Сьогодні о 18:00
Вебінар:
«
Підвищення кваліфікації та атестація педагогічних працівників ЗДО і ЗЗСО за новим профстандартом
»
Взяти участь Всі події

Співець краси та милосердя Оскар Уайльд. Казка «Зоряний хлопчик»

Зарубіжна література

Для кого: 5 Клас

29.08.2021

89

4

0

Опис документу:
Подана розробка має на меті дати учням короткі відомості про естетичні погляди Оскара Уайльда; розкрити авторське ставлення до краси зовнішньої і внутрішньої; дати учням короткі відомості про естетичні погляди Оскара Уайльда; розкрити авторське ставлення до краси зовнішньої і внутрішньої.
Перегляд
матеріалу
Отримати код

Тема. Співець краси та милосердя Оскар Уайльд. Казка «Зоряний хлопчик». Зображення внутрішньої та зовнішньої краси у казці

Мета:

  • навчальна: дати учням короткі відомості про естетичні погляди Оскара Уайльда; розкрити авторське ставлення до краси зовнішньої і внутрішньої;

  • розвивальна: розвивати усне мовлення, уяву та образне мислення учнів;

  • виховна: прищеплювати учням поняття про справжню красу, її ознаки та місце в житті людини.

Тип уроку: урок вивчення нового матеріалу



ХІД УРОКУ

І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

ІІ. ОГОЛОШЕННЯ ТЕМИ ТА МЕТИ УРОКУ

Робота з епіграфом

  • Прочитайте епіграф до уроку. Як ви розумієте вислів О.Уайльда?

III. РОБОТА НАД ТЕМОЮ УРОКУ

Афоризм – якась узагальнена думка, висловлена стисло в дуже виразній формі. Гарна рифма – погибель для дії.

Карикатура – малюнок, що зображує кого -, що-небудь у навмисне спотвореному, смішному вигляді. На другий день в колгоспній стінгазеті красувалася карикатура: лежить на рядні під грушею Павло Подушка, замість голови в нього макітра вареників (Остап Вишня).

Пікаділлі – одна з найширших і жвавих вулиць в історичному центрі Лондона – Вестмінстері. Пролягає від площі Пікаділлі (на сході) до Гайд- парку (на заході).

2. Слово вчителя

- 16 жовтня 1854 року у Дубліні, столиці Ірландії, у родині відомого лікаря-офтальмолога Вільяма Уайльда та його дружини Джейн Франциски Елджі, письменниці, народився син. Охрестили його ім’ям Оскар Фінгал О’Флаерті Уїллс Уайльд. Батьки письменника були люди оригінальні і творчо обдаровані. Вільям Уайльд уславився своїми успішними операціями катаракти на всю країну, за що дістав титул баронета від королеви Вікторії.

Виховувався О.Уайльд, майбутній письменник, здебільшого під материнським впливом, із дитинства призвичаюючись жити у світі поетичних образів і замилування красою. Змалку хлопець вирізнявся непересічною памяттю, любовю до книжок та читання.

Культ краси, що панував у батьківському домі, вплинув на формування світогляду майбутнього письменника. Уже тоді Оскар Уайльд був переконаний, що оточувати себе красою – єдине гідне людини заняття. Але в реальному житті існувала не тільки краса, і Уайльд дуже рано почав шукати захисту від недосконалості світу. В 11 років його віддали до дублінської школи, королівського закладу Портора, а після закінчення – до Трініті-коледжу. Існує легенда про те, як одного разу школярі затягнули Оскара на пагорбок, щоб учинити над ним розправу. І він, побитий, ледве звівшись на ноги, вказав на краєвид із пагорба і вигукнув: «Подивіться, як гарно!». Навіть коли цього насправді не було, можна визнати, що в цьому епізоді досить точно відобразилося ставлення майбутнього письменника до світу і краси.

Через блискучі знання з давньогрецької літератури О.Уайльд закінчив коледж із золотою медаллю і продовжив навчання у коледжі в Оксфорді. Письменник був закоханий у все вишукане і прекрасне. Краса стала основою не тільки його творчості, а й життя.

О.Уайльд вважав, що художник творить надзвичайне, і тому справжній митець повинен вирізнятися з натовпу невігласів. Відповідно до власного афоризму – «Необхідно або самому бути твором мистецтва, або носити на собі твір мистецтва» - письменник носив оксамитовий піджак, вільну сорочку з відкладеним комірцем, яскраву краватку незвичайного кольору і квітку соняшника або лілеї в руках. Він прогулювався Пікаділлі з іронічною посмішкою на вустах. І весь його вигляд ображав загальноприйнятні правила та норми. Карикатури на Уайльда не сходили зі сторінок сатиричного журналу «Панч». Навіть поставили комічну оперу, головний герой якої – товстий поет - був дуже схожий на Уайльда.

Попри це Уайльд мав багато друзів і прихильників, які цінували його талант, чарівність, доброзичливість, дотепність. 1882 року він поїхав завойовувати Америку, і це йому вдалося не через екстравагантний одяг, а завдяки блискучим лекціям з нової естетики.

Жанри й афоризми письменника були дуже популярні.

  • «Художник творить життя».

  • «Життя коротке, мистецтво вічне».

  • «Коли добро безсиле, воно – зло».

  • «Любов мусить прощати всі гріхи, тільки не гріх проти любові».

Отже, Оскар Уайльд – видатний англійський письменник XІX століття, автор багатьох творів (оповідань, віршів, п’єс, роману).

У «чарівних оповіданнях» Оскара Уайльда (саме так називав свої твори письменник) відкривається дивовижний світ, сповнений краси, любові та милосердя.

1888 р. вийшла друком збірка його казок «Щасливий принц». До жанру казки письменник звернувся передовсім тому, що шукав можливості говорити про реальність іншою мовою, ніж реалістична література, яка, на думку Уайльда, була не здатна передати все багатство й різноманітність реального життя. Прагнення звернути увагу читачів на різноманітність життя, яке не вичерпується фактами буденності, доводило, що його твори призначені не тільки для дітей. 1891 р. вийшла ще одна збірка казок – «Гранатова хатина».

Протягом життя Уайльд переконався, що справжня краса впливає на людину, вона здатна облагородити душу, зробити її прекрасною і людяною.



2. Тестування за казкою «Зоряний хлопчик»

  1. Що знайшли лісоруби зимової ночі?

а) кусок золота;

б) гаманець;

в) загорнуту у плащ дитину;

г) коштовності.

  1. Що зробили лісоруби із знахідкою?

а) покинули в лісі;

б) віддали до притулку;

в) один із них забрав додому;

г) продали циганам.

  1. Золотий плащ і бурштинове намисто лісоруб:

а) продав на ринку;

б) віддав за борги;

в) заховав у скриню.

  1. Золоті кучері Хлопчика – зірки були схожі на:

а) пелюстки троянди;

б) пелюстки лілії;

в) пелюстки нарциса.

  1. Як він ставився до нужденних, сліпих, калік?

а) співчував їм;

б) допомагав;

в) насміхався і глузував.

  1. На якому музикальному інструменті вмів грати Хлопчик – зірка?

а) кобзі;

б) балалайці;

в) гітарі ;

г) сопілці.

  1. Жебрачка, в яку він кидав камінням була:

а) випадковою прохожою;

б) його сестрою;

в) названою матір’ю;

г) рідною матір’ю.

  1. Як Хлопчик – зірка називав свою маму?

а) прокаженою;

б) голубкою;

в) бридкою старчихою;

в) рідною ненькою.

  1. Він відмовився від рідної матері і перетворився на:

а) прекрасного нарциса;

б) на дракона;

в) гидку потвору;

г) ящірку.

  1. Чому звірі не допомагали хлопчику?

а) вони його боялися;

б) не розуміли його;

в) згадали, що він їх кривдив.

  1. Як повівся весь світ з Хлопчиком – зіркою?

а) з любов’ю;

б) доброзичливо;

в) милосердно;

г) так само жорстоко, як він чинив з іншими у дні своєї гордині.

  1. Чого просив Хлопчик – зірка у жебрачки – матері?

а) грошей;

б) дати притулок;

в) нагодувати;

г) прощення.

 

Відповіді:  1 в). 2. в). 3. в). 4.в). 5. в) 6. г).7. г). 8. в). 9. в). 10 в).11г). 12 г).

IV. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ УРОКУ

  1. Евристична бесіда

  • Підніміть руку ті, хто знає, що таке краса.

  • Хто з вас може визначити, що таке краса?

  • Чому так важко розтлумачити це слово? Чому ваші відповіді такі різні? (Бо кожна людина має власне уявлення про красу).

  • Чи можуть почуття бути красивими?

  • Які з почуттів заслуговують на звання красивих?

  • Чи однакові поняття гарна людина і вродлива людина?Що їх відрізняє?

  • Чи завжди вродлива людина – гарна? Чим?

  1. Слово вчителя

  • Краса і добро – поняття різні, але не протилежні. Щаслива людина та, у якій краса і добро обєдналися, але таке буває не завжди. Про тернистий шлях подолання суперечностей між красою і добром і розповів у казці «Зоряний хлопчик» О.Уайльд.

V. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ (ДИФЕРЕНЦІЙОВАНЕ)

Намалювати ілюстрації до казки, озвучити їх цитатами із тексту:

1-ша група: «Як лісоруби знайшли Хлопчика-зірку»;

2-га група: «Перша зустріч Хлопчика-зірки з матірю»;

3-тя група: «Хлопчик – зірка в рабстві у чаклуна»;

4-та група: «Друга зустріч з матірю».







Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу.