і отримати безкоштовне
свідоцтво про публікацію
Взяти участь
Поспішайте взяти участь у вебінарі Арт-терапія в педагогічній практиці. Емоційний розвиток особистості засобами арт-терапії
До початку вебінару залишилось:
3
Дня
3
Години
16
Хвилин
30
Секунд
Предмети »

СУЧАСНЕ РАБСТВО виховна година

Перегляд
матеріалу
Отримати код

СУЧАСНЕ РАБСТВО

виховна година

Мета:

  • ознайомлення з поняттям «торгівля людьми»;

  • підвищення рівня поінформованості учнів щодо проблеми торгівлі людьми;

  • ознайомлення учнів з різними формами торгівлі людьми;

  • формування моральних позицій, культури поведінки;

  • виховання негативного ставлення до вад людства;

  • спонукання до морального самовдосконалення.

Методи і прийоми:

демонстрація презентації, учнівський проект, робота в групах, активні дебати, мозковий штурм, метод «відео ефект», відкритий мікрофон.

Обладнання:

дошка, комп’ютер, звукові колонки, відеопроектор.

Методичне забезпечення:

презентація «Сучасне рабство», сигнальні картки для голосування, учнівський проект, відеофрагмент «Не продавайся!», картки для роботи в групах «Причини торгівлі людьми»

ЗМІСТ ВИХОВНОГО ЗАХОДУ

І. Організаційна частина. Привітання

ІІ. Мотивація пізнавальної активності

2.1. Оголошення теми виховного заходу

2.2. Вступне слово ведучого

IІІ. Формування знань та уявлень з теми

3.1 Інформаційне повідомлення викладача «Сучасне рабство»

3.2 Мозковий штурм «Торгівля людьми – це ….»

3.3 Робота в групах «Причини торгівлі людьми»

3.4 Учнівський проект «Поняття та засоби вербування»

3.5 Метод «відеоеффект»

ІV. Підведення підсумків виховної години

V. Рефлексія. Відкритий мікрофон

СЦЕНАРІЙ ВИХОВНОГО ЗАХОДУ

І. Організаційна частина.

Привітання викладача. Перевірка наявності учнів на виховній годині.

ІІ. Мотивація пізнавальної активності.

Слайд 1

Наш захід ми назвали «Сучасне рабство». Темою сьогоднішньої зустрічі обрано проблему торгівлі людьми. Здається досить дивним, що сьогодні, в ХХІ столітті, ми змушені говорити про це явище не в історичному контексті, а в реальному часі. На превеликий жаль, і зараз, мільйони людей у світі перебувають у рабстві. Звичайно, «нові раби» не носять кайданів, їх не пропонують відкрито на ринках, як то було у прадавні часи, на них ніхто не має легальних прав, тому що у всіх країнах рабство заборонено. Тим не менш, люди перетворюються на «товар», який можна продавати і купувати, використовувати як завгодно, а потім викидати як непотріб. Тому торгівля людьми вважається сучасною формою рабства, і розглядається на міжнародному рівні як злочин, що карається законом.

Світова спільнота намагається боротися з цим явищем, але не зважаючи на увагу міжнародних організацій до зазначеної проблеми, торгівля людьми останніми роками набула надзвичайного поширення.

ІІІ. Формування знань та уявлень з теми

3.1 Інформаційне повідомлення викладача «Сучасне рабство», що супроводжується демонстрацією комп’ютерної презентації.

Офіційна статистика не дає чіткого уявлення про масштаби цього явища і точну кількість жертв, оскільки торгівля людьми є злочином, який досить складно від слідкувати тому, що злочинці використовують безліч форм і методів; крім того, більшість постраждалих не звертається по допомогу через страх покарання, осуд або просто не мають можливості це зробити. Тому до офіційних зведень потрапляє лише один з сотень таких випадків.

Слайд 2

Так, наприклад, за даними Організації об’єднаних націй, щороку через міжнародні кордони продають 600-800 тис. осіб, а в ситуацію торгівлі людьми потрапляють 4 млн. Згідно з дослідженнями Міжнародної Організації Праці, близько 12,3 млн. людей у світі займаються примусовою працею.

Торгують і жінками, і чоловіками, і дітьми, але в переважній більшості випадків в якості «товару» виступають жінки. Приблизно в одному випадку з п’яти жертвами работоргівців стають діти. За даними ООН, жертвами торгівців людьми щороку стають 1,2 млн. дітей. Їх вивозять в інші країни або регіони з метою всиновлення, випрошування милостині, використання у важкій нелегальній праці або для роботи у сфері секс-послуг, порнобізнесі тощо. Спектр роботи стає все більшим. Людей експлуатують у домашньому господарстві і виробництві, торгівці переходять до вербування у сільську місцевість, поширюється внутрішня торгівля та змінюються шляхи вивезення.

Торгівля людьми розвивається надзвичайно стрімкими темпами. Прибутки від неї сягають астрономічних розмірів і щорічно приносять кримінальним угрупуванням мільярди доларів. Це третій за розмахом кримінальний бізнес у світи після торгівлі зброєю і наркотиками.

Торгівля людьми не визнає держаних кордонів, не робить різниці між багатими і бідними державами. За даними ООН, людей продають у рабство в 127 країнах світу. В 11 держав відмічених «дуже високий» рівень активності викрадачів людей, серед них – Росія, Україна, Білорусь, Молдова і Литва.

Щороку в Україні, Білорусії, Болгарії, Молдові, Румунії до тенет работоргівців потрапляє близько 225 тис. людей. При цьому Україна є лідером Східної Європи за кількістю постраждалих.

Слайд 3,4,5

Україна виступає одночасно і як країна призначення (в основному, з країн СНД і Азії), і як країна походження і транзиту (до Західної Європи, Японії, США, Австралії, Ізраїлю й ін.).

3.2 Мозковий штурм «Торгівля людьми – це ….»

Слайд 6

Учням пропонується висловити свою думку щодо визначення поняття «торгівля людьми». Свої судження вони записують на окремих листах паперу та віддають викладачу, який з отриманих ключових слів та додаючи решту слів, формує на магнітній дошці результат спільної роботи: «Торгівля людьми означає здійснення з метою експлуатації вербування, перевезення, передачу, приховування або одержання людей шляхом загрози силою або уразливістю положення, або шляхом підкупу особи, що контролює іншу особу».

Далі сформований вислів звіряється зі зразком на Слайді 7.

Слайд 8

Питання для дискусії: «Торгівля людьми – це злочин чи комерція?»

Учні висловлюють свою думку стосовно цієї проблеми, голосуючі сигнальними картками, а по закінченні голосування викладач підсумовує результат дискусії: «Торгівля людьми або здійснення іншої незаконної угоди, об'єктом якої є людина, а також вербування, переміщення, приховування, передача або одержання людини, вчинені з метою експлуатації, з використанням обману, шантажу чи уразливого стану, - це кримінальний злочин, що карається позбавленням волі від 3 до 8 років».

Слайд 9

3.3 Робота в групах.

Слайд 10

Викладач пропонує учасникам заходу об’єднатись у 3 групи. Кожна група отримує аркуш паперу з заголовками «Інформаційні причини торгівлі людьми», «Правові та економічні причини торгівлі людьми», «Особистісні причини торгівлі людьми» та набір карток, на яких надруковані всі причини торгівлі людьми. Через 5-7 хвилин учасники груп презентують результати своєї роботи: класифікація причин торгівлі людьми.

Викладач узагальнює виступи учасників:

Інформаційні:

  • погана обізнаність громадян щодо можливостей працевлаштування за кордоном;

  • публікації багатообіцяючої реклами в пресі та «агітація»;

  • низька обізнаність стосовно своїх прав.

Правові:

  • відсутність належної системи захисту потерпілих;

  • недостатнє покарання злочинців

Економічні:

  • скрутне фінансове положення;

  • слабкі професійні навички;

  • бажання зробити карєру;

  • бажання швидко заробити великі гроші

Особистісні:

  • складні стосунки в сім’ї;

  • зависока або занизька самооцінка;

  • жага до «красивого життя»;

  • надмірна схильність до ризикованої поведінки;

  • зайва довірливість

Слайд 11

3.4 Учнівський проект «Поняття та засоби вербування»

За два тижні до проведення заходу група учнів отримала випереджальне завдання пошукового творчого характеру. Учням потрібно було знайти визначення поняття «вербування», дослідити різні засоби, що застосовують вербувальники та визначити найбільш поширені з них. Під час проведення заходу один учасник творчої групи представляє результат їх спільної роботи – схематичне представлення поняття та засобів вербування, оформлене у вигляді одного слайду комп’ютерної презентації. Цей слайд надається вчителю заздалегідь та включається до комп’ютерної презентації викладача.

Вербування - це залучення людини будь-яким способом і під будь-яким приводом в експлуатацію.

Крім того учасники учнівського проекту мають бути готові довести решті учнів доречність включення кожного елементу до схеми. Слайд 12

3.5 Метод «відеоефект»

Слайд 13

Учням демонструється відеоролик «Не продавайся!». Після перегляду учні обговорюють побачене з метою визначення форм торгівлі людьми та категорії громадян, що потрапляють до групи ризику.

Вчитель підсумовує результати дискусії:

ФОРМИ ТОРГІВЛІ ЛЮДЬМИ:

  • Торгівля людьми з метою трудової експлуатації

  • Торгівля людьми з метою сексуальної експлуатації

  • Торгівля з метою використання у жебрацтві

  • Торгівля людьми з метою трансплантації органів

  • Торгівля людьми з метою використання у дослідах

  • Торгівля людьми з метою використання у збройних конфліктах

  • Торгівля людьми з метою залучення в злочинну діяльність

  • Торгівля людьми з метою примусу до сурогатного материнства

  • Усиновлення з метою наживи

  • Примусові шлюби

ГРУПА РИЗИКУ:

    • Діти-сиріти, діти з малозабезпечених сімей

    • Клієнти фірм з працевлаштування за кордоном

    • Працівники сфери розваг

    • Безхатченки

    • Особи, з низьким рівнем доходів

    • Клієнти шлюбних та модельних агентств

    • Безробітні

    • Нелегальні мігранти

Слайди 14, 15, 16.

ІV. Підведення підсумків виховного заходу

Ми отримали певну інформацію з проблеми, над якою розмірковують і журналісти, і юристи, і правозахисники. Прикро, що нині доводиться говорити про рабство і торгівлю людьми в Україні і в світі. Але знати про це треба. І нам вибирати: ризику­вати чи ні, ставати жертвами работоргівлі чи ні. У кожного з вас своя стежка, свій шлях до мети. І щоб із вами не трапилася біда, яка ставить людину в залежність від обставин, ви повинні добре знати – рабство в третьому тисячолітті існує і сучасний прояв його – це торгівля людьми.

V. Рефлексія. Відкритий мікрофон

Учасникам заходу пропонується висловити свою думку стосовно проблеми, що щойно обговорювалась. Для цього необхідно закінчити речення: «Сьогодні я дізнався багато нового та важливого, а саме…».

ЛІТЕРАТУРА

  1. Закон України «Про протидію торгівлі людьми» від 13.04.2012 р.

  2. Ахтирська Н.М., Торгівля людьми в Україні: про що свідчить судова практика. – К., 2006.

  3. Надежда Кузнецова, статья «Белое братство» и современная Украина»//Новый хозяин, - №:6 (8) июль 2000

  4. http://ecosoc.kharkov.ua/publ/6-1-0-6

  5. http://dnepr.on-nash.dp.ua/novosti/torgovlaludmi

  6. http://rupoem.ru/gamzatov/all.aspx

  7. http://gomeloblast-antitrafficking-redcross.blogspot.com

  8. http://la-strada.org.ua/ucp_mod_news_list_show_411.html

  9. http://mypartner.org.ua/forum/viewtopic.php?f=16&t=6

  10. «Торговля детьми: украинский вариант», сайт: http://www.podrobnosti.ua/,

  11. «В Испании у львовянина заживо вырезали сердце и почки», сайт: http://rus.newsru.ua,

  12. «Работорговля: «Сделано в Украине»», сайт: http://cripo.com.ua

  13. http://pravovaosvita.ucoz.ua/publ/protidija_torgivli_ljudmi/1-1-0-2

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу

Опис документу:
СУЧАСНЕ РАБСТВО виховна година
  • Додано
    09.08.2018
  • Розділ
    Виховна робота
  • Клас
    11 Клас
  • Тип
    Конспект
  • Переглядів
    1045
  • Коментарів
    0
  • Завантажень
    24
  • Номер матеріала
    UX214771
  • Вподобань
    0
Курс:«Розвиток особистості на всіх вікових етапах життя»
Черниш Олена Степанівна
36 години
1400 грн
590 грн

Бажаєте дізнаватись більше цікавого?


Долучайтесь до спільноти

«Методичний
тиждень 2.0»
Головний приз 500грн
Взяти участь