Сьогодні о 16:00
Вебінар:
«
Розвиток читання у дошкільному віці. Посібники серії «Розглядай та пізнавай»
»
Взяти участь Всі події

Стаття "ЕФЕКТИВНА ТА ЗРУЧНА ОРГАНІЗАЦІЯ ЗМІШАНОГО НАВЧАННЯ З ІСТОРІЇ ЗА ДОПОМОГОЮ ТЕСТІВ"

Дистанційне навчання

Для кого: Дорослі

04.07.2021

57

2

0

Опис документу:
У статті висвітлені думки з приводу піднятої проблеми, в якій автор спирається на висловлювання чи пропозиції, що вже піднімалися іншими автори з цієї проблематики. Має інформаційний характер, для загальної ерудиції.
Перегляд
матеріалу
Отримати код

Ефективна та зручна організація

ЗМІШАНОГО навчання З ІСТОРІЇ за допомогою тестів


«Цифрове покоління», яке сьогодні успішно пробиває собі шлях у майбутнє, вміло використовує новітні технології і вимагає адекватної реакції від педагогічних працівників. Сучасні учні/учениці хочуть навчатися не тільки ефективно, а й швидко та мобільно. Запровадження системи змішаного навчання – один із способів надання їм такої можливості.

Гармонійну взаємодію традиційної та онлайн-освіти називають змішаним навчанням.

В умовах дистанційної та змішаної форм навчання суттєво зросла актуальність онлайнових платформ і сервісів, які сприяють взаємодії вчителя або викладача з учнями та студентами за допомогою тестів і вправ.

Одним із простих і зручних сервісів є GoogleForms. Користуватися ним може будь-хто, однак для цього потрібно відкрити обліковий запис у Gmail. GoogleForms використовують самостійно чи як складник платформи GoogleClassroom. За його допомогою  створюють різні типи завдань: текст (коротка текстова відповідь, яку потрібно вписати самостійно); текст абзацу (довга текстова відповідь, що складається з кількох абзаців); множинний вибір (вибір однієї правильної відповіді з кількох); прапорці (використовують для створення запитань із кількома правильними відповідями, які потрібно відзначити галочкою); вибір зі списку (вибір однієї правильної відповіді з поданого переліку); інші типи.

Існують і українські сервіси – освітні проєкти «Всеосвіта» і «На урок». Так, тести на «Всеосвіті» дають можливість не лише прослідкувати результат кожного учня, а й зробити загальний аналіз щодо визначення найскладнішого та найпростішого запитання для здобувачів освіти. Для конструювання тестів можна використовувати ілюстрації, що робить їх ще більш різноманітними і цікавими для школярів. На «Всеосвіті» можна створювати завдання різних типів: з однією правильною відповіддю; з полем для вводу відповіді; із заповненням пропусків у тексті; на встановлення послідовності; з кількома правильними відповідями; на встановлення відповідності; а також інші.

Тести не лише зручний спосіб оцінювання, а й ефективний навчальний інструмент.

Для швидкого закріплення навчального матеріалу варто застосовувати тести з кількома варіантами відповідей (щоб примусити здобувачів освіти обмірковувати кожен варіант, бажано відповіді зробити схожими між собою).

Приклад завдання з вибором однієї відповіді:

Про що свідчить випуск у грошовий обіг цієї банкноти?

А – про вихід України з економічної кризи;

Б – про гіперінфляцію в Україні;

В – про запровадження національної валюти;

Г – про збагачення українського народу.

Приклад завдання на встановлення послідовності:

Які терміни і поняття слід використовувати для характеристики радянізації західних областей України?

1 – індустріалізація;

2 – мобілізація;

3 – колективізація;

4 – евакуація;

5 – екстрадиція;

6 – «культурна революція»;

7 – асиміляція.

Завдання учителя – завантажити тести на відповідну платформу, а учням/ученицям надати код доступу. Все інше зробить комп’ютерна система: перевірить правильність виконання, оцінить, зробить аналіз успішності групи. Завдяки використанню цифрових технологій заощаджується час учителя.

Приклад запитання на встановлення відповідності:

Установіть відповідність між поняттям та його визначенням:

1. Дефіцит

А – працівники, призначені чи затверджені вищими партійними або радянськими органами на будь-які посади.

2. Номенклатура

Б – процес зростання кількості населення міст і посилення їхньої ролі в економічному й культурному житті суспільства.

3. Стагнація

В – процес знецінення паперових грошей, падіння їх купівельної спроможності.

4. Урбанізація

Г – перевищення попиту над пропозицією.


Д – застій у виробництві, торгівлі тощо.

Серед тестів виділяють два види: 1) тести, що навчають; 2) тести, що узагальнюють. Різниця між ними полягає у їх застосуванні. Навчальні тести виявляють рівень набутих учнями/ученицями знань, допомагають з’ясувати незасвоєний матеріал, відкоригувати подальше навчання. Тести узагальнення використовують наприкінці вивчення теми, щоб визначити підсумковий рівень отриманих результатів. (У додатку подано декілька варіантів навчальних та узагальнюючих тестів з історії України для 10-го та 11-го класів)

Для розвитку навичок оцінювання, аналізу, синтезу, написання текстів та пояснення матеріалу можна застосовувати метод створення есе. Есе також можна віднести до одного з видів тестів. За допомогою есе учні/учениці вчаться обґрунтовувати власну позицію щодо історичних процесів та послідовно її висловлювати. Завдання учителя – скласти завдання для цього короткого твору-роздуму, а для успішного використання цього навчального інструменту вчитель має розробити чіткі критерії оцінювання учнівської роботи.

Серед сучасних освітніх новацій технологія перевернутого класу ідеально вписується у систему змішаного навчання. Учні/учениці опрацьовують теоретичну частину вдома, переглядаючи відео та вивчаючи додаткові матеріали, а також опрацьовуючи зміст параграфу з підручника. На уроках при посередництві вчителя діти виконують практичні завдання (як варіант – працюють у групах над проектами).

Таким чином, змішане навчання не витісняє традиційне – «учитель-учень», а ефективно інтегрується в нього.


Використана література:

Булах І.Є., Мруга М.Р. Створюємо якісний тест: Навчальний посібник. – К.: Майстер-клас, 2006. – 160 с.

Ворожейкіна О.М. 100 цікавих ідей для проведення уроку. – Х.: Вид. група «Основа», 2011. – 287 с. – (Серія «Золота педагогічна скарбниця»)

Як написати успішне есе: Методичні рекомендації до написання есе / Укл. Шендеровський К.С. / Ін-т масової комунікації при КНУ імені Тараса Шевченка.– К., 2007.— 34 с.



Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу.