+ Додати матерiал
і отримати
безкоштовне
свідоцтво
! В а ж л и в о
Предмети »
Приклад завдання з олімпіади Українська мова. Спробуйте!

Світ біблійної давнини в романі М.Булгакова "Майстер і Маргарита"

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися
Опис презентації окремими слайдами:
Слайд № 1

Нісан перший місяць року в єврейському релігійному календарі. Інша назва Авів, що означає «весна». Нісан починається в березні-квітні. В 14-й день ...
Слайд № 2

Нісан перший місяць року в єврейському релігійному календарі. Інша назва Авів, що означає «весна». Нісан починається в березні-квітні. В 14-й день нісана починається єврейська пасха — свято Песах. «У білому плащі з кривавим підбоєм, по-кавалерійському шаркаючи ногами, рано-вранці чотирнадцятого числа весняного місяця нісана в криту колонаду між двома половинами палацу Ірода Великого вийшов прокуратор Іудеї Понтій Пілат», – такою фразою закінчується перший і починається другий розділ першої частини роману М. Булгакова «Майстер і Маргарита», вона наче поєднує світ московських обивателів 30-х років ХХ ст. і світ біблійної давнини І ст. н.е., початку зародження християнства.

Римський імператор Тіберій призначив Пілата префектом (намісником) провінції Юдея. Префектів вибирали з римських вершників, які за статусом були др...
Слайд № 3

Римський імператор Тіберій призначив Пілата префектом (намісником) провінції Юдея. Префектів вибирали з римських вершників, які за статусом були другими після сенаторів. Він належав до знатного роду Понтіїв племені самнітів з південної Італії. Пілат почав служити в армії військовим трибуном, зробив кар’єру і був призначений намісником провінції, коли йому не виповнилося й 30 років. Він мав підтримувати порядок в Юдеї, наглядати за збором податків. Повсякденними судовими справами займалися юдейські суди. Але навіть Синедріон, вищий судовий орган іудеїв, не мав права самостійно виносити смертний вирок людині, а тому подібні справи передавалися на розгляд прокураторові — представнику римської влади в Юдеї.  Понтій Пілат - римський правитель, п’ятий прокуратор Юдеї з 26 до 36 р. н.е. Понтій Пілат. Джотто, 1305 р.

За роки правління Понтія Пілата був розп’ятий Ісус Христос, саме Пілат віддав розпорядження про його страту. Історія увінчала ім’я Пілата поряд з і...
Слайд № 4

За роки правління Понтія Пілата був розп’ятий Ісус Христос, саме Пілат віддав розпорядження про його страту. Історія увінчала ім’я Пілата поряд з іменем Ісуса Христа в молитві «Символ віри»: «І в єдиного Господа Ісуса Христа, ... розп'ятого за нас за Понтія Пілата...» . Так син царя звіздаря Ата та доньки мірошника красуні Піли увійшов в історію. ПІЛАТ ПІЛА – мати Пілата, донька мірошника. АТ – батько германський цар, астролог. Загалом, правління Пілата ознаменувалося масовим насильством, репресіями і стратами. Податковий і політичний гніт, образа релігійних вірувань іудеїв викликали масові народні виступи, які нещадно придушувалися римлянами. 

Військовим одягом Пілата була шкіряна туніка і металевий нагрудник. Перед широким загалом він з’являвся у білій тозі з пурпурною облямівкою. Таким ...
Слайд № 5

Військовим одягом Пілата була шкіряна туніка і металевий нагрудник. Перед широким загалом він з’являвся у білій тозі з пурпурною облямівкою. Таким його зобразив і Михайло Булгаков: «У білому плащі з кривавим підбоєм, по-кавалерійському шаркаючи ногами, рано-вранці чотирнадцятого числа весняного місяця нісана в криту колонаду між двома половинами палацу Ірода Великого вийшов прокуратор Іудеї Понтій Пілат». Символіка кольорів Білий колір – символ життя, червоний – символ крові, смерті, небезпеки. У руках Пілата як намісника кесаря в Юдеї долі людей, їхнє життя та смерть.

Червоне і біле на плащі Понтія Пілата, з’єднавшись, дали рожевий колір, колір троянди, у католицтві біла троянда – символ Христа. Запах трояндової ...
Слайд № 6

Червоне і біле на плащі Понтія Пілата, з’єднавшись, дали рожевий колір, колір троянди, у католицтві біла троянда – символ Христа. Запах трояндової олії переслідував прокуратора ще з досвіту. “Найбільше на світі прокуратор ненавидів запах трояндової олії, і все тепер віщувало недобрий день…» Саме цей запах передує появі у романі Ієшуа Га-Ноцрі. «Ту ж мить з ділянки саду під колони на балкон два легіонери ввели і поставили перед кріслом прокуратора чоловіка років двадцяти семи. Чоловік цей мав на собі старенький і роздертий блакитний хітон. Голова його була покрита білою пов’язкою з ремінцем округ лоба, а руки зв’язані за спиною. Під лівим оком у чоловіка був великий синець, у кутику рота — садно із запеченою кров’ю. Приведений з тривожною допитливістю дивився на прокуратора».

Ієшуа – єврейська форма грецького імені Ісус, що означає «порятунок». Га-Ноцрі – «назарянин, буквально - з Назарета». Саме тому його проповіді здаю...
Слайд № 7

Ієшуа – єврейська форма грецького імені Ісус, що означає «порятунок». Га-Ноцрі – «назарянин, буквально - з Назарета». Саме тому його проповіді здаються небезпечними первосвященику Каїфі, за доносом Іуди із Кіріафа Ієшуа був Ієшуа прибув у цей світ на початку ери християнства і проповідував вчення про добро. От тільки його сучасники ще не були готові до прийняття нових істин. заарештований і постав перед римським прокуратором Понтієм Пілатом. Малий Синедріон вже виніс смертний вирок бродячому філософу, тепер Пілат повинен вирішити, затвердити його чи ні.

Раптове припинення виснажливого болю прокуратор пов'язує з умінням Ієшуа лікувати хвороби. «Істина перш за все в тому, що у тебе болить голова, і б...
Слайд № 8

Раптове припинення виснажливого болю прокуратор пов'язує з умінням Ієшуа лікувати хвороби. «Істина перш за все в тому, що у тебе болить голова, і болить так сильно, що ти легкодушно помишляєш про смерть. Тобі не лише неспромога говорити зі мною, тобі важко навіть дивитися на мене. І зараз я мимоволі є твоїм катом, що мене засмучує. Ти не можеш навіть і думати про що-небудь і мрієш лише про те, щоб прийшла твоя собака, єдина, напевно, істота, до якої ти відчуваєш сердечну приязнь… Але муки твої зараз закінчаться, голова пройде». Пілату Ієшуа зізнається, що юрбі на базарі говорив про те, що «впаде храм старої віри і створиться новий храм Істини». Прокуратор, який страждає на гімікранію (мігрень), роздратовано заперечує: «Навіщо ж ти, бродяга, на базарі бентежив народ, розповідаючи про істину, про яку ти не маєш уявлення? Що таке істина?» І чує у відповідь спокійний голос:

Під час розмови між Понтієм Пілатом та Ієшуа виникає суперечка. У відповідях Пілата відчувається гіркота навченої досвідом людини. Він давно не має...
Слайд № 9

Під час розмови між Понтієм Пілатом та Ієшуа виникає суперечка. У відповідях Пілата відчувається гіркота навченої досвідом людини. Він давно не має жодних ілюзій з приводу законів суспільного устрою і впевнений, що царство справедливості не настане ніколи. Ієшуа стверджує, що люди від народження добрі, що настане час, коли відносини між ними будуть будуватися на принципах справедливості і гуманізму.

Однак Га-Ноцрі все одно залишається при своєму колишньому переконанні. Коли прокуратор знову запитує Ієшуа: «А тепер скажи мені, що це ти весь час ...
Слайд № 10

Однак Га-Ноцрі все одно залишається при своєму колишньому переконанні. Коли прокуратор знову запитує Ієшуа: «А тепер скажи мені, що це ти весь час вживаєш слова «добрі люди»? Ти всіх, чи що, так називаєш?» — Ієшуа спокійно відповідає: «Всіх... злих людей немає на світі». І Щуробія він теж вважає добрим, додаючи при цьому: «...Він, правда, нещаслива людина. З тих пір, як добрі люди спотворили його, він став жорстоким і черствим». Щоб спростувати твердження Ієшуа, що всі люди добрі, Пілат демонструє йому злу людину – кентуріона Марка Щуробія, який б'є підслідного.

Алогічним продовженням вчення про «добру людину» є міркування про природу влади: «… будь-яка влада є насильством над людьми, і прийде час, коли не ...
Слайд № 11

Алогічним продовженням вчення про «добру людину» є міркування про природу влади: «… будь-яка влада є насильством над людьми, і прийде час, коли не буде влади ані кесарів, ані будь-якої іншої влади. Людина перейде в царство істини й справедливості, де взагалі не буде потрібна жодна влада». Тіберій Клавдій Нерон Пілат відчув у словах арештанта дещицю правди. Але щоб його самого не запідозрили в співчутті ідеям злиденного філософа, прокуратор голосно промовив хвалу імператорові Тіберію: «На світі не було, немає і не буде ніколи величнішої і прекраснішої для людей влади, ніж влада імператора Тіберія». При цьому з ненавистю подивився на секретаря й конвой, боячись доносу з їх боку.

Пілат розуміє, що Ієшуа цікавий співрозмовник, філософ. Прокуратора вражають щира доброта людини, його спокій, відсутність принизливого страху, а о...
Слайд № 12

Пілат розуміє, що Ієшуа цікавий співрозмовник, філософ. Прокуратора вражають щира доброта людини, його спокій, відсутність принизливого страху, а особливо слова Ієшуа: «Правду говорити легко і приємно». Він переконаний, що ідеї Ієшуа про загальну рівність, справедливість, життя людей без утисків нереальні. Пілат не бачить в них ніякої небезпеки. У нього з’являється непереборне бажання врятувати Ієшуа. Але страх перед владою імператора, змушує прокуратора винести наказ про страту бродячого філософа Га-Ноцрі.

Пілат не втрачає надію врятувати Ієшуа. Він просить первосвященика Каїфу помилувати в честь свята саме цього засудженого. Але надія ця безпідставна...
Слайд № 13

Пілат не втрачає надію врятувати Ієшуа. Він просить первосвященика Каїфу помилувати в честь свята саме цього засудженого. Але надія ця безпідставна. Адже прокуратор розуміє, що пастку для Га-Ноцрі за допомогою зрадника Іуди з Кіріафа влаштував сам Каїфа. Тим не менш, у прокуратора є свобода вибору: останнє слово залишається все-таки за ним. Та, злякавшись Бродячий філософ сильний своєю непохитною вірою в добро, і цю віру не може відняти у нього навіть страх покарання. І невипадково Ієшуа перед стратою заявив, що найгіршою з людських вад вважає боягузтво. втратити свою високу посаду, ігемон засуджує Ієшуа до страти. Пілат «умиває руки» (ухиляється від відповідальності), віддаючи право вирішення долі Ієшуа натовпу.

Прокуратора починає мучити совість за те, що, злякавшись, він підписав смертний вирок Ієшуа. Пілат почуває каяття, тому наказує убити філософа на х...
Слайд № 14

Прокуратора починає мучити совість за те, що, злякавшись, він підписав смертний вирок Ієшуа. Пілат почуває каяття, тому наказує убити філософа на хресті, щоб той довго не мучився . Потім віддає наказ Афранію убити Іуду. Але вбивство , за вченням Га-Ноцрі, безумовне зло, яке нічим виправдати неможливо. І смерть зрадника з Кіріафа не заспокоїла совість прокуратора. Марно Пілат уже після страти намагається переконати уві сні Ієшуа, що обсяг його, прокураторської, влади обмежений і явно недостатній для того, щоб перешкодити здійсненню несправедливої страти. Себе ж самого прокуратор безуспішно запевняє, що страти не було, але, прокинувшись, чітко усвідомлює, що вона була…

Пілат зазнає моральної поразки, капітулює перед страхом за своє життя. За хибний моральний вибір він упродовж тисячоліть розплачується муками совіс...
Слайд № 15

Пілат зазнає моральної поразки, капітулює перед страхом за своє життя. За хибний моральний вибір він упродовж тисячоліть розплачується муками совісті. Прокуратор бажав іти поруч із Ієшуа місячною доріжкою. І тільки після двох тисяч років каяття перед Пілатом проліг довгоочікуваний шлях — дорога до світла. Місячне сяйво у Булгакова є символом Істини, вічного , духовного.

На думку Булгакова, добро і зло твориться на землі людьми. Все вирішує людина, особистість, вона несе відповідальність за свій вибір між добром і з...
Слайд № 16

На думку Булгакова, добро і зло твориться на землі людьми. Все вирішує людина, особистість, вона несе відповідальність за свій вибір між добром і злом. Цей вибір визначається вірою людини або безвір'ям. Спочатку вважалося, що Ієшуа Га-Ноцрі і Ісус – це одна і та ж людина, от тільки автор хотів сказати зовсім не це. Образ Ієшуа не відповідає жодному із християнських канонів. Цей персонаж включає в себе безліч релігійних, історичних, етичних, психологічних і філософських характеристик, але все ж залишається простою людиною.

Булгаков спеціально підкреслює значну різницю між Ієшуа Га-Ноцрі і Ісусом Христом. Подібність між ними відображається лише в деяких моментах. Напри...
Слайд № 17

Булгаков спеціально підкреслює значну різницю між Ієшуа Га-Ноцрі і Ісусом Христом. Подібність між ними відображається лише в деяких моментах. Наприклад, Ієшуа був так само зраджений Іудою, він прийняв смерть на хресті, але в іншому він зовсім друга людина. І ми пропробуємо це довести. Йому 33 роки, родом він із Віфлієму. Батьки, Марія та Йосип, - з Назарету. Йому 27 років, родом він із Гамали, батьків не пам’ятає, знає тільки, що батько був сирієць. Ісус прибув до Єрусалиму на ослі у супроводі учнів, люди встеляли йому дорогу пальмовим віттям. Ієшуа прибув до Єршалаїму пішки через Сузькі ворота в супроводі Левія Матвія. Ісус зображений божеством, чимось святим і недосяжним для звичайного смертного. Ієшуа виглядає як звичайний бродяга, любить пофілософствувати , відчуває природний страх перед фізичним болем.

У Ісуса було 12 учнів (апостолів), один із них – Іуда Іскаріот (із Каріота) – зрадив його за 30 срібняків. Іуда не витримав докорів сумління і пові...
Слайд № 18

У Ісуса було 12 учнів (апостолів), один із них – Іуда Іскаріот (із Каріота) – зрадив його за 30 срібняків. Іуда не витримав докорів сумління і повісився на осиці. Ієшуа мав лише одного учня – Левія Матвія. А зрадив його за 30 тетрадрахм Іуда із Кіріафу, який згодом був зарізаний за наказом Понтія Пілата. На страту Ісус іде у супроводі натовпу, несе хрест, падає по дорозі, хрест заставляють нести Симона, чоловіка, що йшов з поля. Ієшуа на страту везуть на візку, а хрест несуть за ним. Поряд із ним тільки Левій Матвій і солдати. Ієшуа стратили на Лисій горі, його прив’язали мотузками, змочили губи водою і закололи в серце через 4 години. Після смерті Ієшуа Єршалаїм накрила пітьма і почалася злива, Левій Матвій зняв тіло Ієшуа, а сторожа поховала його в одній ямі з іншими страченими. Після смерті Ісуса відбулося затемнення сонця, почався землетрус. Йосип заніс тіло Ісуса в печеру, яку завалив великим каменем. На третій день Ісус воскрес. Страта Ісуса відбувалася на Голгофі, його розіп’яли, змочили губи оцтом, помер від мук через 6 годин.

Розкривають проблему віри, втрату духовності та моральних страждань людини. Поєднують проблеми творчості, любові і милосердя в одне ціле, як вічні ...
Слайд № 19

Розкривають проблему віри, втрату духовності та моральних страждань людини. Поєднують проблеми творчості, любові і милосердя в одне ціле, як вічні цінності для людини. Виражають авторське бачення подій І ст. н.е. Це своєрідне Євангеліє від Булгакова. Доводять існування Бога. Вони є тим ланцюгом , який пов’язує людину з майбутнім, з Вічністю.

1. О.Ніколенко, Л.Ковальова, Л.Юлдашева. Зарубіжна література (рівень стандарту). Підручник для 11 класу закладів загальної середньої освіти. Київ ...
Слайд № 20

1. О.Ніколенко, Л.Ковальова, Л.Юлдашева. Зарубіжна література (рівень стандарту). Підручник для 11 класу закладів загальної середньої освіти. Київ «Грамота»2019 ст.54-56 2. Понтій Пілат та Ієшуа Га-Ноцрі – сутність суперечки. https://obrazovaka.ru/sochinenie/ master-i-margarita/pontiy-pilat-i-ieshua-ga-nocri-sut-spora.html 3. Понтій Пілат. Вікіпедія https://uk.wikipedia.org/wiki/%D0%9F%D0%BE%D0%BD%D1%82%D1%96%D0%B9_%D0%9 F%D0%B8%D0%BB%D0%B0%D1%82 4. Ієшуа і Понтій Пілат. Суперечка про істину – суперечка про людину. http://www.litra.ru/composition/get/coid/00022001184864185666/ 5. Ким був Понтій Пілат? https://wol.jw.org/uk/wol/d/r15/lp-k/2005683 6. Характеристика Понтія Пілата. “Майстер і Маргарита" https://dovidka.biz.ua/harakteristika-pontiya-pilata-mayster-i-margarita/ 7. Ієшуа Га-Ноцрі в романі М.Булгакова “Майстер і Маргарита” http://druzy.com.ua/iyeshya-ga-nocri-v-romani-bylgakova-maister-i-margarita-harakteristika-obrazy/ 8. Ілюстрації до “Майстра і Маргарити”. Маски Михайла Бруні. https://litvinovs.net/illustrations/master_and_margarita/brunea.

Опис документу:
11 клас. Зарубіжна література. Світ біблійної давнини в романі М.Булгакова "Майстер і Маргарита". Презентація до уроку, яка допоможе учням ознайомитися з євангельськими сюжетами та образами роману, змістом розділів 2,16,25,26.

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Курс:«Професійний розвиток педагогічних працівників. Як навчати дорослих ефективно? »
Просіна Ольга Володимирівна
36 годин
590 грн
590 грн