Спас медовий або Маковій

Опис документу:
ознайомити дітей з обрядами та звичаями українського народу – Свято Маковея; розвивати логічне мислення, уяву, увагу, мову, пам’ять, охайність під час приготування страви; виховувати шанування традицій українського народу,любов до рідного краю.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися



Мета:

ознайомити дітей з обрядами та звичаями українського народу – Свято Маковея;

розвивати логічне мислення, уяву, увагу, мову, пам’ять, охайність під час приготування страви;

виховувати шанування традицій українського народу,любов до рідного краю.

Хід заняття

І. Актуалізація опорних знань:

- Діти, скажіть будь ласка, яке свято наближається до нас? (Спас медовий)

- А чому воно має таку назву? (Бо святять мед)

- А звідки береться мед? (Бджоли збирають)

- А яку ще назву воно має? (Маковій)

- Під час нашого з вами заняття ми більше дізнаємось про саме свято, та його назви.

ІІ. Викладення нового матеріалу.

ІІ.1. Історична довідка про 7 біблейських святих мучеників Маккавеїв та їх мати Соломонію.

І за церковним, і за народним календарем це свято Першого Спаса, Спаса на воді — медовий Спас. Церковна традиція шанує цей день як такий, що зв'язує весь Успінський піст. Встановлено його з нагоди Божих знамень від ікон Спасителевих, Богородиці або Хреста Господнього під час битв князя Андрія Боголюбського з волзькими булгарами (1164 рік). Маккавеї — це сім святих мучеників: Авім, Адім, Ан-тонін, Гурій, Євсенон, Єлеазар, Маркелл. Ці святі, а також Соломонія (їхня мати) і Єлеазар (їхній учитель) були замучені Антіохом, сирійським царем, за віру християнську в II столітті до Різдва Христового. Цей подвиг Маккавеїв надихнув Іуду Мак-кавея на повстання. За Божої допомоги повстання було успішне: повстанці здобули перемогу та звільнили Єрусалимський храм від язичницьких ідолів.

ІІ.2. Народні уявлення.

За народними уявленнями, від цього дня бджоли вже не дають меду. (Розгляд малюнку)

Від самого ранку йдуть до церкви святково одягнені люди, щоб посвятити квіти, мак і воду (розглядання святкового кошика). Вважається, що посвячені цього дня квіти, будучи вплетеними в косу, бережуть волосся від випадання. А мак, розсипаний на городі, сприяє гарному врожаю.

Знахарі радять застосовувати чудодійні властивості маку для рятування оселі від нещасних випадків. Для цього треба просто посипати свячений мак навколо дому.

За переказами, вода цього дня цілюща, тому якщо хворий на пропасницю викупається в природній водоймі, то може навіть позбутися своєї хвороби.

Діти дуже люблять обрядову страву цього дня. А страва ця — «шуліка». Готується вона ось так: господині випікають солодкі коржі, кришать їх на дрібні шматочки, а потім заливають медом і посипають маком. Надзвичайно смачно!

ІІІ. Закріплення отриманих знань.

  • А хто з вас нагадає, як називається свято? (Спас медовий або Маковій)

  • Що роблять люди в святковий день? (Освячують в церкві квіти, мед і воду)

  • Які квіти святять люди? (Польові)

  • А звідки береться мед? (Збирають бджоли)

  • Що крім квітів і меду освячують в церкві? (Воду)

ІV. Практична робота.

Виготовлення обрядової страви цього дня «шуліки»

- А чи хотіти б ви скуштувати святкову страву?

- Давайте поглянемо на рецепт (описання приготування страви) і пригадаємо, з чого складається святкова страва? (Коржі, мед, мак)

- Звідки беруться коржі?... Для приготування страви ми візьмемо з вами вже готові коржі, адже жо гарячої плити нас ніхто не пустить.

- А хто виготовляе мед?... Подивіться уважно, чи є у нас мед?... Де він?...

- Звідки береться мак?...

- Пригадайте, як називається страва, яку ми будемо готувати? Хто з вас уважно слухав?...

Подивіться уважно на наш рецепт і скажіть, що нам необхідно зробити?..А для того, щоб поламати коржі мені потрібні помічники....Поки вони ламають коржі нам необхідно докрутити мак, а щоб він був м’який, я його попередньо замочила в гарячій воді....

Коржі поламані, маком посипані, залишилось що зробити?...Правильно, полити медом і перемішати. Ось наша страва і готова.

  • Як смачно виглядає страва?

  • А який аромат?

  • Хочете скуштувати?

Зараз ми з вами сядемо за стіл (адже руки ми помили перед початком заняття), візьмемо тарілки (які ми попросили в їдальні) і покуштуємо нашу страву...

V. Підсумок.

- Чи сподобалась вам страва?

- А як вона називається?

- З чого ми її готували?

- Чи сподобалось вам заняття?

Дякую вам за увагу, на цьому наше заняття підійшло до свого завершення.

Свята нашого народу

«Завтра Маковій»

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.

Приклад завдання з олімпіади Українська мова. Спробуйте!
До ЗНО з НІМЕЦЬКОЇ МОВИ залишилося:
0
4
міс.
0
4
дн.
0
7
год.
Готуйся до ЗНО разом із «Всеосвітою»!