Тексти для перевірки техніки читання

Читання

Для кого: 2 Клас

16.08.2021

132

10

0

Опис документу:
Тексти подані для перевірки техніки читання молодших школярів. Тексти цікаві. Їх можна використовувати і як додатковий матеріал для розвитку мовлення учнів, і для ровитку техніки читання учнів. Матеріал буде корисний вчителям початкових класів
Перегляд
матеріалу
Отримати код





Тексти для перевірки техніки читання











II півріччя — правильне читання цільних слів. Складні слова можна прочитувати по складах. Темп читання — не менше 35 — 40 слів за хвилину


Мудра кицька

На столі стояв кухлик з молоком. Кицька його побачила, і схотілось їй молочка. Скочила на стіл – та до кухлика. Аж тут лихо: голова в кухлик не влазить. Так гарно молоко пахне, а язиком до нього кицька не сягне. 
Засмутилась вона, але ненадовго . . . Скоро кицька зміркувала, що їй робити. Вона почала вмочати лапку в молоко й обсмоктувати її. Умочить лапку, обсмокче з неї молоко й знов вмокає. 
Так і застали її над кухликом, коли вона добувала з нього молоко. 


Палець у чорнилі


Це сталося у другому класі. На перерві хтось, пустуючи, мазнув чорнилом стінку біля дверей. На стінці залишився слід від пальця. 
Задзвенів дзвінок. До класу заходить учителька. Вона побачила той слід і питає: 
- Хто вимазав стінку чорнилом? 
Усі мовчать. На першій парті сидів Мишко. У нього палець був у чорнилі. 
- Це ти? – питає вчителька. 
- Ні, не я, - відповідає мишко. 
- Як тобі не соромно! – гнівається вчителька. – Нашкодив, ще й не зізнаєшся. 
Мишко стоїть, похиливши голову. Він жде, коли Петро, що сидить за останньою партою, встане й скаже: 
- Це я мазнув стіну. Але Петро мовчить, заховавши під парту руку. Невже він не знає, що так підло чинити? 


Як Павлик списав у Зіни задачу


Павлик був стурбований. Дома він сидів над задачею й не міг розв’язати. Тож до школи Павлик прийшов зарано, щоб у когось її списати. Бо працювати сам не любив. 
Ось прийшла Зіна. Вона добре вміла розв’язувати задачі. Павлик і питає: 
- На скільки питань задача? 
- На три запитання, - відповідає Зіна. 
– А хіба ти не розв’язав? 
- Не вийшла . . . Дай списати . . . 
- Ой, Павлику, чого ж ти сам не хочеш працювати? – питає Зіна. 
Але таки дала йому свій зошит. 
Павлик став списувати. Одна дія, друга, ось уже третя, а в третій дії він помітив у Зіни помилку. Там, де треба було написати 23, вона написала 32. 
У своєму зошиті Павлик написав правильно, а Зіні не сказав, що в неї помилка. 
Учителька зібрала зошити, щоб перевірити. Наступного дня їх і принесла. 
- У Павлика оцінка «п’ять», - сказала вчителька. – Молодець, Павлику, добре попрацював над задачею. А в тебе, Зіно, - «чотири». Помилку зробила . . . 
Зіна поблідла. Вона глянула на Павлика. Павлик почервонів і похнюпив голову. 


Почистили ковзанку


Олег прийшов додому весь у снігу. 
- Де тебе нечиста сила носить? Поглянь – но, з новенького пальта зробив ганчірку . . . 
Олег слухав, слухав, як його мати вичитує, а потім каже: 
- Мамо, ось уже майже годину ти мене лаєш, а хлопці мене весь вечір хвалили. 
- За що ж це вони тебе хвалили? – дивується мати. 
- А за те, що я ковзанку від снігу розчистив. 
- І у тебе вистачило сили таке поле з лопатою вимахати? 
- Хіба ж я дурний, мамо, лопатою махати. Я собі лежав на спині – відпочивав, а хлопці тягали мене за ноги по льоду. От і почистили ковзанку.


Дідусь


Дуже постарів дідусь. Погано він бачив, погано чув; руки й ноги в нього тремтіли від старості: несе ложку до рота і юшку розхлюпує. 
Не сподобалося це синові й невістці: перестали вони батька разом з усіма за стіл садити, заховали його в запічок і почали годувати з череп’яної миски. Затремтіли руки в старого, миска впала й розбилася. Ще дужче розлютилися син і невістка: почали вони годувати батька із старої дерев’яної миски. 
У дідового сина був свій маленький синок. Якось сидить хлопчик на долівці і щось складає із трісочок. 
- Що ти робиш, дитинко? – спитала в нього мати. - Коробочку, - відповідає дитина. – От як ви з татком постарієте, я й годуватиму вас із дерев’яної коробочки. Переглянулися батько з матір’ю і почервоніли. Відтоді старого перестали ховати в запічку та й з дерев’яної миски годувати. 


Нащо дубам листя взимку?


Уже ліс і не жовтий. Уже він безлистий. Гуде потихеньку вгорі. Стоїть у тумані. Там у верховітті ходить зима, носить в синій пелені завірюху. Тільки дуби брунатні. Міднолисті вони. Аж весною роздягнуться. Взимку всі дерева гудітимуть на стужі голим віттям. А дуби шумітимуть їм про весну. 
Ось нащо дубам листя взимку. 
1. Про що шумлять дуби взимку? 
2. Коли вони скинуть листя? 


Ведмідь і мишка


Спіймав ведмідь якось у своєму барлозі бешкетницю мишку. 
Почала мишка просити ведмедя: 
- Відпусти мене . . . І я тобі колись у пригоді стану. 
Посміявся ведмідь з тої помічниці і відпустив мишку. 
Ось одного разу заплутався ведмідь у мисливських тенетах. Рвався, рвався – ніяк не виплутається. Тут прибігла мишка, перегризла петлю і допомогла ведмедеві визволитися. 

1. Де спіймав ведмідь мишку? 
2. Що мишка пообіцяла ведмедеві? 
3. Як мишка допомогла ведмедеві? 

Все в лісі співає


Весною ми пішли до лісу. Зійшло сонце. Подихнув вітерець. Всі дерева заспівали. Кожне співало свою пісню. Берізка співала ніжну пісню. Хотілося підбігти під білокору красуню і обійняти її. Дуб співав мужню пісню. Ми слухали її, і нам хотілося бути сильними. Верба співала над ставком задумливу пісню. Вона нагадувала про осінь. 
Ось такі пісні ми почули в лісі. 

1. Яку пісню співало кожне дерево? 

Як котові соромно стало


Вийшов кіт на поріг. Мружиться від ясного сонечка. Раптом чує – горобці зацвірінькали. Принишк кіт, насторожився. Тихенько почав пробиратися до паркана. А там сидять горобці. 
Підповз аж до паркана та як стрибне. Хотів горобця схопити. А горобчик – пурх та й утік. Кіт перелетів через паркан та в калюжу й упав. Вискочив мокрий, брудний. 
Іде кіт додому. Соромно йому. А горобці позліталися з усього подвір’я, літають над невдахою й цвірінькають. То вони сміються з кота. 

Корисна справа


Кожного дня намагайся робити корисну справу. Ви­вчи урок, прибери кімнату, відвідай бабусю.

Одна маленька справа краща за велике безділля. Весь світ тримається на наших корисних справах. Не витрачай свій час даремно. (33 слова.)


Х омячок

Хлоп'ята знайшли на снігу пухнастого хом'ячка. Поклав Ігор звірка у кишеню.

Там він поводився, як господар. Спочатку гриз сухарі, а потім заснув. (23 слова.)


Як білка допомогла ведмедеві


У лісі жив ведмідь. Одного разу він лежав голодний під дубом. Поряд гралася маленька білочка. Вона стриб­нула на гнилий сучок. Сучок відламався, а білочка впала у ведмежі лапи.

Ведмідь схопив здобич, але білочка благала відпус­тити її. Велетень розсміявся і викинув її геть.

Через деякий час руденька натрапила на ведмедя у пастці. Білочка перегризла петлю і звільнила його з полону. (63 слова.)


Зимовий вечір

На вулиці холодно. Але дітям завжди весело. Я вдягаю теплий спортивний костюм, куртку, взуваю чоботи. На голову надягаю теплу шапку, на шиї зав'язую вовняний шарф.

Т реба взяти рукавички. Беру нові санчата й біжу на горку кататися. Там зібралися діти з нашої вулиці. Буде цікавий зимовий вечір. (48 слів.)



Квіти конвалії

Своєю формою квіти конвалії нагадують маленькі дзвіночки. Вони завжди дивляться в землю.

Ці квітки бояться і пекучих променів, і дощу. Тому й опускають свої чарівні білі голівки. Ніжні й тендітні квіти конвалії. (34 слова.)


Перший собака

Зараз багато свійських тварин. Раніше вони були дикими. Першою свійською твариною був собака. Він допомагав людині полювати. А людина годувала собаку їжею. (24 слова.)


Ожеледь

Треба бути обережним під час ожеледі. Земля вкри­вається крижаною кіркою. Люди повільно крокують по вулицях. Тільки діти пробують бавитися.

Ось один малюк змахнув руками та впав на дорозі. Друзі кинулися йому допомогти. Хлопчик підвівся і зніяковів. Тепер буде обережним. (40 слів.)

Наше подвіря

Наше подвір'я велике. Дівчатка випололи на ньому бур'яни. Потім вони розбили квітник. Хлоп'ята зробили майданчик. На майданчику ми всі грали в м'яча. Весело й гарно на нашому подвір'ї.(26 слів)


Дивний птах

Зозуля ніколи не в'є собі гнізда. Ніколи сама не ви­водить пташенят. Це єдиний випадок серед звірів і птахів.

Зозуля потай кладе своє яйце до чужого гнізда, а ха­зяйське викидає. Висиджує і вигодовує зозуленя інша пташка.

Коли в зозуленяти з'являється перше пір'я, воно викидає інших пташенят.

Цілий день зозулі літають і визбирують волохату гусінь. (55 слів.)


Неслухняне курча

Після теплого дощику зозуляста квочка вивела своїх діточок на прогулянку.

У дальньому кутку подвір'я вона вигрібала для них із вологої землі черв'ячків.

Курчата метушилися довкола матері. А одне неслухняне вибралось крізь штахетник на вулицю. Воно скоро заблудилося й жалібно запищало. (42 слова.)

Зима

Настала зима. Подув холодний північний вітер. Зимо­ве сонце встає; пізно і мало гріє. Зимові дні короткі. Часто важкі хмари закривають небо. Пролітає легенький пухкий сніжок. Біліє широке колгоспне поле. Вдалині чорніє ліс. Блиснуло сонечко. Зимова морозна погода радує дітей. (38 слів )


Ранок

Н астав теплий весняний ранок. На вершечках дерев заграло яскраве проміння сонця. Від дерев на дорогу лягли довгі тіні. Повіяв вітерець. Зашелестіли розбуджені листочки. Над рікою і полем повився легенький туман. Прокинулися птахи. Жайворонок піснею зустрічає день. Працюють у полі трактори. Розпочалася робота в полі, на городі, в садках.(44 слова)

Розум дельфіна

Д ельфін — найрозумніший представник тваринного світу. У нього є чого навчитися. Розум людини і тварини залежить від величини і ваги мозку. Після людини за розумом зразу ж іде дельфін. Вій вміє й говорити. Дельфін — неперевершений плавець. Величезної швидкості й тривалості в плавбі йому надають сила плавників хвоста і форма тіла.(40 слів )

Іменини

У Петруся велика радість. Сьогодні йому сповнилося вісім років. Мама побажала, щоб синок ріс здоровим, розумним, веселим. У подарунок приготувала великий торт. На ньому було написано «вісім». Тато приніс книжки для другого класу. Він побажав, щоб Петрусь завжди був сумлінним учнем. Прийшли гості. Всі бажали хлопчику великого щастя, здоров'я. Весело пройшли іменини.(50 слів)

Дельфіни – друзі людини

Одного разу рибалка Махмуд поплив на човні у море. Під вечір посилився вітер. Піднявся шторм. Великі хвилі заливали човен.

Махмуд лежав на дні човна. Він прив'язав себе до рятувального матраца. Величезна хвиля накрила човен. Рибалка опинився у воді разом з матрацом.

Наступила ніч. Буря затихла. І раптом стадо дельфінів оточило Махмуда. Один дельфін підштовхнув головою матрац. Всю ніч дельфіни підштовхували матрац до берега. Сіль роз'їдала спину. Рибалка стогнав від болю.

І ось в обідню пору з берега побачили дельфінів і людину. Швидко прибула допомога. Так дельфіни врятували рибалку.(80 слів )


Весняний день

Був похмурий весняний день. Небо сумне, непривітне. Сонце сховалось за важкими темними храмами і не голубить землю.

Усе було сіре, похмуре, безрадісне. Зелені дерева опустили сумно віти.

Між ними плакав сердитий вітер.

Навкруги панувала туга. (37 слів.)


Полкан

Полкан захворів. Два дні його не могли знайти. Ран­ком третього дня Пилипко почув скавучання під гайком. Він зрадів, що знайшов Полкана. Хлопчик приносив йому їжу. Полкан радісно скавучав і лизав хлопчикові руку. Вій був радий, що про нього не забули. Скоро Полкан видужав. Він завжди зустрічав Пилинка радісним гавканням.(48 слів)




Ж айворонок

Жайворонок — найбільш поширений птах степової зони. Це його пісні ми чуємо з ранньої весни до середи­ни літа.

Свої гнізда жайворонки будують на землі серед густої трави. Протягом літа самка встигає зробити дві кладки яєць і вивести потомство. Вигодовують його обоє батьків.

Влітку жайворонки живляться комахами, а восени переходять на насіння бур'яну. А у вересні відлітають ці птахи в теплі краї. (61 слово.)

Зрозумів

В ранці Семенко розплющив очі. Мама пекла млинці. Хлопчик підвівся з ліжка і підбіг до матері. Він попросив млинець.

Мама нагадала Семенкові, що треба раніше вмитися. Хлопчик незадоволено відповів, що він вчора вмивався.

— Але ж ти вчора і їв,— ласкаво заперечила мама.

Семенко подумав хвилину і бігцем кинувся до умивальника.(44 слова)


Яструб

Н а подвір'ї гуляла курка з курчатами. Раптом налетів яструб І схопив курча. У цей час Петрусь повертався зі інколи. Петрусь закричав і став кидати в яструба камін­ня. Хижак злякався. Він випустив курча і полетів.(28 слів)


16


Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу.