і отримати безкоштовне
свідоцтво про публікацію
До визначення переможців залишилось:
3
Дня
3
Години
16
Хвилин
30
Секунд
Поспішайте взяти участь в акції «Методичний тиждень».
Щотижня отримуйте приємні подарунки.
Взяти участь
  • Всеосвіта
  • Бібліотека
  • : Ступені порівняння прикметників, творення їх.Правильне вживання в мовленні вищого й найвищого ступенів порівняння прикметників.

: Ступені порівняння прикметників, творення їх.Правильне вживання в мовленні вищого й найвищого ступенів порівняння прикметників.

Передплата на журнал
Бібліотека
матеріалів

Тема: Ступені порівняння прикметників, творення їх.Правильне вживання в мовленні вищого й найвищого ступенів порівняння прикметників.

Мета: дати відомості про ступені порівняння прикметників та їх творення, формувати вміння їх розпізнавати, розрізняти, утворювати,  правильно і доречно вживати в мовленні; розвивати увагу, удосконалювати культуру усного і писемного мовлення.

Тип уроку: урок вивчення нового матеріалу.

Хід  уроку

Актуалізація опорних знань учнів.

  1. Бесіда.

–         На які групи за значенням поділяються прикметники?

–         Що називають якісні прикметники?

–         Яку ознаку називають відносні прикметники?

–         Які прикметники називають присвійними?

Сприйняття й засвоєння навчального матеріалу

1. Слово вчителя.

План пояснення нового матеріалу

1) Ступені порівняння якісних прикметників.

2) Форми вищого ступеня порівняння.

3) Форми найвищого ступеня порівняння.

2. Опрацювання таблиці «Ступені порівняння якісних прикметників».

3. Робота з підручником.

1) Опрацювання теоретичного матеріалу

2) Виконання вправ і завдань

4. Тренувальні вправи.

Вправа379

Самостій робота.Від поданих слів утворіть і запишіть прикметники найвищого ступеня, використавши префікс най- і частки як-, що-.  До будь-яких з цих прикметників доберіть іменники і складіть з ними речення.

Зразок: дорожчий-найдорожчий, якнайдорожчий, щонайдорожчий.

Веселіший, кращий, рідніший, ближчий, багатший, вищий, червоніший, ясніший, складніший.

Самостійна робота

Переписати, від поданих у дужках прикметників утворюючи форми вищого та найвищого ступенів порівняння. Використані суфікси та префікси виділити.

Любов (сильний) смерті. У друга вода (солодкий) від вражого меду. Долі і (швидкий) конем не об’їдеш. Здоров’я – (дорогий) скарб. Нащо (хороший) скарб, як у сім’ї лад? І (великий) люди мали (малий) колиску. Перші кроки (тяжкі). Слабий та малий (старший) в хаті. Зі всіх скарбів (цінний) є молодість.

Народна творчість.

Вправа 381

Лінгвістична розминка.

Запишіть речення. Додайте за змістом прикметники. Скажіть, як змінився текст порівняно з тим, у якому прикметники були відсутні.

Поради я питаюся завжди у … члена нашої родини – у дідуся.

…. та дорога, яка веде додому.

Це завдання запропонували…. хлопцеві класу.

Навколо нас – багато людей, але … на все життя залишається єдина – наша мама.

В Україні … місто – це Київ, але … для кожного – це його рідне місто, містечко, селище.

Що більше займається хлопець спортом, то … він буде.

Довідка: найбільший, найближчий, найдорожчий, дужчи, найстарший, найрідніший, найрозумніший.

ІV. Виконання  вправ  на закріплення.

Творче завдання.

Утворіть від поданих прикметників форму найвищого ступеня й складіть з утвореними словами речення в науковому стилі.

Зразок. Короткий — найкоротший. Пряма — це найкоротша лінія, що сполучає дві точки на площині.

Високий, глибокий, широкий, великий, малий, швидкий, твердий, важкий, легкий, потужний, жорсткий, важливий.

Самостійна робота

Вставте замість крапок потрібні літери, щоб утворились прикметники вищого ступеня порівняння. З виділеними прикметниками складіть кілька речень.

Доро..ий, тя..ий, ви..ий, ду..ий, ни..ий, м’я..ий, швид..ий, солод-
..ий, кра..ий, ва..ий, влучн..ий, гаряч..ий, мудр..ий, давн..ий, теп-
л..ий.

 Індивідуальна робота

Складіть і розіграйте діалог за ситуацією. Уживайте прикметники різних ступенів порівняння і груп за значенням.

Під час зимових канікул ви їздили в Карпати й каталися з гір на лижах. Поділіться враженнями з другом (подругою). Поцікавтеся, де він (вона) провів (провела) канікули.

Вправа 282

VI. Систематизація й узагальнення знань
Подумати і дати відповіді на питання:
1. Як утворюється проста форма прикметників вищого й найвищого ступенів порівняння?
2. Як утворюється складена форма вищого й найвищого ступенів порівняння?
3. Які прикметники не утворюють ступені порівняння? Чому?
4. Яку роль відіграють у мовленні прикметники вищого й найвищого ступенів порівняння?
VII. Підсумок уроку
VIII. Домашнє завдання

1Вправа 383
2Із художньої літератури виписати 3—5 речень, у яких уживаються прикметники, які виражають ознаку, що може виявлятися більшою або меншою мірою. Зробити синтаксичний розбір одного з речень.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу

Опис документу:
дати відомості про ступені порівняння прикметників та їх творення, формувати вміння їх розпізнавати, розрізняти, утворювати, правильно і доречно вживати в мовленні; розвивати увагу, удосконалювати культуру усного і писемного мовлення.
  • Додано
    26.02.2018
  • Розділ
    Українська мова
  • Клас
    6 Клас
  • Тип
    Конспект
  • Переглядів
    885
  • Коментарів
    0
  • Завантажень
    0
  • Номер материала
    ZL977203
Збірник методичних матеріалів проекту «Всеосвіта» I видання

Бажаєте дізнаватись більше цікавого?


Долучайтесь до спільноти

Збірник методичних матеріалів проекту «Всеосвіта» I видання