! В а ж л и в о
Приклад завдання з олімпіади Українська мова. Спробуйте!

Технологія навчання «Кроссенс» на уроках зарубіжної літератури

Опис документу:
Використання нових прогресивних технологій є запорукою успішного сприйняття учнями навчального матеріалу, створення атмосфери саморозвитку та успішної самореалізації учня як суб’єкта навчального процесу. Знати і вміти запроваджувати інноваційні технології, вміти створити на уроках ситуацію зацікавленості теоретичним матеріалом, дати простір для розкриття учня потрібно для того, щоб спроектувати і провести ефективний і цікавий для учнів урок.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Технологія навчання «Кроссенс»

на уроках зарубіжної літератури

Посилання на електронну книгу

Основним завданням школи сьогодні є розвиток творчого потенціалу дитини.Це досягається шляхом інновацій – процесу, якого на сучасному етапі неможливо уникнути. Використання нових прогресивних технологій є запорукою успішного сприйняття учнями навчального матеріалу, створення атмосфери саморозвитку та успішної самореалізації учня як суб’єкта навчального процесу. Знати і вміти запроваджувати інноваційні технології, вміти створити на уроках ситуацію зацікавленості теоретичним матеріалом, дати простір для розкриття учня потрібно для того, щоб спроектувати і провести ефективний і цікавий для учнів урок.

Впроваджую в практику роботи нову технологію навчання – кроссенс.Кроссенс – асоціативна головоломка нового покоління. Слово «кроссенс» означає «перетин значень» і придумане за аналогією зі словом «кросворд», яке в перекладі з англійської мови означає «перетин слів». Ідея кроссенса проста, як і все геніальне. Це асоціативний ланцюжок, що складається з дев'яти картинок. Зображення розташовують так, що кожна картинка має зв'язок із попередньою і наступною, а центральна поєднує за змістом зразу декілька картинок. Завдання того, хто розгадує кроссенс - знайти асоціативний зв'язок між сусідніми (тобто тими, що мають спільний бік) картинками. Зв’язки в головоломці можуть бути і поверхневими, і глибокими.

При створенні кроссенса можна скористатися таким алгоритмом:

1. Визначити тематику(загальну ідею).

2. Вибрати 8-9 елементів (образів), що мають відношення до теми.

3. Знайти зв'язок між елементами.

4. Визначити послідовність елементів за типом зв’язку «хрест» і «основа».

5. Сконцентрувати значення в одному елементі (центр – 5-й квадрат).

6. Виділити відмінні риси, особливості кожного елемента.

7. Підібрати картинки, що ілюструють вибрані елементи (образи).

8. Замінити вибрані прямі елементи (записані образи) і асоціації непрямими, символічними картинками.

Побудова асоціативного зв’язку між образами елементів. Для полегшення створення кроссенса зручно спочатку кожен квадрат заповнити словом (словосполученням) із вибраної теми, а потім замінити його асоціативною картинкою. Оскільки основне значення кроссенса – це певна загадка, ребус, головоломка, то він є гарною формою нетрадиційної перевірки знань із теми. Застосування кроссенса на уроці різноманітне, його можна використати:

1) при формулюванні теми і мети уроку;

2) при вивченні нового матеріалу, в якості постановки проблемної ситуації; 3) при закріпленні і узагальненні вивченого матеріалу;

4) при підведенні підсумку роботи на уроці, включити як рефлексію.

5) повністю урок можна побудувати в формі кроссенса, тобто дев’ять елементів кроссенса можуть представляти собою структуру уроку.

6) кроссенс можна запропонувати учням як творче домашнє завдання.

Тому кроссенс – головоломка нового покоління, яка поєднує в собі найкращі якості зразу деяких інтелектуальних розваг: загадки, ребусу, головоломки. Кроссенс є прекрасним засобом розвитку логічного і творчого мислення учнів. Рольові ігри, ігри-головоломки, ігри-естафети — усе це потрібно використовувати в навчанні, періодично чергуючи. Це як певний елемент тренінгу: інформація — і відразу ж закріплення на практиці в доступній формі. Тут (у грі) працюють емоції, а емоційно підкріплена інформація запам'ятовується набагато краще. Для ефективного застосування методу «кроссенс» , зокрема щоб охопити весь необхідний обсяг матеріалу і глибоко його вивчити (а не перетворити технології на безглузді «ігри заради самих ігор»), педагог повинен старанно планувати свою роботу.

Метод «кроссенс» можна поєднати із такими інтерактивними методами, як: робота в малих групах; робота в парах, «мозковий штурм», «коло ідей»; «мікрофон»;

Творчі завдання мають бути розраховані не на кілька осіб, а на весь клас. Дитина дуже швидко освоює умови нової гри, вносить щось нове. І завдання педагога — зберегти цю гнучкість розуму для засвоєння нових знань. Адже ми живемо в час, коли життя стрімко змінюється й треба вміти швидко орієнтуватися в нових реаліях. А вчитель повинен зробити перший крок, подаючи приклад нестандартного підходу до навчального матеріалу.

Зразок використання власного кроссенса на уроках зарубіжної літератури

На допомогу

  1. Презентація "Візуалізація як необхідний засіб унаочнення навчального матеоріалу"

  1. Кроссенс: Гра + навчання

Кроссенс

Пауль Маар «Машина для здійснення бажань,

або Суботик повертається в суботу»

Кроссенс

Роберт Шеклі «Запах думки»

Кроссенс до твору

Льюїса Керрола «Аліса в Країні Див»

Кроссенс до творчості

Мацуо Басьо

Кроссенс до твору

В. Короленка «Сліпий музикант»

Кроссенс до новели Р. Акутагави “Павутинка”

1. Рюноске Акутагава – японський письменник

2. Написав новелу «Павутинка».

3. Будда – Бог, якому поклонялися в Японії.

4. Люди, які здійснили злочин, потрапляють в пекло.

5. Кандата, герой новели, зробив у своєму житті один дорий вчинок.

6. Будда дав йому можливість вибратися з пекла.

7. Кандата не зумів пройти етапи духовного сходження.

8. Кожна людина може, впавши, піднятися. Так як і лотос Лотос народжується в брудній болотяній воді, однак з'являється на світ чистим і незабрудненим.

9. На Рай заслуговують люди, чисті душею. Рай на землі ми робимо своїми руками, вчинками.

Кроссенс до новели Р. Бредбері “Усмішка”

1. Рей Бредбері – відомий американський письменник-фантаст.

2. В основі оповідання – картина «Джоконда».

3. Місто майбутнього, де все зруйновано.

4. Свято руйнації та ненависті, ознак цивілізації.

5. Люди в черзі, що плюнути на картину.

6. Том з клаптиком полотна біжить додому.

7. В руці тому була усмішка Джоконди.

8. «Хлопчик з душею» може підлатати цивілізацію.

9. Краса врятує світ.

Кроссенс “Мацуо Басьо”

Кроссенс до новели Р. Бредбері “Усмішка”

1. Рей Бредбері – відомий американський письменник-фантаст.

2. Письменник написав новелу «Усмішка».

3. Місто майбутнього, де все зруйновано.

4. Свято руйнації та ненависті, ознак цивілізації.

5. Люди в черзі, що плюнути на картину.

6. Том з клаптиком полотна біжить додому.

7. В руці тому була усмішка Джоконди.

8. «Назустріч світанку ….»

9. Добро врятує світ.

Кроссенс до твору

В. Шекспіра “Ромео і Джульєтта”

1.

2.

3.

8.

9.

4.

7.

6.

5.

  1. Історія юного кохання.

  2. Знайомство Ромео і Джульєтти на балу.

  3. Ворожнеча між двома родинами.

  4. Тернистий шлях до кохання.

  5. Втеча Ромео з міста.

  6. Допомога брата Лоренцо.

  7. Удавана смерть Джульєтти.

  8. Тернистий шлях до гармонії у світі.

  9. Кохання - вічне, непереможне.

Кроссенс

до роману Гофмана “Крихітка Цахес на прізвисько Цинобер”

1. Народження потворного малюка Цахеса. Втручання феї. Виховання пастором.

2. Цахес студент Керепеського університету.Літературне чаювання. Привласнення успіхів. Найкращий поет, найдотепніший фізик, стрункий юнак.

3. Найкращий скрипаль, гарний співак.

4. Цахес – таємний експедитор.

5. Сніданок із лейпцизьких жайворонків. Цинобер - таємний радник.

6. Цахс заволодів серцем Кандіди.

7. Пульхер і Адріан були свідками того, як Цахеса вранці в саду причісувала Рожа-Гожа і помітили на його голові вузьку, блискучу, як вогонь смугу. Цинобер від такої події «захворів», про це довідався князь Барсануф і викликав до нього медика, якого вигнав Цахес і сказав, що він не хворий, а здоровий, прийде негайно на конференцію в міністерство. На цій зустрічі він отримав посаду міністра закордонних справ та ордена Зелено-плямистого Тигра.

8. Під час заручин Цахеса та Кандіди Балтазар, Фабіан та Пульхерій вирвали волосинки Цахеса і спалили їх. Зняття чар.

9. Тільки своїми здібностями, працею можна досягнути довготривалого успіху

Кроссенс до роману

Стендаля “Червоне і чорне”

1.

2.

3.

8.

9.

4.

7.

6.

5.

  1. Дія роману відбувається за часів царювання Карла Х. (Штурм Бастилії;Вели́ка францу́зька револю́ція (17891799) — одна з найважливіших подій в історії Франції. Протягом цього часу республіканський устрій замінив абсолютну монархію у Франції і спричинив радикальні зміни у французькому суспільстві. Французька революція вважається головним переломним моментом в історії західної демократії — як епоха переходу від віку абсолютизму і аристократії, до віку демократії і участі широких верств населення в житті країни.)

  2. Розповідь про Жульєна Сореля.

  3. Жульєн Сорель влаштувався на робота до де Реналів, заборонене кохання, наслідки.

  4. Втеча. Навчання в духовній семінарії.

  5. Працює секретарем у маркіза де Ла-Моля.

  6. Нове кохання, вищий світ.

  7. Поранення коханої жінки Луїзи де Реналь, в’язниця.

  8. Роздуми Жульєна Сореля над своїм життям.

  9. Суспільство не приймає обдаровану молодь “з низів”

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Курс:«Стратегії профілактики та вчасного реагування на прояви суїцидальної поведінки неповнолітніх»
Мельничук Вікторія Олексіївна
36 годин
590 грн
590 грн

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації (лист МОН № 4/2181-19 від 30.09.2019 р.).

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.

Підвищення кваліфікації: як створити дієвий механізм
Підвищення кваліфікації: як створити дієвий механізм
Підвищення кваліфікації: вчителі самі вирішуватимуть, де навчатись
Підвищення кваліфікації: вчителі самі вирішуватимуть, де навчатись