+ Додати матерiал
і отримати
безкоштовне
свідоцтво
! В а ж л и в о
Предмети »

Тема. Анатолій Григорук «З курми лягай, з півнями вставай»

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Тема. Анатолій Григорук «З курми лягай, з півнями вставай»

Мета: ознайомити учнів з творчістю Анатолія Григорука; навчати свідомо, правильно, виразно читати вголос, вдосконалювати навички читання за особами; вчити розуміти гумор, жарт; розвивати зв'язне мовлення учнів, уважність; виховувати любов до читання та художнього слова.

Обладнання: підручник, портрет автора, скоромовка, чистомовка, жетони, слова на дошку, прислів`я, допоміжні слова.

Тип уроку: комбінований

Хід уроку

І. Організаційний момент

1. Привітання
- Продзвенів дзвіночок, діти,
годі вам вже гомоніти,
зараз сядуть всі дівчата,
а за ними і хлоп’ята.

2. Представлення

3. Перевірка готовності до уроку
-
Чи всі налаштовані сьогодні гарно попрацювати?
- Тож часу не гаймо, працювати починаймо!

ІІ. Актуалізація опорних знань

  1. Робота над чистомовкою

    Чи то лис, чи то ліс,
    Чи то кинь, чи то кінь,
    Чи то кит, чи то кіт – 
    Звуки плутати не слід.

1) Зразкове читання вчителем
2) Опрацювання чистомовки з учнями:

а) хорове читання учнями
б)читання учнями порядах
в)індивідуальне читання

2. Робота над скоромовкою.

Тигренятко з тигром-татом
Тренувалися стрибати.

1)Зразкове читання вчителем
2) Опрацювання скоромовки з учнями:

а) хорове читання учнями
б)читання учнями порядах
в)індивідуальне читання

3. Перевірка домашнього завдання.

  • З творчістю якого письменника ви познайомились на минулому уроці? (Василь Струтинський)

  • Яке оповідання ви читали вдома? (Як дихає верба)

  • Хто головний герой твору? (Сергійко)

  • Як звали дядька Сергійка? (Микола)

  • На якій річці відбуваються події, описані в оповіданні? (Десна)

  • Що завадило Сергійкові і дядькові Миколі й надалі рибалити, зачитайте з тексту? (Знову потемніло. Пройшовся вітер, шарпаючи зелене віття верб. А вслід дощова завіса знову поглинула сонце.)

  • Куди сховалися Сергійко з дядьком? (Під вербу)

  • Що здивувало Сергійка, і як він на це відреагував, знайдіть і зачитайте? (Верба ворушиться!.. Та вона дихає! Як важко дихає у дощ, стара верба бореться з вітром…)

III. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ

—  Українці — народ, який любить сміятися, жартувати. Гумористичні оповідання зі скриньки сміху викличуть у вас доброзичливу усмішку. Сьогодні ми ознайомимося з оповіданням Анатолія Григорука «З курми лягай, з півнями вставай».


ІV. Вивчення нового матеріалу

  1. Біографійна довідка

- Анатолій Григорук народився у 1932 р. в селі Махаринці, що на Вінниччині. Усе своє життя він присвячує дітям. Спочатку працював учителем, потім — редактором у видавництві дитячої літератури «Веселка.

Тексти його добрі й веселі, а мова легка й гарна. Автор так цікаво і весело описує пригоди своїх героїв, що важко втриматись від сміху. Читаючи оповідання, звертайте увагу на мову дійових осіб, щедро пересипану прислів'ями і приказками, порівняннями.

  • В якому році народився Анатолій Григорук? (у 1932р.)

  • Де народився Анатолій Григорук? (в селі Махаринці, що на Вінниччині)

  • Ким працював автор? (учителем, потім — редактором)

  • Які його тексти? (добрі, веселі, смішні)

  • Що присутнє у мові дійових осіб у творах автора? (прислів'я, приказки, порівняння)

  • Для кого автор найбільше любив писати? (для дітей)

2. Опрацювання оповідання А. Григорука «З курми лягай, з півнями вставай» (с. 128-130)

1)    Виразне читання оповідання вчителем.

  • Відкрийте свої підручники на сторінці сто двадцять восьмій.

  • Я вам читаю оповідання, а ви уважно слухаєте і слідкуєте і після того як я прочитаю ви дасте мені відповідь на таке питання: Як звати головного героя і яка в нього була біда?

  • Чи сподобалося вам оповідання? Який настрій воно у вас викликало?

2) Словникова робота.

а) Довідкове бюро.

Церемониться — виявляти піклування, виявляти зайву м'якість.
Лежанка — низька піч у вигляді тапчана для лежання.
Навпочіпки — зігнувши ноги в колінах і тримаючись на пальцях ніг.

б) Читання стовпчиків слів «луною» за вчителем, «буксиром».

Уволю                                                     ніколи
позіхати                                                  сонько
квапиться                                               підохочують
просунувши                                            встигатимеш
вилежується                                           зледащіла

    1. Фізкультхвилинка

Ось прийшла до нас весна. (крокують)

Все навколо ожива:

Підсніжники прокидаються, (потягнутися)

Проліски посміхаються, (посміхнутися)

Пташки прилітають, (махають руками, як крилами)

Діти вибігають, (біг на місці)
На луках стрибають.
(стрибки)

V. Закріплення набутих знань учнів

  1. Повторне читання учнями (ланцюжком)

  • А зараз починаючи з першого ряду, починаємо читати ланцюжком.

  • Всі слідкують!

  1. Аналіз змісту з елементами вибіркового читання

— Хто є головним героєм оповідання? (Дениско)

— Куди любить ходити Дениско? ( Дениско залюбки став ходити в дитячий садок)

— Яка біда була у хлопчини? ( Одна біда – не любить він раненько вставати)

— А хто ж з героїв з Дениском не церемониться вранці? (Мар`янка)
Знайдіть у тексті, як Мар`янка будить Дениска? ( Нумо, вставай, чоловіче, третій півень кукуріче!)

— Знайдіть і прочитайте всі приказки, які промовляла родина, щоб уранці підняти з ліжка Дениска. («Сонце на ялинці, а ми ще в перинці», «Люди жати, а ми на лежанці лежати», «Лежи, Тетяно, бо ще рано», «Нумо, вставай, чоловіче, третій півень кукуріче», «Раненько встали, та на порозі задрімали», «Проворний, як муха в сметані»)
— Після того як хлопець вже прокинувся і встав чи починає він все робити жвавіше? (Ні)

— Які дії хлопчика викликали у вас сміх, знайдіть у тексті і зачитайте?

— Як ви розумієте заголовок твору?

— Прочитайте уривок який сподобався найбільше і чом?

  1. Гра «Актори».

— Прочитайте заголовок оповідання: з докором; винувато; із жалем.

  1. Читання оповідання в особах.

  • А зараз прочитаємо оповідання в особах.

  • Слова автора буде читати…а потім продовжить хтось інший, слова бабуні, слова мами, слова тата, слова дідуся і слова Мар`янки.

  • Всі інші слідкують уважно.

  1. Прислів`я

  • Подивіться на дошку ви бачите прислів`я, що і є заголовком нашого оповідання, давайте його прочитаємо.
    З курми лягай, з півнями вставай

  • Як ви його розумієте?

  • Тож нехай це прислів`я стане вашим девізом в житті.

VI. Підсумок уроку

  1. Підсумкова бесіда

— Яке оповідання ми читали на сьогодні на уроці?

— Хто автор цього оповідання?

— Чого воно вас навчає?

— Що цікавого було на уроці?

  1. Домашнє завдання

  • ст. 128-130 читати виразно.

  1. Оцінювання
    -
    У кого 6 і більше жетонів отримує 11 балів, у кого 4-5 жетонів отримує 10 балів, 1-3 отримує 9 балів, а всі інші я сподіваюсь будуть на наступних уроках краще працювати і отримувати гарні оцінки.

  2. Прощання

  • До побачення! До нових зустрічей!

Опис документу:
Тема. Анатолій Григорук «З курми лягай, з півнями вставай» Мета: ознайомити учнів з творчістю Анатолія Григорука; навчати свідомо, правильно, виразно читати вголос, вдосконалювати навички читання за особами; вчити розуміти гумор, жарт; розвивати зв'язне мовлення учнів, уважність; виховувати любов до читання та художнього слова. Обладнання: підручник, портрет автора, скоромовка, чистомовка, жетони, слова на дошку, прислів`я, допоміжні слова. Тип уроку: комбінований

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Курс:«ZOO-психологія: як навчитися розуміти тварин»
Левченко Вікторія Володимирівна
36 годин
590 грн
590 грн

Бажаєте дізнаватись більше цікавого?


Долучайтесь до спільноти