Створення учнівського проекту "Бережімо природу - продовжуємо життя на землі"

Опис документу:
У ДНЗ «Вищому професійному училищі №7 м. Вінниці» проводиться успішна, продуктивна робота в боротьбі проти забруднення навколишнього середовища та побутових відходів. Протягом 2018 - 2019 н. р. учні провели ряд заходів та досліджень спрямованих на формування в учнів та педагогічного колективу училища екологічної культури.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код

Бережімо природу – продовжуємо життя на землі

Номінація: «Екологічна грамотність»

Творча група - учні І курсу (10 клас) по професії ««Штукатур; лицювальник - плиточник; маляр»:

Тульчі Корній – керівник проекту;

Тихонюк Ярослав– еколог;

Школьник Віктор – економіст;

Шевченко Юрій – оператор комп’ютерного набору;

Лукачова Вікторія – статист.

Вступ

Прогрес науки й техніки, що супроводжує розвиток людського суспільства в XXІ сторіччі, з однієї сторони дозволили людині значно перебороти залежність від природи й забезпечити зростаючі потреби, але, з іншого боку, різко збільшився вплив на природне середовище.

Поряд із цим, у навколишнє середовище надходить усе більше й більше різних шкідливих речовин та наноситься шкода природі...

Ми бачимо, що сучасне людське суспільство, стало потужною творчою силою, але одночасно й такою, котра здатна завдати незворотної шкоди подальшому існуванню всього живого на землі. Найжорстокіша необхідність змусила людину шукати шляхи розумної взаємодії із природою.

У ДНЗ «Вищому професійному училищі №7 м. Вінниці» проводиться успішна, продуктивна робота в боротьбі проти забруднення навколишнього середовища та побутових відходів. Протягом 2018 - 2019 н. р. учні провели ряд заходів та досліджень спрямованих на формування в учнів та педагогічного колективу училища екологічної культури.

Адже сьогоднішній день забруднення навколишнього середовища це проблема номер І не тільки нашого навчального закладу, а й всього людства в цілому. Вчені б'ють на сполох, попереджаючи людство про неминучість страшних екологічних катастроф. Це є запорука життя здорової людини!

Неприємний запах на прилеглій території навчального закладу, залишки різного виду сміття, хаотичне його нагромадження без належного сортування спонукало учнів до роботи над проектом.

В ході роботи над проектом, перед учасниками постав цілий ряд запитань: Що таке екологічний моніторинг, які його основні завдання? Розкриття суті питань «відходи», «чиста технологія», «рециклінг»? Які існують види природоохоронних технологій? У чому полягають основні напрямки екологізації виробництва? Чому «замкнена система» може стати еталоном безвідходного виробництва? Що робиться для того, щоб зберегти секунду подиху?

Загальний опис території:

Прилегла територія, що відноситься до навчального закладу становить біля 2гк, на яких розміщенні: навчальний корпус, їдальня, гуртожиток навчального закладу, майстерня для учнів професій будівельного профілю. Загальної площі території займає 0,02гк територія для викиду сміття.

На цій площі розміщені п’ять сміттєвих баки, що займають площу 0,075 гектара та місткістю кожного по 200 літрів.

Актуальність

В основі роботи над проектом є пункт "б" частини першої статті 9 в редакції Закону № 254-IV від 28.11.2002 Згідно нього кожний громадянин України має право на:

а) безпечне для його життя та здоров'я навколишнє природне середовище;

б) участь в обговоренні та внесення пропозицій до проектів нормативно-правових актів, матеріалів щодо розміщення, будівництва і реконструкції об'єктів, які можуть негативно впливати на стан навколишнього природного середовища, внесення пропозицій до органів державної влади та органів місцевого самоврядування, юридичних осіб, що беруть участь в прийнятті рішень з цих питань. А також, відровідно до рішення Вінницької міської ради від 28.10.2016 року № 435 «Програми охорони навколишнього природного середовища м. Вінниці на 2017-2020 роки».

Мета проекту

Основною метою даного проекту на період сьогодення та подальшу перспективу процвітання є:

  • покращення існуючого стану навколишнього природного середовища шляхом зменшення відходів (забруднюючих речовин);

  • безпечне поводження з промисловими та побутовими відходами, забезпечення екологічної безпеки;

  • ф

    Соціальне опитування учнів ДНЗ «ВПУ -7 м. Вінниці» про практичність учнів на території навчального закладу екологічного моніторингу

    ормування безпечних умов життєдіяльності учнів, наставників прилеглої території де розміщено навчальний заклад;

  • забезпечення ефективності утилізації сміття;

  • формування екологічної культури учнів, педагогічного колективу, покращення екологічної ситуації регіону;

  • спрямування та мотивація учнів та працівників навчального закладу раціонально використовувати природні ресурси, захищати навколишнє середовище, і тим самим покращувати умови свого життя.

Етапи реалізації проекту

  1. Визначення наявності практичного застосування в навчальному закладі екологічного моніторингу.

Учні І курсу по професії «Кухар» під керівництвом керівника проекту Івацко Тетяни Сергіївни залучають учнів усіх груп та педагогів до спостереження за станом та змінами навколишнього середовища в залежності від кількості побутових відходів з вересня 2018р. по грудень 2018 р.

  1. Визначення джерела антропогенного впливу.

Р

Час розкладання твердих побутових відходів

озроблено та висвітлено для учнів навчального закладу інструкції інгредієнтного, параметричного, біоценотичного, стадіально - деструкційного забруднення.

  1. Розробка електронних газет на тему: «Вміст складової навколишнього природного середовища екологічного моніторингу».

Здійснено презентація та захист електронних газет виконаних в програмі Місгоsoft Offise Publisher 2007 в стінах навчального закладу.

  1. Впровадження спостереження за факторами антропогенного впливу.

Учнями ведеться спостереження дій сумарного впливу деяких факторів природи, наприклад, деяких хімічних зєднань або ж деяких фізичних факторів та загального впливу двох чи більше факторів природи.

  1. Визначення основних видів відходів та їх час розкладання у грунті.

Розроблено таблицю поділу відходів виробництва та споживання (промислові відходи) і побутові відходи та впроваджено діючу експозицію часу розкладання у грунті різного виду відходів.

  1. Здійснення наклеювання на сміттєві баки їх призначення.

Надруковано та наклеєно учнями навчального закладу назви відходів на сміттєві баки.

  1. Заміна сміттєвих баків на сучасні модернізовані та збільшити їх кількість до 8 штук.

Чи можливо зміни стан біосфери під впливом людської діяльності?

Державний навчальний заклад «Вище професійне училище №7 міста Вінниці» розташований на двох гектарах території по вул. Київська 118. В навчальному закладі навчається 633 учні. Якщо врахувати статистичні дані, що кожен учень в одну добу насичує планету різними видами відходів від 200 – до 600 грамів та помножити їх на кількість учнів що навчаються в одному навчальному закладі, одного міста, однієї області будемо мати результат. Щоденно в ДНЗ «ВПУ- 7 м. Вінниці» забруднюється учнями територія побутовими відходами в кількості 126 кілограмів та шістсот грамів.

Якщо професійно - технічних навчальних закладів у місті Вінниці дев’ять з приблизною кількістю контингенту учнів 650, то кількість твердих відходів на території міста Вінниці зросте на порядок більше.

Якщо ж взяти кількість професійно – технічних навчальних закладів по Вінницькій області 24 то сумарна кількість територіального еквіваленту складе 15600.

За підрахунками на одну добу з одного професійно – технічного навчального закладу здійснюється викид 126,6 кг. побутових відходів, з професійно – технічних навчальних закладів міста Вінниці обсяг побутових відходів збільшиться та складатиме приблизно до 1139,4 кілограмів, обсяг побутових відходів у Вінницькій області враховуючи кількість професійно – технічних навчальних закладів сягне 3038,8 кг. побутових відходів.

Для такої кількості побутових відходів за даними показниками потрібне забезпечення комплексами для побутових відходів:

Необхідні ресурси

Новітній контейнер для сміття. Саме він відрізняються великою універсальністю, високою якістю, тривалим терміном служби. Основні особливості і переваги контейнера для твердих побутових відходів ТБО:

- якісне зварювання металу як зсередини так і зовні сміттєвого бака;

- кути в місцях стикування у верхній частині сміттєвого контейнера мають якісне зварювання, щоб уникнути руйнування бака;

- наявність додаткових ребер жорсткості, що подовжують термін служби контейнерів;

- бічні стінки посилені куточком 40*40 мм, щоб уникнути м'яття бака в процесі експлуатації;

- є обмежувальні упори для сміттєвозів з фронтальним завантаженням;

- наявність спеціальних водостоків в днищі бака для сміття збільшує терміни експлуатації; - наявність ніжок на днищі сміттєвого бака запобігає передчасній корозії і як наслідок "згниванню" контейнера для ТБО;

- фарбування якісним антикорозійним грунтом збільшує терміни експлуатації сміттєвого контейнера.

Багатостороннє використання контейнерів з їх маркуванням дозволяє вирішити питання утилізації сміття:

  • використані батарейки;

  • ганчір'я;

  • скло;

  • папір;

  • картон;

  • органічні відходи;

  • відходи підвищеної небезпеки;

  • домашній сміття і т.д.

Саме це пропозиція являється ефективною для стану біосфери під впливом людської діяльності і є природоохоронною технологією.

Перевагою контейнеру є підтримка нормального санітарного стану не тільки навчального закладу а й міста та області в цілому і, здавалося б, не помітна, процедура, як збирання і вивезення сміття, будь то звичайні побутові відходи, будівельні відходи або відходи іншого виду.

Практичність полягає у відповідності за санітарне очищення міст, - це усе, що було колись витягнуто з черева Землі - матінки, перероблено в корисну продукцію, а потім - відлинуло за непотрібністю. І основне питання, що виникає при такому відношенні до відходів, - не як зробити їх непомітними для ока, а як навчитися повертати їх в цикл виробництва, тим самим замінюючи природні ресурси і, відповідно, зменшуючи кількість кар'єрів, гірських вироблень, нафтових розливів і площ з вирубаними лісами. Організація кругообігу "техногенної" речовини, аналогічної кругообігу "біогенного", в природному середовищі - це єдиний спосіб задоволення усіх наших потреб при мінімальній шкоді, що наноситься довкіллю.

Крім того, важливою ланкою в роботі по збиранню і вивезенню відходів, являються спеціальні місткості для збору сміття. Їх встановлюють у спеціальному місці. З їх допомогою вдається добитися того, щоб місто не перетворилося на суцільне звалище, а сміття знаходилося в одному певному місці до того, як його відвезуть.

Орієнтовний кошторис проекту

Очікувані практичні результати виконання проекту:

  1. Виконання рішення Вінницької міської ради від 28.10.2016 року № 435 «Програми охорони навколишнього природного середовища м. Вінниці на 2017-2020 роки».

  2. Скорочення обсягів відходів, які вивозяться на полігон, приведе до значного скорочення шкідливих викидів у атмосферне повітря, що відбувається при самозайманні відходів на сміттєзвалищі та до зменшення забруднення отруйним фільтратом.

  3. Збільшення ефективності робочого часу технічних працівників.

  4. Створення комфортних та безпечних умов життя учнів використовуючи природоохоронні технології.

  5. Здійснення друку проекту у вигляді буклету кожному учневі ДНЗ «Вищого професійного училища №7 м. Вінниці» для подальшої його презентації кожній родині.

Очікуваний результат

- Ефективний вибір інструментів комунікації для реалізації проекту, видів, розрахунків, що є ефективними, комунікативними інструментами;

- Навчитися визначати соціальний ефект від методів та результатів екологічного дослідження;

- Навчитися враховувати економічний ефект екологічного проекту за позитивними чи негативними результати економічних показників, а також рентабельністю проекту;

  • Дизайн і виготовлення наклейок з маркуванням для сміттєвих баків;

  • Виготовлення інформаційних буклетів тиражем 750 шт.;

  • Розробка та дизайн спеціальних логотипів на одязі для учасників проекту.

Перспективність щодо подальшої реалізації проекту

  • Закупівля для побутових відходів в навчальному закладі сміттєвих контейнерів з подальшою екологічною ефективністю.

  • Повна заміна сміттєвих контейнерів для значного скорочення шкідливих викидів у атмосферне повітря.

  • Постійний контроль за станом обслуговування.

  • Контроль за результатами просвітницької роботи серед учнів професійно – технічних навчальних закладів та членів педагогічного колективу.

Соціальна та практична значущість проекту

Соціальна – реалізація даного проекту дозволяє дотриматись основних напрямків екологізації виробництва; проведення відкритих заходів, що сприяють розширення кругозору в учнів, та працівників навчального закладу; виховання шанобливого ставлення до навколишнього середовища; економія часу технічних працівників професійно - технічних навчальних закладів на не менш важливі справи.

Практична – очищення навколишнього середовища; визначення причин та зменшення показників випадів побутових відходів з пластику, полімеру, залишків побутової хімії. Визначення оптимальних допустимих норм добового навантаження на навколишнє середовище при викиданні чи утилізації побутових відходів.

Івацко Тетяна Сергіївна – викладач спецдисциплін

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Сертифікат від «Всеосвіти» відповідає п. 13 постанови КМУ від 21 серпня 2019 року № 800 (із змінами і доповненнями, внесеними постановою КМУ від 27 грудня 2019 року № 1133)

Обрати Курс або Вебінар.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.


Приклад завдання з олімпіади Українська мова. Спробуйте!

Всеосвіті 3 роки!

Святкуємо гучно та з подарунками!

+ 10 подарункових боксів з фірмовими товарами від «Всеосвіти»!

+ 10 подарункових боксів з фірмовими товарами від «Всеосвіти»!

до розіграшу подарунків залишилось
00
00
00
00