Тема: Я сам. Я – диво! Я в люстерку. Середня група

Опис документу:
Дидактичний матеріал до занять середня група: Я сам. Я – диво! Я в люстерку, В додатку пропонується: тематичний словник, пояснення значення слів, художня література, дидактичні ігри, ігри – забавлянки, рухливі та спортивні ігри, психогімнастика. Рекомендовано вихователям ЗДО.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Тема: Я сам. Я – диво! Я в люстерку.

Середня група

СЛОВНИК

Іменники: тіло, шкіра голова, тулуб, кінцівки, волосся, очі, рот, вуха, пальці, долоні, ліки, лікар, медична сестра, дитина, юнак.

Прикметники: моє, чистий, охайний, красивий, хворий, здоровий, дорослий, довге, коротке, гарний, добрий, кучерявий, русявий.

Дієслова: ходжу, сиджу, бігаю, виконую, лікувати, жаліти, радіти, сумувати, дихати, їсти.

Художня література

У нашої доньки

У нашої доньки

Дві маленькі долоньки

Кіски дві й ніжки дві,

А язик, хоча й один.

Але меле ,ніби млин.

В. Бондаренко



ЗАГАДКА

Десять друзів маю я.
Є у кожного ім’я.
І відомо, що у них
Спільне прізвище на всіх.
(іцьлаП)

ЗАГАДКА

В одній хаті п’ять кімнат.
Проживає в кожній брат.
Як же звуться ці брати,
Добре знаєм я і ти.
(іцьлаП)


РУЧКИ

Знають діти і батьки:
Є в них два помічники.
Все вони робити вміють
Поливають, косять, миють,
Піднімають, носять, грають,
В’яжуть, шиють прибирають
У дворі, в садочку, в домі...
Ви давно уже знайомі
З обома працівниками
Працьовитими руками.

СПРИТНІ ПАЛЬЧИКИ

Дуже спритні пальці ми,
Не лякаємось зими.
Як засипе сніг доріжки,
Спішимо пограти в сніжки,
Чи збираємось до річки –
Одягаєм рукавички.


МОЇ ПАЛЬЦІ

Мої пальці не ліниві,
А моторні і кмітливі:
Можуть в зошиті писати,
Можуть квіти поливати,
Можуть грати на сопілці,
Лоскотати шию киці,
Можуть шити нас навчити
І всіх діток полічити.


ВКАЗІВНИЙ

В мене палець є четвертий.
Дуже гордий він і впертий.
Не простий, а головний
І до всього – ВКАЗІВНИЙ.
Тільки звернетесь до нього,
То покаже вам дорогу,
Де знаходиться наш сад
І куди пішов мій брат.
Вкаже: хто і де живе,
В кого платтячко нове.
Пальчик мій вчиняє чвари,
Заперечує і сварить
Він усіх до себе кличе,
А як треба, то полічить
Горобців, ромашки, зорі,
Вікна, човники на морі,
Білок, пальці, кавуни.
Мудрий пальчик ВКАЗІВНИЙ.

ДЯТЕЛ

 

По рецепту на базарі
Дятел вибрав окуляри,
Натягнув собі на ніс,
Полетів трудитись в ліс.
У осінню хмуру пору
Хитрий жук зашивсь під кору.
Дятел глянув, сів на сук,
Носом тук — і згинув жук.
От які-то окуляри
Вибрав дятел на базарі!

Михайло Стельмах


Вірші     →     Михайло Стельмах     →     Вірші для дітей

 

БОБЕР

 

У бобра
Добра
Багато:
І надворі,
І в оборі,
І в коморі,
І у хаті,
Бо охоче
Дні і ночі
Він робив:
Він і сіяв,
Він і віяв,
І косив,
І молотив.
А тепер
Бобер
На гаті —
Вчить маляток-
Бобреняток
Майструвати.
Тихо-тихо
Йде бобриха
Через брід.
Бо несе родині
Дві хлібини
У хустині
І обід.

ЗАЄЦЬ І РАК

 

Вранці заєць біля дуба
Одягнувся в білу шубу,
Одягнувся, оглянувся,
В довгі вуса посміхнувся:
— Гарна шуба, шуба гожа,
І на полюс з нею можна,
Тільки жаль — чобіт нема,
А надворі вже зима...—
Обізвався дятел з клена:
— Є знайомий рак у мене,
По твоєму він заказу
Зшиє чоботи відразу.—
Не ловив наш заєць гав,
А побіг мерщій на став.
Всівся заєць на колоду
Та й гукає прямо в воду:
— Вилізь, раче, із води,—
Вируч зайця із біди,—
Зший новенькі чобітки,
Щоб дзвеніли підківки,
Щоб і шпори дзеленчали,
Злого лиса відганяли.—
Із води вилазить рак
Та й говорить зайцю так:
— Раки взимку спочивають
І замовлень не приймають.
От згадав би влітку нас,
Зшили б чоботи ураз
Чи із хрому, чи юхтові,—
Бігай, зайче, у обнові,
Бережи своє здоров'я.
Заєць тихо у одвіт:
— Влітку тепло й без чобіт,
Влітку завжди забуваю,
Що прийде зима до гаю.
— Думать треба,— каже рак,
А тепер ходи вже так.
До побачення, привіт...
Заєць досі без чобіт.

БОРСУК

 

Біля гатки, коло хатки
Засадив борсук дві грядки
І світанням на зорі
Завалився спать в норі.
Спав борсук два дні й дві ночі,
Аж запухли в нього очі,
Потім встав, ум'яв пиріг,
Позіхнув і... знову ліг.
Коло гатки, де дві грядки,
Бачить заєць непорядки:
Не полив посів борсук,
Заєць в нору — тук-тук-тук!
Уставай скоріш, земляче,
Без води посів твій плаче!
Зараз, взую чобітки —
За відро — і до ріки!..
Встав борсук, розправив плечі
І — не в двері, а до печі:
З'їв картоплю, з'їв кисіль,
Позіхнув — і у постіль...
Кажуть, горе тим грядкам,
Що попали борсукам!

ЗАЄЦЬ СПАТИ ЗАХОТІВ

 

Заєць спати захотів,
Сам постелю постелив.
Сам собі приніс подушку,
Підмостив її під вушко,
Та у зайця довге вушко —
Все звисає із подушки.

Пора діткам спати

За віконцем сон - дрімота

Зачиня свої ворота

Тихо – тихо йде до хати

Бо пора вже діткам спати.

Вже заснула сон – травичка,

У гайочку спить лисичка,

Під кущем дрімає зайчик.

Спи, мій любий чеберяйчик.

А .Камінчук

Ранкова зарядка.

Застелю хутенько ліжко.

Погукаю:- Де ти кішко ?

Йди ,зарядку починай !

Спинку м’яко вигинай.

Лапи разом, лапи в боки,

Два присяди два підскоки.

Хвостик вниз і догори ,

Перекинсь …Раз, два ,три!

Дам сметани , ще й оладку,

Ти за двох зроби зарядку.

Л. Пшенична

Загадки

Хоч у нас їх лише дві,

Допоможуть голові,

Все задумане здійснити.

Люблять дуже щось робити

(руки)

Між двох озерець стоїть горбочок,

Дві дірочки має, повітря вдихає .

(ніс)

Тридцять два баранці сидять у темному хлівці.

( зуби)

Помічниця є одна

Невелика й немала

Зверху вниз і навпаки

Чистить зуби залюбки.

(зубна щітка)

Він завжди у роті і часто у роботі.

(язик)

Два брати через дорогу живуть , а одне одного не бачать.

(очі)

Двоє лисенят завжди поруч сидять

Нікуди не ходять а лише слухають .

(вуха)

На горі росте трава не зелена, а жива .

(волосся)

Дидактична гра «Можна – не можна»

Мета: поглибити знання дітей про шкіру як про захисний орган нашого організму та чинники, які загрожують її цілісності і неушкодженності

Обладнання: сюжетні малюнки із зображенням різних дій дітей

Завдання : діти повинні розділити малюнки на дві групи. В одній групі – малюнки, на яких зображені дії, що не загожують ушкодженням шкіри, а в іншій – навпаки

Гра «Вушка, вушка…»

Мета: допомогти дітям відкрити можливості їхніх вух, усвідомити важливість цього людського органа; розвивати слух і вдосконалювати вміння впізнавати звуки в довкіллі.

Правила гри: ведучий запитує: «Вушка, вушка ви мої, що чуєте вдалині?». Діти відповідають: «Це шумить травичка (водичка, вітерець, шарудять листочки і т.д.)»

Дидактична вправа «Добрі справи моїх рук»

Обладнання: аркуш паперу, олівці.

Завдання: дитина прикладає свою руку до паперу і обводить її, а потім розповідає, які добрі справи зробила її ручка.

Дидактична вправа «Продовж речення»

Запропонувати дитині закінчити речення:

Руки людини можуть…

Руки людини вміють…

Дидактична вправа «Хто швидше…»

.зав’яже й розв’яже п’ять вузлів?

наниже на нитку десять гудзиків?

Дидактична вправа «Що для чого потрібно?»

Запропонувати дітям назвати длячого потрібні різні предмети гігієни

Дидактична вправа «Частини тіла»

Запропонувати дітям назвати длячого потрібні різні органи людини

Дидактична гра «Наше тіло» ( робота в групах)

Мета :закріпити функціональне значення окремих органів.

Кожна група дітей отримує картку із зображенням органів людського організму (рук, ніг, голови, очей тощо)

Вихователь загадує загадку. Група дітей ,в якої є картка з відгадкою, шикується і намагається як найбільше розповісти про функції органу, про догляд за певним органом тощо.

Ігрова вправа «Послухай себе»

(Покладіть праву долоньку на сердечко. Про що воно вам говорить? Чому ? Кого ви найбільше любите? Покажіть свою любов руками.)

Ігрова вправа « Радісні хвилинки»

Зайчик злякався – зайчик розсміявся ( діти за сигналом вихователя змінюють свій стан, показуючи мімікою, рухами переляк і радість)

Гра «Хвилинки радості»

Вихователь пропонує пригадати радісні події в житті друзів і порадіти за них ( емоції діти відтворюють за допомогою рухів і звуків)

Дидактична гра « Чарівні шнурочки»

Дітям роздають дощечки з прикріпленими до них шнурочками, розташованими паралельно. Вихователь розповідає ,що шнурочки - це дороги, які діти , наче чарівники , будуть прокладати так ,як їм заманеться. Але точки повинні утворити певну кількість точок перетину – перехрестя доріг.

Що потрібно зробити аби шнурочки переплуталися, і як це можна зробити ? (покласти чорний шнурочок на білий або білий на чорний0

Дидактична гра « Геометричні фантазії»

З геометричних фігур потрібно « намалювати» ( викласти) явища природи, предмети .

Наприклад : дощик з трикутничків і т.д.

Психогімнастика

Я – хмаринка

Я – хмаринка. Велика, пухнаста, легенька. Мені втішно бути хмаринкою, пливти у синьому небі, мої руки легкі, вони допомагають мені пливти. Я підвожу вгору очі, вдихаю всім тілом свіже повітря.

Я – сонечко

Я – маленьке сонечко. Я прокидаюся , вмиваюся. Я розчісую свої промінці і піднімаюся над обрієм. Я – велика куля. В мене багато тепла і світла. Я дарую своє тепло всій землі – лісам, рікам, лукам.

Я вдихаю тепло. Я лечу над землею і освітлюю зелене листя, червону квітку.

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Курс:«Основи фінансової грамотності»
Часнікова Олена Володимирівна
72 години
790 грн

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.