Структура проекту: «Колобок – також дитя, має право на життя»

Опис документу:
Формувати в дітей уявлення про те, що спілкування повинне грунтуватися на взаємоповазі, доброзичливості, дотриманні норм спілкування; сприяти розвитку інтересу до соціального явища у суспільстві (сім’я, право на життя); викликати бажання бути чуйним, товариським; розвивати вміння одержувати задоволення від процесу та результату своєї діяльності; продовжувати навчати емоційно та виразно передавати новий сюжет казки в грі-драматизації. Виховувати потребу приходити на допомогу казковим героям.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код

Структура проекту

«Колобок – також дитя,

має право на життя»

Об'єкт пізнання: герої казки «Колобок»

Мета проекту: формувати у дітей уявлення про те, що спілкування повинне грунтуватися на взаємоповазі, доброзичливості, дотриманні норм спілкування; сприяти розвитку інтересу до соціального явища у суспільстві (сім’я, право на життя); викликати бажання бути чуйним, товариським; розвивати вміння одержувати задоволення від процесу та результату своєї діяльності; продовжувати навчати емоційно та виразно передавати новий сюжет казки в грі-драматизації. Виховувати потребу приходити на допомогу казковим героям, змінювати їх характер.

Характер проекту:

- за рівнем розробки та реалізації: підгрупа дітей молодшого віку

- за характером діяльності: репродуктивний

- за терміном реалізації: перша половина дня

- за характером контактів: безпосередній

- за кінцевим результатом: практично – орієнтовний

- за змістом: освітній (перетворення старого на нове)

- за формою проведення: рольово-ігровий

- за кількістю учасників: 10-12 дітей

Термін виконання:

Обгрунтування доцільності проекту: казкотерапія – дозволяє формувати у дітей позитивні риси характеру, збагачувати їх емоційну сферу, використовуючи ресурси казки. Зміцнює почуття єдності, сприяє підвищенню впевненості в собі і розвиває вміння працювати в парах та всією групою дітей.

Кінцевий продукт діяльності: драматизація казки «Колобок» на новий лад за участю дітей

Керівник проекту: вихователь спеціалізованої офтальмологічної групи №7 Рильцева О.Ю.

Етапи проекту:

I.Мотиваційний.

Мета: пробудити у дітей інтерес до казки «Колобок»; викликати позитивні емоції, вміння співчувати головному герою казки « Колобок».

Ранок:

1.Ігрова ситуація «Чарівна скринька»

Мета: продовжувати вчити дітей відгадувати назви знайомих казок за допомогою загадок.

Обладнання: скринька, загадки до казок та ілюстрації до них.

Хід:

Вихователь пропонує дітям дізнатися, які казки живуть у чарівній скринці, а для цього треба відгадати загадки.

1.Сумує бабуся і плаче,
Дідусь витирає сльозу,
А курочка кудкудаче:
«Я вам золоте принесу!» («Курочка Ряба»)

2. На городі виростала,
Сили набирала, 
Непомітно, дуже швидко,
Великою стала.

Став тут дід усіх гукати 
Та красуню рвати.
А цю казку, діти, ви 
Встигли відгадати? («Ріпка»)

3. Підробив він голосок,
Став малим співати.
Здогадалися вони:
Вовк — не наша мати. («Вовк і семеро козенят»)

4.Сидить півник на печі 
Їсть смачненькі калачі. 
Ось лисичка прибігає, 
Півника мерщій хапає. 
Біжить півень рятувати

В лиса півника забрати. (Котик і півник)

5.Я — бичок-беремлячок, 
Солом'яний у мене бочок.
Із соломи дід зробив,
Бік смолою засмолив. (Солом'яний бичок)

6.На сметані замісили, 
На вікні охолодили, 
Круглий бік, скок-скок — 
Покотився у лісок... 
Вовка зовсім не боявся 
І ведмедю не дістався, 
Але лисиці на зубок 
Все ж потрапив... (Колобок)

2. Логічна гра «На що схожий Колобок?»

Мета: розвивати мислення дітей, уважність, вміння знаходити предмети круглої форми.

Обладнання: карточки на яких зображено предмети круглої форми так і інших форм.

Хід:

Кожна дитина обирає собі одну карточку, уважно розглядає її потім називає предмети які по формі схожі на Колобочка.

3.Дидактична гра « Що спочатку, а що потім?»

Мета: формувати у дітей вміння встановлювати послідовність розгортання сюжету казки «Колобок».

Обладнання: карточки з окремими сюжетними малюнками до казки «Колобок».

Хід:

Вихователь пропонує розглянути сюжетні малюнки з зображенням персонажів казки, та викласти відповідно їх до сюжету.

-Хто спік Колобка?

-Де поклала бабуся Колобка?

-З ким першим зустрівся Колобок в лісі?

- З ким другим зустрівся Колобок?

- Кому далі співав пісеньку Колобок?

- Хто з’їв Колобка?

4. Корекційно - зорова гра «Хто сховався за ялинкою?»

Мета: розвивати мислення, уважність, зорове сприйняття.

Обладнання: карточки з зображенням ялинки із-за якої видно окремі частини силуетів лісових звірят з казки «Колобок».

II. Інформаційний.

Мета: вчити дітей виготовляти «древо цілей» для реалізації проекту.

Обладнання: ватма, паперові заготовки силуетів героїв казки «Колобок», клей, пензлі, клейонки, серветки.

III. Репродуктивно – творчий.

Мета: спонукати малят до бажання допомогти Колобку та лісовим звірятам стати друзями, шукати рішення до зміни сюжету казки, використовуючи корекційні ігри та вправи. Створити умови для драматизації дітьми казки «Колобок» на новий лад. Виховувати бажання бути справедливим, добрим, творчим казкариком.

IV. Рефлесивно-оцінювальний.

Мета: вчити дітей здійснювати уявну подорож в минуле. Допомогти пригадати, що робили на минулих етапах, яка діяльність найбільше сподобалась

Конспект інтегрованого заняття

на тему «Колобок – також дитя,

має право на життя»

Репродуктивно –творчий етап.

Середній вік.

Програмовий зміст.

Фізичний розвиток: покращувати дрібну моторику пальців рук, вдосконалювати вміння дітей узгоджувати рухи з віршованим текстом; розвивати зорову увагу, слух; удосконалювати координацію рухів; узгоджувати ритм рухів з мовленнєвим ритмом; підтримувати інтерес до рухових ігрових імітаційних вправ.

Соціально-моральний розвиток: формувати у дітей позитивні риси характеру: доброта, вміння співчувати; збагачувати їх емоційну сферу використовуючи ресурси казки; зміцнювати почуття єдності; сприяти розвитку інтересу дітей до соціального явища у суспільстві (сім’я, право на життя).

Емоційно-цінністний розвиток: викликати бажання бути чуйним, товариським; сприяти підвищенню впевненості в собі, розвивати вміння працювати в парах та всією групою дітей.

Пізнавальний розвиток: продовжувати вчити дітей змінювати сюжет знайомої казки використовуючи корекційно- розвивальні ігри; розвивати логічне мислення, пам'ять, витримку.

Мовленнєвий розвиток: збагачувати активний словник дітей словами: право на життя, сім’я; розвивати мовленнєве дихання; вміння регулювати темп мовнорухових координацій; вправляти в умінні висловлювати свою думку, судження; продовжувати розвивати у дітей навички діалогічного мовлення.

Художньо-естетичний розвиток: підтримувати цікавість до народної казки; формувати вміння розігрувати діалог казкових героїв під час гри драматизації, передаючи інтонаційно їх характер та вдачу.

Креативний розвиток: продовжувати формувати у дітей вміння погоджувати свої дії з іншими під час інсценування знайомої казки, розвивати здатність до творчих перевтілень

Хід :

Вих-ль: Діти подивіться на гостей і давайте привітаємося з усіма.

Діти: Доброго ранку! Доброго дня!

Бажаєм здоров’ я усім та добра.

Вих- ль: Малята сьогодні в гості нас запросила казка. Головний герой цієї казки чекає на нашу допомогу. Потрапити до неї зможуть дружні, веселі, кмітливі малята та чарівні слова.

Знову в подорож рушаємо,

Вже казок багато знаємо!

Вліво- вправо поверніться,

Дружно за ручки візьміться,

Один з одним обійміться.

Веселенько усміхніться.

Казка двері відчиняє

І запрошує нас всіх.

Вих-ль: Я буду вашою Казкаркою, а ви моїми добрими помічниками.

( Звучить музика).

Ставайте за мною на лісову стежину, яка поведе нас на казкову галявину. Навколо себе повернись на казкових звірят перетворись.

Ігровий етюд «Лісові звірята»

- Стрибаємо як полохливий зайчик, що всіх боїться.

- Ідемо як сердитий вовчик , що кидає камінці.

- Ідемо як клишоногий ведмедик, що несе мед.

- Ідемо як хитра лисичка, що несе квіточку.

Ось ми й прийшли на казкову галявину, я скажу чарівні слова і ви знову станете дівчатками та хлопчиками.

Казкарка: Навколо себе повернись на дівчаток та хлопчиків перетворись.

Пропоную відпочити трохи на казковій галявинці .Цікаво яка казочка нас запросила в гості? І хто з казкових героїв нас чекає?

Звучить аудизапис «Пісенька Колобка»

Казкарка: Малята, ви здогадались хто співає пісеньку?

Діти: Це Колобок.

Казкарка: (бере Колобка) Давайте з ним привітаємось.

Діти: Добрий день, Колобок!

Казкарка: Малята, що це з Колобком трапилось? Який у нього настрій?

( Діти показують мімічну вправу «Сум»). Як ви гадаєте , чому він сумний?

Діти: Мабуть, він не хоче, щоб його лисичка з'їла. Щоб його ображали звірята.

Казкарка: Звісно, Колобок боїться, що у казці лисичка його може з'їсти. Але Колобок, як і кожна дитина, має право на життя. Повторімо всі разом:

« Колобок - має право на життя». Спробуємо з вами допомогти Колобочку подружитися з лісовими звірятами та стати однією дружньою сім’єю?

Казкарка:А для початку, подаруємо свій подих маленькому Колобочку.

Психоемоційна вправа « Подих друга»

У долоньки я подую,

Подих другу подарую.

Далі передасть дружок –

Буде жити Колобок!

(Діти складають долоньки докупи та дихають у них, а потім передають свій подих один одному по колу. Останнім подих отримує вихователь і непомітно змінює сумного Колобочка на веселого).

Казкарка: Що відбулось з Колобком? Він повеселішав (Мімічна вправа «Весело»)

Малята, а давайте подумаємо, чому звірята хотіли з'їсти Колобка? Який Колобок? (cмачний, духм’яний), а лісові звірята(голодні, злі).

Казкарка: А чим ми можемо нагодувати голодного зайчика? Вовка? Ведмедика? Лисичку? Як їх подружити їх між собою? (погратися з ними). А щоб зібрати гостинці для звірят, ми з вами підготуємо очі та пальчики.

Оздоровча вправа « Колобок»

Колобочка ми зліпили діти показують, як ліплять колобка

На віконці остудили. розкрити долоні , подути на них - 6р.

Круглесенький бочок, скок-поскок пальці правої руки та лівої роблять кульку

Та й утік у лісок. діти переводять погляд з своїх рук в далечінь -4р

Вовка він не злякався, слідкують за рухом пальця правої руки вліво-вправо

І ведмедю не дістався. 6-8р.

І лисиці на зубок не дістався Колобок. Слідкують за рухом пальця правої руки до

носа та від нього -6р.

Діти підходять до столів на яких підготовлене обладнання для корекційних ігор та виконують завдання підгрупами.

«Гостинці для звірят» - корекційні ігри:

1.Гра «Склади ціле з части»

Мета: продовжувати вчити дітей складати цілі овочі з окремих частин; розвивати мислення, дрібну моторику, зорову пам'ять.

Обладнання: пазли «Овочі» - капуста, морква; муляжі овочей: капусти та моркви з двох частин на ліпучках.

2.Гра «Злови рибку»

Мета: вправляти дітей в умінні гратись дружньо; розвивати координацію рухів, витримку, зорове сприйняття.

Обладнання: обруч блакитного кольору, пластмасові рибки з металевими цвяхом(10-15 шт), 2-3 вудочки з магнітом, кошик.

3.Гра «Грушове варення»

Мета: закріплювати вміння дітей сортирувати предмети за кольором та ознакою за допомогою щипців; розвивати дрібну моторику, мислення, кольоросприйняття.

Обладнання: тарілочка з дрібними грушами та огірками, щіпці (2-3 шт), пластмасові баночки (2-3 шт).

4. Гра «Яйця в кошику»

Мета: продовжувати вправляти дітей в умінні розрізняти основні кольори та відтінки; розвивати мислення, пам'ять, уважність.

Обладнання: 2-3 паперових кошика з наклеяними кольоровими смужками, паперові різнокольорові яйця (червоне, жовте, зелене, синє, біле, коричневе, оранжеве ) на кожну дитину.

5.«Збери намисто»

Мета: вдосконалювати вміння дітей нанизувати на мотузка кульки та фігури;

розвивати дрібну моторику пальців рук, витримку.

Обладнання: мотузочка (20 см), колорові кульки та фігури з отворами для нанизування (10-15 шт.)

(Всі підготовлені гостинці Казкарка допомагає дітям скласти в окремі кошики. Діти пояснюють для якого казкового героя гостинці)

Казкарка: Запрошую малята розказати та показати нову казочку, де Колобок з лісовими звірятами стануть однією дружньою сім'єю.

( діти одягають маски звірят та елементи костюмів діда, баби та колобка. Звірята сідають на лісовій галявинці, Дід, Баба та Колобок заходять за макет хати)

Казкарка:

Казко, казочко з’ явись!

Розкажись та покажись.

(музика продовжує грати)

Казкарка:

У лісочку на горбочку

Стоїть хатка в холодочку.

А в цій хатці живуть дід та баба.

Сумно Діду та Бабі жити удвох,

Та що ж робити – немає в них діток.

Дід вранці встає та на подвір'є йде

(з хати виходить дід – позіхає , потягується , робить зарядку (присідає, руки вгору – вниз та сідає на лаву)

3

Казкарка:

Дід сидить і сумує,

На себе та бабу лютує

Дід (дитина):

Бабо! Бабо!

Годі спати!

Треба їсти готувати!

Спечі мені колобка!

(виходить баба з хати)

Баба (дитина):

Чую, чую! Вже іду!

Зараз борошно знайду.

Я спечу, а ти часу не гай!

Чобітка попідбивай!

(дід бере чобота та молоток та підбиваючи чобота співає)

Дід:

Кує, кує молоток

Підіб’ю я чобіток.

Будуть гарні чобітки

Бо підковочки срібні.

Казкарка:

А бабця в це час

Борошеньця назбирала

Тісто м’яко замісила

Колобка зліпила.

В піч посадила

Ось і спікся Колобок.

(Виходить баба з хати та несе на тарілочці Колобка)

Баба:

Діду подивись

Вийшов Колобок гарненький,

І рум'яний, запашний.

Дід:

Хай буде Колобок

Для нас наче синок.

(Дід з Бабою та Колобком заходять в хату)

Казкарка:

Став для Діда та Баби

Колобок наче рідний синок.

Вони його дуже полюбили,

В хаті на лаві сидіти залишили.

А Колобочок – неслухняний синочок –

З хати визирає , пісеньку співає

(З хати підскоками вистрибує дитина – Колобок)

Колобок наспівує:

Я – рум'яний Колобок

Дуже я гарненький

Мене люблять Дід та Баба

Бо я моторнеький.

Сумно з бабою та дідом жити

Хочу з лісовими звірятами дружити.

Казкарка:

І покотився колобок

Далі, далі у лісок.

А на зустріч зайчик,

Сірий пострибайчик.

(з-за дерева ритмічно вистрибує зайчик, співає на мотив пісні «Ой, за гаєм-гаєм»)

Зайчик:

Ой, за гаєм, гаєм

Я собі стрибаю,

Моркву чи капусту

На обід шукаю.

Казкарка:

Колобок пахне смачно

Ще й гуляє по лісу один не обачно.

Зайчик йому й каже:

Зайчик: «Колобок, колобок, я тебе з’їм!”

Колобок: Не їж мене, зайчику.

Казкарка: Треба Колобочка з біди виручати гостинці зайчикі подарувати та ще весело пограти.

Пальчикова гімнастика «Зайчик»

Мета: розвиток дрібної моторики , вдосконалювати вміння дітей узгоджувати рухи з віршованим текстом.

По зеленому лужку,
Плигав зайчик в кожушку.

5

Раптом дощик зашумів,
Під кущем сховався він.


Вихідна позиція. Вказівний та середній пальці підняті угору. Великий пальчик стукає по безіменному та мізинцю.

Зайцю барабан дали,
Він заграв з дощем: “Один-два-три”!

в кінці гри Колобок ввідає зайчику кошик з морквинками.

Казкарка: Зрадів зайчик та каже:

Зайчик:

Такого веселого Колобочка

Не зустрічав я у лісочку.

Буду я с тобою дружити.

Колобок:

Добре, гостинці тримай та йди до Діда й Баби.

(Зайчик бере кошик з капустою та морквою та йде до хати)

Казкарка:

Котиться стежинкою далі Колобок.

Та на зустріч йому з'являється Вовк.

Брязкальце в лапках тримає – мешканців лісових лякає.

Побачив Колобка, зубами клацнув – та й каже:

Вовк:

Я голодний і сердитий,

Хочу їсти, хочу питии

В мене повний рот зубів

І ще жодний не поїв! 6

Казкарка: Та Колобок до нього - скік!

Брязкальце із лап – смик!

У долоньках заховав

Вовка та діточок гратися погукав.

Колобок:

Злитися не годиться

Треба разом веселитись.

Рухлива гра « Брязкальце та дзвіночок»

Мета: вдосконалювати вміння дітей ходити по колу та стрибати на обох ногах; розвивати уважність та вміння діяти за певним сигналом.

Хід гри:

Діти беруться за руки і йдуть по колу, промовляючи:

Ось ідуть малята

Й лісові звірята.

Як дзвіночок задзвенить – то вони присядуть вмить,

А як брязкальце заграє –

Всі швиденько застибають.

За сигалом вихователя діти виконюють відповідні дії.

Вихователь: Каже Вовк:

Вовк: Ох і весело мені з вами грати

А чи можна Колобочку для тебе другом стати?

Колобок: Добре, тримай кошик з гостинцями та, йди до Діда та Баби.

( Вовчик бере кошик з рибками і йде до хати)

Казкарка:

По стежинці далі Колобок стрибає,

А на зустріч йому Ведмедик ковиляє.

Каже Ведмедик:

Ведмедик:

Я ведмедик-ласунець,

Люблю солоденьке,

Чую, чую, близько десь

Пахне щось смачненьке!

Колобок, колобок я тебе з'їм!

Казкарка: Колобок йому і каже:

Колобок: Краще зі мною пограй.

Казкарка:

Малята вставайте

З Ведмедиком та Колобочком пограйте.

Логоритмічна вправа « Ведмежата та сопілочка»

Мета: вправляти дітей в умінні імітувати ходьбу ведмедя (погойдування); узгоджувати ритм рухів з мовленнєвим ритмом, розвивати мовленнєве дихання; регулювати темп мовнорухових координацій, збільшувати об’єм видихуваного повітря

Хід:

Ведмежата в ліс пішли,

І сопілочку знайшли.

Ти сопілка вигравай

Та маляток звеселяй.

(Діти наспівують мелодію з допомогою складів [да – ду].

Склад зі звуком [а] плескаючи в свої долоні, склади зі звуком [у] – відстукуючи по ногах або у парах плескаючи в долоні свого товариша).

Казкарка: Зрадів Ведмедик і каже:

Ведмедик:

Не буду Колобочку тебе ображати

Хочу з тобою дружбу мати.

Колобок: Добре, гостинці тримай та йди до Діда та Баби.

(Ведмедик бере кошик з баночками вареня та яблочками і йде до хати)

Казкарка:

Іде далі Колобок,

Рум'янеький бочок.

Із- за ялинки тихенько

Вийшла Лисонька гарненька.

Лисичка:

Я лисичка, я сестричка

По ліску гуляю

Друзів до себе на обід

Вже давно шукаю.

Можеш Колобочку навіть не співати

Дуже хочу тебе скуштувати.

Колобок:

Я- Колобок веселий, вправний

В мене багато друзів гарних.

Вони приготували для тебе

Гостинці, ось тримай ( ввідає кошик з яйцями)

А мене ти не чипай!

Лисичка:

Знаєш, Колобочку, чому я зла?

Тому що в лісі живу сама.

Ніхто зі мною не дружить

І мене мало хто любить.

Колобок:

Стань, Лисичко моїм другом

Заживем усі разом.

Казкарка:

Ось і стали усі друзями

Зажили вони разом:

Дід та Баба, Колобок,

Зайчик, Ведмедик, Лисичка та Вовк.

Це тепер одна сім’я

Скажемо разом чарівні слова:

Герої кажуть всі разом:

«Будем в мирі й дружбі жити,

Одне одним дорожити».

Казкарка:

Ось і казочці кінець

А хто слухав молодець!

За таку цікаву казочку

Прийміть бубличків в'язочку!

Казкарка пригощає дітей та бубличками.

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.


Приклад завдання з олімпіади Українська мова. Спробуйте!

Всеосвіті 3 роки!

Святкуємо гучно та з подарунками!

+ 10 подарункових боксів з фірмовими товарами від «Всеосвіти»!

+ 10 подарункових боксів з фірмовими товарами від «Всеосвіти»!

до розіграшу подарунків залишилось
00
00
00
00