і отримати безкоштовне
свідоцтво про публікацію
! В а ж л и в о
Акція
Вебінарний безліміт
Заощаджуйте понад 5000грн

Замовляйте усі свідоцтва за вебінари (понад 90 вебінарів)

з 12 липня
до 25 липня
199грн
з 26 липня
до 15 серпня
299грн
з 16 серпня
до 31 серпня
399грн
Активуйте «Вебінарний Безліміт» та отримайте
30 днів необмеженого доступу до 90 вебінарів
Предмети »

Стан духовної вихованості та освіченості в дитячому колективі

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Стан уявлень про віру, духовну вихованість у підлітків

З метою отримання об'єктивних даних про стан духовної вихованості та освіченості у дитячому колективі 5-7 класів (30 чоловік) було організовано експериментальне дослідження.

Метою констатуючого експерименту було визначення особливостей розуміння поняття віри з погляду дітей підліткового віку та пошук пояснень тієї чи іншої думки. В якості експериментального матеріалу були взяті випуски дитячого пізнавального журналу та збірки телевізійних програм для дітей, на основі чого були визначені теми бесід з обраною категорією дітей.

У відповідності до поставленої мети вирішувалися наступні завдання:

  1. Провести вивчення стану уявлень про віру, духовну вихованість.

  2. Визначити “слабких духом” дітей, встановити причини такого емоційного, духовного стану та їх поведінки.

Методика констатуючого експерименту полягала в проведенні бесід за визначеними темами духовного спрямування.

Бесіди розпочинались з маленьких експериментів. Наприклад, дітям пропонувалось протягом однієї хвилини записати на аркуші паперу будь-які слова. Потім ми пропонували підкреслити ті, що стосуються моральності. По закінченні роботи бажаючі читали свій набір слів, що відбивав моральний контекст. Робився висновок, що наше життя і наші думки обов'язково стикаються з моральними проблемами, і таким чином виникала зав'язка, з якої починався діалог. Проводилися бесіди на теми: “Віра — віруючий”, “Скільки разів на рік я відвідую Храм?”, “Як нам допомагають віра, надія, любов?”, “Чого навчали дітей у давнину?”, “Батьки. Хрещені батьки.”, “Мій вільний час. Захоплення. Недільний день” та ін.

У підлітковому віці бесіди такого роду можуть стати своєрідним акумулятором накопичених моральних уявлень, пробудити їхні думки і почуття, викликати прагнення висловити свої думки, спрямувати на пошуки істини, пробудити бажання оцінити себе, намітити шляхи до самовдосконалення. Тому дітей саме цієї вікової категорії було обрано для участі у дослідженні.

Аналізуючи проведені бесіди, хочеться зазначити, що більшість дітей, які прийняли участь у дослідженні, вважали, що бути віруючим — це не актуально, адже сучасна молодь віддає перевагу сумнівним, псевдокультурним течіям з Європи, США, де підлітки обмежують свої інтереси субкультурою.

Однією з причин цієї проблеми є наше суспільство, в якому декларовані культурні та моральні цінності не реалізовані, не дивлячись на прийняті молодіжні програми та досить гуманну освіту. Складається ситуація, коли підліток не знаходить адекватного рішення своїх проблем, правильного виходу із скрутних становищ. Він шукає підтримки, і коли не отримує її від дорослих, то звертається до субкультур, а це і є основою для їх розвитку. Інший фактор – це сім’я. На мою думку, сучасні діти дуже часто набувають рис інфантилізму, адже батькам легше самим виконувати якісь дії, а не привчати до них дітей. Це затримує процес дорослішання, в результаті чого дитина не може самостійно приймати рішення, відповідати за свої вчинки. А якщо взяти до уваги, що нині батьки постійно зайняті і на дитину вже просто не вистачає часу, то складність її стану зрозуміла: сама вона нічого подіяти не може, а батькам вирішувати її проблеми ніколи.

Фактор недостатньої уваги до власних дітей пояснює й те, що серед досліджуваних нами учнів було виявлено 5-х, хто ще не мав змоги прийняти Таїнства Хрещення. Експеримент також дозволив нам визначити, що досліджувані у свій вільний час залюбки читають сучасні журнали, такі як, наприклад, “Ліза Girl” (для дівчат-підлітків). В цьому журналі — факти з життя “зірок”, модні зачіски, реклама косметики, але, на жаль, нічого для душі, для розширення світогляду. Або “Людина-Павук”, неначе б і добрий герой, але навіщо тоді приховувати обличчя під такою злою маскою?

Результати констатуючого експерименту виявили, що із 30 школярів - 13 учнів відвідують Храм і є достатньо духовно вихованими. Їх обєднуємо до контрольної групи. 17 підлітків знаходяться в розгубленому стані, шукають підтримки. Їм було запропоновано продовжити роботу по вихованню духовності.

Опис документу:
Описано експериментальне дослідження з метою вивчення стану уявлень про віру,духовну вихованість,визначення «слабких духом» дітей, встановлення причин такого емоційного,духовного стану та їх поведінки.

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Курс:«Соціальне партнерство закладу позашкільної освіти та сім’ї»
Просіна Ольга Володимирівна
36 годин
590 грн
354 грн

Бажаєте дізнаватись більше цікавого?


Долучайтесь до спільноти