Тема. Батьківщина – моя рідна Україна.

Опис документу:
Мета проекту : - підвести підсумки проекту; - залучити дітей до читання художніх творів про Україну; - вчити самостійно знаходити інформацію та вміло представити її аудиторії; - познайомити учнів з державним устроєм, символами, природними багатствами України,

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Тема. Батьківщина – моя рідна Україна.

Мета проекту :

  • підвести підсумки проекту;

  • залучити дітей до читання художніх творів про Україну;

  • вчити самостійно знаходити інформацію та вміло представити її аудиторії;

  • познайомити учнів з державним устроєм, символами, природними багатствами України,

  • удосконалювати навички виразного читання, переказу прочитаних творів;

  • розвивати увагу, збагачувати словниковий запас, діалогічне мовлення;

  • розвивати пізнавальні здібності учнів, критичне мислення, навички спілкування в соціумі;

  • виховувати естетичні смаки, творчі та художні навички;

  • виховувати любов до Батьківщини, викликати у дітей почуття гордості за неї,

  • виховувати повагу до народних символів і сумісної праці.

Проблема. Що таке Батьківщина? Чи згодні ви з думкою про те, що наша країна найкраща у світі?

Обладнання: ілюстрації за темою уроку, дитячі малюнки, поробки, презентація «Символи України» (електронний носій), кросворди, прислів'я, загадки, повідомлення, книги, комп’ютер..

Хід уроку

І Організація класу

Вчитель.

Заходьте, будь ласка,

До нас на гостину,

Де з учнями казка

Тут кожну хвилину!

Лунають веселі пісні

у нашому класі,

1

Танцюють учні усі

Запальні веселі танці.

Ласкаво просимо!

Доброго дня!

Учні. Ми вам раді, люди добрі

І вітаєм щиро вас,

І запрошуєм ласкаво

На урок у другий клас.

ІІ. Актуалізація опорних знань

1. Хвилина поезії.

Урок, цінуючи, традиції

Розпочнемо хвилиною поезії.

(Під музичний супровід діти розказують вірші)

1. Країн багато в світі є,

у кожній з них життя своє

Є поміж них лише одна,

Найдороща усім сторона.

Де суть людини в доброті,

де ріки, ниви золоті.

Де сонце і блакить ясна

і віковічних гір сторона.

2. Вона стоїть заквітчана калиною,

Стоїть у синьо-жовтому вбранні.

І називає себе просто Україною,

І ніжно посміхаєтся мені.

2. Бесіда з учнями

- Про яку ж країну ми будемо говорити сьогодні на уроці?

Тема сьогоднішнього нашого уроку «Батьківщина – моя рідна Україна». Я пропоную епіграфом нашого уроку взяти рядки чудового вірша

Мій любий край – це Україна!

Це доля, це земля моя,

Моя ріднесенька країна,

Тебе шаную дуже я.

ІІI. Оголошення, представлення теми та очікуваних навчальних результатів. (Малюнкове оголшення завдань проекту).

Шановні гості! Сьогодні нам хочеться поділитися нашими спільними наробками з чудової теми: "Батьківщина – моя рідна Україна", підвести підсумки зробленого. Хочеться вірити, що в ході творчих пошуків, опрацюванні різноманітного матеріалу - кожен учень нашого класу поповнив скарбницю знань про нашу країну, її народ, його перлини, що збагачують наш внутрішній світ, розвивають мову, розширюють світогляд та відкривають широку дорогу у світ знань.

2

Вчитель. Діти, вам вже дещо відомо про нашу Україну, а сьогодні на уроці ми зробимо деякі відкриття. Кожна група працювала над певним проектом по заданій темі і дізналась багато цікавого, нового про нашу Батьківщину.

А дізнаєтесь, куди ви вкладете

Всі свої здобутки,

Якщо з розсипанок прочитаєте

Приказки про групах.

Прочитайте і скажіть

як ви зрозуміли їх.

IV. Захист проекту.

Створення Книги Батьківщина – моя рідна Україна»

1. Робота над виставкою книг.

Вчитель. В кожнім домі, в кожній хаті-

У містах і на селі,-

Хто навчився вже читати,

Має книжку на столі.

Ви колективно добре працювали

Виставку книг підготували.

Що за книги, розкажіть.

Чи по темі уроку вони? Доведіть.

Традиційно в класі нашім

Книгу створимо і ми.

Скарбничку знань у неї вложим,

Що в творчім пошуці знайшли.

Кожна група буде мати одну

сторіночку книги пусту.

Інформацію свою розмістіть,

Все, що зібрали, ви тут залишіть.

2. Оформлення титульної сторінки.

Книгою ми причаруєм

Молодших читачів і старшого віку,

Коли барвисто ми оформим

Титульну сторінку.

Автором картини буде Діана Кравчук –

Володарка умілих рук.

А допомагати в оформленні будуть

Художники із різних груп.

Фарби я візьму у руки ,

Намалюю рідні луки.

Намалюю рідний край –

Дім в селі, ставок і гай,

Синє небо, жовте сонце

Загляда до нас в віконце,

Чорнобривці тут на гряді,

Полуниці в палісаді,

І хліба вже чималі,

3

В небі линуть журавлі.

Тут і гори, і долини,

Тут річки, моря, рівнини,

Тут тварини і птахи,

Ось струмок сховавсь у мхи.

Пісня солов'їна,

верба і калина -

це все УКРАЇНА,

найкраща, єдина!!!

Вчитель. Коли ми на сторінку тепер подивились,

Посмішки в очах з’явились.

І сказати зможе кожен без зупину:

- Як ми любим Україну!

Ця країна чарівна

І єдина в нас вона.

3. Звіт про роботу 1 групи. Сторінка « Зерна народної мудрості»

« Зерна народної мудрості» - сторінка наступна,

Тут залишить звіт про роботу 1 група.

Чомусики – цікаві дітки,

Часу марно не втрачали,

Прислівя ізагадки

Про рідний край підготували.

1. Розгадування загадок.

- Читають загадки, вивішують слова відгадки. Зачитують учні слово, що утворилося.

- Читають прислівя і приказки, вивішують набрану інформацію на листках.

2. Бесіда

- Діти, чи згодні ви з думкою про те, що наша країна найкраща у світі?

- За що ви любите свій рідний край?

- А як ви можете виразити свою любов до України? (відповіді учнів)

(А ще ми можемо гарно прочитати вірші про рідний край).

Щоб швидко й виразно вдавалось читати,

Спробуймо цікаву гру пограти.

3. Гра на компютері « Вчимося читати швидко»

4. Звіт про роботу 2 групи. Сторінка «Поетичні перлини»

«Поетичні перлини» - сторінка наступна ,

Тут звіт про роботу залишить друга група.

Пізнайки теж сумлінно працювали,

Вірші українських поетів

І народні легенди

В саморобну книгу записали.

Учень. Ми свою книгу змайстрували,

Папір відомим способом згинали.

Титулка, щоб була міцною

Виготовили із картону.

Щоб сторінки увагу привертали,

4

Ілюстрації до віршів малювали.

1. Аналіз прочитаних віршів з використанням учнівських ілюстрацій.

Ви показали нам не лише книгу, а й виставку своїх малюнків до тих творів, що прочитали

Хто автор цього малюнка? До якого вірша ти його підготував? Що тебе привабило у ньому?

До якого вірша намальована ця ілюстрація? Прочитай те місце у вірші, що відтворене у малюнку.

  • Хто автор цієї ілюстрація? До якого вірша ти її намалював? Зачитай виразно вірш.

2. Робота в парі. Розучування вірша-діалогу в парі.

СЛОВО УКРАЇНСЬКОЇ ДИТИНИ

Хто ти, хлопчику маленький?

Син я України-Неньки!

Українцем я зовуся

Й тою назвою горджуся!

А по чім тебе пізнаю?

По вкраїнському звичаю,

В мене вдача щира й сміла,

І відвага духа й тіла,

І душа моя здорова,

Українська в мене мова.

А скажи, де Край твій рідний?

Там, де неба круг погідний,

Там, де сонце сяє ясне

На вкраїнські діти красні;

Де лани, степи безкраї,

Де орел буйний літає,

Де Дністер і хвилі Прута,

Де Дніпро, старий Славута;

Як поможеш свому люду?

Пильно все учитись буду,

Щоб свої мене любили,

А чужі щоби цінили,

Щоб про мій народ питали,

Україну шанували.

Вчитель. Що ти справжній українець, А ми, діти, теж до танцю

Зможеш нас переконати, Дружно всі вставаймо!

Якщо український танець, За українським звичаєм

Спробуєш затанцювати. Весело відпочиваймо.

5

Фікультхвилинка

(Голос)

Увага! Увага!

Вам у клас телеграма.

(Це не просто реклама - а справжня телеграма).(Читає учень)

На український ваш урок,

Несу цікавий подарунок,

До класу лише тоді увійду,

Коли розшифруєте назву мою.

3. Гра «Розшифруй та прочитай слово» . Робота в групах.

Завдання: Слово з цифрами: переставити літери і отримати слово.

7 5 1 8 3 6 4 2

К Ї У А Р Н А К

(Запис пісні «Україна»)

Доповнити

Ми дуже любим весь наш край,

І любим У_______ (Україну),

Її лани, зелений гай,

В саду рясну _______ (калину).

Там соловейко навесні

Співає між _______ (гілками),

Та й ми співаємо _______ (пісні) –

Змагається він з нами!

М.Познанська

(Діти виходять і прикріплюють слова до вірша ).

Ми підготували презентацію на тему «Символи України»

1. Синьо-жовтий прапор України –

Це безхмарне небо, синє-синє,

А під небом золотіє нива,

І народ – і вільний, і щасливий.

2. Знак країни головний –

Це тризубець золотий.

Він – як сонце в небі синім,

В ньому слава, в ньому сила.

В нім священне слово «воля».

Що рятує від недолі.

1. До нових здобутків кличе

Пісня Україну,

А зовуть її велично

Всі Державним Гімном.

Слово гімн – грецького походження (дослівний переклад – похвальна пісня) – урочиста пісня, прийнята як символ державної, національної єдності.

Слова Національного гімну «Ще не вмерла Україна» написав у 60-х роках ХІХ століття відомий український поет Павло Чубинський, а музику – композитор Михайло Вербицький.

2. НАРОДНІ СИМВОЛИ

«Без верби і калини нема України»,- казали у давнину і кажуть досі. Верба і калина насправді, основні народні символи, які ще називають рослинними символами.

1. Окрім рослин в Україні є живі символи, серед яких лелека, зозуля, соловей. У давнину українці вважали, що на своїх крилах лелека приносить весну. Окрім цього казали, що лелека є охоронцем роду і приносить щастя.

2. Українська милозвучна пісня також є символом нашого народу. Українці дуже співочі. У давнину казали, що одного разу, коли ще й ніхто не бачив солов’я, він пролітав над нашою країною. Випадково почув українську пісню, яка йому так сподобалася, що він назавжди залишився у нас. Відтоді ці птахи допомагають українцям співати, наслідують їх.

1. Хліб і сіль, рушник – гостинності ознака,

Теж культові й обрядові знаки.

Чудовий український наш рушник! На щастя, він ще з побуту не зник.

2. Вінок — символ життя, долі, життєвої сили; символ дівоцтва. Вінок є також символом довершеності.

1. Київ-місто історичне,

Йому вже багато літ.

А воно красиве, вічне,

Навесні каштанів цвіт.

З нього почалась держава

У прадавні ще часи ...

В ньому наша міць і слава,

В ньому предків голоси.

Щоб наш проект залишив яскравий слід у ваших серцях

Ми із кольорового паперу виготовили плакат.

6. Читання оповідання Київ.

7

Щоб про Київ більше нам знати,

Оповідання Наталі Забіли треба прочитати.

1.Читання вчителем .

Діти слідкують і виправляють помилки.

2. Бесіда за прочитаним.

- На березі якої річки стоїть Київ?

- Чому вулиці в Києві гористі?

- Яких дерев багато в Києві?

3.Слоникова робота

Щоб читалось без проблем ,

Словникову роботу проведем.

Слова найдовші прочитаєм.

Їх вимову запамятаєм .

4. Читання «бджілкою» - напівголосне читання кожною дитиною.

5. Гра «Дочитай кінцівку». Один учень читає початок речення, а решта шукають і читають продовження.

5. Гра «Спробуй наздожени».

7. Словникова робота.

Справжні українці

Пам’ятають рідковживані слова,

Тож і ми у свою скарбницю

Покладемо ці слова.

ІII. Підсумок уроку

1. Мозковий штурм.

А зараз гру «Мікрофон» пограємо,

Що таке Батьківщина, ще раз згадаємо.

(Кожен учень передає один одному мікрофон і по одному слову говорять, що таке Батьківщина?)

Слова свої дружно усі запишіть,

На таблиці ви їх прикріпіть.

Записи вивішують

Вчитель: - Діти! Любіть нашу прекрасну Україну,

Цінуйте рідну мову солов’їну,

Шануйте обряди наші, звичаї і свята,

Шануйте маму завжди й тата!

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Курс:«Протидія шкільному насильству»
Черниш Олена Степанівна
72 години
790 грн