Сонце та його значення для життя на Землі.

Опис документу:
Конспект розроблений для уроку природознавства. Його мета-формувати учнів уявлення про Сонце,про значення сонячного світла і тепла для рослин, тварин,людини; показати значення Сонця в житті тварин і рослин, розкрити значення сонячного світла і тепла в житті людини,сприяти формуванню в учнів потреби до пізнання світу, виховувати любов до природи.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Тема: Сонце та його значення для життя на Землі.

Мета: формувати учнів уявлення про Сонце,про значення сонячного світла і тепла для рослин, тварин,людини; показати значення Сонця в житті тварин і рослин, розкрити значення сонячного світла і тепла в житті людини,сприяти формуванню в учнів потреби до пізнання світу, виховувати любов до природи.

Хід уроку

І Організаційний момент.

Продзвенів уже дзвінок,

Починається урок.

Приготуйтесь без мороки

Все що треба до уроку.

Книжку, зошит, ручку, олівці

Приготувались?

Молодці!

Все у нас уже на місці

Залишилось тільки сісти!

Сядьте, дітки всі гарненько

Руки покладіть рівненько

Голівку вище піднеміть

Плечі свої розведіть

Всі на мене подивіться

І приємно посміхніться!

ІІ Фенологічні спостереження .

  • Яка зараз пора року?

  • Які число і місяць?

  • Який сьогодні день?

  • Чи був вітер , коли ви йшли до школи?

  • Чи були опади?

  • Який стан неба?

ІІІ.Повідомлення теми і мети уроку.

Відгадайте загадку:

Торох, торох, розсипався горох

Почало світати-нема що збирати.( зорі на небі)

  • Справді на вечірньому небі ми бачимо багато зірок. А як тільки починає світати - вони зникають.

  • А чи є зорі, які світять вдень? Як ви думаєте?

  • Є одна зірка, яка не схожа на інші, і ми бачимо її не вночі, а вдень.А яка це зірка дізнаєтесь, коли відгадаєте загадки:

Вдень у небі сіяє

А ввечері край неба зникає.

Гарне, добре на всіх дивиться.

А людям на себе дивитися не дозволяє.(сонце)

Отже, гостем нашого уроку буде сонечко.

Давайте, як гостинні діти привітаємось з ним.

Доброго ранку, сонечко ясне!

Доброго ранку, сонечко красне!

Доброго ранку, сонце-друже

Ми тебе всі любимо дуже!

Сьогодні я розповім вам про Сонце та його значення для життя на Землі.

ІV. Сприйняття і усвідомлення нового матеріалу.

  1. - Пригадайте, що належить до неживої природи?

  • До якої природи належить Сонце?

2.Робота з підручником с.30

Розгляньте фото. Розкажіть про Сонце.

  • Якої воно форми?

  • Якого кольору? (Жовтого,але іноді буває червоного)

  • Яке воно? (Яскраве, сліпуче)

  • Коли сонце дужче гріє: опівдні, вранці чи ввечері?

  • Чи видно сонце, коли небо затягнуте хмарами?

  • Якщо небо закрито хмарами чи світить воно?

  • У яку пору року Сонце гріє найтепліше?

3.Відео із розповіддю вчителя.

Сонце – Найближча до Землі зоря, тому ми бачимо її як велику яскраву кулю. Вона складається з газу і випромінює багато тепла і світла. Без нього ми просто не можемо жити, бо якщо Сонце зникне, то все живе на Землі загине, буде завжди ніч, все замерзне, Земля вкриється товстим шаром криги.

Сонце в багато разів більше за нашу планету Земля. А здається зовсім маленьким. Як ви вважаєте чому? ( тому,що відстань до нього дуже велка). Це можна порівняти з будинками. Що ближче до нас будинок ,то видається нам більшим, а той що вдалині, схожий на маленьку коробочку.

4. Хвилинка – цікавинка.

- Доїхати до Сонця на поїзді життя не вистачить, а промінчик сонця доходить до Землі за 8 хвилин.

До місяця мандрівник пішки дійшов би за 40 років, а до Сонця - за 15 тисяч років.

5. Фізкультхвилинка.

Встало вранці ясне сонце

Зазирнуло у віконце.

Ми до нього потяглися

За промінчики взялися.

Будем дружно присідати

Сонечко розвеселяти.

Встали - сіли, встали – сіли

Бачите,як звеселили.

6. Слухання запису.

Послухайте пісеньку і скажіть, що сонечко дарує Землі ( пісня з «Піснезнайки»)

тепло світло життя

А зараз перевіримо чи це правда.

7.Практична робота.

Дослід 1.

Посвітимо ліхтариком на м’ячик. Що відбулося? ( Він нагрівся і став теплим)

Дослід 2.

Візьмемо звичайну коробку. Загляньте через отвір у неї. Що ви побачили?

Нічого, бо там темно. Тепер посвітимо ліхтариком у коробку. Що змінилось? (Було темно – стало світло)

Отже, промені Сонця несуть на Землю світло і тепло. Сонце – це джерело світла і тепла на Землі.

8.Робота з підручником.

Послухайте віршик Ганни Чубач «Сонце». Поясніть,чому соснам буде сумно без сонця.

  • Чи потрібно рослинам Сонце?

  • Для чого? (Дає тепло і світло)

  • Без сонячного світла і тепла не зеленіють листочки у рослин, не зявляються квіти,не достигають плоди, не проростає насіння.

  • А чи потрібне сонечко тваринам? Чому?

  • А чи потрібне сонечко тим тваринам, у яких немає очей. Наприклад, кротику.( Так, бо йому потрібне тепло, також він харчується рослинами, яким потрібне світло і тепло)

Сонячні промені допомагають виробляти в тілі тварин дуже корисні речовини вітаміни. Люблять сонячне тепло і світло і комахи,і змії і ящірки. Вони стають рухливими і швидкими.

Отже,тваринам потрібне Сонце.

9.Робота в парах.

Разом з сусідом по парті розглянте фото. Позначте кружечками червоного кольору, хто не може жити без сонячного тепла і світла. Розкажіть чому?

  • Чи потрібне Сонце Людні? Навіщо?

Завдяки сонячному світлу і теплу людина пізнає навколишній світ, комфортно себе почуває , вирощує рослини, доглядає за рослинами, виконує різну роботу, милується природою і отримує задоволення від життя. Давайте підсумуємо свої спостереження.

Сонце-це джерело……( світла і тепла)

А ще Сонце дає …….( життя)

10.Фізкультхвилинка ( закличка «Вийди, вийди сонечко»)

VІ. Осмислення, узагальнення і систематизація знань.

1.Робота взошитах.

А зараз відкрийте свій зошит.

1.Подивіться і скажіть, які предмети подібні за формою до сонця і розфарбуйте їх.

2.Сонечко люблять усі – і дорослі, і малі, і рослини, і тварини. Часто ви зображуєте його на своїх малюнках усміхненим і ласкавим.

Подивіться в зошит і зобразіть, де потрібно сонечко. А чому з цієї сторони? (Бо всі рослини тягнуться до сонця)

3.Послухайтезагадку і скажіть кого ще називають сонечком?

На сонечко я схожий

І сонечко люблю

До сонця повертаю

Голівоньку свою ( соняшник)

Намалюйте відгадку разом з мамою.

4.Гра «Так чи не так»

А зараз перевіримо ваші знання:

  • Сонце – це планета (не так)

  • Сонце-має форму трикутника ( не так)

  • Сонце - це зірка(так)

  • Сонце належить до об’єктів живої природи. (ні)

  • Сонце належить до об’єктів не живої природи.(так)

  • Сонце дає тепло.(так)

  • Сонце дає тепло. (так)

  • Без сонечка не буде життя. (так)

5. Виготовлення сонечка.

На уроці трудового навчання ми з вами вирізали з паперу свої долоньки А зараз я відкрию секрет для чого ми це робили.

А тепер нехай ця зірка зроблена з ваших долоньок зігріває нас у ці холодні осінні дні.

VІІ. Підсумок уроку.

  • Що таке Сонце?

  • Далеко чи близько воно від нас?

  • Що Сонце дає людині?

  • Кому крім людей, ще потрібне Сонце?

  • Давайте попрощаємось з нашим гостем

До побачення сонце ясне!

До побачення сонце красне!

До побачення сонце друже!

Ми тебе любим дуже.

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Курс:«Створення та ведення власного блогу на платформі Blogger»
Левченко Ірина Михайлівна
36 годин
590 грн