Старша група Тема: Осінь художниця „Осінь брала відра золотії...”

Опис документу:
Пропонується дидактичний матеріал до тем: Дивоказка Осені, Подарунки Осені на радість дітворі, Овочі, фрукти для роботи з дітьми молодшого дошкільного віку та старшого дошкільного віку за темами: Золота осінь, Осінь-чарівниця,Щедра Осінь. Овочі, фрукти, Осінь – художниця, Осінні явища у природі,

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Старша група

Тема: Осінь художниця „Осінь брала відра золотії...”

Словник до теми

Вітер, дощ, пора року, хмари, дерево, листя, корінь, стебло, стовбур, квіти, дуб, береза, тополя, липа, каштан, чорнобривці, жоржини, квітнути, в’янути, вітряна, дощове, волого, безлисте.

Допомагати, прибирати, не смітити, не ламати, не рвати, не топтати, жаліти, цінувати, берегти, поважати, відповідальність, шанобливе ставлення.

Радіти, сумувати, веселий, сумний, здивований, дружній, вічливий, чемний,добрий, чуйний.

Тонкий, товстий, високий, низький,маленький, великий,велетенський, огрядний.

Небо чисте, безхмарне, важке, сіре;

Сонце прохолодне; хмари важкі, сірі; ніч холодна; золота, золотава, красива, багряна, грибна, безлиста, чорна, мокра, різнокольорова, небесна блакить, височінь, безпечне середовище, кольори квітів від білого до кольорового.

Червоний, жовтий, зелений- різнокольровий, медово-золотистий, грязно-зелений, осіннє золото.

Кружляють, мерехтять, летять, танцюють, осипаються, мокнуть, хазяйнує, нагодує.

Хвостик у мишки, хвостик у листочка;

Ліс довкола аж горить;

Берізка листя роздарувала;

Листок, листочок, листопад.

Чистомовки

1. –Осінь листу натрусила

В нірку лиска лист носила

Натомила лиска хвіст,

Бо хвостом носила лист.

2.-Шумить вітер –шу –,шу –.шу

-Я листочки розтрушу

Вітерець йому –ши,-ши –,ши

- Трохи мені лиши .

Лічилки

1.Йшла Маринка на стежинку,

Загубила там корзинку.

А в корзинку паляниця,

Хто її зїв, тому жмуритись.

2.Котилася торба з великого горба,

А в тій торбі: хліб, паляниця.

З ким хочеш, з тим поділися.

3.Раз, два, три, чотири, пять.

Вийшов зайчик погулять.

Як нам бути, що зробити?

Треба зайчика зловити.

Будем знову рахувать:

Раз, два, три, чотири, пять.

4.Раз, два, три, чотири, пять.

Стали в колі ми кружлять,

Покружляли , розійшлися,

Ні на кого не дивився.

Раз, два, три, чотири.

Мене грамоті учили:

І читати і писати,

І на конику скакати.

Загадки

1-Виснуть хмари низько-низько

Опустили пасма коси.

Всюди мокро, всюди слизько –

Ходить краєм нашим.....

(Осінь)

2.- Коли нема – чекають, коли прийду – тікають.

(Дощ)

3.- Крил не має ,скрізь літає

Та ще й куряву здіймає.

(Вітер)

4.- Вдень у небі гуляє.,а ввечері на землю сідає.

(Сонце)

Прислівя та приказки

Програмова література:

*Жовтень надворі – ложки води , а цебер болота.

*Осінь іде і дощ за собою веде.

*Плаче жовтень холодними сльозами.

*В жовтні з сонцем розпрощайся,ближче до печі підбирайся.

Прикмети

1.Якщо на покрову сніг не покрив землю – не покриє й у листопаді та грудні.

Заклички

Роси, роси дощику, Ярину,

Роси, роси житечко на лану.

На крилечках, вітрику полети,

Колосочки золотом обмети.

Не йди, не йди, дощику

Не йди, не йди, дощику

Зварю тобі борщику

Та поставлю на горі,

Щоб не їли комарі.

Вигрій,вигрій,сонечко

Вигрій,вигрій,сонечко

На широке полечко,

На наше подвірячко,

На бабине зіллячко,

Там дід косить,

Сонечка просить

Хмару розбиває,

Сонця добуває.

Бий,дзвоне, бий!

Хмару розбий.

Твори українських та зарубіжних авторів

Вірші

Програмова література:

«Золота осінь»

В парках і садочках

На доріжки й трави

Падають листочки

Буро-золотаві.

Де не глянь,навколо

Килим кольористий,

Віти напівголі,

Небо сине чисте.

Метушні немає,

Тиша й прохолода

Осінь золотая

Тихо-ніжно ходить.

К.Перелісна

«Жовтень»

В жовтні жовте сонце гріє

Так, що все навкруг жовтіє

Жовті квіти і листочки

Жовті дині й огірочки

Що достигли на насіння,

Бо прийшла пора осіння.

Ганна Черінь

«Осінь»

Висне небо синє,

Синє та не те,

Світить та не гріє

Сонце золоте

Оголилось поле

Од серпа й роси

Ніде приліпитись

Крапельці роси

Темная діброва

Стихла і мовчить

Листячко пожовкле

З дерева летить,

Хоч би де замріла

Квіточка одна

Тільки й червоніє

Що горобина.

Здалека під небом

В вирій летючи

Голосно курличуть

Журавлів ключі.

Яків Щоголів

Додаткова література:

«Таня в осені просила»

Таня в осені просила:

Розмалюєм небо синім,

А рожевим хмарочки,

Щоб були, мов квіточки?”

Осінь гіллям шурхотіла

Й малювала небо сірим

Сіра стежечка на схилі

І сіренькі горобці.

Мабуть, осінь розгубила

Кольорові олівці.

Тамара Журба

Казки

Казка про різнокольрові листочки

У кожному листочку живуть невидимі зернятка: жовті, червоні. Зелені зернятка люблять тепло і щедре срнячне проміння. І найкраща пора для них – літо. Їх багато, вони граються. І листочкина всіх рослинах зеленого кольру. А коли приходить осінь, стає холодно, коротшає день, і від цього зелені зернятка руйнуються і зникають. З’являються жовті і червоні зернятка. Листочки стають різнокольоровими.

- Подивіться навколо. На яких рослинах жовті листочки? ( Березах, липах).Червоні? (Горобині, калині, вишні). Зелені? (Бузку,вербі). Жовто-червоні? (На кленах). Багряні? Коричневі? ( Дубі).

Здалеку листя на дереві здається одного кольору. А візьміть листочки берези у руки, придивіться до них. Чи справді це так? ( Ні).Ось листочок із зеленими цяточками. А цей – яскраво-жовтий. Ось- із коричневими смужечками на кінчиках.

Пограємо в гру: «Мій листочок красивий тому, що...»

- Які цікавинки бачили у довкіллі?

Подякуємо берізці та горобинці за такі чудові гостини.

На закінчення прогулянки обираємо «Міс і містер чутливе вушко», «Всевидяче око».

К.Малицька

Казка про осіннє листячко

Шелестить під ногами листячко в садку: ш-ш-ш-ш. Вітер наче зрадів, що так багато йому роботи, зриває останні листочки з дерев, не жаліє. Вкриває ними стежки в садку, крутить в садку, крутить їх у повітрі. І неначе приспівує листкам до таночка.

- Не сердьтеся, не сердьтеся на мене, на вітра веселого!Ви тутрозпустилися навесні,

зазеленіли влітку, гріло вас сонечко, пили ви свіжі роси на світанку і годували цим дерево, освіжали в садку повітря Ви багато зробили, листки за літо. А тепер холодні ночі, дощі, сонце не гріє, і ви пожовкли.

Я зірву вас, я вкрию вами матусю-землю. А навесні нове листячко розпуститься на деревах.

- Ш-ш-ш, чуємо! – прошепотіли листки. А далі стиха: - А ми! Ми вже нікуди не здатні? Ми вже помремо?

Коли ось по стежці повзе великий жук.

  • Он яку купу листя хтось добрий мені нагріб, - каже жук. – Під ним я добре перезимую. І заліз аж під листя. Шелестять листочки:- Ми гріємо, ходіть до нас!

  • От бачите, листочки, ви ще станете комусь у пригоді, -каже вітер. – Ще не один до васзвернеться.

І справді – під купою листя назбиралося багато усяких маленьких тварин, що завмирають на зиму, і жучки, і павучки.

Аж ось повзе щось велике, колюче, усе в голках. Притихла дрібнота. А це їжак. Йому теж потрібно листя для зимового житла. Понатикував листочків на свої колючки і побрів далі.

А потім вийшли діти з граблями та мітлами, розгрібали настежинках садових листя.

-Несіть діти до клуні! – кричить мати з хати, - буде мені на підпал.

А вітер наче звеселився, рве останнє листячко з дерев, крутить ним у таночку, кидає на землю.

- Ш-ш-ш! – шелестить листопад.- Ніщо марно не пропадає у світі.Усе й найменше придасться. Природа –мати усе щадить.

О.Копиленко

Жовкне листя

Вкривається багрянцем клен. Він стоїть на узліссі замріяний, ніби сумує, що надійшов жовтень. Часом тихо зронить вирізьблений свій лист. Ось налетить вітер і почне безжально зривати осінню красу зажуреного клена, оголить його і гулятиме серед голого гілля.

А яка ніжна, золота берізка на тлі синюватих ялинок, зеленавих сосен. Вона опустила свої віти і теж журиться,що скоро прийдуть холоди.

Деякі квіточки ще не хочуть здаватись, поспішають доцвісти, поки перші морозці не вдарять по них. Але й ці останні квіти теж ніби насторожено-за-журені.

Високо вгорі дзвінким передзвоном курличуть трикутники журавлів. Прямують на південь, поспішають. Десь перегукуються вгорі над ними і дикі гуси. На півночі вже холодно їм.

На піщаних косах річок жирують і північні качки цілими величезними табунами. Вони дуже сторожкі й близько не підпускають мисливців.

Оповідання

Додаткова література:

Подивіться на хмари

Мені дуже подобається дивитися на хмарки. Особливо коли білі, кучеряві хмарки пливуть, наче чудернацькі кучугури. Якщо довго на них дивитися, як вони змінюються – набувають форми людей, дивовижних птахів і тварин.

Одного разу я лежав на пляжі біля моря і дивився на небо. Воно було чистим, безхмарним, блакитно-голубим і дуже високим.Через деякий час з’явилися хмарки. Я замилувався ними. І раптом побачив таке... Хмарки наді мноюпливли водночас у протилежні боки.Одні – з півночі на південь, інші- з півдня на північ. Це було саме так! Ніби танцюристи на сцені рухалися в протилежні боки.

Я звернув увагу бабусі на це диво. А вона пояснила, що хмарки на різній відстані від землі, а вітер у різних шарах може дути в різні боки. Так просто!

Дидактична гра Картинка допомагає слову

Мета: розвивати опосередковане запам'ятовування на основі «змістового співвідношення».

ХІД ГРИ

Для гри необхідно підготувати 10 слів і 10 картинок, пов'язаних із цими словами за змістом. Наприклад, слова осінніх явищ: хмара, дощ …

Послідовно зачитуєте слова, а дитина до кожного слова підбирає картинку, яка підходить до нього за змістом. Після того, як усі картинки підібрані, пропонуєте дитині протягом 1-2 хвилин подивитися на картинки і пригадати пов'язані з ними слова. Під час цього можна дивитися на картинки.

У складнішому варіанті — забрати картинки перед відтворенням слів, щоб дитина орієнтувалася на уявлювані картинки.

Дидактична гра Відгадай колір

Мета: розвивати вміння розрізняти кольори, творчу уяву.

ХІД ГРИ

Одну дитину попросити вийти з кімнати. Решті дітей запропонуйте задумати якийсь колір і відобразити його жестами. Наприклад, якщо задумати зелений колір, то хтось доторкнеться до зеленої стрічки, хтось буде колихатись, як дерево, хтось — поливатиме травичку. За цими діями, жестами дитина, що виходила, має відгадати задуманий колір. У гру можна грати групами.

Дидактична гра Що якого кольору?

Мета: розвивати вміння розрізняти кольори, творчу уяву.

ХІД ГРИ

Роздати дітям кольорові олівці чи маркери, фломастери. Називати предмети, а діти по черзі малюватимуть кружечок такого кольору, як цей предмет, якщо вони чогось не знають — ставлять прочерк. Наприклад: трава, апельсин, мак, тигр. Виграє той, у кого найбільше кружечків.

Дидактична гра Мій улюблений колір

Мета: розвивати вміння розрізняти кольори, творчу уяву.

ХІД ГРИ

Запропонуйте дітям по черзі назвати різні предмети та явища найулюбленішого кольору. Наприклад, якщо улюблений колір блакитний, це можуть бути бант, волошка, небо, пролісок.

Дидактична гра Хто дивиться в Калюжу?

Мета: закріплювати уявлення дітей про світлі відтінки кольорів; вчити утворювати їх.

Матеріал: картки із зображеннями білої хмарки — вгорі, калюжі певного світлого відтінку — внизу, з отвором для вкладки — посередині; овали-вкладки із зображеннями предметів різних кольорів спектра (жовтого курчати, блакитноїі кульки, рудої ' лисиці, чорного кота, фіолетової бабки, червоного маку, зеленої жабки, синього бегемота).

Хід гри

Педагог розповідає казку.

Жила-була біленька Хмаринка. Літала собі по небу, землю розглядала. Побачила Калюжу, глянула в неї і здивувалася: відображення в ній не було білим. А якого кольору? Допоможіть визначити колірний відтінок дивовижної Калюжі й знайдіть того, хто дивиться у неї разом з Хмаринкою.

Завдання: розглянути забарвлення Калюжі на картці й дібрати предметну вкладку, колір якої відповідає відтінку барви, який має Калюжа.

Дидактична гра Різноколірні хмаринки

Мета: досліджувати можливості поєднання кольорів спектра з білим кольором. Стимулювати творчу активність дітей у створенні оригінальних різноколірних хмаринок. Розвивати художній смак.

Матеріал: папір; гуаш (біла, жовта, червона, синя); пензлики; палітри; серветки; ємкість з водою.

Хід гри

Педагог розповідає казку.

Жили собі хмаринки. Вони були легенькі, білі й казково гарні. Але люди лише зрідка зводили очі до неба й милувалися ними. Тож вирішили хмаринки подивувати людей. Допоможіть їм виглядати незвично.

Завдання: зобразити хмаринки, незвичні за кольором та формою.

Дидактична гра Драбинка для Сонечка

Мета: закріплювати знання про послідовність барв веселки. Активізувати дослідницьку поведінку в експериментуванні з основними кольорами спектра.

Матеріал: картки з зображенням сонечка над драбинкою з контурами сходинок; гуаш основних кольорів (жовта, червона, синя); пензлики; серветки; палітри; ємкість з водою.

Хід гри

Педагог пропонує дітям послухати казку.

Жило-було Сонечко. Вночі воно спало, й на землі було темно. А вранці Сонечко піднімалося по казковій драбинці, дуже схожій на веселку. Всі щаблинки-сходин-ки цієї драбинки були яскраво розфарбовані — кожна у певний веселковий колір. Та якось налетіли вітер з дощем і змили фарби зі сходинок. Настав час Сонечкові спати. Дивиться воно вниз на драбинку й не бачить її веселкових сходинок. Зажурилося Сонечко: як же воно повернеться додому? Допоможіть Сонечку.

Завдання: розфарбувати сходинки драбинки всіма барвами веселки, використовуючи тільки основні кольори (жовтий, червоний, синій) і змішуючи певні фарби для утворення інших кольорів спектра.

Дидактична гра Драбинка для Хмаринки

Мета: досліджувати природу світлих колірних відтінків, експериментуючи з білим та основними кольорами. Закріплювати знання послідовності розташування кольорів спектра.

Матеріал: картки із зображенням білої хмаринки над драбинкою з контурами сходинок; гуаш (біла, жовта, червона, синя); пензлики; серветки; палітри; ємкість з водою.

Хід гри

Педагог розповідає казку.

Жила собі біленька легенька Хмаринка. І дуже любила вона бувати високо-високо в небо. А допомагала їй у цьому дивовижна драбинка, яку подарувала їй барвиста Веселка. Тому її сходинки своїми кольорами нагадували саму Веселку. Але їхні відтінки були дуже світлі, і драбинка здавалася легкою та повітряною, як сама Хмаринка. Хочете побачити веселкову драбинку для Хмарки? Тоді розфарбуйте її сходинки.

Завдання: розфарбувати драбинку, використовуючи фарби основних кольорів та змішуючи їх з білою.

Рухлива гра Ми - веселі дошкільнята

Завдання гри. Построєння в коло, ходьба по колу, біг з ловінням і повертанням. Виховання ритму, спритності, рішучості, орієнтації в просторі.

Хід гри

Діти стоять у колі, тримаючись за руки. Одна дитина — «квач» — стає всередині кола, в руках у неї хустина або на руці пов'язка.

На слова вихователя:

Ми, веселі дошкільнята,

Любим бігати й гуляти,

Ану, спробуй нас піймати

діти ходять по колу вправо або вліво (за умовою), на останнє слово зупиняються і голосно всі разом кажуть:

Раз-два, три — лови!

Діти розбігаються, а квач їх ловить. Якщо буде зловлено 2—3 дітей, гра закінчується. На слова вихователя: «В коло, всі у коло!» діти поспішають стати в рівне коло. Вихователь вибирає спритну дитину на роль квача, і гра повторюється.

Правила гри. Спійманим вважати того, до кого квач доторкнеться. Розбігатися з кола і ловити можна тільки після слова «Лови!» Спіймана дитина не може бути квачем. Квач за лінією не ловить.

Вказівки до гри. Гру можна проводити як перебігання, поступово збільшуючи відстань. Квач може одночасно торкатися до кількох дітей, що перебігають, і тоді всі вважаються спійманими. Після двох перебігань вихователь вибирає нового квача.

Гру можна проводити в будь-яку пору року. Якщо майданчик великий, то визначають лінії, за які не слід вибігати; хто побіжить за лінію, той вважається спійманим. Якщо гра проводиться взимку, можна влучати сніжками у тих, хто тікає.

Рухлива гра Хто швидше?

Завдання гри. Біг по колу. Виховання кмітливості, швидкості бігу.

Хід гри

Діти сидять на стільчиках обличчям до середини. Стільчики поставлені в коло, на відстані кроку один від одного. Вихователь викликає двох дітей, що сидять поруч. Вони виходять за коло й стають біля своїх стільчиків спиною одне до одного. Решта дітей з вихователем голосно промовляють: «Раз, два, три — біжіть!» Пара, яка стоїть за стільчиками, біжить: одна дитина—в один бік, друга —в другий. Виграє та дитина, яка раніше добіжить до свого стільчика.

Правила гри. Бігти тільки після слова «Біжіть!» Бігти по колу, тримаючись правої сторони.

Вказівки до гри. Вихователь показує і пояснює, як треба вбігти. В разі потреби він біжить разом з дитиною. Згодом гру можна ускладнити, запропонувавши дітям при зустрічі плескати в колоні або вітатися.

В кінці року дітям можна дати в руки відповідні іграшки, наприклад, обручики від серсо. Ігру можна проводити і стоячи в колі.

Рухлива гра Квач

Завдання гри. Біг урозтіч з поворотами. Швидка орієнтація в просторі.

Хід гри

Діти стоять у різних кінцях майданчика. Одну дитину обирають «квачем», їй дають кольорову стрічку, і вона стає по середині майданчика.

На слово вихователя «Лови!» всі діти розбігаються, а квач намагається догнати будь-кого (доторкнутися рукою). Той, до кого доторкнувся квач, відходить в сторону. Гра кінчається, коли квач зловить 3—4 дітей. Потім вихователь призначає квачем найспритнішу дитину, яку не зловили.

Правила гри. Зловленим вважати того, до кого квач доторкнувся рукою; зловлений відходить убік. Квач ловить, і діти розбігаються після слова «Лови!».

Вказівки до гри. Вихователь стежить, щоб квач довго не гнався за однією дитиною. Якщо квач довго не може нікого зловити, вихователь вибирає іншу дитину.

Рухлива гра Каруселі

Програмний матеріал. Ходьба, біг по колу, тримаючись за шнур. Підскоки й повороти. Виховання почуття ритму, спритності, уміння на сигнал відповідати рухом.

Хід гри

По середині майданчика вихователь кладе на землю зв'язаний шнур у вигляді кола. Це — «карусель». Діти граються на майданчику, ходять, бігають, танцюють.

На сигнал вихователя «На каруселі» діти піднімають шнур з землі і починають ритмічно ходити по колу, проказуючи:

Закрутились каруселі —

Все кругом, кругом, кругом.

А ми — діточки веселі —

Все бігом, бігом, бігом!

На слова «Все бігом, бігом, бігом!» діти починають бігати. На слова вихователя «Повернулись» діти на ходу міняють руки і повертаються в протилежний бік.

Далі вихователь проказує:

Тихше, тихше, не спішіть,

Каруселі зупиніть!

Раз-два, раз-два,

Вже закінчилася гра.

Зменшуючи поступово темп ходьби, діти зупиняються, всі разом кладуть шнур на землю і розбігаються по майданчику. Гра повторюється.

Правила гри. По колу ходити ритмічно, бігти легко. Повертатися на ходу підскоком на слово «Повернулись» або «Раз».

Вказівки до гри. Проводячи гру, вихователь разом з дітьми проробляє всі рухи відповідно до тексту. Згодом дітей можна поділити на 3—4.групи за зростом: дати три або чотири каруселі. Замість шнура можна покласти в різних місцях майданчика обручі діаметром 1 м (маленькі каруселі). Діти беруться за обручі, як за шнур, і бігають.

Рухлива гра Хто покликав?

Завдання гри. Виховання пам'яті, уваги.

Хід гри

Діти стоять колом, взявшись за руки. Одна дитина сидить у центрі кола. На голові у неї паперовий ковпачок, що прикриває очі, а в руці—квітка на довгій стеблині. Діти тихенько ходять, бігають навшпиньки навколо дитини, що в ковпачку. На сигнал вихователя діти стають струнко. Дитина встає з стільця, простягає квітку вперед, повертається навколо себе і зупиняється. Той, проти кого опинилась квітка, називає ім'я дитини в ковпачку, а вона повинна відгадати, хто її покликав. Якщо вгадає, діти міняються місцями.

Правила гри. Ім'я дитини проказати правильно, голосно.

Вказівки до гри. Кожна дитина одягає новий ковпачок. Стежити, щоб діти на сигнал раптово зупинялись і більше не бігали.

Рухлива гра Зроби фігуру

Завдання гри. Ходьба, біг по колу. Виховання почуття рівноваги, творчості, витривалості, ініціативи.

Хід гри

Діти стоять у колі, одна дитина у середині кола. Діти ходять по колу (праворуч, ліворуч), біжать. Дитина, що в середині кола, проголошує: «Стій! Раз, два, три, чотири, п'ять — я йду вибирать!» Діти раптово зупиняються і зображають той чи інший придуманий рух. Дитина, що в середині кола, вибирає те, що їй найбільше сподобалось. Діти міняються місцяміи. Гра повторюється.

Правила гри. Діти стоять нерухомо. Не копіювати рухи один у одного.

Вказівки до гри. Вихователь стежить, щоб діти довго не стояли в тій чи іншій позі, особливо зігнуті або на одній нозі тощо. Вихователь дає сигнал для построєння в коло. Діти можуть бігати, стрибати по всій площі кімнати, а на раптовий сигнал вихователя стають в ту чи іншу позу.

Рухлива гра Не замочи ніг!

Завдання гри. Перестрибування в довжину. Виховання уваги, спритності, точності рухів, рівноваги.

Хід гри

По середині кімнати — дві паралельні лінії на відстані 5—8 кроків одна від одної. Між ними — болото. По болоту розкидані на відстані одного кроку камінці, кружки або кубики. Діти поділені на 3—4 групи. За умовним сигналом діти групами перескакують по камінцях. Виграє та група, в якій ніхто жодного разу не замочив ніг, тобто не оступився.

Правила гри. Починати перестрибувати за сигналом.

Вказівки до гри. Можна дати завдання перейти болото або калюжу. На межі покладено 2 дерев'яних цеглини. Кожна дитина за сигналом вихователя стає на першу цеглину, а з неї переступає на другу. Далі дитина нахиляється, бере вільну цеглину в руки, ставить її перед собою і переходить на цю цеглину і т. д., поки не дійде до берега — межі. Виграє той, хто жодного разу не впав.

Рухлива гра Хто швидше добіжить до листочка!

Завдання гри. Підлізання під дугу, біг по прямій. Виховання слуху, уваги, активності, спритності.

Хід гри

На одному боці майданчика чи кімнати на стільчиках сидять діти перед накресленою лінією. На лінію виходять 3—4 дітей і стають проти стільців з листочками, що на протилежній стороні майданчика. На шляху прапорців поставлені дуги для підлізання.

На сигнал вихователя «Раз» або «Біжи!» діти біжать до дуг, підлазять, продовжують бігти до листочків, беруть їх і піднімають догори, потім кладуть на місце. Вихователь відзначає, хто перший підняв листочки. Потім усі діти разом повертаються на свої місця. На лінію виходить інша трійка або четвірка дітей. Гра кінчається, коли всі діти піднімуть листочки догори. Гру можна повторити 2—3 рази.

Правила гри. Не переступати лінії до закінчення сигналу, підлазити лід дугу обережно.

Вказівки до гри. Стільці розставити на певній відстані один від одного по одній лінії. На стільчиках покладено по два листочка. Якщо простір достатній, на лінію можуть виходити і п'ятеро дітей. Обруч прикріпити до 2-х стільців.

Сигналом для бігу можуть бути слова «Раз, два, три, біжи!»

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Курс:«Розвиток особистості на всіх вікових етапах життя»
Черниш Олена Степанівна
36 годин
590 грн

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.