+ Додати матерiал
і отримати
безкоштовне
свідоцтво
! В а ж л и в о
Предмети »
Приклад завдання з олімпіади Українська мова. Спробуйте!

Текст. Речення. Слово. Повторення вивченого в початкових класах. Дидактичний матеріал до гри «Швидкий потяг» (5 клас)

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Текст. Речення. Слово.

Повторення вивченого в початкових класах

Дидактичний матеріал до гри «Швидкий потяг»

1. Продовжіть речення.

Текст – це група речень ...

2. Продовжіть речення.

Речення – це...

3. Продовжіть речення.

Слово – це...

4. З чого складається речення? Що воно виражає?

5. Назвіть відмінності між словом і реченням.

6. Поясніть відмінності між реченням і текстом.

7. Продовжіть речення.

Лексичне значення слова – це....

8. Продовжіть речення.

Простий план тексту містить у собі...

9. Що у собі містить заголовок тексту?

10. Як пов’язані між собою речення в тексті?

11. Продовжіть думку.

До основних ознак тексту належать:

1. Наявність теми та основної думки

2. ....

3. ...

4. ...

12. Чи погоджуєтесь ви з думкою, що тематичним називають речення, яке не несе в собі найважливішу інформацію мікротем? Аргументуйте свою відповідь.

13. Який план називається простим? Для чого він складається?

14. Чи правильним є твердження, що основна думка розгорнутого висловлення – це другорядне, що автор хоче сказати?

15. Чи погоджуєтесь ви з тим, що абзац – це речення, яке несе в собі найважливішу інформацію? Доведіть свою думку.

16. Дайте відповідь на запитання.

Яке речення називають тематичним?

17. Дайте відповідь на запитання.

Які типи мовлення ти знаєш? Охарактеризуй один із них.

18. Дайте відповідь на запитання.

До якого типу тексту (мовлення) можна поставити питання який? Дайте визначення цьому типу тексту.

19. Дайте відповідь на запитання.

До якого типу тексту (мовлення) можна поставити питання що сталося (відбулося)? Дайте визначення цьому типу тексту.

20. Дайте відповідь на запитання.

До якого типу тексту (мовлення) можна поставити питання чому? Дайте визначення цьому типу тексту.

21. Дайте відповідь на запитання.

На скільки частин поділяється текст-роздум? Охарактеризуйте їх (що у них міститься).

22. Дайте відповідь на запитання.

З яких частин складається текст? Коротко охарактеризуй їх.

23. Поясніть чим відрізняється текст від висловлення.

24. Назвіть особливості будови опису предмета (тварини).

25. Поясніть для чого необхідні знання української мови та вміння чітко, точно, грамотно висловлюватись.

26. Дай відповідь на запитання.

Що таке лексичне значення слова? Для чого необхідно знати лексичне значення слів?

27. Дай відповідь на запитання.

Які бувають речення за метою висловлювання? Наведіть приклади до кожного виду речення.

28.Чи погоджуєтесь ви з тим, що в основу поділу слів на частини мови покладено принцип єдності лексичного і граматичного значень слова. Назвіть 3 іменника та 3 дієслова.

29. Які розділові знаки можуть стояти в кінці речення? На які види в залежності від цього поділяються речення?

30. Що означає вибірковий переказ тексту визначеного типу за колективно складеним планом? Поясніть.

31. Витягніть будь-яку фішку із номером. Нехай той, чиє місце за партою відповідає номеру фішки, поставить вам запитання.

32. Поставте будь-яке запитання з даної теми вчителю.

Чи погоджуєтесь ви з його відповіддю?

33. Поставте будь-яке запитання з даної теми однокласнику / однокласниці (самі оберіть кому). Оцініть його відповідь.

34. Попросіть будь-кого із однокласниць поставити вам запитання з даної теми.

35. Поставте будь-яке запитання з даної теми вчителю. Оцініть його відповідь.

36. Поставте будь-яке запитання з даної теми сусіду / сусідці по парті. Оцініть його / її відповідь.

37. Попросіть будь-кого із однокласників поставити вам запитання з даної теми.

38. Поставте будь-яке запитання з даної теми вчителю.

Чи погоджуєтесь ви з його відповіддю?

39. Поставте будь-яке запитання з даної теми однокласнику / однокласниці (самі оберіть кому). Оцініть його відповідь.

40. Попросіть сусіда по парті поставити вам запитання з даної теми.

41. Поставте будь-яке запитання з даної теми вчителю. Оцініть його відповідь.

42. Поставте будь-яке запитання з даної теми сусіду / сусідці по парті. Оцініть його / її відповідь.

43. Попросіть сусіда по парті поставити вам запитання з даної теми.

44. Поставте будь-яке запитання з даної теми вчителю.

Чи погоджуєтесь ви з його відповіддю?

45. Поставте будь-яке запитання з даної теми однокласнику / однокласниці (самі оберіть кому). Оцініть його відповідь.

46. Попросіть будь-кого із однокласників поставити вам запитання з даної теми.

47. Поставте будь-яке запитання з даної теми вчителю. Оцініть його відповідь.

48. Поставте будь-яке запитання з даної теми сусіду / сусідці по парті. Оцініть його / її відповідь.

49. Попросіть будь-кого із однокласників поставити вам запитання з даної теми.

50. Поставте будь-яке запитання з даної теми вчителю.

Чи погоджуєтесь ви з його відповіддю?

51. Поставте будь-яке запитання з даної теми однокласнику / однокласниці (самі оберіть кому). Оцініть його відповідь.

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

12

14

15

16

17

18

19

20

21

22

23

24

25

26

27

28

29

30

31

32

33

34

35

36

37

38

39

40

41

42

43

44

45

46

47

48

49

50

51

52

53

54

Фішок з цифрами має бути стільки, скільки дітей у класі.

Правила проведення гри „Швидкий потяг”:

  • Учитель роздає учням по дві чисті карточки, на яких вони мають записати будь-які питання із теми, яка вивчається, або повторюється. (Дається 2-3 хвилини. Хто не дописав, зможе це зробити і під час гри).

  • В учителя є карточки з цифрами від 1 до 30 (це залежить від того, скільки учнів у класі). Він витягує будь-яку з них (вони цифрами повернуті донизу). Учень, у якого його робоче місце співпадає з витягнутим номером на карточці, підходить до учительського столу та обирає одну карточку із запитанням, які підготував учитель, та дає відповідь (або ж ставить своє запитання, яке він мав написати на чистій карточці (яку йому дав учитель) однокласнику/однокласниці, або ж учителю).

  • Укінці гри учні аналізують їхню роботу (2-3 хвилини) та обирають 5 однокласників, які найкраще впорались із завданням.

  • Для тих учнів, які не змогли відповісти на жодне із запитань, учитель дає 5 карточок із запитаннями додому (можна й іншу кількість). На наступний урок школяр має принести карточки із письмовими відповідями.

Метод „Швидкий потяг” дає можливість не лише висловити думку, відповідаючи на запитання, а також розвиває у школярів вміння співпрацювати та швидко діяти в тій чи іншій ситуації. Адже в даному випадку не лише школяр має відповідати на певні питання, поставлені вчителем, але й учитель повинен відповісти на запитання учнів. У той же час, учень має оцінити відповідь учителя, або ж однокласника/однокласниці, та, при необхідності, виправити сказане (практикую таке, щоб свідомо дати неправильну відповідь, аби учень мав можливість поміркувати. Якщо вже учень не помічає того, що відповідь є неправильною, то вказую йому на це). Гра повинна проходити в швидкому темпі, усі учні мають бути задіяні. Через що й назва методу – „Швидкий потяг”.

Можна використовувати спочатку картки з питаннями, які підготував учитель, а потім вже починати з 31 картки і до останньої, щоб кожен учень мав можливість і відповісти на запитання вчителя, і поставити своє запитання однокласникам (учителю).

Опис документу:
Дидактичні картки призначені для інтерактивної гри "Швидкий потяг" на уроках української мови в 5 класі при повторенні вивченого матеріалу про текст, речення та слово в початковій школі. А також матеріал можна використовувати при підготовці до олімпіад та конкурсів і т. д. Розвиває креативне мислення, уважність, логіку, сприяє мовленнєвому розвитку, навчає швидко орієнтуватись у певній ситуації.

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Курс:«Основи фінансової грамотності»
Часнікова Олена Володимирівна
72 години
790 грн
790 грн