і отримати безкоштовне
свідоцтво про публікацію
До визначення переможців залишилось:
3
Дня
3
Години
16
Хвилин
30
Секунд
Поспішайте взяти участь в акції «Методичний тиждень».
Головний приз 500грн + безкоштовний вебінар.
Взяти участь

Сполуки літер йо, ьо

Курс:«Google сервіси в роботі вчителя»
Левченко Ірина Михайлівна
16 годин
800 грн
240 грн
Свідоцтво про публікацію матеріала №VE695737
За публікацію цієї методичної розробки Захарченко Тетяна Валеріївна отримав(ла) свідоцтво №VE695737
Завантажте Ваші авторські методичні розробки на сайт та миттєво отримайте персональне свідоцтво про публікацію від ЗМІ «Всеосвіта»
Перегляд
матеріалу
Отримати код

Тема. Сполуки літер йо, ьо

Мета: ознайомити учнів із правилами написання сполучень йо,ьо;сприяти засвоєнню основних правил вживання сполучень йо,ьо; розвивати орфографічну грамотність, уяву, увагу, творче мислення; виховувати любов до природи.

Тип уроку. Урок вивчення нового матеріалу.

Обладнання. Проектор, музика для релаксації, кольорові олівці, мандарини; мультимедійна презентація

Хід уроку.

І. Організаційний омент.

Вправа «Комплімент»

ІІ. Актуалізація опорних знань.

Один учень працює біля дошки з карткою.

Низ…ко, пал…ма, власниц...кий, спіл…ні, біл…ший, тон…ший, долен…ці, маз…, бат…ко, сіл…сякий, їдал…ня, дивуєт…ся, цураєш..ся, думают…, жовтен…кий, солоден…кий, гарнюсін…кий.

Перевірка д/з.

Робота із сигнальними картками.(підняти зелену картку, якщо є ь, червону, якщо нема)

Палець, пісня, калач, усміхаючись,голуб, мідь, батько, вірте, насипте, доньці, тьмяний, цвях, дитинці,Горький, Харків, менше.

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності

Гра «Встав пропущені літери»

Оленці дали завдання вставити пропущені літери, але вона розгубилася: жодна літера не підходить. Допоможіть дівчинці.

Ранн…..го, ра….н, дз….б, чотир…..х, буль…..йон.

  • Якого правила ще не вчила Оленка?

ІV Оголошення теми і визначення мети уроку учнями

  • Що ми сьогодні повинні дізнатись?

  • Що ми повинні навчитись?

V. Засвоєння нових знань. (Сенсорно – моторний етап)

  1. Слово вчителя.

У нас ще панує зима, а зима, зазвичай асоціюється із снігом, Новим роком, мандаринами. І сьогодні я вам пропоную здійснити мандрівку до цитрусового саду. Для того, щоб відбулась сьогоднішня подорож, необхідно виконати деякі умови. Відчуйте, що ви готові, подорожуючи, відпочити і потрудитись.

  1. Релаксація.

Для релаксації запалюється аромалампа з ефірною олією мандарина, вмикається аудіозапис співу пташок.

Займіть зручне положення. Розслабте обличчя, плечі, руки, тіло, ноги. Відчуйте свою розслабленість. Заплющіть очі, зробіть глибокий вдих і видих (3 рази).

Уявіть ваш улюблений куточок природи або якесь інше місце, де ви відчуваєте себе спокійними, де ви щасливі, місце вашого спокою. Подумки відправляйтесь на прогулянку. Ви бачите ледь помітну стежину. Вона запрошує вас. Сміливо йдіть уперед. Стежечка веде вас до цитрусового саду. Роздивіться дерева з плодами, відчуйте їх аромат. Зупиніться біля одного мандаринового дерева. Підійдіть, доторкніться до стовбура, відчуйте, який він на дотик. Деревце простягає до вас нижню гілку з одним плодом. Роздивіться його, відчуйте його на дотик, вдихніть аромат. Попросіть деревце надати вам корисну інформацію. Воно привітно кивнуло гілочками на знак згоди. На ваших очах 2 плоди фантастично збільшились. І ось на одному мандарині проступає напис «Сполуки літер йо пишемо для позначення сполучення приголосного й з голосним о на початку слова або складу: йод, бойовий». На другому мандарині також проступає напис : «Сполуки літер ьо пишемо для позначення мякості попереднього приголосного перед о в середині складу, наприклад: льон, сьомий»

Помилуйтеся соковитими мандаринами, їх кольором, формою, вдихніть аромат плодів. Прочитайте ще раз те, що написано на них. Подякуйте деревцю за цінну інформацію. Попрощайтеся з ним. Відчуйте свої руки, ноги, поверніться в клас. Розплющіть очі і посміхніться.

  1. Контроль сприйняття навчальної інформації

Бесіда на закріплення образу

- Чи вдалося вам побувати у цитрусовому в саду?

-Які кольори і звуки вас оточували?

-Яким у вашій уяві було мандаринове дерево?

- Чи надало воно вам інформацію?

- Які написи ви побачили на плодах?

  1. Фізкультхвилинка.

Молодці, ви чудово справились із завданням. А зараз трішки відпочинемо.

Вийдіть із – за парт. Присядьте, уявіть, що ви зернятко мандарина, яке посадили в землю. Його щедро поливає дощик і воно повільно починає проростати. Ви пробиваєтесь крізь землю. Тягнетесь догори, ще вище, вище. І ось ви розпустили свою рясну крону. Гілки дерева гойдає вітерець. Під деревом росте зелена соковита травичка. Погладьте її.

Вправа 387

VІ. Логічний етап.

Вправа 388 (1 учень біля дошки)

Розподільний диктант.

Записати слова з буквосполученням ьо у І колонку, а з йо – у ІІ.

Сьомий, сльози, його, батальйон, район, льон, сьогодні, бойовий, бадьорий, мальовничий, вольовий, мільйон, синього, гайок,знайомий, льодовик, серйозний, працьовитий, дзьобик.

Взаємоперевірка

Робота в парах. Гра «Знайди пару».

Дібрати до іменників спільнокореневі прикметники, в яких пишеться ьо, або йо.

Поле, ціль, бій, воля, лице, колір, лід, праця.

Вправа

Записати, уставляючи пропущені літери. Пояснити свій вибір. З'ясувати походження, жанр і значення висловлювань.

1) Ден.. с..огоднішній — молодший учорашн..ого. 2) ..ого в ложці не спіймаєш. 3) Між молотом і ковадлом витанц..вує. 4) ..ого ремесло хмелем поросло. 5) Поки ..ому зм..л..ться, то тобі скрутиться.

VІІ. Підбиття підсумків уроку.

Що нового ми дізнались?

Що для вас залишилось незрозумілим?

Що вам сподобалось на уроці?

VІ Домашнє завдання.

Вправа 393

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу

Опис документу:
ознайомити учнів із правилами написання сполучень йо,ьо;сприяти засвоєнню основних правил вживання сполучень йо,ьо; розвивати орфографічну грамотність, уяву, увагу, творче мислення; виховувати любов до природи.
  • Додано
    27.02.2018
  • Розділ
    Українська мова
  • Клас
    5 Клас
  • Тип
    Конспект
  • Переглядів
    145
  • Коментарів
    0
  • Завантажень
    0
  • Номер матеріала
    VE695737
  • Вподобань
    0
Курс:«Основи фінансової грамотності»
Часнікова Олена Володимирівна
72 години
3600 грн
1080 грн
Свідоцтво про публікацію матеріала №VE695737
За публікацію цієї методичної розробки Захарченко Тетяна Валеріївна отримав(ла) свідоцтво №VE695737
Завантажте Ваші авторські методичні розробки на сайт та миттєво отримайте персональне свідоцтво про публікацію від ЗМІ «Всеосвіта»
Шкільна міжнародна дистанційна олімпіада «Всеосвiта Осінь – 2018»

Бажаєте дізнаватись більше цікавого?


Долучайтесь до спільноти