Сьогодні о 18:00
Вебінар:
«
Сучасні підходи до соціалізації дошкільника
»
Взяти участь Всі події

Сюжетно-рольова гра "У музеї" для дітей старшого дошкільного віку.

Дошкілля

Для кого: Дошкільнята (5-6 років)

06.04.2020

508

22

0

Опис документу:
розвивати пам’ять, зв’язне мовлення, спостережливість, уміння висловлювати своє відношення та враження від виробів декоративно – прикладного мистецтва; виховувати інтерес до народного мистецтва, патріотичну гордість, естетичний смак, здатність відчувати красу, викликати зацікавленість і бажання навчитись виготовляти подібне; продовжувати формувати у дітей через сюжетно – рольову гру «У музеї» знання про витвори українських митців (кераміку, вишивку, писанкарство, лозоплетіння). Закріпити знання
Перегляд
матеріалу
Отримати код

Мета: розвивати пам’ять, зв’язне мовлення, спостережливість, уміння висловлювати своє відношення та враження від виробів декоративно – прикладного мистецтва; виховувати інтерес до народного мистецтва, патріотичну гордість, естетичний смак, здатність відчувати красу, викликати зацікавленість і бажання навчитись виготовляти подібне; продовжувати формувати у дітей через сюжетно – рольову гру «У музеї» знання про витвори українських митців (кераміку, вишивку, писанкарство, лозоплетіння). Закріпити знання про елементи та кольори, притаманні вишивці, писанкарству.

Матеріали: оформлені виставки «Кераміка», «Вишивка», «Писанкарство», «Лоза», гроші, квитки, художнє слово.

Попередня робота: знайомство з грою «У музеї», виготовлення атрибутів до гри, розподіл ролей, вивчення віршів, народної гри «Ой, Василю – Василечку», розгляд тематичних альбомів, бесіди про українських народних умільців та їх працю, оформлення стендів.

Словник: кераміка, вишивка, писанкарство, лозоплетіння, миска, тарілка, макітра, горщик, писанка, крапанка, музей, виставка, екскурсовод, касир, відвідувач, виготовляти, творити.

Індивідуальна робота: з дітьми протягом всієї гри.

Хід: Малята, сьогодні у нас зібралося багато гостей, привітайтеся, будь ласка, з ними.

Здрастуйте, люди добрі!

Ті, хто прийшов до нас!

Вихователь: Наші діти раді,

Бачити всіх вас!

Діти, ви знаєте, що на Україні існує багато різних музеїв. І у нашій групі не випадково стільки гостей, вони завітали до музею, який ми влаштували. І сьогодні проведемо цікаву екскурсію в ньому.

  • Пригадайте, хто працює в музеї? (екскурсовод, касир, директор)

  • Хто ще приходить до музею? (відвідувачі)

  • А чи пам’ятаєте правила поведінки в музеї?

Дитина читає вірш: «Ми всі знаєм, що в музеї…»

Ми всі знаєм, що в музеї

Є неписаний закон

Він суворий, мов дракон.

Хто торкнеться експонату,

Чи подряпає картину –

То за це таку дитину

В фонд музейний без витрат

Заберуть, як експонат.

Сьогодні тут будуть працювати: касир, екскурсоводи, і, звичайно, завітають до музею відвідувачі. А працювати сьогодні в ньому будуть такі виставки:

«Кераміка»;

● «Вишивка»;

● «Писанкарство»;

● «Лоза».

Отже, касиром буде ___________________________________.

Екскурсоводом виставки «Кераміка» - _______________________________;

Виставки «Вишивка» - _____________________________________________;

Виставки «Писанкарство» - _________________________________________;

Виставки «Лоза» - _________________________________________________.

Всі інші та я – відвідувачі сьогоднішніх виставок. Прошу всіх зайняти свої місця. (касир – за столом, екскурсоводи – біля виставок)

Касир: ціна квитка – 9 гривень. Прошу всіх придбати квитки для відвідування виставок.

(діти шикуються в чергу, рахують гроші, касир дає здачу та квитки відвідувачам)

Відвідувач: Подивіться, як гарно у цій кімнаті. З давніх – давен українська земля славилась народними майстрами. В Україні вміли і ткати, і вишивати, і малювати, і плести з лози, і виготовляти кераміку.

Екскурсовод «Кераміки»:

Глина в кого ожива?

Творить хто з неї дива?

В нього посуд, ніби жар, -

Ну звичайно ж, це гончар.

Ось і виставка кераміки. На виставці є багато посуду, зробленого з глини. Це миски та тарілки, макітри, горщики. Весь посуд прикрашений квітами, листочками, крапочками, кривульками, завиточками. Їжа, яку готували у глиняному посуді була дуже смачною, бо посуд гарно зберігає тепло, і, навпаки, прохолоду.

Відвідувач: (показує на глечик) А що це таке, і як використовувалося?

Екскурсовод «Кераміки»: Це – глечик. Молоко, налите в глечик, довго не вкисає, зберігає свої цілющі властивості.

Відвідувач: Як цікаво побувати на виставці вишивки.

Екскурсовод «Вишивки»: Вишивка дуже поширена в Україні. Вишивками прикрашали простирадла, подушки, одяг, серветки, рушники. Вишивали рослини, геометричні форми, використовували нитки яскравих кольорів. Вишивали хрестиком, гладдю.

Відвідувач: Я чудовий вірш знаю Вадима Крищенка «Мама вишила мені»:

Мама вишила мені квітами сорочку.

Квіти гарні, весняні: - На, вдягай, синочку!

В нитці – сонце золоте, пелюстки багряні,

Ласка мамина цвіте в тому вишиванні.

Вишиваночку візьму, швидко одягнуся,

Підійду і обніму я свою матусю.

Відвідувач: А мені подобається вірш Наталії Май «Вишита сорочка»:

Мені сорочку мама вишивала

Неначе долю хрестиком вела.

Щоб лихих стежок не шукала,

І до людей привітною була.

Виконуй, доню, - мама говорила

Життя закони, істини прості,

Не зраджуй землю, що тебе зростила,

Не залишай нікого у біді.

Відвідувач: Спасибі за розповідь та вірші.

Екскурсовод «Писанкарства»: А зараз запрошую вас ознайомитися з писанкарством. До свята Великодня люди розмальовували яйця. Якщо фарбували в один колір, то це були крашанки. Прикрашали крашанки крапочками – тоді ці яйця називалися крапанками. А ті, що розмальовували різними знаками, називалися писанками.

В цій писанці вкраїнській

Душевна глибина.

Жива блакить барвінку

Й хода весни, красна.

Для писанки брали різні фарби.

Відвідувач: Цікаво, що ж позначав кожний колір?

Екскурсовод «Писанкарства»: Жовтий – колір сонця і пшениці, зелений – колір природи, синій – колір неба, червоний – колір любові та життя. Щоб прикрасити писанку, використовували різні елементи, які щось означали.

Відвідувач: Що ж це за елементи і що вони позначають?

Екскурсовод «Писанкарства»: Півень означав сонце і добро, ромб – засіяне поле, трикутник – життя, риба – воду, олень – здоров’я, хрестик – воскресіння, дерево – життя.

Відвідувач: Дякуємо за цінну розповідь.

Екскурсовод «Вишивки»: Українські майстри вміли добре попрацювати, та й порозважатися вони також дуже любили. Пригадаємо українську народну гру «Ой, Василю – Василечку».

Діти стають у коло, лічилкою вибирають Василя.

Тікав заєць через міст,

Довгі вуха, куций хвіст.

А ти далі не тікай,

Рахувати починай.

Раз, два, три – вийди ти.

Українська народна гра: «Ой, Василю – Василечку».

Ой, Василю – Василечку,

Ти ж поглянь бо на нас.

Чи вгадаєш, Василечку,

Яка праця у нас.

А як не вгадаєш –

Будемо карати,

Будеш перед нами

Три дні танцювати. (гра триває 3 рази)

Екскурсовод «Лози»: На останок хочеться згадати майстрів, які займалися лозоплетінням. В Україні на річках ростуть такі кущики, як лоза. Гілочки лози дуже добре гнуться і майстри навчилися робити дуже гарні речі: вази, тарілки, кошики, меблі. На жаль, в нашому музеї є лише фотовиставка цих експонатів.

Відвідувач: А чи ще щось виготовляли з лози?

Екскурсовод «Лози»: Славилося лозоплетіння ще іграшками – забавлянками для дітей. Ці іграшки екологічно чисті, ними полюбляла бавитися вся дітвора.

Відвідувач: Є вірш Любові Решетовської «Лозоплетіння».

Мене мати народила, і в колиску положила,

Яку дід Онисько з лози змайстрував.

Йшли роки, а я зростав.

За дідусевим творінням із лози спостерігав.

Гарно він ложив лозинки, і сплітав чудові:

Стільці, столи, кошики, корзинки.

Прийшов мій час, і я лозиння в руки взяв,

Й почав плести прекрасні вироби з лози.

Хвала дідусевим рукам за ті усі творіння,

І що з собою не забрав а передав нащадкам він –

Лозоплетіння.

Екскурсовод «Кераміки»: Час закінчувати нашу екскурсію, ще багато чого вміли та виготовляли саме наші народні умільці, слава яких сягає далеко за межі нашої Батьківщини. Тому з нетерпінням будемо чекати на вас на інших виставках.

Вихователь:

  • Де ми побували сьогодні з вами?

  • Що побачили?

  • Хто був касиром?

  • Екскурсоводом?

  • Що нового дізналися?

  • Що сподобалося найбільше?

  • Чи хотіли б ви продовжити гру «У музеї» наступного разу?

Кожен погляд, кожне слово має значення,

Попрощаємось з гостями: «До побачення»!

6

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу.