Сюжетно-рольова гра «Банк» Старша група

Опис документу:
Методична розробка проекту сюжетно-рольової гри для дітей старшого дошкільного віку Мета: ознайомити дітей з банком — фінансовою установою, його функціями: знати, що в банку зберігаються, видаються або обмінюються гроші, здійснюються розрахунки між підприємствами. Підвести до свідомого розуміння, що без банку не може обійтись жодне підприємство, жодний бізнесмен; в банку можна взяти гроші в кредит.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Методична розробка проекту сюжетно-рольової гри для дітей старшого дошкільного віку «Банк»

Мета: ознайомити дітей з банком — фінансовою установою, його функціями: знати, що в банку зберігаються, видаються або обмінюються гроші, здійснюються розрахунки між підприємствами. Підвести до свідомого розуміння, що без банку не може обійтись жодне підприємство, жодний бізнесмен; в банку можна взяти гроші в кредит. Уточнити та розширити знання дітей про значення простих банківських операцій з грішми. Знати: щоб заощадити або отримати гроші в банку — треба мати ощадну книжку. Закріпити знання дітей про професії людей, які там працюють. Вчити дітей економності, бережливості, формувати вміння співвідносити свої бажання з можливостями. Виховувати діловитість, вміння працювати разом та доводити свою справу до кінця.

Форма проведення:

- організація гри. Мета: удосконалювати техніку гри, розширити орієнтування дітей у соціальному житті;

- вільна ігрова діяльність дітей. Мета: формувати активну позицію дитини в грі, реалізовувати сфери їх власних інтересів.

Попередня робота:

Освітньо-виховний процес.

Мета: знайомити дітей в ігровій формі з новими економічними поняттями для розвитку сюжетної лінії гри «Банк»;

  • читання оповідань, розгадування загадок, розучування прислів’їв та приказок;

  • розгляд ілюстрацій «Хто працює в банку?»;

  • екскурсія до банку;

  • дидактичні ігри: «Хто працює в банку» «Катруся купує іграшки», «Чому плакала гривня», «Що потрібно для роботи банкіра?», «Хто працює в банку?»;

  • розповідь вихователя «Нові професії ділових людей»; «Гроші та їх використання», «Банк і його функції».

Тематичні сюжетно-рольові ігри.

Мета: розширювати межі зображуваного в грі через програвання ситуацій до певних сюжетів.

Предметне наповнення ігрових зон:

- робоче місце банкіра: стіл, стілець, телефон, комп'ютер, папка з документами;

- робоче місце касира: каса, сейф, папка для документації;

- охорона: стіл, стілець, телефон, рація.

Мотивація: Всі бажаючі відкрити власну справу отримують в банку грошові кредити.

Ігрова діяльність дітей:

Сюжети

Ролі

Атрибути

Ігрові дії

Мовні звороти

Відкриття банку

Банкір, помічники банкіра, касир, охоронник, клієнти банку.

Ксерокопії грошей (гроші), паспорт

Банкір видає гроші, клієнти їх отримують

Грошові кредити, кредитні картки, витрати, доходи.

Супутні сюжети

Відкриття власної справи

Підприємець, ветеринар, кондитер, турагент тощо

Ігрові набори: магазин, лікарня, м'які іграшки, столи, стільці тощо

Організовують власну справу

Бізнес, чистий прибуток, податки, реклама.

Хід гри: на початку гри роль банкіра бере на себе вихователь. У ході гри ця роль потім передається одному з дітей.

Завдання до дітей: подумайте, яку справу ви хочете відкрити, чим вам цікаво займатися.

Отриманими грошима (грошовими кредитами) ви розпоряджаєтеся на власний розсуд: можете заробити ще більше, можете витрачати на що-небудь, але в кінці гри ви повинні повернути гроші банку з процентами».

Банкір обговорює з кожним клієнтом: яке діло він хоче відкрити, чому, скільки грошей йому для цього потрібно; домовляється, яку суму потрібно буде повернути в банк в кінці гри.

Самостійна ігрова діяльність дітей. Відкриття власної справи.

Дітям пропонується певний набір ігрового матеріалу, з якого вони вибирають те, що їм потрібно для гри.

Діти самі створюють новий ігровий простір (відкриття магазину, кафе, ветеринарної клініки тощо).

Далі розгортається вільний сюжет гри за власним задумом.

Ігрові дії:

1) Вихователь виступає як зразок:

  • рольової поведінки, коли вступає в рольову взаємодію з дітьми (банкір обідає в кафе, робить покупки в магазині, набуває путівку в турагенції тощо);

  • Рольових діалогів, за допомогою яких він стимулює дітей до потреби в спілкуванні між собою;

- входження в роль: зміна зовнішнього вигляду, впорядкування ролі, рольових дій (зміна ходи, міміки, жестів, мови);

- використання ігрового середовища: педагог відкриває власну фірму;

 2) Введення в гру подій: день народження в кафе, термінове відрядження, відкриття нового банку, пожежа тощо.

3) Введення правил гри:

  • будь-яка справа має бути не тільки прибутковою, але і корисною;

  • всі суперечки вирішувати тільки шляхом домовленості між собою.

4) Внесення нових предметів для гри: водійські посвідчення, кредитні картки, авіаквитки, рекламні буклети тощо.

5) Створення проблемних ситуацій: дефіцит товару, обмін товарами або послугами тощо.

Закінчення гри:

Банк попереджає: «Всі, хто взяв валютні кредити, терміново підійдіть до банку. Банк розпочинає свою роботу по зворотному прийому грошових коштів.

Банкір розмовляє з кожним «власником справи»: як заробляли гроші, на що вони витрачалися.

Сума, що залишилася підраховується і повертається в банк.

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Курс:«Впровадження веб-квестів в освітній процес»
Левченко Ірина Михайлівна
36 годин
590 грн