Столичні таємниці. Галина Ткачук. " Нерозмінна монета."

Опис документу:
Ознайомити учнів з біографічними відомостями Галини Ткачук; учити знаходити альтернативні шляхи розв'язання проблем, свідомо робити виріб,передбачаючи наслідки власних дій, застосовувати набуту інформацію для розв’язання навчально-пізнавальних і практичних завдань

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Мета:

- формування предметних компетентностей : ознайомити учнів з біографічними відомостями Галини Ткачук; учити знаходити альтернативні шляхи розв'язання проблем, свідомо робити виріб,передбачаючи наслідки власних дій, застосовувати набуту інформацію для розв’язання навчально-пізнавальних і практичних завдань; формувати вміння брати участь у діалозі в процесі обговорення прочитаного твору;

- формування ключових компетентностей:

Уміння вчитися: формувати вміння висловлювати рефлексивні та оцінні судження, здатність швидко і легко оперувати причинно-наслідковими відносинами, установлювати причини подій, знаходити взаємозв’язки між кількома подіями, моделювати і прогнозувати в межах певного завдання;

Комунікативної : навчати співпрацювати в парі, групі, колективі;

Загальнокультурної : сприяти засвоєнню духовно-моральних основ життя людини.

Тип уроку: набуття нових знань.

Міжпредметні зв’язки : українська мова, «Я у світі».

Обладнання: портрет Галини Ткачук; плакати для вправи «Обери позицію»; Хрестоматія сучасної української дитячої літератури для читання в 3,4 класах серії « Шкільна бібліотека»/ уклад. Та автор передм. Стус Т. В. – Львів: Видавництво Старого Лева, 2016. – 192с.

Хід уроку

І. Вступна частина.

1. Організаційний момент.

2. Артикуляційні вправи.

1) Робота над чистомовкою.

Ра-ра-ра – висока гора.

Ро-ро-ро – гостре перо.

Рі-рі-рі – сонце угорі.

Ру-ру-ру – не псуй кору.

Ри-ри-ри – книжку бери.

Ір-ір-ір – великий двір.

Ир-ир-ир – голландський сир.

Ря-ря-ря – ясна зоря.

Ар-ар-ар – вправний кухар.

Ер-ер-ер – молодий шофер.

2) Вправа «Не спіткнись!».

- Швидко прочитати стопчики слів, не спіткнувшись на тому, що відрізняється однією літерою.

Син сани сало салон

Син сани соло салон

Син сами сало салон

Сир сани сало талон

3. Перевірка домашнього завдання.

ІІ. Основна частина.

1. Етап до текстової діяльності.

1) Знайомство з авторкою.

- Розставте букви у правильному порядку і дізнаєтесь, з творами якого автора ми сьогодні познайомимося.

НИЛАГА ЧКУТАК

5 4 3 6 1 2 4 2 5 1 3 6

- Розглянемо портрет авторки. І прочитаємо , що авторка написала сама про себе. Розгорніть Хрестоматію на ст.. 144.

- Що Галина Ткачук любить понад усе?

2) Опрацювання біографічної довідки.

(поетеса, прозаїк, літературознавець)

Ткачук Галина Сергіївна народилася 27 серпня 1985 року в м. Хмельницькому. Закінчила Національний університет « Києво - Могилянська академія» за фахом «Літературознавство й історія літератури»

Учасник багатьох мистецьких акцій та проектів.

Авторка збірки поезій «Біле благо» (2003), повістей та оповідань «Славка» (2006), поезій українською та польською мовами «Я та інші красуні», повісті для дітей «Вікно до собаки» (2011); публікацій в антологіях «Дві тонни» (2007), «Хлопчик-дівчинка» (2008), «Сновиди: Сни українських письменників» (2010), «Як вони провели літо, книжка за 24 години» (2011), «30 wierszy zza granicy» (2013), «На Великдень» (2013). Публікується у періодичних виданнях.

Книжка «Вікно до собаки» у 2011 році потрапила до довгих списків премій «Книга року BBC» та «Великий Їжак».

Лауреатка літературного конкурсу «Гранослов» (2003); Володарка першої премії Всеукраїнського конкурсу на найкращі твори для дітей «Золотий лелека» (2010); отримала відзнаку дитячого журналу "Ангелятко" на Шостому Львівському Міжнародному дитячому фестивалі (2012); Повість для дітей "Вечірні крамниці вулиці Волоської" потрапила до списку дитячих книжок, номінованих на премію "ЛітАкцент року" (2014).

Стипендіатка Міністра культури і національної спадщини Республіки Польща «Gaude Polonia» (2011).

Твори Галини Ткачук перекладено російською та польською мовами.

Член Національної спілки письменників України з 2002 року.

2. Етап підготовки учнів до сприймання змісту тексту.

1) Вправа «Мозковий штурм».

- Поясніть значення виразу нерозмінна монета.

2) Повідомлення теми уроку.

- На уроці ми дізнаємося, як письменниця розуміє цей вислів.

«Нерозмінна монета» - це оповідання з книги "Вечірні крамниці вулиці Волоської".

«"Вечірні крамниці вулиці Волоської" Галини Ткачук - це правдива історія про затишні крамнички на вулиці Волоській, що на Подолі, про їхніх завсідників — білок, птахів, собак та інших громадян… А ще — про тих безсоромних злодіїв, що надумали позбавити Поділ його найдорожчих реліквій… Які ж страшні пригоди, які тяжкі випробування чекають на героїв цієї книжки! Ні! Собі такого не побажаєш. І своїм близьким і рідним — тим більше. Навіть знаючи вже, чим усе це закінчиться, редактор, людина загалом неполохлива, радить усім прочитати цю книжку. Адже тоді Ви, шановний читачу, зможете довідатися, що сталося з іншими, і ніколи не допустите, щоб подібне сталося з Вами або — не приведи Господи! — з Вашими близькими й рідними.»

( Відгук про книгу).

- Ми прочитаємо оповідання з цієї книги.

3. Етап первинного сприймання змісту тексту учнями.

1) Самостійне читання-розуміння твору «Нерозмінна монета» (Хрестоматія, с.145-147).

- Як ви гадаєте, це оповідання чи казка? Обґрунтуйте свою думку.

2) Словникова робота.

- Що таке кавунарня? На яке слово воно схоже?

- Поясніть значення слова жебрати.

4. Етап перевірки первинного сприймання змісту твору.

- Які почуття викликав твір?

- Що видалося дивовижним?

- Що вам сподобалося?

Фізкультхвилинка.

5. Етап поглибленого смислового й структурного аналізу тексту.

1) Читання в парах у спосіб «Прочитай другу».

- Хто є головними персонажами прочитаного твору? Які події чи дії повторюються?

2) Гра «Ланцюжок подій».

- Складемо ланцюжок подій.

- Як Романкові вдалося купувати собі диню декілька разів, маючи лише одну єдину монетку?

- Як авторка розуміє значення вислову нерозмінна монета?

3) Робота в групі. Гра «Пошуковці».

1-ша група – Знайти всі речення , що стосуються Романа.

2-га група – Знайти всі речення про коричневого кота.

4) Характеристика дійових осіб.

Позитивні персонажі

Нейтральні персонажі

Негативні персонажі

ІІІ. Заключна частина.

1. Етап рефлексивного аналізу змісту прочитаного.

1) Прийом «Обери позицію».

- Чи правильну лінію поведінки обрав Роман у стосунках із коричневим котом?

На дошці три плакати : «За», «Проти», «Не знаю». Учні повинні стати біля плаката, що вони обрали. Обгрунтуйте свою позицію.

2. Інструктаж з виконання домашнього завдання.

- Прочитати оповідання (Хрестоматія сучасної української дитячої літератури для читання в 3,4 класах серії « Шкільна бібліотека»/ уклад. Та автор передм. Стус Т. В. – Львів: Видавництво Старого Лева, 2016. – 192с.)

- Скласти малюнковий план казки.

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Курс:«Формування навчальної мотивації в учнів. Теорія і практика»
Черниш Олена Степанівна
72 години
790 грн

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.