Сьогодні о 18:00
Вебінар:
«
Критика і розвиток. Як не знищити мотивацію
»
Взяти участь Всі події

Технологія веб – квест у методичному арсеналі вчителя географії

Географія

Для кого: 8 Клас

09.09.2018

1120

36

0

Опис документу:
Гра спонукає розвивати творчу активність, нестандартність мислення, образну пам’ять і творчу уяву, швидкість та творчість думки. виховувати вміння працювати колективно, толерантність.
Перегляд
матеріалу
Отримати код

Технологія веб – квест у методичному арсеналі вчителя географії

Перед сучасною освітою стоїть завдання пошуку нових видів і форм організації навчальної діяльності. Навчання має розвивати критичне і творче мислення. З цією метою багато вчителі вже давно використовують проектну технологію, залучаючи ресурси мережі Інтернет. Але велика кількість інформації в мережі та її якість не тільки не спрощують процес роботи над проектом, але й ускладнюють його. Одне з можливих рішень даної проблеми це технологія веб-квест.

Quest — це цілеспрямований пошук. Цим словом позначається один з різновидів комп’ютерних ігор, пов’язаних з пригодами. Це детектив, в ході якого розгадується таємнича загадка. Вперше модель web-квесту була представлена викладачем університету Сан-Дієго Берні Доджем у 1995 р. Сьогодні ця технологія використовується як найбільш вдалий спосіб використання Інтернету на уроках.

Веб – квест це:

  • ситуація з чіткими ролями всіх учасників.

  • пошукова діяльність, спрямована по одному або декількох маршрутах, ведуча до певних цілей.

  • проблемне завдання, для виконання якого використовуються інформаційні ресурси Інтернету.

Веб – квест в освіті:

  • приклад організації інтерактивного освітнього середовища;

  • сайт в Інтернеті, з яким працюють і навчаються, виконуючи ту чи іншу навчальну задачу;

  • одна із найбільш ефективних моделей використання Інтернету в навчальному процесі.

Веб - квест у навчанні:

  • це проблемне завдання з елементами рольової гри;

  • Веб-квест - це формат уроку орієнтований на розвиток пізнавальної, пошукової діяльності учнів, на якому значна частина інформації здобувається через ресурси Інтернету;

  • це дидактична структура, в рамках якої викладач удосконалює пошукову діяльність учнів, задає їм параметри цієї діяльності і визначає її час.

Структура веб – квесту:

  • Вступ

  • Завдання цікаве й можна виконати

  • Ресурси

  • Процес роботи

  • Оцінка

  • Висновок

Види завдань:

- Творче завдання;

- Переказ

- Детектив, головоломка, таємнича історія

- Журналістське розслідування

- Компіляція

- Переконання

- Аналітичне завдання

- Наукові дослідження

- Досягнення консенсусу

- Оцінка

Веб-квест сприяє:

  • пошуку Інтернет інформації, яку доручає учням вчитель,

  • розвитку мислення учнів на стадії аналізу, узагальнення та оцінки інформації,

  • розвитку комп'ютерних навичок учнів і підвищенню їх словникового запасу,

  • заохоченню учнів навчатися незалежно від вчителя,

  • розвитку дослідницьких і творчих здібностей учнів,

  • підвищенню особистісної самооцінки.

Розвиток компетенцій

  • використання інформаційних технологій для вирішення професійних завдань;

  • самонавчання і самоорганізація;

  • робота в команді;

  • вміння знаходити кілька способів рішень проблемної ситуації, визначати найбільш раціональний варіант, обгрунтовувати свій вибір;

  • навик публічних виступів

Як створити :

Крок 1: визначення теми.

Крок 2: виберіть сайт.

Крок 3: надайте завдання у вигляді презентації; у вигляді тексту; візуальний матеріал.

Крок 4: придумайте систему оцінювання.

Крок 5: знайдіть джерела інформації, якими користуватимуться учні для пошуку відповідей.

Крок 6: маючи на аркуші приблизний план і основну інформацію приступайте до розміщення веб-квесту на сайті.

Дотакові матеріали

Вхіднаихідна анкета

Інструкції

Памятки

Шаблони звітів, презентацій, статтей

Буклети, презентації

Завдання:

Визначити позитивні та негативні сторони веб-квестів

Позитивні:

- Формуються вміння та навички учня 21 століття;

- Підвищують навчальну мотивацію;

- Індивідуальний підхід;

- Сприяє набуттю навиків цільового пошуку та обробки інформації;

- Розвиток творчості;

- Сприяє прийняттю самостійного рішення

Негативні:

- Діти більше часу проводять за комп'ютером;

- Підготовка завдань трудомісткий процес;

- Неможливість 100% захисту дітей в Інтернеті.

- Учні та вчителі повинні мати певний рівень комп'ютерної грамотності;

- Технічні збої обладнання перешкоджають виконанню завдань

Веб – квест «У світі природи»

Завдання 1

Інколи ми не підозрюємо, наскільки красивою навколо нас може бути природа та скільки є дивовижних та цікавих місць. Пропоную підбірку цікавих, а іноді і небезпечних явищ природи.

Фото 1

Фото 2

Фото 3

Фото 4

Фото 5

Дайте назви цим явищам та поясніть їх природу

За виконання цього завдання ви можете отримати 10 балів

Завдання 2

Дуже багато цікавого є у світі тварин, адже тварини наші сусіди по планеті. Пропоную до Вашої уваги характеристики цікавих тварин та цікаві запитання. За виконання завдання ви отримаєте 10 балів.

1. Ця риба може мати довжину більше трьох метрів, а важити близько півтори тонни. Найбільший екземпляр риби був спійманий в Нью-Гемпширі, США. Його довжина становила п'ять з половиною метрів, дані по вазі відсутні. За формою тіло риби нагадує диск, саме ця особливість стала приводом для латинської назви. У риби шкіра має велику товщину. Вона еластична, а її поверхня покрита маленькими кістковими виступами. Личинки риби цього виду та молодих особин плавають звичайним способом. Дорослі великі риби плавають на боці, тихо рухаючи плавниками. Вони ніби лежать на поверхні води, де їх дуже легко помітити і зловити. Проте, багато фахівців вважають, що плавають таким чином тільки хворі риби. Як аргумент вони наводять той факт, що шлунок у спійманих на поверхні риб зазвичай порожній.

2. На сьогоднішній день - це найбільше земноводне, яке може досягати 160 см в довжину, вагою до 180 кг і може жити до 150 років, хоча офіційно зареєстрований максимальний вік земноводного становить 55 років.

3. Незважаючи на його очевидну схожість з восьминогом і кальмаром, цього молюска вчені виділили в окремий загін Vampyromorphida (лат.), тому що тільки йому притаманні чутливі бічевидні філаменти, які втягуються.

4. Своєрідний "гібрид" броненосця і мурахоїда. Іноді цю тварину помилково приймають за земноводних. Харчується мурахами, при небезпеці згортається в кулю.

5. Його великий пухнастий хвіст подібний до хвоста білки. А чарівна мордочка і граціозні рухи, гнучкість і вкрадливість, яскраво відображають його котячу рису. Дивовижна стрибучість, рухливість, сила і неймовірна спритність цього звірка явно показують його натуру смішної кішки і невловимої білки. Багато хто навіть порівнює його з кенгуру.

Завдання 3

  1. Цей острів був відкритий у 1508 році французьким мореплавцем Лері. Під дією вітру та хвиль острів пересувається у східному напрямку в середньому із швидкістю 200 м. на рік. Лише за останні 200 років він «віддалився» від материка на 45 км. Разом із зміною берегів постійно змінюються і розміри та конфігурація острова. Але острів відомий не тільки цим, його ще називають «островом загиблих кораблів». Як називається цей острів, де він знаходиться?

(за виконання завдання 3 бали)

  1. Це явище природи розповсюджене у багатьох морях та навіть в океані. У Середземному морі воно має назву «ліванське чудо». Жителям Бахрейну (Перська затока) це явище відоме з давніх часів. У затоці Карпентарія (Австралія) місцеві жителі для того, щоб скористатися цим явищем природи опускають на дно довгі бамбукові палиці. Що це за явище? Яка його природа?

(за виконання завдання 3 бали)

  1. Де на території України можна побачити залишки колишнього бар’єрного коралового рифу? (за виконання завдання 1 бал)

  2. Яким чином південноамериканські річки Амазонка та Оріноко з’єднані між собою? Яку назву в географічній науці має це явище? (за виконання завдання 2 бали)

  3. Вивчаючи географію, ви вже знаєте, що фарби синього, блакитного, зеленого, жовтого, коричневого та інших кольорів можна знайти на фізичній карті. Назви багатьох морів, озер, річок «кольорові». Крім цього є багато озер забарвлених в різні кольори. Як правило, вони розміщені здебільшого у ділянках вулканічного походження або в молодих горах. Назвіть різнокольорові озера та чому вони мають незвичайний колір? (за виконання завдання 5 балів)

За виконання завдання 14 балів

Завдання 4

1. «Річка креветок» - так назвав мореплавець Руй ді Сікейра в 15 столітті води річки Вури, яка впадає до Гвінейської затоки, побачивши величезну кількість креветок. І ця репліка як найкраще характеризує природу цієї території західного узбережжя Африки - тут є все: ліси, річки, озера, корисні копалини, різноманітна флора та фауна. Але ця країна має дуже низький рівень життя. Як країну ми називаємо зараз, якщо раніше була розповсюджена назва Камароес? Дайте коротку характеристику господарства країни. (за виконання завдання 4 бала)

2.На нашій планеті є місцевість, де природа «вирішила збити з пантелику географа». Тут часом холодно, наче в Арктиці, а літо триває лише один місяць. Середня річна температура 0º С, опадів випадає 60 мм. Тут мандрівників чекає багато «сюрпризів», наприклад: відкривши свої мильниці – можна не знайти мила (воно перетворилося на порох), шкіру рук та обличчя потрібно змащувати жиром, загораючи протягом години можна отримати смертельні опіки, бігати тут майже неможливо (людина задихається пробігши всього декілька кроків), а вода закіпає при температурі в 80ºС, тому неможливо зварити навіть плов – улюблену страву місцевих жителів. Назвіть цю дивовижну місцевість та поясніть причини таких явищ. (за виконання завдання 3 бала)

3. Багато прикрощів не лише географам, але й урядам деяких країн завдають острови цього походження. Так, у Середземному морі між островом Сицилія і африканським узбережжям 13 липня 1831 року раптом виникла нова земля, що дістала назву острова Юлії. Через зручне географічне положення острів став об’єктом дипломатичного конфлікту між Італією та Великобританією. Та поки тривали суперечки між країнами, острів розмило море. Яке походження мав цей острів? (за виконання завдання 3 бала)

4. Напевно, ви читали книгу про пригоди Робінзона Крузо і у вас виникло питання чи справді був Робінзон, а коли був, то де розташований його острів. Насправді Робінзон - не вигадка, в основу книжки Д.Дефо покладено дійсний факт. Проте письменник багато чого додав та змінив. Хто був прототипом книжкового героя? Де насправді розташований острів, на якому перебувала ця людина? (за виконання завдання 2 бала)

5. Виникнення міста Нью – Йорка пов’язане з шахрайством. У перекладі з мови ірокезів частина міста має назву «Нас ошукали». Яким чином ошукали індіанців, та як зараз називається ця частина міста? (за виконання завдання 2 бала)

За виконання завдань 14 балів

Відповіді

Завдання 1

Фото 1 (гейзери)

Фото 2 (ночесвітки)

Фото 3 (лавові озера)

Фото 4 (піщані бурі)

Фото 5 (сонячне затемнення)

Завдання 2

  1. Риба – місяць або молу – молу

  2. Японська гігантська саламандра

  3. Пекельний вампір

  4. Панголін

  5. Галаго

Завдання 3

  1. Острів Сейбл біля північно – східних берегів Північної Америки

  2. Прісноводні джерела на дні морів та океанів.

  3. Товтри Подільська височина

  4. Оріноко у верхів’ях має два рукави, які не зливаються, а впадають у різні басейни. Один з них тече як Оріноко, а інший впадає в Ріо – Негру (притоку Амазонки). Явище роздвоювання або біфуркації.

  5. «Голубе» озеро (Кавказ), «Молочні» (о. Ява, Японські острови), Чорне (Челябінська область), різнокольорові (на острові Флорес в Індонезії), озеро хамелеон (Італія Альпи), різнокольорове (о. Кюсю)

Завдання 4

  1. Камерун

  2. Памір

  3. Вулканічне походження

  4. Олександр Селкірк, острови Хуан – Фернандес

  5. Манхеттен

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу.