• Всеосвіта
  • Бібліотека
  • Українська мова
  • Тема АНАЛІЗ КОНТРОЛЬНОЇ РОБОТИ. ТРЕНУВАЛЬНІ ВПРАВИ У ВИМОВЛЯННІ, ЧИТАННІ ТА НАПИСАННІ СЛІВ З АПОСТРОФОМ. ПЕРЕНОС СЛІВ З АПОСТРОФОМ, ЗВУКО-БУКВЕНИЙ АНАЛІЗ СЛІВ

Тема АНАЛІЗ КОНТРОЛЬНОЇ РОБОТИ. ТРЕНУВАЛЬНІ ВПРАВИ У ВИМОВЛЯННІ, ЧИТАННІ ТА НАПИСАННІ СЛІВ З АПОСТРОФОМ. ПЕРЕНОС СЛІВ З АПОСТРОФОМ, ЗВУКО-БУКВЕНИЙ АНАЛІЗ СЛІВ

Опис документу:
Мета: навчати дітей самостійно аналізувати власні контрольні роботи; вміти пояснювати помилки, допущені у диктанті; правильно переносити слова з апострофом; удосконалювати вміння аналізувати звуко-буквений склад слів, у написанні яких використовується апостроф; розвивати навички грамотного письма, виховувати ціннісне ставлення до себе.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код

Тема АНАЛІЗ КОНТРОЛЬНОЇ РОБОТИ. ТРЕНУВАЛЬНІ ВПРАВИ У ВИМОВЛЯННІ, ЧИТАННІ ТА НАПИСАННІ СЛІВ З АПОСТРОФОМ. ПЕРЕНОС СЛІВ З АПОСТРОФОМ, ЗВУКО-БУКВЕНИЙ АНАЛІЗ СЛІВ

Мета: навчати дітей самостійно аналізувати власні контрольні роботи; вміти пояснювати помилки, допущені у диктанті; правильно переносити слова з апострофом; удосконалювати вміння аналізувати звуко-буквений склад слів, у написанні яких використовується апостроф; розвивати навички грамотного письма, виховувати ціннісне ставлення до себе.

Тип уроку. Застосування знань, умінь і навичок

Обладнання уроку: підручник, робочий зошит, презентація, індивідуальні картки.

Хід уроку

І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

Учитель Пролунав шкільний дзвінок.

Всі зібрались на урок.

Не просто слухати, а й чути.

Не просто дивитися, а й бачити,

Запам'ятовувати і розповідати.

Тож час учням поспішати

Нові знання здобувати.

Діти (хором)

Виразно читаємо,
Чітко відповідаємо,
Мову свою рідну
Збагачуємо й вивчаємо.

ІІ. АНАЛІЗ КОНТРОЛЬНОЇ РОБОТИ

ІІІ. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ. МОТИВАЦІЯ

1. Читання акровірша про апостроф.

— На сьогоднішньому уроці пригадаємо, що ми знаємо про апостроф: як він пишеться, коли і чому вживається, учитимемось ділити для переносу з рядка в рядок слова з апострофом, аналізуватимемо звуко-буквений склад цих слів.

ІV. УЗАГАЛЬНЕННЯ І СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ЗНАНЬ

1. Робота за підручником (с. 66)

Вправа 179

— Прочитайте речення.

— Спишіть, вставляючи за потреби пропущені букви або апостроф.

— Виконайте звуко-буквений аналіз виділених слів.

Вправа 180 (робота в парах)

Учні читають вірш, роблять висновок із прочитаного.

— Прочитайте висновок поета. Як ви його розумієте?

— Випишіть слова з апострофом. Поясніть одне одному їх написання.

2. Робота з загадками

— Відгадайте загадки. Запишіть слова-відгадки. Поясніть їх правопис.

Воно належить мені, але інші

вживають його частіше за мене. (Ім’я).

Що підніме і найменша дитина,

а через хату не перекине

і найсильніша людина? (Пір’їна).

Б’ють — не плаче, вгору скаче,

І ніхто йому, одначе,

Не сказав хоч раз «Пробач»,

Бо на те і є він … . (М’яч).

— Складіть звукові моделі слів-відгадок.

3. Фізкультхвилинка

Щось не хочеться сидіти,
Треба трохи відпочити.
Руки вгору, руки вниз,
На сусіда подивись.
Руки вгору, руки в боки.
Вище руки підніміть,
А тепер їх опустіть.
Плесніть, діти, кілька раз,
За роботу, все гаразд.

Вправа 182

  • Прочитайте скоромовку. Потренуйтеся швидко її промовляти.

  • Вивчіть її напам'ять і запишіть з пам'яті. Перевірте написане за підручником.

  • Побудуйте звукову модель виділеного слова.

3. Робота за підручником (с. 66)

Вправа 183 (робота в парах)

Учні читають жартівливий вірш.

  • Розкажіть одне одному, в які комп'ютерні ігри ви любите гратися.

  • Запишіть на вибір одне з виділених слів і побудуйте його звукову модель. Перевірте одне в одного складені моделі.

  • Прочитайте і запам'ятайте правило на С. 67.

Вправа 184

Учні читають сполучення слів, виділені слова замінюють за зразком, записують утворені сполучення слів.

- Поділіть для переносу слова кам'яний і дерев'яний. Поясніть, чи можна слова перенести різними способами.

4. Офтальмологічна пауза

Очі щільно ми закрили –
це один, два, три, чотири.
Потім ширше розкриваєм,
Вдалині щось роглядаєм.
І поки ми розглядали
До шести порахували.
Щоб очі наші відпочили,
Робим це разів чотири.

5. Словниковий диктант

— Записуйте слова, поділяючи їх на склади для переносу. Звертайте увагу, що апостроф не відокремлюється від попередньої букви.

Здо-ро-в’я, п’я-те-ро, ім’я, в’ють, ма-ті-р’ю, пі-р’я, бу-р’ян, м’я-кий, со-ло-в’ї, п’я-тір-ка.

V. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ. РЕФЛЕКСІЯ

Аудіювання

Вірш про апостроф

Після букв, запам'ятайте:
Бе, Пе, Ве, еФ, еМ та еР —
Всі апостроф проставляйте
Між Я, Ю, Є, Ї тепер!

Назавжди запам'ятайте
Де апостроф наш писати.
Добре правила вивчайте,
Правила ці треба знати.

  • Скільки звуків позначають букви я, ю, є, ї після апострофа?

  • Після яких букв і перед якими ставиться апостроф?

— Як треба переносити слова з апострофом?

VІ. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

С.68, вправа 186, повторити правило с. 67.

69

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.

Приклад завдання з олімпіади Українська мова. Спробуйте!
Схожі матеріали