалість заняття 23 – 25хв.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу

  • Додано
    10.08.2018
  • Розділ
    Природознавство
  • Клас
    Дошкільнята
  • Тип
    Конспект
  • Переглядів
    183
  • Коментарів
    0
  • Завантажень
    2
  • Номер матеріала
    AL877390
  • Вподобань
    0
Курс:«Розвиток особистості на всіх вікових етапах життя»
Черниш Олена Степанівна
36 годин
1400 грн
590 грн

Бажаєте дізнаватись більше цікавого?


Долучайтесь до спільноти

«Методичний
тиждень 2.0»
Головний приз 500грн
Взяти участь