Технічна творчість: практичні завдання "Їздимо, плаваємо, літаємо!" (Частина ІІ: Плаваємо

Опис документу:
Дидактичні матеріали з технічної творчості для використання на уроках праці та заняттях гуртків початково – технічного напрямку. Призначені для вчителів початкових класів та керівників технічних гуртків.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

ЧАСТИНА ІІ (Плаваємо)

Зміст

Будова найпростішого вітрильника

Конструювання моделі вітрильника

Відомості з історії Херсонського морського порту

Приклади плаваючих моделей для виготовлення

на уроках праці, заняттях гуртків технічного напрямку

Будова найпростішого вітрильника

Конструювання моделі вітрильника

Інструменти та матеріали:

  • Корпус (дошка розміром 50 х 100 х 10 мм,

із загостреним кінцем з однієї сторони);

  • Щогла (рейка розміром 5 х 5 х 130 мм, один кінець якої загострений);

  • Вітрило (прямокутник з паперу розміром 50 х 120 мм, в якому по осьовій лінії, на відстані 10 мм від країв, зроблені отвори для щогли);

  • Прапорці (4 шт., смужки з паперу – 10 х 30 мм );

  • Вимпел (смужка з паперу довільної форми);

  • Нитка (бавовняна, довжиною 350 мм);

  • Цвяхи (2 шт., довжина – 15 - 20 мм);

  • Шліфувальний папір;

  • Молоток;

  • Клей ПВА;

  • Лінійка;

  • Олівець;

  • Ножиці.

1- 3. Зачистити шліфувальним папером торці, загострені поверхні та верхню і нижню поверхні корпуса

4. Зачистити щоглу з усіх сторін та її загострений кінець

5, 6. За допомогою лінійки знайти середину корпуса та провести осьову лінію

7 – 9. По осьовій лінії відступити по 5 мм від носу вітрильника та краю корми і поставити відмітки

10. Забити у розмічених точках цвяхи

11 – 14. На вітрилі обережно! (щоб не прорвати папір) загостреним кінцем щогли розширити отвори та вставити щоглу

15. Надати вітрилам вигнутої форми

16. Увага! Папір вітрила повинен щільно прилягати до поверхні щогли

17. Щоглу встановити у проріз вздовж корпуса

18. Загострений кінець щогли змастити клеєм

19. Змастити клеєм два нижні краї вітрила

20. Міцно вставити щоглу у глухий отвір корпуса вітрильника

21. Міцно притиснути краї вітрила до поверхні корпуса

22 – 24. Намотати навколо цвяха та міцно зав’язати нитку

26 – 28. Закрутити та зав’язати нитку на цвяхові, який розміщений на носі вітрильника. Для забезпечення натягу нитки зручно використати ножиці, якими притиснути нитку до корпусу вітрильника

25. Протягнути нитку через проріз у щоглі

29. Нитки, закріплені на цвяхах, змастити клеєм (для міцності утримання нитки)

30. Для виготовлення прапорців зігнути навпіл 4 смужки паперу

31 – 32. Ножицями зробити на кожній смужці трикутний виріз

33. Змастити кожну смужку для прапорця клеєм

34 - 35. Приклеїти прапорці до нитки, слідкуючи, щоб нитка пройшла по центру (посередині) смужки

36. Змастити бічну поверхню щогли клеєм приклеїти вимпел

Відомості з історії Херсонського

Відомості з історії Херсонського морського порту

Місто Херсон було засновано Указом Катерини ІІ від 18 червня 1778 року. У гирлі Дніпра зводиться місто з суднобудівною верф'ю, торговою пристанню і фортецею, які повинні були стати базою створюваного флоту. Им'я місту надали на честь древньогрецької колонії Херсонес. Але у IV—III ст. до н.е. на цій території кочували скіфи, з часом їх змінили сармати. У період Київської Русі (IX—XII ст.) по річці проходив шлях «із варяг у греки», який слов'яни використовували в торгових цілях. На Великому Потьомкінському острові знаходилось слов'янське поселення.

На місце, де слід заснувати місто, вказав фаворит імператриці Катерини II Г.О. Потьомкін. Він був призначений генерал - губернатором міста і в подальшому вважав Херсон своїм дітищем. До споруди Херсона були залучені відомі архітектори та інженери І. Старов, І. Ситников, К. Боржуа, М. Корсаков, Герма та інші. За кілька років був розроблений план міста, якому притаманні риси чіткої і ясної впорядкованості. Центром була фортеця, площею близько 100 га. Це був комплекс військово - фортифікаційних, громадських та культових споруд. В оборонну систему входили високі насипні вали, бастіони, равеліни, підземні мінні галереї, рів, колодязь, Московські та Очаківські ворота з підйомними мостами.

У Херсоні починалося будівництво Чорноморського флоту. У вересні 1783 року зі стапелів адміралтейської верфі було спущено на воду перший великий 66 - гарматний корабель «Слава Єкатерині». Наприкінці XVIII століття через Херсонський порт здійснювалася торгівля з Францією, Італією, Іспанією та іншими країнами Європи. Під час подорожі по півдню Малоросії імператриці Катерини II херсонською фортецею були захоплені навіть іноземці.

Поступово Херсон стає економічним і політичним центром Новоросії. Будівництвом фортеці і самого міста займався генерал цехмейстер І.А. Ганнібал, потім інженер-полковник М. Корсаков. Продовжив їхню справу адмірал Ф.Ф. Ушаков, який прибув до Херсона на чолі колони з 700 балтійських матросів. Будували місто солдати, каторжні працівники, а також казенні та вільні робочі.

Після заснування Миколаєва (1789 р.) і Одеси (1794 р.) Херсон втрачає значення головного торгового порту і верфі півдня Росії, нові портові міста могли приймати кораблі більш з глибокою осадкою. З цього часу адміралтейство і військове суднобудування переводяться до Миколаєва, а частина купецьких контор — до Одеси. Населення міста різко скорочується. Однак цивільне суднобудування як і раніше залишається провідною галуззю економіки Херсона. Через нього Росія здійснювала зовнішньоторгівельні зв'язки з Францією, Італією, Грецією, Єгиптом. У XIX столітті розвиток Херсона триває. Звідси за кордон відправляли стройовий ліс, вовну, сало, пшеницю, мідь, рибу; ввозили тонкі сукна, шовк, прянощі. У 1831 р. купецькі верфі стали єдиною державною верф'ю, де за період з 1833 по 1843 було споруджено 187 судів. Порт мав у розпорядженні великий вітрильний та паровий флот.

З 1803 року Херсон - центр Херсонської губернії. У 1806 році будується верф торгового суднобудування, з якої щорічно спускалися на воду від 20 до 30 торгових суден. Відбувається постійний приплив робочої сили, збільшення кількості населення і об'єму будівництва, з'являються підприємства з переробки сільськогосподарської продукції. У місті в 1813 році будується перше повітове училище, а потім чоловіча гімназія, училище торгового мореплавання, до середини століття — земське сільськогосподарське училище.

Значення Херсона як важливого морського порту Росії значно посилюється після поглиблення дна в руслі Дніпра. На початку XX століття звідси вивозилися в Європу десятки мільйонів пудів хліба. Промислові підприємства постачали продукти харчування, легкої промисловості, суднобудування, сільськогосподарського машинобудування, лісообробки. До 1914 р. в результаті концентрації виробництва кількість підприємств скоротилася до 113, кількість робітників збільшилася до 8,5 тис. осіб. Найбільшими були верф Вадона і завод сільськогосподарських знарядь Гуревича.

За роки індустріалізації Херсон перетворився на великий промисловий центр. Були побудовані електромашинобудівний завод, кондитерська фабрика, консервний і бавовнопереробний завод, закінчено будівництво одного з найбільших у країні елеваторів, будувався нафтопереробний завод. Після звільнення 13 березня 1944 року Херсону від фашистів, місто активно відновлюється і розвивається, перетворюється в промисловий, сільськогосподарський та культурний центр на півдні України. Морський торговий порт стає одним з ведучих на Чорному морі. Річковий порт, залізниця і авіалінії забезпечують зв'язок міста як усередині області, так і за її межами. У 1951 р. було почато будівництво Херсонського суднобудівельного заводу (ХСПО), а через три роки зі стапелів заводу зійшли перші танкери «Херсон», «Грозний», «Каховка», «Поти», «Керч».

Приклади плаваючих моделей для виготовлення дітьми

на уроках праці , заняттях гуртків технічного напрямку (або внесення до банку ідей на доконструювання, переконструювання)

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.

До ЗНО з УКРАЇНСЬКОЇ МОВИ ТА ЛІТЕРАТУРИ залишилося:
0
2
міс.
2
8
дн.
2
3
год.
Готуйся до ЗНО разом із «Всеосвітою»!