! В а ж л и в о
До ЗНО з УКРАЇНСЬКОЇ МОВИ ТА ЛІТЕРАТУРИ залишилося:
0
7
міс.
0
8
дн.
0
9
год.
Готуйся до ЗНО разом із «Всеосвітою»!

Стаття " Готуємося до ЗНО з української мови"

Опис документу:
БАЗОВИЙ РІВЕНЬ Частина 1 Українська мова 1. Апостроф треба писати на місці обох пропусків у рядку А досвідчений різьб..яр, високий бур..ян Б велике сузір..я, роз..ятрена рана В очікувана прем..єра, духм..яна страва Г гарне ім..я, швидкий пор..ятунок 2. Немає лексичної помилки в рядку А погляди співпадають Б багаточисельні дзвінки В рішити завдання Г наступного разу

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

БАЗОВИЙ РІВЕНЬ

Частина 1

Українська мова

1. Апостроф треба писати на місці обох пропусків у рядку

А досвідчений різьб..яр, високий бур..ян

Б велике сузір..я, роз..ятрена рана

В очікувана прем..єра, духм..яна страва

Г гарне ім..я, швидкий пор..ятунок

2. Немає лексичної помилки в рядку

А погляди співпадають

Б багаточисельні дзвінки

В рішити завдання

Г наступного разу

3. Спільнокореневим до слова радити є

А радість

Б радіо

В порада

Г радист

4. Перший склад наголошений у слові

А дочка

Б дрова

В жалюзі

Г жарки

5. Неправильно вжито прийменник у словосполученні

А відповідати по черзі

Б вишивати по шовку

В зустрітися по обіді

Г зайти по неуважності

6. Відокремленим означенням можна замінити підрядну частину в реченні

А Я милуюся барвистими квітами, що ростуть біля будинку.

Б Краплі дощу, який щойно випав, мерехтіли на пелюстках.

В Серед квітів, що стояли у вазі на вікні, були й волошки.

Г Вона дивилася на білу орхідею, яку подарували друзі.

7. На місці пропуску в тексті можуть бути всі слова, ОКРІМ

А відчай

Б злість

В розпач

Г безнадія

8. У тексті окремо треба писати

А в/горі

Б до/долу

В без/вісті

Г не/знає

9. Уточнювальною обставиною ускладнено речення

А друге

Б третє

В четверте

Г п’яте

10. Пунктуаційну помилку допущено в реченні

А першому

Б другому

В третьому

Г четвертому

11. Звук [д] є в кожному слові рядка

А дитина, боротьба, день

Б кладка, футболіст, город

В ведмідь, десять, джерело

Г баскетбол, душа, дзвінок

Д податок, дятел, звідти

12. Фразеологізм через пень-колоду має антонім

А комар носа не підточить

Б далеко куцому до зайця

В і кіт не валявся

Г як курка лапою

Д мухи не зобидить

13. Літеру о на місці пропуску треба писати в усіх словах рядка

А свіж..сті, ш..сти, ж..натий

Б ч..рнетка, щ..тина, ч..тири

В ч..рнило, веч..рові, пш..но

Г щ..ка, менш..сті, пш..ниця

Д пекуч..сті, увеч..рі, ч..рний

14. Потрібно поставити у на місці всіх пропусків у рядку

А гуляв ... лісі, улюблений ..читель, блиск ... очах

Б було ... Києві, лежала ... шухляді, плавала ... воді

В знімки ... фотографа, ліси ... хвої, читати ..голос

Г перерва ... навчанні, їхати ... вагоні, десь ... річці

Д бути ... формі, осінь ... Каневі, допоможе ..війти

15. Подовження приголосних відбувається у формі Ор. в. однини всіх іменників рядка

А путь, річ, шампунь

Б міць, стать, продаж

В сталь, дріб, суміш

Г поміч, сіль, доповідь

Д вісь, мить, ступінь

16. Правильно написано всі слова в рядку

А тріснути, тиждневик, контрастний

Б рідкісний, ненависний, захистний

В форпостний, пісний, кількісний

Г шістсот, кістлявий, студенський

Д улесливий, цілістний, шелеснути

17. Закінчення -і має іменник у рядку

А чотири секунд..

Б обидві дівчин..

В півтора тижн..

Г три лікар..

Д два муляр..

18. Помилку у творенні ступенів порівняння прикметників допущено в рядку

А коротший, щонайкращий

Б ближчий, більш гарячіший

В добріший, найменш удалий

Г цікавіший, якнайдорожчий

Д вужчий, найменш потрібний

19. НЕПРАВИЛЬНО оформлено пряму мову в рядку

А «Митець не може відвернутися від своєї сучасності, – говорив Альбер Камю і далі пояснював: «Якби він відвернувся від неї, то промовляв би в порожнечу».

Б Український письменник В. Винниченко якось сказав: «Як нудно, сіро проходить життя людей неталановитих, так нудно й нецікаво живуть без любові навіть талановиті».

В «Суспільність, – говорив М. Грушевський, – що має віру в себе, мусить мати й відвагу глянути на правду свого минулого, щоб зачерпнути в ній не зневіру, а силу».

Г Мати Тереза знала силу посмішки, тож усім, хто зневірився, радила: «Отримавши від життя чергового удару, скажіть собі: «Усе могло бути набагато гірше» і посміхніться».

Д «Слово – найтонше доторкання до серця, – був переконаний В. Сухомлинський, – воно може стати і запашною квіткою, і живою водою, і розжареним залізом».

20. Правильно утворено форму третьої особи множини від дієслова

А ловити – ловлють

Б мріяти – мріять

В молоти – мелють

Г солити – солють

Д бігти – біжуть

21. Синонімічним до простого речення «У сучасному світі вивчення мов міжнародного спілкування вкрай потрібне для досягнення особистістю успіху» є складнопідрядне речення

А У сучасному світі вивчати мови міжнародного спілкування вкрай потрібно, тому що так особистість може досягти успіху.

Б У сучасному світі вивчення мов міжнародного спілкування вкрай потрібне, щоб особистість могла досягти успіху.

В У сучасному світі вивчати мови міжнародного спілкування вкрай потрібно, адже це свідчить про досягнення особистістю успіху.

Г У сучасному світі вивчення мов міжнародного спілкування вкрай потрібне, оскільки так особистість досягне успіху.

Д У сучасному світі вивчення мов міжнародного спілкування вкрай потрібне через те, що так особистість може досягти успіху.

22. Кому (коми) треба ставити в реченні (розділові знаки пропущено)

А Пізньої осені на зритій землі поплуталась гарбузова огудина.

Б А тим часом місяць пливе оглядать небо й зорі та землю й море.

В У моїй душі бриніли людські голоси і ні вдень ні вночі не давали спокою.

Г Підемо до лісу або в гай погуляти чи на річку порибалити.

Д Жовтороте ластів’ятко силилося вилетіти з гнізда та ще не змогло.

23. Двокрапку треба поставити, якщо до частини «Люблю теплу весняну пору…» додати фрагмент рядка

А ... коли з-під снігу виглядають перші блакитні проліски.

Б ... кидаю всі невідкладні справи та йду в поля далекі.

В ... у цей час народжуються нові потаємні мрії та сподівання.

Г ... час пробудження природи від тривалого зимового сну.

Д ... ласкаву, сонячну, повну радісних пташиних переливів.

24. Доберіть синоніми.

Слово

1 кардинальний

2 превентивний

3 тотальний

4 фіктивний

Синонім

А істотний

Б всеосяжний

В передовий

Г підроблений

Д запобіжний

25. З’ясуйте, який відокремлений член речення є в кожному прикладі.

Відокремлений член речення

1 додаток

2 означення

3 обставина

4 прикладка

Приклад

А Бо коли, закохані в минуле, прокуняєм свій великий час, наша лінь нікого не розчулить.

Б Буду, мамо горда і вродлива, з тебе дивуватися повік.

В Там, у степу, схрестилися дороги, немов у герці дикому мечі.

Г Не шкодуй добра мені, людині, щастя не жалій моїм літам.

Д Чи винні ми щось комусь у житті, окрім наших батьків?

26. Доберіть приклад до кожного випадку вживання тире.

Випадок уживання тире

1 тире в неповному реченні

2 тире при відокремленій прикладці

3 тире в реченні з однорідними членами

4 тире між підметом і присудком

Приклад

А Найбільше у світі любив він багрянолисту осінь – природи солодку зрілість.

Б Дівчина внесла оберемок майористих квітів – до цього похмура кімната враз ожила.

В Зацвіла тендітно-біла конвалія в гаю, а сонячно-тремтливі кульбабки – біля ставу.

Г Класична пластика, і контур строгий, і логіки залізна течія – це справжньої поезії дороги.

Д Зображення флори й фауни: квітів, дерев, тварин – свідчать про обожнення природи нашими предками.

27. Установіть відповідність між видом речення та прикладом.

Вид речення

1 складносурядне

2 складнопідрядне

3 безсполучникове

4 складне з різними

видами зв’язку

Приклад

А Мiльярди перлин мерехтiли на всьому, випромiнюючи маленькi сонця, розсипаючи спектри на лапаiм листi дубiв i ліщини.

Б Тихо-мирно спала зграя лебедина, і даремно лебідь звав, будив її.

В Стоять жоржини мокрі-мокрі, сплять діамантові жуки, під грушею у дикій моркві до ранку ходять їжаки.

Г Коли з дерев, сумно кружляючи, падало жовтогаряче листя, повернувся додому Оксен.

Д Ти з’явилась мені – і здалося, що світ помолодшав навколо на тисячу літ.

28. З’ясуйте, якою частиною мови є виділені слова в реченні (цифра позначає наступне слово).

Олена Теліга вважала, (1)що для українки має бути (2)характерним поєднання «найкращої жіночності з найвищою мужністю», і переймалася (3)тим, що в українській літературі не (4)створено ідеального образу жінки.

А займенник

Б прикметник

В дієслово

Г сполучник

Д прислівник

Частина 2

Українська література

34. Марусю Чурай уважають автором твору

А «Ой Морозе, Морозенку»

Б «Бондарівна»

В «Засвіт встали козаченьки»

Г «Чи не той то Хміль»

Д «Дума про Марусю Богуславку»

35. Вислів давньогрецького філософа Епікура «Дякуємо блаженній природі за те, що потрібне зробила неважким, а важке непотрібним» використано у творі

А «Наталка Полтавка»

Б «Бджола та Шершень»

В «Маруся»

Г «Максим Гримач»

Д «Хіба ревуть воли, як ясла повні?»

36. «Чи я вам рівня? Ви пан, а я сирота; ви багатий, а я бідна; та й по всьому я вам не під пару», – відмовляється від залицянь заможного посадовця головна героїня твору

А Тараса Шевченка

Б Лесі Українки

В Ліни Костенко

Г Івана Франка

Д Івана Котляревського

37. Заклик до українців

Обніміться ж, брати мої.

Молю вас, благаю!

лунає у творі

А Івана Котляревського

Б Тараса Шевченка

В Пантелеймона Куліша

Г Івана Франка

Д Лесі Українки

38. «Дай Боже, щоб обидва береги Днiпровiї приклонились під одну булаву!», – заявляє герой твору

А «Україна в огні»

Б «Чорна рада»

В «Максим Гримач»

Г «Хіба ревуть воли, як ясла повні?»

Д «Кайдашева сім’я»

39. Історія села Піски є однією із сюжетних ліній твору

А «Кайдашева сім’я»

Б «Земля»

В «Хіба ревуть воли, як ясла повні?»

Г «Тіні забутих предків»

Д «Камінний хрест»

40. В житті мене ти й знать не знаєш,

Ідеш по вулиці – минаєш,

Вклонюся – навіть не зирнеш

І головою не кивнеш, –

дорікає коханій ліричний герой твору

А Івана Франка

Б Миколи Вороного

В Олександра Олеся

Г Павла Тичини

Д Максима Рильського

41. «Чую, як мені легше робиться, наче нова душа сюди ввійшла, а стара,

дворянська, попелом стала», – зізнається

А Борис Тетерваковський

Б Михайло Черевань

В Омелько Кайдаш

Г Мартин Боруля

Д Максим Ґудзь

42. На рисунку зображено персонажа античної міфології, образ якого переосмислено у творі

А «Кавказ»

Б «De libertate»

В «Гімн»

Г «Contra spem spero!»

43. «Недалеко від ріки Серету на Буковині» відбуваються події твору

А «Камінний хрест»

Б «Земля»

В «Тіні забутих предків»

Г «Максим Гримач»

Д «Момент»

44. Карпатськими Ромео й Джульєттою називають героїв твору

А Олеся Гончара

Б Ольги Кобилянської

В Марка Вовчка

Г Григора Тютюнника

Д Михайла Коцюбинського

45. «Його романи та повісті складаються з окремих цілком закінчених (сюжетно й композиційно) новел, що своєю ідеєю, персонажем, загальною психологічною настановою й внутрішніми взаємозвязками творять дивну цілість і закінченість», – сказано про

А Миколу Хвильового

Б Юрія Яновського

В Василя Стефаника

Г Олександра Довженка

Д Михайла Коцюбинського

46. У рядках

Йде весна

Запашна,

Квітами-перлами

Закосичена

провідним художнім засобом є

А персоніфікація

Б паралелізм

В анафора

Г оксиморон

Д порівняння

47. Справжнє прізвище автора твору «Я (Романтика)» –

А Кандиба

Б Косач

В Фітільов

Г Лозов’ягін

Д Тобілевич

48. «Подумай, що скажуть на тім світі діди й прадіди наші, почувши, що ти міняєш прізвище», – застерігає брата

А Леся Черевань

Б Мина Товченик

В Михайло Федорчук

Г Тарас Мазайло

Д Тимофій Лушня

49. «Тільки було це так давно, що майже все вже розтануло в далекім мареві часу, як сон, і потонуло. Одна лишень Десна зосталася нетлінною у стомленій уяві. Свята чиста ріка моїх дитячих незабутніх літ і мрій», – писав

А Валер’ян Підмогильний

Б Олесь Гончар

В Григір Тютюнник

Г Остап Вишня

Д Олександр Довженко

50. «Любові всевишній» автор присвятив

А роман у новелах

Б роман у віршах

В драму-феєрію

Г кіноповість

Д новелу

51. У рядках

Як не хочеш, моє серце,

Дружиною бути,

То дай мені таке зілля,

Щоб тебе забути

йдеться про

А Карпа Яркового

Б Саву Федорчука

В Грицька Бобренка

Г Івана Палійчука

Д Мокія Мазайла

52. Представником Празької школи був автор твору

А «Різдво»

Б «Молюсь і вірю»

В «О панно Інно»

Г «Стилет чи стилос?»

Д «Любіть Україну»

53. Представником постмодерного письменства в Україні є

А Юрій Андрухович

Б Євген Маланюк

В Василь Стус

Г Богдан-Ігор Антонич

Д Василь Симоненко

54. Установіть відповідність між персонажем твору та літературним напрямом.

Персонаж

1 Ярема Галайда

2 Максим Ґудзь

3 Наум Дрот

4 Іван Дідух

Літературний напрям

А імпресіонізм

Б романтизм

В експресіонізм

Г сентименталізм

Д реалізм

55. Установіть відповідність між назвою та жанром (жанровим різновидом) твору.

Назва

1 «Лісова пісня»

2 «Мина Мазайло»

3 «Маруся Чурай»

4 «Тіні забутих предків

Жанр (жанровий різновид) твору

А роман у віршах

Б повість

В драма-феєрія

Г роман у новелах

Д комедія

56. Установіть відповідність між персонажами одного твору.

Персонаж

1 Кий

2 Ігор

3 Ярема

4 Тетерваковський

Персонаж

А Ярославна

Б Гонта

В Бондарівна

Г Либідь

Д Терпилих

57. Установіть відповідність між письменником і його висловлюванням.

Письменник

1 Остап Вишня

2 Іван Карпенко-Карий

3 Пантелеймон Куліш

4 Іван Багряний

Висловлювання

А «Сцена ж мій кумир, театр – священний храм для мене!.. В театрі грать повинні тільки справжню літературну драму, де страждання душі людської тривожить кам’яні серця…»

Б «Страшно подумати, що народ, котрий настільки активно брав участь у подіях роду людського, не в змозі був розповісти про своє життя в історичному романі...»

В «Треба – любити людину. Більше, ніж самого себе. Тільки тоді ти маєш право сміятися. І тоді людина разом з тобою буде сміятися… із себе, із своїх якихось хиб, недоліків…»

Г «На дні моїх споминів і досі горить той маленький, але міцний огонь. У ньому пролизуються сині, червоні та золото-білі промені, жевріє і яриться в його глибині щось іще більше, промінясте… Се огонь у кузні мого батька. І мені здається, що запас його я взяв дитиною в свою душу на далеку мандрівку життя...»

Д «Я повернуся до своєї Вітчизни з мільйонами своїх братів і сестер, що перебувають тут в Європі і там по сибірських концтаборах, тоді, коли тоталітарна кривава більшовицька система буде знесена так, як гітлерівська...»

Частина 3

Власне висловлення

58. Прочитайте наведений текст.

Людина – соціальна істота, а тому їй не властиво надовго залишатися на самоті. Разом із тим багато хто впевнений, що саме самотність допомагає індивіду зрозуміти себе, проаналізувати своє життя. Вони заперечують думку, що тільки оточення може дати об’єктивну оцінку людині, її діям і вчинкам. Наскільки людині варто дослухатися до думки оточення про неї?

ПОГЛИБЛЕНИЙ РІВЕНЬ

Частина 4

Тяжким хрестом лежать шляхи.

Ясні вночі, вони сліпі вдень:

Рамено – з Заходу на Схід.

Рамено – з Півночі на Південь.

І так – розіп’ята – віки

Вогонь буття не загасила:

Невичерпальний дух який!

Яка непереможна сила!

Гноблять, калічать, труять рід,

Ворожать, напускають чари.

Здається, знищено вже й слід –

Лиш потурнаки й яничари.

Аж ось Стефаник і Куліш,

Ось Коцюбинський, Леся – квіти

Степів стражденної землі,

Народу самостійні діти.

Аж ось підземно загуде

Вулканом націй ціла раса,

І даром Божеським гряде

Нам Прометеїв дух Тараса.

59. Віршовий розмір твору –

А хорей

Б дактиль

В амфібрахій

Г анапест

Д ям

60. Непереможність українського народу підкреслено в рядку

А «Тяжким хрестом лежать шляхи»

Б «Невичерпальний дух який!»

В «Гноблять, калічать, труять рід»

Г «Квіти степів стражденної землі»

Д «Народу самостійні діти»

61. У тексті згадано міфологічний образ, наявний також у творі

А «Кавказ»

Б «До Основ’яненка»

В «Мені однаково»

Г «Гайдамаки»

Д «Заповіт»

62. Антитеза до образу «народу самостійних дітей» наявна в рядку

А «Ясні вночі, вони сліпі вдень»

Б «Яка непереможна сила!»

В «Лиш потурнаки й яничари»

Г «Вулканом націй ціла раса»

Д «Нам Прометеїв дух Тараса»

63. Установіть послідовність виникнення літературних напрямів (течій).

А експресіонізм

Б романтизм

В бароко

Г реалізм

64. Установіть послідовність написання творів, де діють такі персонажі:

А Чіпка

Б Дідона

В Медвин

Г Тагабат

65. Розташуйте імена письменників за часом їхньої літературної діяльності.

А Григір Тютюнник

Б Михайло Коцюбинський

В Григорій Сковорода

Г Тарас Шевченко

66. Установіть послідовність написання творів, де наявні такі фрагменти тексту:

А «Скажи мені, Бджоло, чого ти така дурна? Чи знаєш ти, що плоди твоєї праці не стільки тобі самій, як людям корисні…»

Б «З далекого туману, з тихих озер загірної комуни шелестить шелест: то йде Марія...»

В «Відколи Івана Дідуха запам’ятали в селі ґаздою, відтоді він мав усе лиш одного коня…»

Г «У садочку сиділа родина колгоспника Лавріна Запорожця і тихо співала «Ой піду я до роду гуляти…»

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Курс:«Розвиток ключових компетентностей педагога Нової української школи в умовах безперервної освіти»
Вікторія Вікторівна Сидоренко
30 годин
590 грн
590 грн

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації (лист МОН № 4/2181-19 від 30.09.2019 р.).

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.

Підвищення кваліфікації: як створити дієвий механізм
Підвищення кваліфікації: як створити дієвий механізм
Підвищення кваліфікації: вчителі самі вирішуватимуть, де навчатись
Підвищення кваліфікації: вчителі самі вирішуватимуть, де навчатись