Техніка "Ниткографія" або "String-Art". Матеріал для уроку трудового навчання.

Опис документу:
Даний урок-проєкт може бути використаний на уроках трудового навчання у 5-9 класах. За допомогою цієї цікавоЇ техніки можна оформити інтер*єр, виготовити подарунки, сувеніри, картини або пано та безліч різноманітних виробів.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код

Урок-проєкт

"Ниткографія" або "String - Art"

Підготувала вчитель з трудового навчання

Жорова Світлана Степанівна

Мета уроку:

Навчальна:

  • ознайомити учнів з нетрадиційним видом технологіЇ виконання основних елементів техніки «Ниткографія»;

  • застосувати поняття математичних термінів: геометрична фігура, хорда, про різні кути, їх розмір, довжину сторін та ін.;

  • закріпляти знання напрямів: зверху, знизу, зліва, справа;

  • надавати поняття про середину, центр, вершину, край.

Розвивальна:

  • розвивати творчі здібності логічне мислення, уважність, фантазію, уяву, спостережливість;

  • розвивати абстрактне мислення, навчити площинному моделюванню, надавати поняття про дзеркальне зображення.

Виховна:

  • формувати ключові освітні компетентності учнів;

  • морально виховувати старанність, терпіння, посидючість;

  • виховувати потребу у творчості, любов до праці, бажання робити добрі справи і передавати словами красу навколишнього світу.

Тип уроку: комбінований.

Інструменти та матеріали:

Для виконання роботи в техніці «Ниткографія» необхідно мати:

  • тверду основу – пінопласт (дощечку); простий олівець

  • зубочистки (цвяхи), нитки муліне тощо, клей ПВА

  • зразки готових виробів та інструменти для роботи.

Хід уроку:

I. ОРГАНІЗАЦІЙНА ЧАСТИНА

  1. Привітання, перевірка наявності учнів та готовності до уроку ( матеріали для практичноЇ роботи, щоденник, ручка, зошит).

  2. Правила безпеки життєдіяльності під час роботи з матеріалами та інструментами.

II. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ УЧНІВ

  1. Створення позитивного емоційного настрою учнів.

Гра «Смайлик»:

Вчитель на дошці завчасно малює обличчя - «смайлик» без посмішки та пропонує учням домалювати його. Учні малюють в робочих зошитах на полях.

2. Послідовність планування роботи під час виготовлення виробу.

III. ОГОЛОШЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ

  1. Тема уроку: «Ниткографія» або «String - Art».

  2. Повідомлення нового матеріалу.

IV. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАЕРІАЛУ

«Ниткографія» , як вид декоративно-ужиткового мистецтва уперше з*явилася в АнгліЇ в XVII ст..

Англійські ткачі вигадали особливий спосіб переплетення ниток. Вони забивали в дощечки цвяхи й у певній послідовності натягали на них мереживні вироби.

«String - Art» - (англ.) – картина з цвяхів та ниток. Сучасне мистецтво графіки створення зображення композицією з натягнутих ниток на картоні чи іншому твердому матеріалі.

Поширені два способи фіксаціЇ ниток: через наскрізні отвори в основі та на цвяхах або шпильках. При застосуванні цвяхів (зубочисток), як основу використовують дошку або товсту фанеру (пінопласт).

V. ПРАКТИЧНА ЧАСТИНА

  • -- Отже, сьогодні я познайомлю вас із незвичайною технікою малювання .

  • Учням демонструються роботи, виготовлені в техніці «Ниткографія».

  • -- Сьогодні на уроці ми познайомимося з технікою, в якій виготовлено продемонстровані роботи та навчимося самі Їх виготовляти.

  • Повідомлення теми і мети уроку.

Фото-1.

Інструкційна карта

  1. Беремо пінопласт, лекало майбутнього малюнку, простий олівець та обводимо контур.

  2. Далі на відстані 1 см одна від одної вставляємо зубочистки (фото-1,2)

  3. Наливаємо трохи води у клей ПВА та занурюємо нитки муліне.

  4. Фіксуємо на одну зубочистку муліне та створюємо малюнок за власною фантазією (фото-3).

  5. Даємо виробу висохнути. Можна залишити роботу у такому вигляді, а можна обережно зняти з зубочисток фіксуючи кожен отвір по контуру, зробити підвіску (фото-4).

VI. РЕФЛЕКСІЯ

Прийом «Закінчи речення»

  • Я можу сказати, що навчився (навчилася)…

  • Тепер я зумію…

  • Після цього уроку в мене є бажання…

VII. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

Закінчити виріб за власною фантазією.

VIII. ЗАКЛЮЧНА ЧАСТИНА

Оцінювання робіт.

Роботи моЇх учнів 5-6 класу

Фото-2.

Фото-3.

Фото-4.

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»