Сьогодні о 18:00
Вебінар:
«
Критика і розвиток. Як не знищити мотивацію
»
Взяти участь Всі події

Тема . Як змінюється восени життя птахів?

Природознавство

Для кого: 2 Клас

10.10.2018

1921

38

0

Опис документу:
Урок природознавства
Перегляд
матеріалу
Отримати код

Тема . Як змінюється восени життя птахів?

Мета уроку: продовжити формувати в учнів уявлення про осінні зміни в житті птахів ;виявити залежність життя птахів від сонячного тепла, рослин, інших тварин; формувати уявлення про перелітних та осілих птахів; збагатити словник дітей новими словами;

розвивати допитливість, спостережливість, уміння порівнювати, узагальнювати; виховувати в учнів любов до природи та її мешканців.

Обладнання: на дошці зображення схеми дерева з листочками; серія малюнків і таблиць про життя птахів; роздавальні тексти про життя птахів восени; таблиці для фізкультхвилинки; шапка «синоптик»; мікрофон; мультимедійна презентація.

Хід уроку

І. Організаційна частина.

Продзвенів уже дзвінок.

Він покликав на урок.

Тож і ми часу не гаймо.

Урок «Природознавство» розпочинаймо!

П. Фенологічні спостереження.

1. З’ясування змін у природі.

Осінь гріється в теплім промінні,

Усміхається сонцем згори

І малює картини чарівні,

Та міняє щодня кольори.

А яка ж сьогодні осінь? Про погоду сьогоднішнього дня нам допоможе дізнатися синоптик, тому надаємо йому слово.

Синоптик. Сьогодні по всій території міста спостерігається … погода, температура повітря становить … , вітер помірний, опади …

А тепер послухаємо народного синоптика.

- Діти, помічайте зміни, які відбуваються в природі.

2. Розповідь учителя.

Ось і закінчується осінь. Останні листочки вона роздає, але осінь не хоче нас покидати, тому на прощання приготувала цікаві завдання. Тож давайте вирушимо у цікаву подорож. А щоб вона була цікавою, візьмемо з собою:

- витримку;

- наполегливість;

- увагу;

- взаємодопомогу.

Щоб ніхто не заблукав і не відстав, ми будемо працювати групами:

- 1 група – Хочузнайки;

- 2 група – Поясняйки;

- 3 група – Розмишляйки.

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності.

Подрімайте, нахиліть голівки, закрийте очі. Згадайте осінню екскурсію. Світить яскраве сонечко, лунає сміх, милують своєю красою чарівні квіти… А які різнокольорові метелики літали навколо них.

Метелик. Ой-ой-ой! Почекайте! Я поспішаю. Як гарно, тепло було влітку! А скільки друзів у мене було, ми літали, веселилися. Та щось стає холодніше і друзів моїх не бачу. Де ж поділися друзі-комахи?

  • Дітки, розплющіть очки і дайте відповідь на таке питання: де ж поділися комахи?

  • Коли комах більше, влітку чи восени? Чому?

  • Куди зникли на зиму жуки, комахи, метелики, коники-стрибунці?

  • Ховаються в щілини в корі дерев, залазять углиб ґрунту, під пеньки й каміння, опале листя, у підвали будинків.

  • А які комахи відлітають у вирій як пташки?

  • Білан капустяний, кропив’янка.

  • Метелику, ми запрошуємо тебе на урок.

  • Як поводяться риби в осінній період?

  • - Короп, лящ, сом залягають спати в глибокі зимувальні ями на дні водойм, зарившись у мул;

  • - жаби також опускаються на дно до весни;

  • - не втрачають активності щука, окунь, плітка;

  • - деякі риби менш рухливі, тому риба восени клює погано.

  • Індивідуальна робота на картці.

  • Поєднай назви тварин із характерними ознаками їхнього розмноження, зовнішнього вигляду.

    • Риби

    • Тварини, які стрибають, плавають, мають шість ніг, відкладають яйця. Потім з являються головастики. І, на кінець, дорослі тварини.

    • Жаби

    • Навесні у водоймах відкладають ікру, з ікринок з’являються мальки, схожі на дорослих батьків. Мають плавники

    • Метелики

    • Прекрасні тваринки, які спочатку ховаються у кокон і , тільки згодом, перетворюються на …

  • Ой, погляньте, і листочок наш упав. За кожне виконане завдання осінь віддаватиме нам листочки. Тож продовжуємо працювати.

  • Фізкультхвилинка.

  • IV. Актуалізація опорних знань учнів.

  • Ідучи сьогодні до школи, я почула цікаві пісеньки. Чиї вони? Кому вони належать? Давайте відгадаємо, кому з птахів вони належать.

  • Як співає горобець? ( Цвірінь-цвірінь) Ворона? (Кар-кар) Синичка?(Сінь-сінь)

  • А як ведуть себе птахи восени?

  • V. Повідомлення теми і мети уроку.

  • Тема нашого уроку: Як змінюється восени життя птахів?

  • VI. Вивчення нового матеріалу.

  • 1. Загадки.

  • Б’ється, стука молоток,

  • Поправляє нам садок. (Дятел)

  • Уночі гуляє, а вдень спочиває.

  • Має круглі очі, бачить серед ночі. (Сова)

  • Як одним словом ми називаємо цих тварин?

  • Правильно, це птахи.

  • Назвіть, за якими ознаками цих тварин об’єднують у групу «птахи»? (Тіло вкрите пір’ям, мають крила, дзьоб, літають).

  • А яке значення птахів для природи та життя людей?

  • Учитель. Із настанням холодів відбуваються зміни у житті птахів. У кінці вересня – на початку жовтня птахи готуються до відльоту.

  • Першими до відльоту готуються зграї шпаків. Як вибілять перші приморозки поля та луки – гляди, а шпаків уже й нема! Полетіли шпаки у вирій аж до наступної весни.

  • Щебечуть, хвилюються, метушаться ластівки. Це вони теж у дальню путь зібралися.

  • Високо, аж над хмарами летять у вирій ключем журавлі. То вже значить, що до зими недалеко. Птахи летять на великій висоті і здаються в небі маленькими цяточками.

  • Потягнулися на південь лелеки. Минає ще якийсь час – і чути із заростей рогозу ґелґотання. Білокрилі птахи піднімаються у височінь. Це гуси. Летять вони особливо обережно, всі разом, старше покоління і молодше, яке навчається долати відстань прямо у польоті.

  • Відлетіли старі зозулі, а молодь іще підростає, набирається сил і вчиться самостійності. Згодом і зозуленята відлетять, але самі, поодинці.

  • 2. Робота з підручником (с. 58 за підручником Ірини Грущинської ).

  • - Розглянь зображення птахів. Чи бачив ти їх пізно восени?

  • Як називають птахів, які відлітають у вирій? (Перелітні)

  • Підсумок. Так яка перша причина відльоту птахів?

  • Так, це голод, нічим живитися, немає комах. А зимувати залишаються ті, що живляться різним насінням, рештками рослин.

  • Друга причина – холод.

  • Фізкультхвилинка (для очей).

  • Які геометричні фігури ви бачите на малюнку?

  • Хто в них зображений?

  • Обведіть очима ту фігуру, в якій зображена сойка.

  • 3. Робота з підручником (с. 59 за підручником Ірини Грущинської ).

  • Синьокрила сойка зауважила, що ніколи не відлітає у вирій. А чому?

  • Як їх називають? (Осілі)

  • VII. Закріплення й осмислення матеріалу.

  • 1. Гра «Знайди зайве».

  • Відшукати зайвого птаха

  • Горобець, ластівка, журавель.

  • Журавель, синичка, дятел, горобці,.

  • 2. Гра «Визнач птахів».

  • На партах роздавальні картки із зображенням перелітних та осілих птахів. На дошці – схема дерева та годівничка. Учні мають вибрати та розмістити на дереві перелітних, а біля годівнички – осілих птахів.

  • 3. Бесіда.

  • Які корисні справи ви можете зробити, щоб пташкам узимку було що їсти біля пташиних їдалень?

  • Виготовити їдальні для птахів та підгодовувати їх взимку; назбирати якнайбільше крихт білого хліба і обов’язково сушити.

  • Який корм ми заготовили для нашої годівнички?

  • 4. Тести.

  • Перевіримо, як ви запам’ятали новий матеріал. Виконаємо тести.

  • 1. Птахів змушує летіти у вирій:

  • а) голод; б) холод.

  • 2. На південь відлітає:

  • а) синиця; б) ластівка; в) дятел.

  • 3. Горобці, галки, ворони – це:

  • а) перелітні птахи; б) осілі птахи.

  • Перевірте ваші відповіді. Підніміть руку, у кого всі відповіді правильні.

  • VIII. Завдання додому.

  • 1. Опрацювати с. 58-59, відшукати цікавий матеріал про зимівлю птахів.

  • 2. Опрацювати с. 58-59, скласти загадку-опис про пташок.

  • ІХ. Підсумок уроку.

  • 1. Гра «Мікрофон».

  • Подумайте і скажіть, яким був наш урок? Що запам’яталося на уроці?

  • 2. Заключне слово учителя.

  • А щоб сади у нас цвіли,

  • Щоб літали метелики і журавлі,

  • Щоб пташки у нас співали

  • І дерева підростали,

  • І щоб земля була у квітах,

  • Бережіть природу, діти!

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу.