і отримати безкоштовне
свідоцтво про публікацію
! В а ж л и в о
Предмети »

Світ дорослих і світ дітей у повісті Марка Твена «Пригоди Тома Сойєра»

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Дата____________Клас___5_____ № уроку____38_____

Тема. Світ дорослих і світ дітей у повісті Марка Твена «Пригоди Тома Сойєра»

Мета. Продовжити знайомство з повістю; порівняти світ дорослих та світ дітей, представлений у повісті; поглиблювати вміння аналізу епічного тексту; розвивати навички усного зв'язного мовлення; виховувати інтерес до життя, взаємоповагу.

Хід уроку

І.Організаційний момент

1. Тренувати мовлення й шукати родзинку

Нам допоможе мовна... розминка.

2. Щоб більше про автора цікавого знати,

Його біографію будемо... вивчати.

3. А потім думки всі докупи зберемо

Й над твором новим працювати...почнемо.

4. Коли ж забажаємо ми відпочинку,

То проведемо фізкультурну...хвилинку.

5. І сюрприз на вас чекає,

Діалог ми розі граєм.

6. Разом добре поміркуєм,

В групах дружно... попрацюєм.

7. Перш, ніж задзвенить дзвінок,

Підсумуємо урок

ІІ. Актуалізація опорних знань учнів

1. Робота в парах

-У вас на партах конверти в яких надруковані події розділу розмістіть їх у хронологічній послідовності.

1. Настала субота. Ранок видався ясний і свіжий.

2. Том з відром та довгою щіткою вийшов на вулицю

3. Із хвіртки, наспівуючи «Дівчата з Буффало», підстрибцем вибіг Джім з бляшаним відром у руці.

4. «…Джиме, я дам тобі кульку, я дам тобі свою білу мармурову кульку.»

5. У цю важку й безнадійну хвилину його раптом окрилило натхнення – не що інше, як натхнення, геніальна , блискуча думка.

6.Ось у далині зявився Бен Роджерс. Кепкувань цього хлопця Том боявся найбільше.

7. Том зневажливо глянув на хлопця і сказав: «Що ти називаєш роботою?»…

8. …Я вважаю, що навряд чи знайдеться хтось один на тисячу, навіть на дві тисячі хлопців, хто може це зробити як слід.

9. Том віддав щітку, на його обличчі виписувалась нехіть, зате в серці буяла радість»

10. Отже жити на світі не так уже й погано. Сам того не відаючи, Том відкрив великий закон, який керує вчинками людей, а саме: коли хлопчикові, або дорослому забагнеться чогось, треба, щоб цього нелегко було досягти.

Вправа «Хто уважніший? »

Завдання для всіх учнів.

Із переліку предметів виписати ті, що отримав Том, як винагороду,за те, що дав можливість хлопцям фарбувати свій паркан:

Персик, 12 скляних кульок, футбольний м’яч, паперовий змій, синє скельце від пляшки, чорний кіт, ключ, пташка, яблуко, дохлий пацюк на мотузці, крейда, олівці, шість пістонів, олов’яний солдатик, конструктор LEGO, собачий нашийник.

А тепер ваше завдання: дописати самостійно «коштовності», які рахував Том і яких немає в переліку. (Ще 9 шт.) Всього 19 предметів.

ІІІ. Повідомлення теми, мети уроку.

ІУ. Сприйняття й засвоєння навчального матеріалу.

  1. Читання 6 розділу повісті.

    • С.162-163 – самостійне читання

  • Що видізналися про Гекльберрі Фінна?

  • Чому матері не хотіли, щоб їхні діти спілкувалися з Геком?

    • С.162-165 – читання в особах

  • Які хлопчачі теми обговорювали Том і Гек?

  • Доведіть, що хлопчаки найбільше цінують дружбу, таємниці, пригоди?

  • Яке значення мають забобони в дитячих іграх?

  • З якою метою Том і Гек збиралися вночі на кладовище?

2. Перегляд відео фрагменту «Том знайомиться з Беккі»

3. Інтерактивне технологія «Займи позицію»

Чи стануть, на вашу думку, Том і Беккі друзями ?

1. Будуть товаришувати

2. Том не захоче дружити

3. Беккі не захоче дружити

4. Мені байдуже

Обгрунтуйте свій вибір.

4. Бесіда за питаннями.

  • Чому ви поспішаєте стати дорослими ?

  • Чи завжди “дорослість ’’ залежить від віку людини?

  • Назвіть хлопчаків — героїв повісті, які забули, що вони діти. Які їхні вчинки дають вам підстави для такого висновку?

  • Тітка Поллі постійно намагається виховува­ти Тома ідеальним (на її погляд) хлопчиком. Чи зав­жди сама тітка Поллі була такою? Уявіть, якою вона була в дитинстві.

  • Чи можна стверджувати, що абсолютно все, що є в дитинстві, необхідне і в дорослому житті?

  • У передмові до повісті Марк Твен зазначав, що він хотів описати забобони, які трапляються се­ред дітей, а також негрів... Які згадані в повісті дитячі забобони видаються безглуздими в дорос­лому житті?

  • Що об’єднує світ дорослих і дітей?

  • Який “закон”, що керує всіма людськими вчин­ками, спільний як для дітей, так і для дорослих, відкрив Том Сойєр, фарбуючи паркан?

5. Дослідницька робота «Світ дітей і світ дорослих»

Діти

Дорослі

відкриті, шукають пригод, грайливі, забобонні, вірні друзі, щирі

стримані, помірковані, заковані правилами та пересторогами

Проблемні питання

Чому дитина, коли дорослішає так змінюється?

Чому так важливо зберегти в собі світло дитинства в дорослому житті?

У. Підсумок уроку.

Дискусія за проблемними питаннями.

  • Чому дитина, коли дорослішає так змінюється?

  • Чому так важливо зберегти в собі світло дитинства в дорослому житті

Висновок: Марк Твен наполегливо підводить читача да думки, що життя може бути прекрасним і захопливим, що «чари» приховані в найбуденніших речах і що Том мав рацію, коли шукав у житті «чудес» і не мирився з сірим обивательським існуванням.

УІ. Домашнє завдання: прочитати розділ 9

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Курс:«Розвиток і саморозвиток професійної креативності вчителя »
Ілляхова Марина Володимирівна
36 годин
590 грн
295 грн

Бажаєте дізнаватись більше цікавого?


Долучайтесь до спільноти